כדאי לדעת איך לוגו של עסק מסוים משרת אותו. אז אחרי מחקר שעשיתי בנושא, גיליתי שמאוד כדאי להסתכל על כמה מענקי המדיה והמותגים המובילים בעולם, מכל ענף. גיליתי שבכל לוגו נעשתה מחשבה ענקית. אז כמה קווים מאוד רציניים שמנחים אותנו הם:
1. פונט.
הפונט מעיד על רצינות, מקצועיות, ילדותיות או כל מה שהמוצר מנסה לשווק. קל מאוד לראות את זה בכל מותג. לדוגמה, פייסבוק השתמשו בפונט רגיל יחסית, המתאים עצמו לכולם, אבל באותיות קטנות – אנחנו לא רשמיים, אנחנו של העם.
2. צבעים.
כשבוחרים צבע ללוגו, ההסתכלות דומה: בעוד צבעים חמים משדרים זמינות וקירבה, צבעים קרים יותר משדרים מקצועיות. לכן חברות הייטק בדרך כלל ישתמשו בצבעים קרים וחברות השואפות למתג את עצמן בתור קלות ונינוחות, ישדרו את הקלות שיש בלוגו של eBay או בלוגו של גוגל. הם צבעוניים, חביבים, ופונים לכולם.
3. המותג השיווקי.
בעוד בלינקדאין לקחו את האותיות in כדי לוודא שאתם בפנים, בווטסאפ רצו להדמות לטלפון ולהשיג את כל האפשרויות שלו, בוואלה! לדוגמה רצו להיות צועקים וחד משמעיים. תוסף ללוגו הוא אופציה טובה, וכדאי לחשוב עליו היטב. לדוגמה, בלוגו הקודם שלי רציתי לכבוש הרים וגבעות.
בהרבה מקרים הלוגו נראה כאילו לקחו אותו מסרט והתאימו אותו לקונים. ראו את הלוגו של עלי אקספרס לדוגמה: כתום או אדום, מושך ואטרקטיבי, בנוסף לזה, עיצבו לו גם עגלה בנוסף. כלומר: אנחנו חמים, אדיבים ואתם גם תקנו אצלנו מעבר למה שתכננתם, כי ייצרנו לכם עגלה.