סוכנות שיווק דיגיטלי – איך עובדים איתה? 10 טיפים

כשעובדים עם סוכנות שיווק דיגיטלי, הרבה דברים נמצאים באפלה. קורה שיש אי-הבנות עם לקוחות, אבל יש מספר דברים שהרבה יותר קשה לגשר עליהם כשמדובר בהסכם ספק-לקוח. חלק מהטיפים האלה יתאימו גם לכל עסק B2B, אז כדאי לשתף אותם עם החברים.

1. הסכם התקשרות מסודר עם סוכנות שיווק דיגיטלי

בהסכם ההתקשרות חייבים להיות מספר דברים מרכזיים:

– מה הספק יעשה, לפחות בקווים כלליים ולמה הוא מתחייב כשהוא נכנס איתכם להתקשרות. לדוגמה, 5 פוסטים בשבוע בדף העסקי, כולל קריאייטיב ועיצוב.

– התחייבות לאורך זמן וביטול עסקה: באילו תנאים אתם יכולים לבטל את העסקה. כמובן, אין דרך לדעת את התוצאות בפרסום מראש, אלא רק הערכות.

– כסף. אתם משלמים סכום מסוים. עד איזה מועד אתם משלמים אותו, איך אתם משלמים וכמה, כמובן.

2. עמידה בזמנים

לעתים זה כתוב בהסכם ההתקשרות. אבל אין דברים כאלה של איחורים באופן שוטף, או שתלויים בספק לחלוטין.

אם יש משימות שנמשכות לאורך זמן – לשאול מדוע, לברר ולהבין האם זה מגיע על חשבונכם.

יכול להיות שהאדם שאתם עובדים איתו עובד עם ספקי משנה – ואם זה ככה, יכול להיות שבמקרה שלכם עדיף שתקבלו את החומרים מראש או באופן יותר מאורגן

סוכנות שיווק דיגיטלי - 10 טיפים
עמידה בזמנים – או אפילו תזמון מראש של העבודה
3. בדיקה האם התוכן רלוונטי ובסדר מבחינתך – שפה שיווקית קודמת

בדיקת התוכן חייבת להיעשות לפחות בהתחלה. לראות אם אתם משדרים על אותו דף. גם אם התוכן הוא לא הקאפ אוף טי שלכם, יכול להיות שיש הסבר מאחוריו.

כאן מומלץ לשחרר את הראש המקובע, לחשוב קצת יותר לעומק ולראות האם לבעל המקצוע יש רעיונות למיתוג מחודש, או לשיפור הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

אם הייתם יכולים לעשות דברים יותר טוב, הייתם עושים אותם. לפעמים דרוש חו"ד חיצונית או התייעצות עם איש הדיגיטל שלכם.

4. הנתונים, החומר וכל הקשור נמצאים בחשבונות על שמך

יש לזה כמה אספקטים. יש המון דיונים בקהילות הדיגיטל השונות לגבי האם הלקוח צריך לשלם לנו באופן ישיר את כל סכום העבודה, או לפייסבוק. אני טוען שכל לקוח צריך לשלם לפייסבוק ולא לערב בשר וחלב בעניין הזה.

חומרים נוספים – כגון וידאו, גרפיקות, טקסטים שיווקיים, חשבונות שנפתחו עבור ניהול הקמפיינים שלכם חייבים להיות על שמכם, ברשותכם ועם זכויות אך ורק לכם.

5. בפייסבוק, לא נותנים גישת Business Manager

אם בפייסבוק עסקינן אז בחיים לא נותנים את גישת הביזנס מנג'ר, אלא אם כן יש לכם כבר תקופה ארוכה מאוד של עבודה ביחד והאדם שאתם עובדים איתו אמין.

בעבר היו לי חשבונות עסקיים שהייתי צריך לחלץ אותם – זה דורש זמן וכסף, כולל מכתבים מעו"ד, צילומים של מסמכים שמוכיחים שאתם זה אתם, נכסים דיגיטליים שתואמים לדף הפייסבוק וכו' וכו'. לא כדאי.

6. אתם מבינים, לפחות בתיאוריה, מה תפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי אצלכם

בסעיף 3 אמרתי שהתוכן צריך להבנות בהתאמה אליכם. בנוסף, בסעיף 4 אתם יכולים לבדוק מה חברת הפרסום עושה בנכסים הדיגיטליים שלכם. אבל לפני שהם ניגשים לנושא, אתם חייבים להבין מה בדיוק הם הולכים לעשות.

איך יראו את הפוסטים שלכם? איך ייראה הקמפיין הממומן שלכם? איפה הוא יופיע? על רוב הגדול של שאלות מהסוג הזה אפשר לענות בזריזות ובמהירות, בצילום מסך- מהמחשב או מהמובייל.

סוכנות שיווק דיגיטלי - 10 טיפים
ולא עם פרצוף כזה כל פעם שמסבירים לכם משהו

.

7. הסבר מלא על אופציות השיווק הנוספות שיש לכם מסוכנות שיווק דיגיטלי, אם יש כאלה

לעתים אנשים לא יודעים בדיוק מה הם צריכים. לאחרונה הייתה לי פגישה עם לקוח שהוא החליט ששירות שאני מוכר זה ה-דבר שהוא צריך.

אחרי כמה הסברים, הורדתי אותו משירות שיעלה לו כסף בלי שום התאמה לקהל היעד. לצורך המקרה, הוא רצה להביא המון קליקים לאתר אבל בלי תנועה קודמת.

בעזרת הפילוח של פייסבוק אפשר להביא הרבה קוראים חדשים שמתעניינים בתוכן ע"י התאמה לתחומי העניין שלהם. הוא ביקש ממני קמפיין ממומן באדוורדס, כאשר אין סיבה לחפש את התוכן שהוא רוצה לכתוב.

8. סוכנות שיווק דיגיטלי צריכה לתת לכם יחס אישי

להבין שאתם לא מדברים רק עם נציג מכירות \ שירות לקוחות, אלא גם יש לכם שיחה עם מנהל הקמפיין, הקריאייטיב, איש הוידאו, הקופירייטר או מי שעובד במקרה שלכם על המוצר שאתם רוצים להפיץ.

היחס האישי יכול לעשות את ההבדל בין פרסום כושל לפרסום מוצלח. משפט אחד יכול לחולל שינוי בין הקמפיינים הנוכחיים שלכם לקמפיינים חדשים. תראו את התכנים שלכם והאופי שלהם בסעיפים 3 ו-6 ותראו איך אתם יכולים להביא לעצמכם יותר כסף.

9. איך המהלך שקניתם מהסוכנות יכול לעזור לכם בעתיד

יש מהלכים מסוימים, כמו קידום אורגני, שדורשים זמן וסבלנות. בהנחה וכבשתם את המקום הראשון בגוגל עם המונח שרציתם, מה זה יכול לתת לכם בעתיד.

לדוגמה, במאמר כאן דיברתי על להוריד תמונות משאטרסטוק דרך מנהל המודעות של פייסבוק. קיבלתי כמה פניות לשירות בעקבות המאמר הזה, כי לא מעט מחפשים את זה.

איך לייקים יכולים לעזור לכם בעתיד? מה יידרש מכם כדי לממש את זה? יש עוד כמה שאלות שאתם יכולים לשאול, ואני בטוח שכחלק משיחת המכירה אפילו, ישמחו לענות לכם.

סוכנות שיווק דיגיטלי - 10 טיפים
להפתיע ולהיות מלכים, אפילו כבדרך אגב
10. בריף, תדריך, או שיחה ממוקדת עם מנהל הקמפיין שלך מטעם סוכנות שיווק דיגיטלי

חובה, חובה, חובה. מנהל הקמפיינים חייב לקבל את דרך העבודה שלך, את הדברים שאתה אומר בשיחת המכירה, איך דברים עבדו בעבר ואיפה השיווק שלך הצליח באופן יותר טוב.

אפשרי לשלוח קמפיינים קודמים, מדיה, או שמנהל הקמפיינים ידבר עם היועץ העסקי שלך. במידה ואין לך, כדאי לקחת אחד איכותי – כזה שגם יש לו מילה או שתיים בשיווק נכון של העסק.

השיחה הממוקדת הזו, כפי שאמרתי מקודם, יכולה לעזור לך בשירות המון.

מחפשים סוכנות כזו? מוזמנים לפנות אליי, בדיוק אחרי שראיתם את רשימת השירותים באתר

בהצלחה בבחירה!

קטגוריות

קורס קידום דף עסקי בפייסבוק

בסדנא פשוטה וקצרה- להכפיל את החשיפה וההעינות מהגולשים

המלצות

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

אולי יעניין אותך עוד:

אפשר לנווט גם מכאן:

אפשר ליצור קשר כאן:

אפשר למצוא אותי בפייסבוק כאן:

סער ברעם – מומחה פייסבוק | טלפון: 054-8187146 | מייל: Info@Saarbaram.com | הוד השרון, ישראל | Hod Hasharon, Israel

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן