fbpx

פרסום בקבוצות בפייסבוק

פרסום בקבוצות בפייסבוק | סער ברעם
אף אחד לא אוהב לבזבז זמן. פרסום בקבוצות בפייסבוק באופן חכם נותן לנו הרבה יותר תוצאות בהרבה פחות זמן. אז 5 הטיפים המרכזיים על פרסום בקבוצות בפייסבוק:

שיווק באמצעות קהילות דיגיטליות, ובפרט קבוצות פייסבוק, הוא אחד הכלים השיווקיים הדומיננטיים ביותר בימינו.
בין אם מדובר בקבוצה פרטית שאנו מנהלים בעצמנו תחת העסק או קבוצות של קולגות שאנו משווקים בהן, הנוכחות בקבוצות פייסבוק היא אסטרטגיית שיווק חכמה ומצוינת לעסקים רבים ומגוונים.
יש המון סיבות להקים קבוצת פייסבוק משלכם, ולמעשה כך ניתן להשיג שליטה מקסימלית במרחב הדיגיטלי הנתון, בקהל ובאופי המסרים שאתם משווקים.
אך גם אם אין לכם את הזמן והמשאבים לנהל קבוצת פייסבוק משלכם, אני ממליץ לכל הפחות להראות "נוכחות" בקבוצות קיימות – לשתף פוסטים, ולהתחיל לאסוף קשרים שבבוא יומם יבשילו ללידים חמים ובתקווה שגם למכירות.
בכתבה הנוכחית בחרתי לדבר על פרסום בקבוצות בפייסבוק חיצוניות לעסק – למה לעשות זאת, ואיך לעשות זאת בצורה אפקטיבית בלי לעצבן את מנהלי הקבוצה ואת פייסבוק.

קצת על הפעילות שלי בקבוצות בפייסבוק

בשנים האחרונות אני מנהל קבוצות פייסבוק משלי בשלל תחומים (אחת הבולטות שבהן היא הקבוצה לומדים שיווק דיגיטלי – פרסום בפייסבוק – פרסום באינסטגרם – פרסום בגוגל), אחד מאפיקי השיווק המרכזיים בעסק שלי.
גם לפני שפתחתי את הקבוצה הנפלאה הזו, לקחתי חלק פעיל בקבוצות שונות כמשתמש מן השורה.
לא התביישתי – תרמתי מידיעותיי, כתבתי פוסטים בעקבת דיונים שהשתתפתי בהם, עניתי לשאלות, הייתי חבר פעיל בקהילות שיווק דיגיטלי והייתי מעורב בדיונים. כל אלו אפשרו לי ליצור הכרות עמוקה עם אנשי המפתח בקהילת הדיגיטל והנושאים שמטרידים אותם וליצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים.

פרסום קבוצות בפייסבוק - סער ברעם

פרסום בקבוצות בפייסבוק – למה זה כדאי?

בקיצור ולעניין – למה לכם לעשות פרסום בקבוצות בפייסבוק חיצוניות?
אתם מקבלים אפיק שיווקי מוכן, שמישהו אחר טיפח והשקיע בו עבורכם, ולכם נותר רק להשתלב בו. כמה נוח.
הקבוצות האיכותיות פעילות מאוד ויש בהן מעורבות גבוהה של משתמשי פייסבוק המגבירה חשיפה למותג שלכם (כמה קבוצות בולטות מהתחום שלי: התוכניסטים, Super tools, הדיגיטליות ועוד)
קיצור לוחות זמנים – תהליך ההקמה של קבוצה רווחית עשוי להמשך מספר חודשים ויותר. לא לכולם יש את הזמן להשקיע, בעוד שפעילות בקבוצה איכותית תביא בדרך כלל לתוצאות מהירות יחסית.
חיסכון בתקציבי שיווק – זה מה שאני אוהב בשיווק אורגני בפייסבוק. שיווק בקבוצות חוסך תקציב שיווק ניכר, ואם הוא מנוהל נכון (מבחינת זמן ומשאבים), הוא עשוי להיות גם זול.
המון ערך – כשאתם משווקים בקבוצות, אתם מקבלים ערך מצטבר כתוצאה מההיכרות של המשתמשים איתכם. עם הזמן, הם יכירו ויסמכו עליכם, ובפעם הבאה שהם יצטרכו שירות, נחשו מי יהיה בראש הרשימה?
נשמע כמו כלי נהדר נכון? למרבה הצער, הרבה אנשים לא יודעים כיצד להשתמש בו בצורה נכונה.
הם חושבים שהמשמעות היא להיכנס לעשרות קבוצות בולטות, ולפרסם בהן את התכנים שלהם.
אז לא, חביביי. ממש לא.
זה הזמן להוריד מהשולחן שיטות שיווק כושלות, ולהיעזר במספר טיפים וכללי אצבע שיסייעו לכם לשווק בקבוצות פייסבוק בצורה מקצועית ואפקטיבית שמכבדת את הפלטפורמה.

בחרו את הקבוצות בקפידה

אני נדהם לפעמים מבעלי עסקים שבוחרים את זירות השיווק שלהם בצורה אקראית. בדיוק כמו רולטה רוסית, לפעמים זה עובד ולפעמים ממש לא, אבל ברוב המקרים המאמצים הללו מביאים לכך שנקבל תוצאות חלקיות ולא נמקסם את ההשקעה בערוץ השיווקי. לא חבל?
במקרה שלנו, בחירת הקבוצות היא סופר משמעותית.
ההמלצה שלי היא להתמקד ב-2-3 קבוצות רלוונטיות (את הקבוצות הללו כדאי לבחור לאחר שלקחתם בהן חלק, מבלי לשווק במשך תקופה מסוימת).
נסו לראות האם המומחיות שלכם נחוצה בקהילה, האם אתם מחזיקים ידע שיכול לסייע לחברי הקבוצה, האם יש שאלות קבועות שחוזרות על עצמן ותוכלו לענות עליהן מתוך שינה (:
בקבוצות הללו אתם מתפקדים למעשה כמו 'סטוקרים' – מצד אחד, עונים לשאלות ומשתפים, אולם מאחורי הקלעים אתם בודקים האם קיים ביקוש לשירות או למוצר שלכם, וממקדים את הפעילות בקבוצות בהן קיים בוודאות צורך שאתם יכולים למלא.

פוסט בקבוצת פייסבוק

אל תתמקדו בשיווק בקבוצות של מתחרים

זה הכי כיפי להיכנס לקבוצה מקצועית של מתחרים כדי למשוך לקוחות, (ובינינו, אף אחד לא אוסר עליכם לעשות זאת), אבל הייתי ממליץ לכם לרכז את המאמצים שלכם דווקא בקבוצות פייסבוק בהן הידע שלכם יכול להעשיר ולהוסיף על זה של מנהלי הקבוצה.
פייסבוק נותנת קרדיט למנהלי קבוצות בתור יוצרי התוכן המרכזיים, ולכן נראה את הפוסטים שלהם קודם, בפרט אם הם רלוונטיים.

שימו לב – כאשר אתם משווקים מוצר או שירות המתחרה בזה שמציעים המנהלים, אתם משחקים במגרש לא שלכם.
עדיף, מניסיון, לעשות זאת במגרש ידידותי, בו גם המנהלים רוצים לשחק ולשתף איתכם פעולה.
לדוגמא: אם אתם עוסקים בקידום בגוגל, לא כדאי לכם לשווק את עצמכם בקבוצה של עשהאל דרייר, שהיא קבוצה פרטית לקידום אורגני בגוגל, אלא למקד את מאמצי הפרסום בקבוצה משותפת להרבה אנשי שיווק, למשל: קבוצת טרגטת – מקצועני שיווק דיגיטלי.
כך תוכלו לתפוס משבצת של מומחים בתחום שלכם, בקבוצה שיש בה מנעד רחב של בעלי מקצוע בתחום השיווק.

פרסום בקבוצות בפייסבוק – הקפידו להיות ענייניים ורלוונטיים

שימו לב לא להגיב מהבטן, לקרוא את השאלות לעומק לפני שאתם מגיבים ובעיקר – להבין לאיזה דיון אתם נכנסים.
אל תאלצו את עצמכם לקחת חלק בדיונים שלא מרגישים לכם טבעיים או לכפות על הפוסטים שלכם הנעות חזקות מדי לפעולה, זה פשוט לא יעבוד.
עוד בהקשר הזה: הגיבו לדיונים פעילים בלבד, יצא לי לראות כמה משווקים שמחפשים במנוע החיפוש נושא ולאחר מכן עונים על המון שאלות באותו נושא, גם אם הן ממש לא רלוונטיות.

העלתם שאלה או דיון? אל תעלמו מהשטח

העלתם פוסט מעניין? שריינו לכם שעה בלו"ז שלכם בכדי לעקוב אחרי התגובות.
הגיבו לאנשים שכותבים לכם, שאלו עוד שאלות כדי לגרום להם להגיב יותר וכך להקפיץ את הפוסט לעוד אנשים בניוזפיד.
אני מזכיר שוב – אל תעשו זאת בצורה מלאכותית, הגיבו רק למה שרלוונטי.
בנוסף, כדאי לשמור על נוכחות קבועה בקבוצות בהם אתם חברים – אנשים מחפשים עקביות ויציבות, ואם אתם נעלמים מהקבוצה לתקופה ארוכה, זה עלול לפגוע באמונכם כבעלי מקצוע מהימנים.

דיונים בקבוצות פייסבוק

כתבתם פוסט ייחודי? אל תפיצו אותו ב-150 קבוצות בבת אחת

וגם לא ב-50 קבוצות.
ברמה האסטרטגית, הרבה יותר נכון לבחור 2-3 קבוצות עיקריות ולפרסם בהן, מאשר לעשות את אותו הדבר בעשרים קבוצות.
כאשר אתם מעלים את אותו פוסט בעשרות קבוצות, הגולש הממוצע תופס אתכם כמספימים קהילות, וזה מוריד מהיוקרה והאפיל השיווקי באופן משמעותי.
בנוסף, קחו בחשבון שאם תפרסמו בניגוד לנהלים, סביר להניח שעד מהרה תחסמו מהקבוצות המובילות שמשקיעות בהרחקת מפרסמים מספימים ותאבדו גישה לקהילות איכותיות.

חייבים לפרסם בכמה וכמה קבוצות? עשו זאת בצורה מושכלת.

הקפידו על מרווחי זמן בין הפוסטים, פרסמו ידנית ולא על ידי סקריפטים והקפידו לשנות את הטקסט המלווה את הפוסט.
על ידי התאמת התוכן לקבוצה הספציפית בה בחרתם לפרסם, תשיגו תוצאות טובות יותר הן מבחינת מעורבות והן מבחינת אחוזי ההמרה.

פרסום בקבוצות בפייסבוק: טיפ אחרון – מעקב אחר ביצועים

אם אתם מפרסמים בכמה קבוצות בפייסבוק, ומכניסים קישור לאתר שלכם, אני ממליץ תמיד לכלול תיוג רלוונטי (UTM) כדי לדעת כמה אנשים הגיעו אליכם ומאיזו קבוצה.
במקום לתת לגוגל לנחש האם הטראפיק (התנועה) שקיבלתם הגיע מפייסבוק, לינקדאין או מקורות אחרים – תייגו מראש את מקור התנועה. על ידי שתילת קוד UTM תוכלו להצמיד אלמנט זיהוי לכתובת ה-URL.
מניסיוני, לאחר זמן קצר תגלו שיש כמה קבוצות שמביאות לכם טראפיק ומכירות, ותוכלו להתמקד בהן ולדייק את השיווק שלכם בהתאם.

מעקב ביצועים פוסטים בפייסבוק

פרסום בקבוצות בפייסבוק – לסיכום:

קבוצות פייסבוק הן פלטפורמה שיווקית רבת עוצמה, הן כאשר הן בבעלותנו והן כאשר הן מנוהלות על ידי אנשים אחרים.
על ידי בחירת הקבוצות המתאימות לשיווק ובאמצעות שימוש בביקושים הטבעיים למוצרים ולשירותים שלכם – תוכלו לפתח רשת קשרים מעמיקה עם קהל המטרה שלכם ולשווק את העסק בצורה אורגנית וחכמה.
רוצים לקבל מידע על פרסום בקבוצות בפייסבוק מתאימות עבורכם? להיעזר בידע שלי בניהול קהילה בפייסבוק? זה הזמן ליצור קשר.

מדריכי פייסבוק נוספים אצלי באתר

תוכן עניינים

שתפו:
פוסטים נוספים באותו בנושא
פרסום משרה בפייסבוק

פרסום משרה בפייסבוק נהיה יותר פופולרי בקרב משתמשים ומעסיקים שמחפשים עובדים, ואפשר להשתמש בפלטפורמה הזאת בשביל למצוא את העובד הנכון עבורכם או את המשרה המתאימה לכם. הנה 5 כלים שפייסבוק מציע לנו בהם נוכל כדי להשיג את המטרה הזאת.

פרסום בפייסבוק לעורכי דין

הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לפלטפורמה משמעותית לפרסום ושיווק של בעלי מקצוע. מדובר באתגר לא פשוט, ובעולם עורכי הדין נראה שמדובר באתגר כפול לאור ההצפה בשוק והסערות סביב המערכת המשפטית בכלל ולשכת עורכי הדין בפרט. אז איך עושים את זה נכון? כללים, רעיונות ודוגמאות – במאמר הבא.

קידום מסעדות בפייסבוק

בין אם אנחנו פותחים מסעדה, לבין אם יש לנו מסעדה כבר זמן רב ואנחנו רוצים לקוחות נוספים, שיווק דיגיטלי נכון שלה יוסיף לנו לקוחות רבים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשווק את המסעדה שלכם בפייסבוק.

בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button