משרד פרסום בתל אביב הוא ענף די משגשג, בפרט שהעיר היא מוקד התרחשות מרכזי ומאכלסת בקרבה חלק ארי מהעובדים בשוק. למיקום יש משמעות, מעבר להילה שמאפיינת מקום.
משרד פרסום בתל אביב פועל בשונה מאלו שבפריפריה, בדיוק כמו שקורה עם בתי חולים ועם משרדים נוספים מענפים שונים שמושפעים מהסביבה.
אז נכון, יתכן שהעלות של שירותי המשרד הממוקם בפופיק של המדינה תהיה גבוהה יותר (אולי, אך לא בטוח), מה שכן בטוח הוא שהשירות אותו תקבלו, לרבות האפשרויות שתהיינה נגישות לכם, בזכות הפוזיציה של המשרד תהיינה הרבה יותר משמעותיות וזה שיקול שחשוב לקחת בחשבון.
אילו שירותים מספק משרד פרסום בתל אביב?
משרד פרסום באינטרנט הוא בית לפעילות הפרסומית שלכם ותפקידו לספק שירות מלא, מא' ועד ת', לרבות פרסום גם בזירת האוף ליין וגם פרסום בזירה הדיגיטלית.
חדירתו של הדיגיטל לעולם הפרסום שינתה את התמונה ובשנים האחרונות חלוקת העוגה משתנה, כאשר חלק הולך וגדל שלה מוקצה לטובת פרסום דיגיטלי, על חשבון הפרסום המסורתי.
כך התקציבים משנים ייעוד ומטרה והפעילות של משרדי הפרסום בהתאם.
הפקה וניהול קמפיין היא הכותרת הרחבה והראשית של סך כל השירותים שמעניק משרד פרסום בתל אביב והוא כולל מגוון רחב של שירותים:
רכש מדיה – אם קמפיין מצוין עולה לאוויר, ואף אחד לא שם כדי לראות אותו, האם הוא עדיין נחשב לכזה?
אחד השירותים המרכזיים שמספקת סוכנות פרסום הוא רכש מדיה, כלומר רכישה נדל"נית של שטחי פרסום באתרים שונים במיקומים תחרותיים. המפרסם ירכוש את שטח הפרסום בכדי להציג בו את המסרים השיווקיים שלו.
נכון, ניתן לקנות לבד, אבל התעשייה בנויה באופן שכזה, שהרכישה דרך משרד פרסום בתל אביב תהיה תמיד משתלמת יותר.
מאחר ומשרדי הפרסום עובדים באופן מסחרי הם מקבלים הנחות כמות משמעותיות מחברות המדיה, כך שזמן אוויר או שטח פרסום יעלה למשרד פרסום עלות סיטונאית בעוד שללקוח הקצה העלות תהיה המחיר לצרכן.
היתרון של רכש המדיה מצוי כמובן לא רק בעלויות והחיסכון שלהן, אלא גם בהזדמנויות השידור והעלייה שמתאפשרות, מה שמוביל אותנו לנושא הבא- הפריסה.
פריסה – חלוקת התקציב והמיקומים שבהם תהיה נוכחות במסגרת רכש המדיה, גם הם עניין מורכב שמשרד הפרסום זוכה בו ליתרון תחרותי. משרד פרסום בתל אביב שהוא גם גדול ונחשב יקבל את המיקומים הטובים יותר, את הרוטציות המשתלמות יותר ובאופן כללי את האפשרויות המיטיבות יותר.
פריסה היא בעצם התכנון של חלוקת התקציב והחלטה על המיקומים והזמן שבו יעלה מסע הפרסום. זו בעצם תכנית החשיפה והיא גם זו שתכריע את מידת החשיפה וההשפעה שלה.
קריאייטיב – החלק האמנותי של הקמפיין המשלב את הקופי יחד עם הצד הויזואלי והעיצובי של הקמפיין.
אלו כבר החלקים היצירתיים והפחות עסקיים, אם כי הם חייבים לקחת בחשבון גם היבטים עסקיים של תקציב, שפה שיווקית, הנעה לפעולה, מסרים שיווקיים וכיוצא בזה. הקריאייטיב הוא בעל השפעה אדירה והרבה פעמים הוא הוא זה שסוגר את העסקה ומהווה את הגורם המכריע שמניע לפעולה ממשית.
בקרה ומדידה – כל שקל המושקע באינטרנט הוא מדיד, לרוב במונחים של חשיפות והקלקות. אלו נתונים שאי אפשר להגיע אליהם, כאשר מדובר על איסוף מידע ומדידה של פעילות באמצעי המדיה המסורתיים.
התהליך של בקרה ומדידה הוא בעצם ניהול הקמפיין מהווה את אחת מהפעולות החשובות ביותר מבחינה אסטרטגית בניהול קמפיין.
מאחר וברשת ניתן לקבל מידע מדויק בזמן אמת, ניתן לעשות התאמות ושינויים בזמן אמת ולהתאים את הקמפיין להתנהלות השוק והלך הרוח הכללי של הדברים. זו פריבילגיה משמעותית בעיקר מבחינה תועלתנית.
משרד פרסום בתל אביב המתמחה בהפקת דוחות
בסופו של כל קמפיין מגיע השלב של הפקת הדוחות, על בסיסם ניתן יהיה לנתח את הפעילות בדיעבד וללמוד לקחים.
ככל שהמשרד ינגיש יותר את הדוחות וישקיע יותר בשלב הזה, כך ניתן יהיה להיות רגועים ולדעת שהוא עשה עבודה טובה, הכסף לא הלך לפח ובכל מקרה נשארנו עם פעילות משמעותית וחומרי גלם שתמיד יש מה לעשות איתם.
דגשים חשובים למפרסמים בניהול קמפיינים
כאשר אנו עובדים עם משרד פרסום בתל אביב או בכל עיר אחרת, יש מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון, כדי שהקמפיינים יניבו את התוצאות הרצויות:
אל תאפשרו למערכת הפרסום להוביל אתכם
אנו חיים בעידן בו הכל מדיד, והכל נתון למניפולציות. עליכם לעמוד עם היד על הדופק כדי להבין את המשמעות של הדו"חות והנתונים שמוציא משרד הפרסום עבור הפעילות העסקית שלכם.
למשל, במקום לחשוב במונחי הקלקות ותנועה לאתר, יש לבחון קמפיינים המבוססים על מיקרו המרות (הכוונה לשהייה מעל 10 שניות, מעבר לעמוד נוסף וכן הלאה).
או- במקום לבחון רק חשיפה ומודעות, הריצו סקר על מנת לבחון כמה אנשים מתוך קהל היעד שלכם מכירים אתכם/מעדיפים אתכם על פני המתחרים.
דוגמא אחרונה – במקום לבחון כמה אנשים צפו בסרטוני הוידאו שלכם, בחנו כמה גולשים הגיעו לנקודה מסוימת (למשל: צפו ב-75% מהסרטון שלכם).
הגדירו בצורה ברורה את היעד שלכם
בניהול הקמפיין על ידי חברת הפרסום, בקשו ממנה להשקיע מחשבה במטרה המרכזית שלכם, והגדירו באופן ברור את היעד הראשי.
קמפיין המבקש להביא תנועה איכותית לאתר, לדוגמא, יוגדר על פי כמות התנועה ששהתה באתר וביצעה בו פעולה מסוימת.
קמפיין המבוסס על מכירות, יוגדר על פי כמות המכירות שהתבצעה בסופו של תהליך.
קמפיין טוב תמיד מתחיל בבריף מסודר
יש לי כלל ברזל בסוכנות שלי – אף קמפיין פרסומי לעולם לא יתחיל באופן שרירותי ("תעשה לי קמפיין פייסבוק, גוגל או מה שבא לך"),
אלא תמיד בבריף עסקי מפורט ומדויק עם יעדים ברורים ככל האפשר. האחריות שלי כמנהל סוכנות שיווק היא לבנות את הקמפיין בצורה יסודית כך שיתאים במדויק לשלבי הבריף.
צרו תתי קמפיינים
כאשר אתם בונים קמפיינים חדשים בסיוע משרד פרסום בתל אביב, בקשו ממנו לבצע סגמנטציה של קמפיינים.
כלומר, כאשר בונים קמפיינים, רצוי לחלק אותם למספר תתי קמפיינים ללא קשר לכמות הפלטפורמות בהן תעבדו.
למשל, ניתן לראות קמפיין שיהיה לו חלק תדמיתי, בו נבחר להשתמש בסרטון וידאו ובפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, וחלק אחר שיהיה מכירתי יותר, בו נעזר בכלים מבוססי המרות באתר, עבור יצירת לידים.
משרד פרסום בתל אביב – לסיכום:
משרד פרסום בתל אביב הוא המקום הטוב ביותר להתחיל ולנהל בו את הפעילות שלכם לא רק באופן נקודתי, אלא במובן הרחב ביותר של המילה.
הקמה של קמפיין פרסומי היא הוצאה לא מבוטלת ובסופו של דבר המטרה היא להגיע ליחס המרה משתלם. משרד פרסום בתל אביב שמתמחה בנישה שלכם יוכל להבטיח לכם את החזר ההשקעה הטובה ביותר.
זקוקים למשרד פרסום מוביל שיצעד אתכם יד ביד עד להצלחת הקמפיין שלכם? אשמח לעזור.