במציאות "הגוגלית" של היום, בה ניתן לאתר כל איש מקצוע בשניה במנוע החיפוש – למצוא יועץ דיגיטל זה לא קשה. מציאת יועץ מתאים עבור העסק שלכם, לעומת זאת, עשויה לקחת קצת זמן.
כאשר תבחרו ביועץ דיגיטל בעל ניסיון מעשי והתמחות בתחום העיסוק שלכם, תוכלו להתמקד בניהול העסק בזמן שהוא מסייע לכם ליישם את האסטרטגיה השיווקית.
רוב הסיכויים שגם אם קיבלתם המלצה חמה מקולגה על יועץ שיווק, ההתאמה אינה מושלמת עבורכם.
כדי להקל על תהליך הבחירה, הצוות שלי ואני גיבשנו תהליך בן 5 שלבים לסינון המועמדים, עד להתאמת יועץ הדיגיטל לעסק שלכם (בנקודה זו חשוב לנו להדגיש שאנחנו בעסק כבר יותר מ-15 שנים, מה שאומר שעבדנו עם לא מעט עסקים ולמדנו אילו תכונות מאפיינות מומחה שיווק על אמת).
אז קדימה, בואו נצלול פנימה.
#1 ניסיון מעשי
השלב הראשון בסינון המועמדים הוא בדיקת הניסיון המעשי של סוכנות השיווק או יועץ הדיגיטל.
קל מאוד להיתקל ביועץ שיווקי המדקלם מושגים שיווקיים שונים, אך אם היועץ שבחרתם לא יכול לזהות את הצורך השיווקי שלכם ולא יודע איך למקסם את התוצאות מהפלטפורמות בהן אתם פועלים, הוא לא מתאים.
ניסיון מעשי במגוון רחב של תעשיות הוא סימן טוב שאתם בכיוון למציאת היועץ המתאים, כשזה אומר שהכישורים של היועץ נוסו, נבדקו והוכחו בנסיבות שונות.
בנוסף, יהיה עליכם לוודא שליועץ הדיגיטל יש ניסיון ביישום אסטרטגיות שיווק עבור מותגים מהתחום שלכם.
- שימו לב אילו תוצאות קונקרטיות הוא השיג עבור לקוחות עבר, כגון עליה ברווחים או המרות באתר.
- בדקו כמה חברות עמן עבד, ובאיזה סוג של תעשיות החברות הללו פעלו.
נשמע כמו המון לחפור ולברר? זה נכון, אך רוב המידע נמצא באתר האינטרנט ותוכלו להגיע אליו על ידי חיפוש קצר בגוגל.
#2 הגדירו כיצד תראה הצלחה
השלב השני בסינון המועמדים הוא להגדיר במדויק – לאן אתם רוצים להגיע? מה בעיניכם תיחשב הצלחה בשיווק העסק? למשל:
- האם אתם מעוניינים להגדיל את העוקבים ברשתות החברתיות?
- לייצר יותר לידים דרך האתר?
- להשיג יותר מכירות למוצרים או לשירותים שלכם?
- להשיג יותר הרשמות לדיוורים שלכם?
חשוב לחדד את היעדים אליהם אתם שואפים, כיוון שכך תוכלו לבדוק האם אתם מצליחים להגיע אליהם בעזרתו של יועץ דיגיטל או לא. כדי לעקוב אחר ההתקדמות, התחילו עם הגדרה קונקרטית של הצלחה.
#3 שקיפות בעבודה מולכם
שקיפות פועלת בשני הכיוונים – כבעלי עסק, עליכם להיות שקופים לגבי הצרכים שלכם מיועץ דיגיטל, בעוד שהיועץ אמור לפעול בשקיפות כלפיכם ולציין במדויק אילו תוצאות הוא יכול לספק.
תוכלו לקבל תובנות חשובות על ידי זיהוי המטרות שלכם, ועד כמה הן מציאותיות.
כדאי גם לשאול את עצמכם האם אתם זקוקים לאדם שישפר את ביצועי השיווק שלכם או יגיע לקהלים חדשים.
שאלות נוספות שכדאי לחשוב עליהן הן עד כמה אתם חדשים בתחום השיווק, מה הן שיטות השיווק הנוכחיות שלכם והאם הן יעילות.
יצירת רשימה של דרישות חיוניות ושאילת יועצים פוטנציאליים כיצד הם יתמודדו עם היעדים השונים, יכולה לסייע לכם למצוא יועץ מתאים. היועץ השיווקי המתאים יעבוד בשקיפות תוך מתן מענה לשאלותיכם באופן כנה וישיר והוא ידאג לידע אתכם עד כמה השיווק העסק שלכם איכותי והאם אתם זקוקים לשירותים נוספים לשיפור הביצועים.
#4 בדקו האם אתם מתחברים לתוכן באתר האינטרנט
התוכן השיווקי הוא הלב והנשמה באתר של יועץ השיווק. שום אנימציות נוצצות או גימיקים עיצוביים לא ינצחו קופי איכותי ומכירתי, לפחות לא במונחים של מכירות והמרת גולשים ללקוחות.
זו הסיבה שחשוב שהיועץ השיווקי שתבחרו יהיה מסוגל ליצור דפי מכירה מושכים שיגרמו לך לרצות ליצור עמו קשר.
כשאתם עוברים על התוכן באתר בדקו:
- האם התוכן מדבר על "הכאב" ומתייחס לבעיות המרכזיות שלכם?
- האם ברור לכם כיצד תוכלו להרוויח מהשירותים השונים?
- האם הוא משכנע – האם לאחר הקריאה אתם מרגישים צורך לברר יותר על השירותים השונים?
#5 עברו על המלצות לקוחות
גורם קריטי נוסף בבחירת יועץ הוא המלצות וכן ביקורות לקוחות מערוצים נוספים.
אלו יעניקו לכם תובנות מיידיות לגבי איכות השירות שלו.
על ידי קריאת ההמלצות תוכלו ללמוד על האספקטים הבאים בעבודה עם יועץ השיווק:
- זמינות
- איכות השירות
- טווח מחירים
- תחומי התמחות
- יכולת לספק תוצאות בתחומים שונים
- ועוד
על ידי מעבר על חוות דעת, תוכלו לסנן יועצים שאינם מתאימים בשיטת האלימינציה. כך למשל, אם אתם מחפשים יועץ המסוגל לעמוד בלוחות זמנים צפופים, תוכלו להסיר יועצים שאינם עומדים בקריטריון.
למה לצפות מיועץ שיווק דיגיטלי?
לאורך תהליך המחקר וההשוואה בין יועצי שיווק דיגיטלי, ייתכן שיתעוררו בכם ציפיות שונות.
לפני שתבחרו להתקדם בתהליך עם היועץ הנבחר, חיוני שתדונו איתו על מספר אלמנטים חשובים ותעשו תיאום ציפיות:
- אילו תובנות תוכלו לקבל לגבי קהל היעד שלכם: האם היועץ יכול לסייע לכם לקבל תובנות על קהל היעד שלכם? היועץ שתבחרו אמור לספק לכם תובנות בנוגע לאסטרטגיה השיווקית ביחס לקהל היעד, אלו יובילו לתוכן מדויק יותר ולתוצאות טובות יותר בשטח (יותר מכירות ולידים).
- בניית אסטרטגיה או חידוד אסטרטגיה קיימת : בדקו האם יועץ הדיגיטל יכול לסייע לכם לבנות אסטרטגית שיווק או לחדד את האסטרטגיה הקיימת כך שתתאים ליעדים העתידיים של העסק. יעדים אלו עשויים לכלול עליה בכניסות לאתר, הרשמות לדיוור וכן הלאה.
- האם בתהליך העבודה המשותף ניתן יהיה לצפות בתוצאות מדידות:
חיוני שאסטרטגיית השיווק באינטרנט תוביל לתוצאות שניתן למדוד ולכמת.
אם אינכם יכולים לצפות בתוצאות מדידות שונות, מהגדלת רשימת הדיוור ועד להגדלת המכירות במספר אחוזים, אז הסוכנות או היועץ שבחרתם צריכים להעריך מחדש את שיטת העבודה שלהם כדי לספק את התוצאות הללו, כי זה Must.
רוצים לגלות אילו יתרונות הסוכנות שלנו יכולה להביא לעסק שלכם? הייעוץ השיווקי שלנו מוביל לתוצאות שמורגשות במכירות.
מזמינים אתכם לקבוע פגישה ולהתרשם בעצמכם : https://meet.alai.co.il