שיווק דיגיטלי לעסקים עשוי להיות מתנה שלא מפסיקה להניב עוד ועוד לידים איכותיים, המרות ועסקאות, אך כמו כל דבר בחיים גם שיווק דיגיטלי לעסקים צריך לדעת איך לעשות.
שיווק דיגיטלי טומן בחובו שפע של יתרונות;
הוא יכול להעלות את המודעות של לקוחות למותג, לשמר מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל הלקוחות ולחזק את נאמנותם, שיווק דיגיטלי לעסקים יכול לתרום לצמיחת העסק, להגדיל את היקפו ולקחת אותו כמה צעדים קדימה.
העניין הוא שתחום השיווק הדיגיטלי הוא דינמי, מתפתח ומשתכלל כל הזמן, ולכן חשוב לעקוב אחר כל ההתפתחויות ולהימנע מטעויות מיותרות, שעלולות לא רק לעלות הרבה כסף אלא גם לפגוע במוניטין של החברה לדיראון עולם.
כמי שמתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי, פונים אליי לקוחות מכל קצוות הארץ שהבינו שהם לא יכולים להתקדם לשלב הבא ללא שיווק דיגיטלי לעסקים.
חלקם מגיעים אליי לראשונה בעוד לקוחות אחרים מגיעים אליי לאחר שנכוו מסוכנויות דיגיטל, שהסבו להן יותר נזק מתועלת. אצל האחרונים זיהיתי כמה טעויות רווחות וכעת אשתף אתכם בכל אותן טעויות, כדי שתוכלו לזהות אותן ולמנוע אותן מראש.
טעות #1 בשיווק דיגיטלי לעסקים: להתחיל ללא אסטרטגיה שיווקית
אין, פשוט אין דבר יותר בעייתי מלהתחיל לשווק ללא תוכנית מסודרת.
ממש כשם שלפני שבונים בית האדריכל עובד על תכנון הבית וכמו לפני שתופרים בגד הפשיניסטית יוצרת מודל,
כך בעלי עסקים זקוקים לאסטרטגיה שיווקית מסודרת לפני שמתחילים בשיווק.
עולם הדיגיטל הוא גדול ורחב, יש אפיקי שיווק רבים, ביניהם: קידום אתרים בגוגל, פרסום בפייסבוק, שיווק חברתי ועוד.
חלק מהאפיקים האלו מתאימים לחברות מסוימות בעוד שחלק אחר מהאפיקים האלו – מתאימים יותר לחברות אחרות. גם בתוך כל אפיק פרסומי יש כמה אפשרויות. בקידום אתרים למשל, אפשר לפנות לקידום ממומן, לקידום אתרים אורגני או לשניהם.
כאשר יש אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים יש תוכנית ברורה, סדורה ומובנית הכוללת את אפיקי ההשקעה המתאימים ביותר לעסק, את חלוקת התקציב לאפיקים השונים, יש יעדים ממוקדים שניתן למדוד אותם, יש מטרות ויש תוכנית מאורגנת להשגת מטרות אלו.
שיווק דיגיטלי לעסקים ללא אסטרטגיה יכול לגרום בעיות, להוביל להקצאה לא נכונה של תקציבים ולאובדן מיותר של כסף.
כאשר אין אסטרטגיה יורים לכל הכיוונים וכך סתם מבזבזים אנרגיות, זמן יקר וכספים.
טעות #2 בשיווק דיגיטלי לעסקים: לוותר על הכרה והגדרת קהל היעד
בלי לקוחות אין הצדקה כלכלית לשום חברה.
הלקוחות הם "הלחם והחמאה" של כל עסק וחברה ובלעדיהם חברות פשוט יקרסו אל תוך עצמן.
אז למה לא להכיר מקרוב את האנשים שעבורם הקמתם את העסק שלכם?
ההבנה שלכל מוצר ושירות יש קהל ייעודי מחייב את העוסקים בשיווק דיגיטלי לעסקים להבין למי הם מוכרים את מרכולתם.
כל בעל חברה ומשווק צריך לדעת מה הלקוחות שלו אוהבים, ממה הם מפחדים, מה חסר להם, מה החלומות שלהם, באיזה גיל הם, היכן הם מסתובבים וגולשים, מה מושך אותם, מה דוחה אותם, מה מרתק אותם ומהיכן הם מגיעים. כאשר מוותרים על הכרות עם קהלי היעד לא ניתן להתאים להם הצעות אישיות, לא ניתן לפרסם מסרים פרסונליים, לא יודעים היכן הם גולשים ולכן גם לא יודעים איזה אפיק שיווקי יהיה הכי יעיל.
יתרה מכך, ללא הכרות קרובה עם קהלי היעד לא יודעים באיזו שפה לדבר אליהם ולא יודעים כיצד לשכנע אותם להתעניין בעסק שלכם ובמה שיש לכם להציע. פילוח וזיהוי קהלי יעד הוא חשוב, הוא נגיש מאוד בעולם הדיגיטלי ואסור בשום פנים ואופן לוותר עליו.
הנה תמונה מתוך קמפיין של בנק לאומי, בו פנו להורים לילדים.
בקמפיין הנוכחי דאגו לדבר עם ההורים בשפה הרלוונטית, ולהציג להם כתבות מעניינות ורלוונטיות לשלב בו הם נמצאים בחיים:
טעות #3 בשיווק דיגיטלי לעסקים: לעסוק בשיווק אונליין ללא נכס דיגיטלי בבעלותכם
נכס דיגיטלי הוא שם כולל לאתר אינטרנט, לבלוג, לעמוד פייסבוק, לדף נחיתה, לעמוד אינסטגרם, לדף עסקי בלינקדאין וכו', והוא היסוד לכל מהלך שיווק דיגיטלי לעסקים.
נכס דיגיטלי הוא נכס אשר מנוהל על ידי בעל העסק וגם נמצא בבעלותו. העסק יכול להציג בנכס הדיגיטלי מה שהוא רוצה, לאורך כמה זמן שהוא צריך ויש לו שליטה מלאה בו.
על בסיס הנכס הדיגיטלי מפיקים קמפיינים שיווקים, אליו מפנים את הלקוחות בסוף המשפך השיווקי ובו למעשה חותמים את רוב העסקאות. אי אפשר לוותר על דף נחיתה כאשר משיקים קמפיין קידום ממומן בגוגל, לא ניתן לקדם אתרים ללא אתר אינטרנט או לפחות בלוג וגם לא ניתן לפרסם ברשתות החברתיות ללא עמוד עסקי בפייסבוק או באינסטגרם. נכס דיגיטלי הוא, אפוא, MOST עבור כל חברה ועסק שרוצה להצליח בעולם השיווק הדיגיטלי.
אם הנכס אינו בבעלותכם, אלא ברשות החברה ששיווקה אתכם, כל המידע שנאסף וכל הבסיס שעליו עומד הקמפיין שלכם לא נמצא ברשותכם. כך חברות הופכות את לקוחותיהן ללקוחות שבויים או גרוע מכך לעיתים עסקים צריכים להתחיל את כל הפרק השיווקי שלהם מחדש. כדי ליהמנע מכך, וודאו שהכוח נמצא אצלכם, ואתם יכולים לפקח בזמן אמת על הנכס הדיגיטלי שלכם.
קראו עוד על בניית נכסים דיגיטליים
טעות #4 בשיווק דיגיטלי לעסקים: לוותר על ניתוח ביצועים
אחד היתרונות הבולטים והייחודיים בשיווק דיגיטלי לעסקים הוא שכמעט כל אפיק פרסום דיגיטלי מציע מערכת אנליטית לניתוח ביצועים כמו גם לניתוח קהלים, התנהגות לקוחות ולזיהוי מגמות.
לגוגל למשל יש את גוגל אנליטיקס, ללינקדאין יש מערכת אנליטית וגם לפייסבוק ולאינסטגרם יש את מערכות האנליטיקה שלהן.
זהו יתרון שלא ניתן ליהנות ממנו אם בוחרים להקצות את מאמצי השיווק באמצעי תקשורת מסורתיים כגון הטלוויזיה או הרדיו, וגם לא ניתן ליהנות מניתוחים אלו אם מחליטים על שיווק מתחת לקו (BTL=Below The Line) בעזרת פליירים, מגנטים או ברושורים בתיבת הדואר.
המערכות האנליטיות האלו זמינות ונגישות, ניתן להפיק מהן תובנות מבוססות נתונים, למשל:
- אפשר ללמוד מהן על אפקטיביות של עמודי אתרי אינטרנט ודפי נחיתה
- על יעילות של קמפיינים ומודעות פרסום
- אפשר ללמוד מהן אילו אפיקי פרסום יעילים ואילו מבזבזים סתם כסף
- ניתן ללמוד מי הם קהלי היעד שלכם, מה גילם, היכן הם גרים ובאיזו שפה הם מדברים
- כמה זמן לקוחות שוהים באתר, בעמוד ברשתות החברתיות, בדף הנחיתה או בבלוג
- על אילו כפתורים הם לחצו, איזה מסר שכנע אותם או איזה מסר הבריח אותם
- אפשר לגלות מהיכן הגיעו הלקוחות לנכס הדיגיטלי שלהם, איזה מסע הם עברו בדרך
- ועוד שפע של נתונים קריטיים.
לסיכום:
סקרתי 4 טעויות רווחות בשיווק דיגיטלי לעסקים שאם מודעים אליהן ניתן למנוע אותן ולחסוך הרבה מאוד זמן ולא מעט כסף.
אנו מעניקים שירותי ייעוץ מקצועיים לבעלי אתרים ונכסים דיגיטליים וכן שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים, כך שאם אתם רוצים לקדם הנכס הדיגיטלי שלכם, למקסם את הביצועים שלו ולהתחיל ולהרוויח הרבה יותר, נשמח לעמוד לשירותכם.