איך משווקים בתי מלון בצורה הטובה ביותר נכון לעת המודרנית? אילו פונקציות כדאי שתיקחו בחשבון ושיהיו לכם? אחרי ניסיון רב עם בתי מלון ועם הצרכים שלהם, בניתי את הסדר הכרונולוגי לשיווק בתי מלון, לפי חשיבות ועדיפות.
מעקב אחרי כל תנועה באתר ובמנועי ההזמנות
אחד המלונאים שאני עובד איתם אמר לי פעם, "מה שלא מדיד בוודאות של מאה אחוז – אני לא רוצה אותו אצלי". אז כמובן שיש החרגות ויש דברים שעובדים גם בלי למדוד אותם, אבל כהכללה – עדיף שכל הפרויקטים וכל הדברים שתעשו, יהיו מדידים. לכן אל תיקחו מנוע הזמנות שלא יודע להתממשק אליכם. תעבדו עם גוגל אנליטיקס. תכניסו את כל קודי המעקב לדפי הנחיתה, לאתרים, למנוע ההזמנות (שכבר השתדרגתם ממנו מהמשפט הקודם) כדי שיהיה לכם נתונים על כל חלק בהזמנה. זה ייתן לכם ידע חשוב כדי להבין: איפה אנשים מאבדים את העניין בדרך להזמנה? מהרגע שיודעים את זה, משתפרים.
יצירת בנק מסרים
לכל מלון יש את הייחוד שלו. אחרי שכבר שיווקתי כמה מלונות והייתי בעשרות כאורח, אני יכול להגיד את הדבר הבא: כל יצירת אומנות קטנה, כל שירות שהוא קצת יוצא מהמסגרת – הוא בידול. כדאי לחזק את "המוזרות" שלכם עד כמה שאפשר בעיני הקהל, שיגיע. סביר להניח שתפנו לקהל יעד מסוים שיאהב את השירותים שתציעו, וגם ימליץ לאחרים, שכן בשבילו זו החוויה הכי טובה.
זו העוצמה של יצירת בנק מסרים – שצריך לרוץ איתכם גם שנים קדימה, ואיתו קל לשווק.
יצירת תיקיית חומרים אינטרנטית
אחרי שהבנתם שהכל עובד ומתקתק כמו שצריך, כדאי לייצר בנק תמונות \ סרטונים \ כתבות מיועד לחומרים שלכם. כולם יכולים לשים עוד תמונה ממאגר תמונות, או להכניס את זה לקנבה ולהצליח לייצר מזה גרפיקה סבירה. אחרי שנסגרנו על בנק מסרים, אנחנו יוצרים תמונות וסרטונים לפי מה שקהל היעד שחשבנו, מעוניין לראות.
לדוגמה, אשתי אוהבת ויזואליה וסרטונים, בזמן שאני אוהב תכנים כתובים או "שנונים". כשפונים לשנינו, יהיה לא פשוט לגרות אותנו באמצעות אותו המסר. יש לנו תחומי עניין שונים. לכן, גם בתמונות, תראו את הדוגמנים \ הדוגמניות שהכי מתאימים לקהל היעד שלכם, אלה שהוא הכי נמשך אליהם. מלון לאנשי עסקים? אל תראו ילדים. מלון שיותר 'מבוגר'? קחו משפיעניות אינסטגרם שיעזרו לכם לייצר חומרים שמותאמים לקהל היעד.
יצירת מאגר מידע בתוך המלון
חשבו שיש לכם את האופציה לפנות למי שכבר היה במלון במינימום עלות. לשכנע מישהו, אחרי שלקח שירות מכם עולה 1/12 מלקבל לקוח חדש. תחשבו כמה אתם צריכים לעבוד בשביל שזה יקרה:
- יוצרים גרפיקות מדהימות, ועדיף שאותו גולש יראה אותן כמה פעמים.
- אותו אדם צריך לשאול חברים שמכירים את המקום, אם יש כאלה.
- אנחנו צריכים לנהל את השיווק במועד שיבוא לו במקום.
וזה רק הקצה של הקרחון בשיווק ללקוח חדש. ייצרו רשימת מיילים \ טלגרם \ ווטסאפ \ SMS ושלחו הטבות, אירועים וחידושים במלון ללקוחות קיימים. סביר שתגדילו את ההכנסות מלקוחות קיימים, במינימום מאמץ.
חווית שירות מצוינת
דיברתי, בחלק הקודם, על החשיבות של מועדון לקוחות אינטרנטי. אבל אם אין מה להתרגש, והמלון לא מבודל, והוא לא פונה לקהל היעד שלו, אז למה שיחזרו אליו? אז נסו לעשות משהו בקטנה עבור הלקוחות שלכם. יש לוחות שנה כאלה ואחרים שמתזמנים כל אירוע. קחו סופ"שים ותחליטו שזה הסופ"ש שבו יש אטרקציות לכל המשפחה, לדוגמה. תתנו הטבה רק למי שמגיע למלון. גם הגדלתם את המכירה שלכם לכל אורח, וגם הצלחתם להגביר את שביעות הרצון שלו, שכן הוא הזמין משהו שלא היה כרגע.
חווית שירות מצוינת נמדדת החל מהרצון לעזור בקבלה (עוד לפני ההגעה של האורחים), דרך אנשי הניקיון, הספא (אם יש), וכל חלקי המלון. בכל יום נסו לשפר חלק אחד קטן מתהליך האירוח, ותראו כמה שזה עושה פלאים.
בניית אתר שמכווין למכירה
עד עכשיו בנינו את כל חווית השירות למי שמגיע. לעתים, המלצה טובה שווה לקוח הרבה יותר מרוצה מהרבה תוכן שיווקי-פרסומי. מה שאני מציע הוא שאחרי שדאגתם לכל המנגנון הקודם, שמהרגע שלקוח החליט שהוא מעוניין במלון אז הוא מגיע, אתם תהיו במצב מעולה. הרבה לקוחות יגיעו מהמלצות. עכשיו, אם אנחנו רוצים שיותר אנשים יגיעו וישמעו על המלון (וימליצו עליו הלאה), אחד הדברים הכי נכונים הוא לדאוג שיהיה אתר עם דילים משתלמים לאותם גולשים. כמובן, שיפור הדילים והתמחור שלהם – תלוי במלון עצמו. קיבלתי המלצה > יש תמונות טובות ומחירים שאני יכול לעמוד בהם באינטרנט > מזמין. כזה פשוט.
פרסום ברשתות חברתיות
כשמיצינו את האופציה של בניית אתר ועדיין המלון גודל יחסית לאט, זה הזמן להריץ את הדברים "לקהל הרחב". כשבונים אצלנו אתרים, אנחנו דואגים שיהיו כל הקודים הרלוונטיים לרשתות כאלה ואחרות (גוגל, פייסבוק, ודומיהן). תחשבו שיש לכם עכשיו בנק מידע של אנשים שממליצים עליכם, מאות (אם לא אלפים, אם לא יותר) אנשים שהיו אצלכם באתר, וקיבלתם את החלק הטכני של השיווק. יש לכם למי לפנות. מיד אחרי זה, מגיע הקריאייטיב, אליו התחייסנו בבנק המסרים ובמאגר החומרים השיווקיים. חברו בין כל הדברים האלה, ותקבלו נוסחה מנצחת: אסטרטגיה (מסרים + קהל יעד + תוכנית פעולה) + דאטה של אנשים שהתעניינו בכם + קריאייטיב מותאם = תוצאות שיווקיות מדהימות. בסוכנות שלי, זה בול מה שאנחנו עושים. קבעו פגישה בלינק כאן https://meet.alai.co.il
צרו שיתופי פעולה
כבר חפרתי מספיק, ולכן אמצה את שיתופי הפעולה בזריזות. ייצרו שיתופי פעולה עם מסעדות, מקומות תיירות אחרים בסביבה ומקומות שיכולים להזכיר את שמכם באינטרנט ובאטרקציה עצמה. תצאו נשכרים כשכמה מקומות ממליצים על השהות אצלכם במלון.
לא הצלחתם להגדיל את ההכנסות? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.