fbpx

שיווק אינטרנטי

שיווק אינטרנטי | סער ברעם

לשווק עסק באינטרנט על פניו נראה די קל, נכון?
מתאימים את ערוצי השיווק הרלוונטיים למוצר או למוצרים שברצונכם לשווק ולמכור, משקיעים בתקציב שיווק שיביא תוצאות, והנה הלקוחות כבר מתדפקים על הדלת הוירטואלית שלכם.
ברובד מסוים זה נכון, אבל זוהי הסתכלות בסיסית בלבד, ואנחנו הרי לא מסתפקים בהסתכלות בסיסית, אלא במתן מעטפת רחבה, איכותית ומקצועית, של כל הנוגע לשיווק אינטרנטי.
איך עושים את זה נכון, חכם, מדויק ומועיל? הנה כמה כלים חשובים ממני באהבה.

"תפסת מרובה לא תפסת" – צרו אפיון לקוח מסודר (אווטאר)

אחד הכללים החשובים ביותר בשיווק אינטרנטי מוצלח, הוא פילוח נכון של קהל היעד הרלוונטי. ככל שתגיעו קרוב יותר להגדרה מדויקת של פרסונת לקוח, סביר להניח שיהיו לכם יותר לקוחות.
פילוח נכון הווה אומר פילוח ממוקד, מדויק ומפורט, של קהל היעד שלכם. חשוב להבין כי הפרסום באינטרנט היום מתבסס על פרסום לקהל היעד שהמוצר המסוים מדבר אליו, רלוונטי אליו, ואם לא דייקנו בחלק הזה, חבל על כל שאר העבודה הרבה שביצענו והשקענו.
אנשים רבים סבורים כי הגדרת קהל יעד רחב יותר, תביא ליותר תוצאות פרקטיות, וזה כלל לא מדויק.
אמנם שיווק ממוקד פועל בתהליך איטי יותר, אך התוצאות ברוב המקרים הרבה יותר מועילות.
נסו למקד כמה שיותר את קהל היעד שלכם, בין אם מדובר בפרסום בפייסבוק, בגוגל, בלינקדאין ובפלטפורמות אחרות (באתר תוכלו למצוא שלל מדריכים שעוסקים בקידום בפייסבוק, בלינקדאין ובפלטפורמות נוספות, שיעניקו לכם כלים מעולים למיקוד לפי פרמטרים שונים).

טרגוט קהלים

מה הם ערוצי השיווק שלכם?

ערוצי שיווק הם הערוצים בהם תבחרו לשווק את המוצרים שלכם.
לדוגמא: פרסום בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ודומיהם, ובל נשכח כמובן את הערוצים שהיו לנו לפני העידן הדיגיטלי – טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, פלאיירים ועוד (ערוצי השיווק הקלאסי המתחרים בדיגיטל, וכיום נחשבים זולים מבעבר).
קודם כל, חשוב להגדיר מהם ערוצי השיווק ולהתאים אותם למוצר ולקהל היעד. אין טעם להתפזר על 15 ערוצי שיווק מבלי לבצע עבודת התאמה מדויקת לפני כן. גם כאן התוצאה יכולה להיות 'תפסת מרובה לא תפסת'.
בואו נבחין בין שיווק ממוקד של מוצר, לבין נראות ברשת. שיווק ממוקד של מוצר חשוב שיוצע לקהל היעד הרלוונטי, בערוצים הרלוונטיים.
נראות ברשת חשובה לא פחות, היא עוזרת לכם להישאר בתודעה של קהל היעד שלכם ושל הקהל הרחב יותר, וזה חשוב מאוד, אבל זה לאו דווקא שיווק ישיר בערוצים ישירים.
חשוב להכיר את הפלטפורמות השונות, להבין מה היתרונות והחסרונות שלהן, האם הן מתאימות לשיווק המוצר או המוצרים שלכם, והאם קהל היעד שלכם נמצא בפלטפורמות האלו.
לדוגמא, לא בטוח שרופא שיניים יבחר לשווק את עצמו בטיק טוק, נכון? בדיוק כמו שסטטיק ובן אל לא ישווקו את עצמם בלינקדאין.

מעקב אחר מדדים חשובים

חלק גדול מעבודת שיווק נכונה, כוללת גם בדיקה של השיווק בשטח, בדיקת התוצאות, עיבוד וסטטיסטיקה וכן הלאה.
מה זה אומר? בין היתר ננסה לבדוק את המדדים הבאים:

  • מה כמות הרכישות באתר?
  • מה כמות הכניסות ביום לאתר?
  • כמה גולשים חדשים יש וכמה ותיקים?
  • כמה זמן הגולש שוהה באתר (ככל שהוא שוהה יותר, כך האתר רלוונטי יותר)?
  • האם הגולש ביצע פעולות אקטיביות באתר?
  • עד כמה האתר מתקדם אורגנית?

ועוד שאלות רבות שחשוב לתת עליהן את הדעת.
לעיתים, כל מה שנדרש מאיתנו כדי לעזור לקמפיין להצליח ולהבין כיצד להשקיע באופן מדויק יותר את המשאבים שברשותנו, הוא לבחור את המדדים הנכונים שתוצאות איכותיות בהם יעידו על הצלחת הקמפיין.
התשובות יעזרו לכם להבין טוב יותר מה קורה, מה אפשר לשפר, וכיצד.

מדידת ביצועי אתר

תוכן שיווקי ואיכותי

גוגל מאוד אוהב תוכן איכותי, הוא מדרג אתרים גבוה יותר כאשר הם משקיעים בתוכן, והאמת היא שגם גולשים חובבים תכנים איכותיים, הכתובים בצורה ברורה ונהירה (ללא העתקות כמובן, מי שמעתיק תוכן מאחרים בהכרח יפגע בעצמו וגוגל פוסלת את הדירוג על דברים כאלו).
כשתוכן לא איכותי, זה פוגע ברמת האמינות של האתר ושל המוצר, ויכול לגרום לגולש לנטוש את הזירה.
אל תכוונו לתוכן לקידום בלבד, כי אתם משדרים ללקוחות שלכם שמעניין אתכם רק למכור, ולעיתים זה נראה כמו בולשיט (בעיקר שהתוכן הוא קידומי מדי) וזה מוריד מהמקצועיות והאמינות.
ברגע שתגדירו מה התוכן שחשוב לכם שיהיה באתר, תקפידו לחדש ולהתחדש, זה בהחלט ישפיע גם על הדירוג האורגני של האתר, וגם על כמות הכניסות.

פרסום שמוביל לאתר

בסופו של דבר, אחת הדרכים להשיג לקוחות חדשים היא באמצעות פרסום שמוביל לאתר. לפעמים, שינוי של פרטים קטנים ברמת המסר וקהל היעד, יכול לחולל פלאים בשיעור ההקלקות, ולעיתים גם העלות של שיפור ההקלקה לא יהיה גבוה, ביחס לשיפור התנועה בדרכים אחרות. ההמלצה שלנו היא להגדיל את התנועה לאתר במורכבות נמוכה ובעלות מינימלית.
הכרות עם היתרונות היחסיים של העסק
כדי ששיווק אינטרנטי יצליח, הכרחי שהעסק יכיר ביתרונות היחסיים שלו, וגם במקומות בהם הוא מציע פחות ערך מהמתחרים.
בהתאם לכך, בפעילות השיווק, יהיה עליו למקד את הפוקוס ביתרונות העסק.

למשל, עסק המוכר מעט מוצרים (למשל, שוקראן המוכר אך ורק פירות וירקות ולא שאר מוצרי מכולת) ממקד את קמפיין השיווק ביתרונותיו הבלעדיים: פירות וירקות טריים, משלוחים עד הבית ואיכות ללא פשרות.

שיווק אינטרנטי לדוגמא

ללוות את הלקוח במסע שלו

שיווק אינטרנטי חכם, הוא שיווק שצועד את הלקוח יד ביד עד לרכישת השירות או המוצר.
זה הוא שיווק המבין, שכדי שלקוח ירצה לסגור איתנו עסקה, הוא ידרש לעבור מסע שלם, המתחיל בהתעניינות ראשונית, ממשיך בהתייעצות עם קרובי משפחה וחברים, בירורים על מוצרים מתחרים, כניסה לאתר ורק לבסוף הוא יגיע לשלב הרכישה.
זאת הסיבה, שמכירה ללקוח היא אף פעם לא אקט מהיר, אלא תהליך המכיל מורכבויות שונות, אליהן יש צורך להתייחס באסטרטגיית השיווק.

שיווק אינטרנטי – לסיכום:

בכתבה הנוכחית הזכרתי רק חלק מהכלים שניתן להיעזר בהם כדי לשפר את השיווק של המותג או השירות שלכם.
אני כאן כדי לעזור לכם לדייק את ערוצי השיווק המתאימים, את התוכן ואת הקמפיינים, ולסייע לעסק שלכם לצמוח.
צרו עמי קשר ונבדוק איך נוכל להתקדם יחד.

קראו גם את המאמרים והמדריכים הבאים:

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button