רוצים שאנשים יקנו מכם אונליין בלי כל הסאגה של טלפונים, הזמנות, התמקחויות, ירידים וכו'? למרות שזה חלק חשוב מהדרך, תחשבו על הטווח הארוך. במאמר הבא, זה מה שאני בא ללמד אתכם, על פי פגישות וקידומים של לקוחות בתחום.
הדבר הראשון שעושים הוא: להיכנס לנעלי הלקוח
תכנסו לדמות: אתם מתעניינים בתכשיטים כאלה ואחרים אבל לא משקיעים בזה יותר מדי מחשבה. ואז, מגיע אירוע מיוחד. יום הולדת, יום המשפחה, יום הגבר… מועד ספציפי שבו אתם 'חמים' יותר לקנות משהו. ואז מתחיל האקשן. אתם לא יודעים מה אתם רוצים לקנות, ומיד כשהצהרתם ואמרתם את זה לטלפון שלכם, התחלתם לקבל הפגזות מאלף ואחת חנויות. לכל אחת יש מבצעים, לכל אחת יש איכות, הרבה מהן מעניינות, כי הן מותאמות לתחומי העניין שהצהרתם עליהם (ושאספו עליכם) מהרגע שהורדתם את אחת האפליקציות. מכאן, מתחילה סאגת הבחירה:
- למי אני הכי מתחבר\ת?
- מה הכי מתאים לאירוע?
- מה אותו אדם, שמקבל את המתנה, אוהב?
- האם יש מדיניות החזרות \ משלוחים גמישה?
- תוך כמה זמן המשלוח מגיע?
- מהי האיכות של המוצר, הגודל, והסיפור מאחוריו?
- כמה הוא שביר?
אני מניח שיש עוד שאלות, אבל אלה השאלות שבטוח תצטרכו לענות עליהם, כשתצטרכו לשווק את התכשיטים שלכם באינטרנט. לא יהיה מקום לטעויות, וכשאחת מהשאלות האלה לא נענית, המכירה תהיה קשה בהרבה, כבר בהתחלה.
















המלצה קטנה: תציעו משלוח מהיר "למהירי החלטה" בתוספת תשלום.

הבנו מיהו הלקוח שלנו ומה אנחנו מציעים, מה הלאה?
זוכרים את השאלות מהסעיף הקודם? וידאתם שאתם יכולים לענות על כולן, ועל עוד שאלות ש'צצות' במהלך הדרך? אז הנה התקדמנו לשלב הבא, שהוא בניית מנוע שיווקי.
- התחלתם כמעצבי תכשיטים מתחילים ואנשים קנו מכם. ייצרו רשימת לקוחות מהם, שהוכחה בתור המנוע השיווקי המכניס ביותר ביחס להוצאה. מהם האמצעים? רשימת ווטסאפ\מייל\SMS\פושים באפליקציה\טלגרם או כל דבר שיכול להריץ אותם קדימה. עם המסרים הנכונים, תוכלו להגדיל את ההכנסות כבר ממחר בבוקר. ברשימה הזו מודיעים על חידושים, הטבות ועדכונים חשובים בפעילות העסקית. הלקוחות הופכים להיות חלק מהעסק.
- בניית אתר חנות לתכשיטים – הרבה עובדים עם Shopify או פלטפורמות מוכרות. היתרון בחברות של 'קוד סגור' הוא שהן מאפשרות לך להוריד את כאב הראש, ואם כבר קוד סגור אז שופיפיי. אני תמיד מעדיף קוד פתוח, למקרה שנרצה להוסיף פונקציות, לשנות דברים, ולהן יש גם הכי הרבה מדריכים שאפשר לעבוד איתם. זו ההעדפה האישית שלי.
- פרסום ברשתות חברתיות – כבר התחלנו למכור ויש לנו בנק דאטה ואתר שמתאים לפעילות אינטרנטית? תתחילו למכור אונליין ולהכניס אנשים שמתעניינים, באירועים ספציפיים בחיים שלהם, לאתר שלכם. משם תוכלו לייצר לקוחות. לייצר את הנוסחה המנצחת לוקח זמן, אבל זה שווה את זה בענק.
- שיווק ממומן בגוגל – יש כמה אמצעים שיכולים לעניין אתכם. גוגל שופינג, לדוגמה, יציג את המוצרים שלכם עם הכותרת למעלה. היתרון: זול, מניע לפעולה. החיסרון: מורכב יחסית וצריך לדעת להתנהל עם הממשק ולהפוך את הקמפיין לממיר.
רוצים שנאפיין יחד את תהליך המכירה ונצא לדרך? מוזמנים לקבוע פגישה כאן https://meet.alai.co.il
חשבו על אירועים שיווקיים ונצלו הזדמנויות
במאמר שלי על שיווק בתי מלון, אני מעודד את הלקוחות לקחת את לוח השנה, ולסמן אירועים שמעניינים את החברה. גם כאן יש ימים מיוחדים. ידעתם שיש את יום הסושי או יום ההמבורגר? אם תהיו מוכוונים לאירועים כאלה ותדעו מה קורה קדימה, תוכלו לתכנן כמו שצריך כל פעילות כזו. תחשבו על עסק משומן, שיודע להתכונן לכל אירוע ולתכנן מתנה מעוצבת בדיוק לאותו מועד. תוכלו לייצר הכנסות לאורך זמן, תמיד במבט קדימה.
לבינתיים, זה הכל בנושא שיווק תכשיטים. עדיין מסתבכים? נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.