fbpx

שיווק הרצאות

שיווק הרצאות | סער ברעם

כל בעל עסק, שמעוניין לצמוח ולהתפתח, שואף להעביר את הידע שצבר הלאה, לכמה שיותר אנשים וקהלים.
אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות הרצאה איכותית.
בעסקים קטנים, שיווק ההרצאות מתבצע לרוב על ידי בעל העסק,
כשהפעילות השיווקית מתבססת על החוזקות והמשאבים האישיים של בעל העסק, ובמקרים רבים על העובדה שהוא ביסס את עצמו כאוטוריטה בתחומו.
אז מה עושים כדי לשווק ביעילות את העסק הפרטי הקטן המסתמך רק עליכם?
בכתבה זו תוכלו ללמוד מספר שיטות יעילות לשיווק הרצאות.
לא משנה באיזה שיטה תבחרו – בכל בחירה, אוכל לייעץ וללוות אתכם בתהליך.
אז הנה לפניכם, אפשרויות שונות וטיפים חשובים לשיווק ההרצאות שלכם.

שיווק הרצאות באמצעות אתר האינטרנט

ידע הוא כוח ובתקופה שלנו – יותר מתמיד.
מי שיודע לכתוב את הידע שלו בצורה זורמת וקלה לקריאה, הדרך לשיווק הרצאותיו כבושה וסלולה.
המונח "כתיבת ידע" מתייחס לכתיבת מאמרים שמנגישים ללקוחות את המידע ויוצרים בהם סקרנות לדעת עוד.
החוזקה של בעל העסק בשיטה זו צריכה להיות השליטה בידע והסבתו לכתבה או למצגת מעניינת וקולחת.
חשוב שבעל העסק יבנה לעצמו שם של מומחה בתחומו וכל מה שייכתב באתר האינטרנט או בבלוג,
יעסוק רק בנושא מרכזי ממוקד שהוא לב עיסוקו, אבל כל פעם בהיבט אחר.

אם אתם רוצים לשווק הרצאה, אני ממליץ לכם לכתוב מאמר אחד כל שבוע ולהעלות לאתר האינטרנט שלכם בהדגשת מילות המפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם.
שיטה זו מתבססת על Inbound Marketing, כלומר תוכן המעניין את הגולשים וגורם להם להיות מעורבים יותר ולרצות להכיר את בעל העסק יותר לעומק. עוד בנושא קידום באינטרנט

קהילה וירטואלית

שיווק הרצאות באמצעות יצירת קהילה משלכם

אחד הטרנדים המוצלחים בשיווק דיגיטלי הן קהילות בפייסבוק סביב נושאים ספציפיים. הקמת קהילה יכולה לקדם עבורכם את הנושא שחשוב לכם.
קחו לדוגמא את נאור נרקיס, מנהל קהילת 'התוכניסטים' בפייסבוק. נאור מקים סדנאות ניהול קהילה מצוינות. ההרצאות שלו מתקיימות בכל הארץ, ואף אחד לא היה מכיר אותו אלמלא היתה כה פעיל ב'תוכניסטים'.

אם אתם חושבים ברצינות על ניהול קהילה, הנה מספר דגשים חשובים שכדאי לקחת בחשבון:

  • לקבוע מיקוד עסקי ברור וספציפי – מה הנושא? מדוע הוא חשוב לכם?
    מי קהל היעד אליו אתם מכוונים? מהן מטרותיכם העתידיות?
  • חשיבה על יצירת זהות ייחודית לקהילה (למשל שם מגניב…)
  • מהי אסטרטגית התוכן שאתם מעוניינים לנקוט בה ושתיתן מענה תכוף לצרכי חברי הקהילה.
  • פיתוח תכנים משמעותיים ומעניינים
  • מציאת דרך ליצירת תחושת שייכות לקהילה
  • פעילות במסגרת הקהילה ברשת הפייסבוק וכן פגישות ואירועים בין החברים בשטח
    אם נסכם את כל מה שהזכרתי למעלה, ניתן לומר שהכלי השיווקי הזה דורש שילוב של כמה מיומנויות: חשיבה עסקית, רצון לתקשורת בינאישית, יכולת כתיבה שיווקית, מיומנות ארגון צוות והפקת אירועים והרבה יוזמה ויצירתיות.

בואו ניתן עוד דוגמא: אמנית, שמעבירה חוגים יצירתיים לילדים ומבוגרים תוכל להקים בשלב הראשוני קהילת פייסבוק של אנשים שמתעניינים באומנות הספציפית, ולאחר מכן לפרסם במסגרת הקהילה שלה הרצאות שיאפשרו לקהל שלה לקבל ערך בתחום שמעניין אותם.

שיווק הרצאות באמצעות דפי פייסבוק

דף הפייסבוק האישי והדף העסקי חייבים להיות כתובים ומוצגים במיומנות מקצועית ובצורה מדויקת.
גם כאן כמובן אשמח ללוות ולייעץ לכם בניהול הדף בהצלחה וביעילות.

דף אישי ועסקי הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה, אך חשוב להקפיד על כמה כללים:

  • לכתוב את השם בדף הפרטי יחד עם מילת מפתח שמשקפת את תחום העיסוק שאותו רוצים לשווק. (לדוגמה: כהן אייל, סדנאות פיננסיות לאירגונים).
    כך, מי שמחפש בפייסבוק לפי אותן מילות מפתח ספציפיות, יופנה אליכם.
  • לבחור תמונה שמשקפת אתכם נאמנה ולא להחליפה בתדירות גבוהה.
  • בניית אסטרטגיית תוכן – למפות את הקבוצות והקהילות הרלוונטיות לכם ולהתחיל לפרסם עצמכם שם.
    עם זאת, אל תגזימו בפרסום פוסטים. קחו לכם זמן להכיר את הקהילה. כשתפרסמו מה שכתבתם הקפידו על כתיבת מידע מעניין ובעל ערך כדי ליצור תדמית חיובית וידענית.
    חשוב גם לגוון את הפרסומים, לדוגמה: יום אחד כתבו כתבה של תוכן, יום אחרי פרסמו כלי מעשי שייתן טיפ, יום אחר – שילחו לקהילה רק צילום שלכם בהרצאה, וביום הבא הזמינו את הגולשים לכנס או לסדנה.
פוסט פייסבוק לדוגמה

טיפ קטן ממני: אני מכיר כמה מרצים מעולים שהתחילו לשווק הרצאות מפוסט קרייאטיבי ומעניין בפייסבוק.
את הפוסט הזה הם העלו בדף אישי שלהם, והוא היה בעלי ערך ורלוונטיים עבור הגולשים, וכך אלו יכלו להתרשם שהם בני אדם מרתקים ושווה להגיע להרצאה שלהם.
רוצים לקבל מידע נוסף על קידום הרצאות בפייסבוק? היכנסו לכאן.

שיווק הרצאות לדוגמה

בנו רשימת תפוצה

עוד דרך פשוטה וזולה יחסית, באמצעותה תוכלו לפתח קשר ישיר עם מתעניינים בהרצאה שלכם היא רשימת הדיוור.
תוכלו לשלוח להם מאמרים מעניינים, תובנות וכמובן הזמנות להרצאה חדשה שבדיוק השקתם.
בדומה לכתיבת בלוג באינטרנט, השיווק באמצעות רשימת התפוצה הוא מבוסס תוכן.
המטרה היא לעניין כמה שיותר גולשים בתכנים איכותיים הקשורים לתחום אותו אתם מלמדים.
לדוגמא: יעל זלץ מייעצת לנשים בתחום ארגון וניהול הזמן והבית. אותן נשים בחרו להמשיך לעקוב אחרי זלץ, וכיום בשלות לרכוש ממנה מוצרים נוספים ולהגיע להרצאות. על ידי הדיוור העקבי, זלץ ביססה את עצמה כאוטוריטה בתחומה.

שיווק הרצאות לדוגמה

סער ברעם – מומחה לשיווק דיגיטלי – ליווי ויעוץ בשיווק הרצאות

מעתה אין יותר צורך לדאוג ולהילחץ משיווק ההרצאות שלכם. אני כאן לצידכם ביעוץ וליווי לאורך כל תהליך השיווק.
יחד נמצא את השביל השיווקי המתאים והנכון ביותר לעסק שלכם, נזהה את החוזקות הייחודיות שלכם ונשתמש בכלים שיווקיים יעילים למנף אותם ביעילות, בהצלחה ואף בהנאה.
צרו עמנו קשר כעת, ונשמח לסייע לכם בשיווק ההרצאה בפלטפורמה המתאימה ביותר עבורכם.

מדריכים נוספים בנושאי שיווק דיגיטלי

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button