לא מעט בעלי עסקים פונים אלינו בשאלות:
"מה הוא שיווק נכון"?
או-
"מה היא הדרך המומלצת למכור את המוצר או השירות שלי לקהל היעד"?
ההגדרה המדויקת של שיווק דיגיטלי שמתבצע בצורה נכונה היא מכלול פעולות שיקדמו את המוצר או השירות באינטרנט. המעטפת שמאגדת את מכלול הפעולות הללו היא אסטרטגיה שיווקית מקצועית, הנבנית במחשבה תחילה.
חלק מהעסקים שפונים אליי, הם ירוקים לגמרי בתחום ופוסעים בצעדים קטנים וראשוניים במעלה ההר של בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק.
אם אתם מזדהים עם הנאמר, יש לכם מוצר או שירות מוגדר, אך אין לכם מושג מאיפה להתחיל לשווק אותו, מומלץ מאוד להיעזר בייעוץ שיווקי לעסקים, שיסייע לכם להניע את השיווק בצורה נכונה. אז מאיפה מתחילים? ומה עושים? הכל בכתבה שלפניכם.
שלב ראשון – התעכבו על מיתוג אחיד
גם מותג-על כמו קוקה קולה מעולם אבל מעולם לא הפסיק לעסוק בשיווק.
היינו יכולים לומר: הי, מדובר בקוקה קולה!
מותג ענק עם מחזור של מיליארדים!
אין תינוק בעולם שלא יודע מה זה קוקה קולה, אז למה צריך להשקיע בשיווק,
ועוד כאלה סכומי עתק?!
התשובה היא שכדי שהלקוח יקנה את הבקבוק הנכסף, עליו להיחשף למסרים השיווקיים שוב ושוב כדי להבין שהוא אכן צריך לשתות קולה, ולא פפסי או RC.
זה התהליך שהלקוח הפוטנציאלי עובר, עוד לפני הרכישה:
- אני לא יודע שהמוצר הזה קיים
- איזה יופי! יש מוצר או שירות שמטפלים בבעיה שלי
- יש מצב שאני זקוק לאותו מוצר, ואם לא אני אז אולי חבר שלי או אשתי תוכל להיעזר בו
- יכול להיות שראיתי את המוצר הזה פעם? איך קוראים לו?
- זה מה שאני צריך כנראה, בואו נבדוק אם זה עונה על הצרכים שלי
- האם המחיר של המוצר סביר מבחינתי? נראה לי שכן
- הזמנתי את המוצר!
זו דוגמא קלאסית למשפך שיווקי, ויש סיכוי טוב שאתם בעצמכם עברתם אותו עם מוצר או שירות שנתקלתם בהם בעבר.
נקודות אלו הן גם הנקודות שיש לקחת בחשבון בתהליך המכירה שלכם, כאשר אתם בונים אותו.
רק כדי לסבר את האוזן – מאחורי כל שלב, יש לקוח פוטנציאלי שעומד מאחורי המסר ומנסה להבין האם וכיצד הוא זקוק למוצר או לשירות אותו אתם מוכרים.
במהלך כל מסר שיווקי שאתם מעבירים ללקוח, יהיה עליכם להיעזר בקו מיתוגי אחיד, עם צבעוניות מסוימת שתופיע בכל הפרסומים שלכם.
כך הלקוח שלכם יזהה את המסר שוב ושוב, ובסופו של תהליך ירכוש מכם.
לא בטוחים איך לעשות זאת? זה הזמן להיעזר בצוות שלנו.
שלב שני – בניית מאגרי מידע של לקוחות
מאגרי מידע של לקוחות פוטנציאליים הם מכרה זהב של ממש בשיווק. מדובר למעשה ברשימת מיילים וטלפונים של לקוחות שהתעניינו במוצרים ובשירותים שלכם לטובת דיוור עתידי.
גם אם אתם חדשים בעסק, שמרו את הטלפון והמייל של כל אדם שפונה אליכם, זה הכלי האידיאלי ל'בישול' לקוחות והפיכתם ללקוחות משלמים.
דוגמא אישית: לסוכנות שלי יש ערוץ טלגרם, וכבר כמה פעמים קיבלתי פניות נפלאות משם. ממליץ בחום!
היעזרו בייעוץ שיווקי לעסקים לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת
בבסיסו של ייעוץ עסקי שיווקי, עומד זיהוי קהל הלקוחות והבנת הצורך שלו מול השירות או המוצר שאתם מציעים.
כבעלי עסק, עליכם להבין בראש ובראשונה מי קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
בהמשך לבניית המיתוג ופילוח קהל היעד, יש ליצור יחד יעדים ברורים ומדידים אשר יהוו אבני דרך בתהליך השיווק מול הקהל שהגדרתם.
בחירת יעדים נשמעת קלה במושכל ראשון, אבל במציאות בעלי העסקים נוטים לכוון נמוך מדי או גבוה מדי בדרך כלל. לכן, יש צורך בתהליך ייעוץ שיווקי המבוצע על ידי יועץ מנוסה שניהל בעבר תהליכי שיווק שיסייע לכם להתכוונן על יעדים המתאימים לפלח השוק בו בחרתם לפעול.
שלב רביעי – בחירת ערוצי פרסום מתאימים
עולם השיווק בדיגיטל השתנה באופן דרמטי בשנים האחרונות, עם כניסתן של עוד ועוד פלטפורמות שיווקיות (גם אנחנו, כמפרסמים מתקשים לעקוב אחרי אפשרויות הפרסום העדכניות ביותר ולעיתים גם הולכים לאיבוד מול שלל האפשרויות).
בשורה התחתונה – הלקוחות שלכם נחשפים לתוכן בצורה שונה מבעבר, ולכן עליכם להיות מודעים לערוץ הפרסום המתאים עבור המטרה שלכם.
בתהליך הייעוץ, נברר מהו התקציב האפשרי ונבדוק יחד אילו ערוצי שיווק הם הרלוונטיים ביותר עבורכם. במסגרת הייעוץ השיווקי ניקח בחשבון הן את התקציב והן את קהל היעד שלכם.
ייעוץ שיווקי לעסקים – לפעול בצורה מדויקת במקום לירות לכל הכיוונים
גם אם יש לכם שירות או מוצר מעולה, קשה לנהל עסק כאשר "יורים" לכל הכיוונים ומקווים לטוב.
תהליך ייעוץ שיווקי מלווה בחברה מקצועית בעלת ניסיון ושם בתחום, יוכל להניב עבורכם תשתית מוצקה שתקדם את העסק שלכם בהווה ובעתיד.
אנו מזמינים אתכם ליצור יחד איתנו אסטרטגיית שיווק איכותית עבור העסק.
פנו כעת ליצירת קשר ראשוני ושיחת ייעוץ.