אין תחום או פינה בעולם שהקורונה לא השפיעה עליה, ותחום השיווק ברשת הושפע גם הוא מהמשבר:
אם עד עכשיו חצי מהעולם התנהל גם מחוץ למרחב הדיגיטלי, כיום, כמעט כל עסק חדש שכדי להתקיים ולשגשג הוא זקוק לנוכחות באונליין.
אפילו עסקים קטנים פתחו חנויות דיגיטליות קטנות ופשוטות או וואן פייג'רים.
השינויים הללו הכתיבו את החוקים החדשים בתחום השיווק ברשת: מגמות מסוימות התחזקו, אחרות נעלמו, וחלק אפילו הומצאו יש מאין.
אז למה תוכלו לצפות בשנה הקרובה וכיצד ניתן לרתום את הכל לטובתכם?
התשובות מחכות לכם ממש כאן, בסקירה המפורטת שהכנתי עבורכם.
















(אל) תחזירו את הסרט שאתם חיים בו – שימוש בסרטונים
כולנו הרגשנו בתקופה האחרונה שאנחנו חיים בסרט פחות טוב.
מסתבר שאותה מגמה בדיוק מתחזקת בשנים האחרונות גם בשיווק אינטרנטי, והמצב העולמי השפיע על שימוש מוגבר בסרטונים.
העולם הפך תזזיתי ומהיר, ולאנשים אין סבלנות לקרוא תכנים ארוכים, הם רוצים את הכל מונגש ולעוס ואל תצפו מהם להתאמץ בכלל.
לכן, אין זה פלא שהשימוש בסרטונים הפך ללא פחות מהכרחי כדי לגרום לאנשים להיחשף למותג שלכם, והם חייבים להיות קצרים וממוקדים.
גם באימייל מרקטינג, השימוש בויזואלים או סרטונים הכרחי מאוד, כדרך הנכונה להעברת המידע לקהל היעד שלכם.
טיפ קטן ממני: בכל סרטון שאתם יוצרים הוסיפו כתוביות, פשוט כי יש אנשים שעצלנים מדי כדי לפתוח את הסאונד (:
עוד כמה טיפים חשובים לצילום סרטון מנצח לרשתות החברתיות, תוכלו למצוא כאן.
ניר וגלי, סטודיו מוכר לאנימציה, עשו את זה בענק עם סדרת סרטונים נגישה לדואר ישראל. כך הפכו נושא משעמם להחריד, למדליק ואטרקטיבי, והכל בעזרת סרטונים:

מהיר ואוטומטי – שימוש באוטומציות בשיווק שלכם
כולנו מכירים את צירוף האותיות AI (בינה מלאכותית) ואת ההבטחה הגדולה שעומדת מאחוריהן.
אם עד כה חשבתם שבינה מלאכותית היא מכונות שמפתחות תודעה ומסייעות לחיסול התעסוקה האנושית, חשבו שנית.
בעולם השיווק הדיגיטלי מדובר במגמה מתקדמת ומתוחכמת שצוברת תאוצה.
האוטומציה בתחום השיווק מאפשרת לנו כאנשי שיווק לבנות מערך שיווק חכם שאוסף מידע, מנתח אותו ומגיב בהתאם.
הצ'ט בוט שניתן לראות בכל פינה הוא דוגמא אחת לבינה מלאכותית בתחום השיווק ברשת, וכך גם האלגוריתם המתקדם של גוגל ופייסבוק שהולך ומשתכלל עם הזמן.
דוגמא מעניינת לשימוש מדהים ב-Chatbot ניתן לראות אצל חברת מאסטרקארד שיצרה צ'ט בוט נבון שמסוגל לעבד שפות בטבעיות ולגלות מהי כוונת הגולש.
באמצעות הבינה המלאכותית המערכת מדמה שיחה עם אדם אמיתי, לומדת את דפוסי השפה ומזהה הזדמנויות.

תדמיינו את זה – שימוש במציאות רבודה AR
לפעמים המציאות עולה על כל דמיון. השימוש במציאות רבודה היא פנטזיה של הרבה מאוד בעלי עסקים וקונים במקביל: הקונה יכול להרגיש ולראות את המוצר כמעט כמו במציאות.
המשמעות היא הנעה לרכישה מהירה מאי פעם.
אינסטגרם ופייסבוק נעזרות במציאות רבודה בשביל הכיף ויצירת סטוריז מגניבים, אבל לאחרונה נחשפתי למספר מותגים שמריצים קמפיינים במציאות רבודה, ולאיקאה יש אפילו אפליקציה מדהימה שמאפשר לכם לראות מראש איך יראה הריהוט בסלון שלכם עוד לפני הקניה.

התוכן עדיין נשאר המלך – שיווק באמצעות תוכן
שיווק באמצעות תוכן עדיין נותר אפיק השיווק העיקרי עבור מותגים ובעלי עסקים.
מהנתונים שנמדדו בשנה האחרונה עולה כי שיווק תוכן המתבצע בצורה נכונה מקפיץ את כמות הפניות פי 3 (!).
כמו כן, לתוכן עלויות נמוכות יחסית, בהשוואה לתמורה בטווח הארוך.
בשנת 2021, הגולשים פחות ששים לצפות בתוכן כתוב, לכן נצטרך לרתק את הגולשים באמצעות תוכן ויזואלי. למשל:
- סרטונים קצרים קולעים ואינפורמטיביים באינסטגרם או טיקטוק
- סקרים או חידונים
- סרטוני ריאליטי
- סרטוני מציאות רבודה
בהחלט מדובר במהלך שיווקי הדורש מאיתנו השקעה ומאמץ, אולם אם נעבוד כמו שצריך, העניין ישתלם ובגדול.
לא להידחף, יש מספיק לכולם – התראות Push בדפדפן
ההתראות "הנדחפות" שכולנו מכירים מהדפדפן, נמצאות במגמת עליה מתמדת.
לפי סטטיסטיקות, כ-80% מהאתרים והחנויות המקוונות נעזרים בהתראות הללו, ולטענתם כמות הנרשמים להתראות גדולה פי כמה וכמה ביחס לניוזלטרים.
שימוש בהתראות הללו, בפרט כאשר הן מותאמות באופן אישי לעסק, עשוי להגדיל במידה רבה את שיעור ההמרות.

בניית קישורים המבוססים על תוכן
טרנד נוסף שנחשב בעיני רבים מאיתנו לותיק ומובן מאליו, בכל זאת השתנה עם השנים הוא בניית קישורים.
כאשר התוכן נעשה חיוני יותר מאי פעם, חשוב להתמקד בכתיבה מדויקת, קצרה ותמציתית ששמה את הצרכן במרכז.
כתיבה מותאמת RTM (כתיבה רלוונטית לזמן מסוים) – חשוב לתכנן מראש כתיבת תכנים סביב נושאים שהרלוונטיות שלהם עולה מחדש במועדים קבועים וידועים (פוסטים סביב יום בינלאומי נגד עישון, טיפים לניקיונות לקראת פסח, מה לעשות עם הילדים בחופש וכן הלאה).
התייחסות לאירועים אקטואליים – במהלך הכתיבה כדאי להתייחס לאירועים מעניינים שמתרחשים כאן ועכשיו.
למשל, פרט מסעיר על אדם מפורסם שאף אחד לא ידע קודם, או על מדינה עמה נחתם הסכם שלום.
כתיבה ירוקת עד – כדאי לתכנן מראש גאנט של נושאים שידוע מראש שהם "חמים" בלי קשר לתקופה. כתבות או פוסטים כאלו יהיו ירוקי עד, כלומר ישתלבו באתר או בבלוג בלי קשר לתקופה.
ככל שהקהל יפתח יותר אמון במותג, כך בניית הקישורים תהפך למעשה לבנייה של מותג. הקהל ירצה לשתף את התוכן המדובר, הוא ידון בערך שהוא מביא וכמובן ירצה גם לרכוש את המוצרים.
שיווק ברשת והטרנדים – לסיכום הדברים:
הטרנדים שסקרנו לעיל לא צפויים להעלם גם בשנים הבאות. בעזרתם, נוכל לזכות ביתרון בלתי מבוטל על המתחרים, ולמתג את העסק שלנו כחדשניים ואטרקטיביים.
אני ממליץ לכם להמשיך ללמוד על הטרנדים הללו, לחקור אותם ולהבין כיצד תוכלו לשלב אותם בפרסומים שלכם.
אם אתם זקוקים לעזרה בשלב כזה או אחר, אתם מוזמנים ליצור קשר.