fbpx

פרסום בפייסבוק

אחרי המדריך הענק שהיה לנו לשנת 2021, היה לי חשוב לתת עוד כמה אנקדוטות מנקודת המבט היזמית. האם פרסום בפייסבוק משתלם? לאיזה עסק? באיזה תנאים? באיזה שלב כדאי ללמוד את התחום, גם אם מדובר במשהו יותר חובבני, ולקחת את הסיכון? כל התשובות כאן.

תוכן עניינים

לא רוצים חפירות ורוצים לדבר עם מישהו?

קורס פרסום בפייסבוק כחלק ממקצועני שיווק דיגיטלי

אז בואו נתחיל עם המנה העיקרית. לא מעט מאנשים שמחפשים 'פרסום בפייסבוק' מחפשים קורס בנושא, וגילוי נאות, אפילו יש לי על זה מידע. נכון לכתיבת שורות אלה (תחילת 2022), אני לא מעביר קורסים פרטיים ומרצה במסגרת הקורס 'מקצועני שיווק דיגיטלי', במכללה האקדמית רופין.

ישנו קורס נוסף שמתקיים גם הוא ברופין, אבל מטעם המכללה האקדמית. שימו לב להבדל במיתוג, לשוני, ולמי מפרסם. בקורס שאני מעביר, היחידה ללימודי המשך של רופין היא שמעבירה אותו. יש עשרות מקומות שמעבירים קורסים. הקורסים האלה בכל הארץ. מה שאני עשיתי, בתחילת דרכי, הוא להכנס לתחום אחד, להיות מומחה בו ולאחר מכן להבין את כל האסטרטגיה מסביב. ממליץ בחום.

לימוד עצמי

כפי שכבר בטח הבנתם, האתר שלי מפוצץ במדריכים (מעל 300 כרגע). יש לכם על מידע על כל דבר בעולם הפרסום בפייסבוק, החל מאסטרטגיה, טקטיקה, דוגמאות וסרטוני How To. אם עדיין לא נרשמתם לערוץ, אתם מוזמנים לעשות את זה כעת בלחיצה כאן, ותקבלו תוכן חם בכל שבוע. מהם הדברים שכדאי ללמוד קודם? על זה אני מרחיב כאן:

טיפים למשווקים מתחילים

הכירו טיפים לסוכנויות מתחילות. טיפים שילוו אתכם, סביר להניח, כל החיים. שימו לב! מדובר על אנשי מקצוע. אחרי הסרטון, יהיו טיפים למתחילים בפרסום בפייסבוק גם כן.

אחרי שראיתם את הסרטון, ודאו משהו – יש סיכום בתיאור של הסרטון (מתחתיו). תוכלו גם לקרוא את הטיפים ולשלוח אותם לחברים, לפי זמן הסרטון והנימוקים שאני נותן.

למנה הבאה: הכירו את הפרויקט \ יזם \ לקוח היטב.
על הסעיף הזה עסקאות נפלו ועל שטויות… על זה שהפרויקט לא בדיוק מתאים מבחינת המודל העסקי שלו בפייסבוק. ניקח דוגמה: עו"ד פלילי לפייסבוק? פחות. אינסטלטור, חשמלאי, איש מיזוג? לא מתאימים לפייסבוק. מדוע?

המודל העסקי של פייסבוק. כשאנחנו עומדים לפרסם בכל פלטפורמה מסוימת, אנחנו חייבים לחשוב כמו הלקוחות. ניקח את דוגמת האינסטלטור. אתם יודעים שכרגע, ממש ברגע זה, סביר להניח שיש לכם את המגנט על המקרר ואת הפיתרון בהישג יד? אבל עדיין סביר להניח שתלכו לגוגל ותחפשו שרברב. המודל של פייסבוק אומר: תשלום פר חשיפה. אין דבר כזה תשלום פר קליק בפייסבוק, אלא רק בגוגל. מי שלוקח את הקליק כחשיפה, טועה. מי שקורא לפרסום בפייסבוק PPC – טועה.

הקימו את כל הנכסים העסקיים תחת חשבון אחד, והשקיעו בחשבון הזה. לאנשים שמכירים קצת טוב יותר, מדובר על ביזנס מנג'ר. בפועל, אני מלמד אתכם איך להקים אחד כזה, בסרטון שלי עם תלמידה וחברה טובה בשם לירי. מוזמנים להינות מהמאמר שלי באתר בעצמכם. למה כדאי? תמיד תהיה לכם שליטה מלאה על בקרת ההוצאות, הכנסות, חשבונות והדאטה שלכם. לא תעשו את זה? אתם נידונים להיות תלויים, הרבה פעמים בהרבה מפעילות העסק, בסוכנויות אחרות. אני פותח לכל לקוחותיי ביזנס מנג'ר חדש, אם אין להם. בדרך כלל יש בצורה ראשונית כזו או אחרת.

11 אופציות מגוונות בטירוף, כאשר אני מתייחס לכל קמפיין. חובה לקרוא לגבי מונחי בסיס כדי שיהיה לכם מושג. דעו והכירו את סוגי הקמפיינים שאתם הולכים להשתמש בהם בפייסבוק. באתר שלי, יש 5 אופציות מתוך ה-11 של פייסבוק. כמובן שהסיפור של פייסבוק מסתעף יותר ויותר כשצוללים לכל מטרה. בגדול, מה שאתם צריכים לדעת הוא כזה: כל מטרה היא בקשה שלכם מפייסבוק לקבל את סוג האירוע. אתם מבקשים תנועה לאתר? תקבלו. צפייה בסרטונים? בבקשה. כל פעולה יותר מורכבת תדרוש מכם עלות גבוהה יותר לחשיפה פר אדם, תקציב גבוה יותר כהכללה. קחו זאת בחשבון. לכל קמפיין מתייחסים אחרת. זה שתגידו "אני רוצה לידים" לא משקף את זה. כאן יש 5 דוגמאות, מתוך ה-11. מוזמנים לקרוא:

מוזמנים, כמובן, לבוא איתי ולפתוח קמפיין מאפס בסרטון הבא:

דעו מה מטרות הקמפיין, עבדו איתן, והגיעו לרמת מקצוענות אמיתית. ברגע שאתם מנהלים את הקמפיין שלכם, אחרי שפתחתם אותו במנהל המודעות כמו שצריך ובהשקעה לא מבוטלת, הדרך לתוצאות מובטחת.

מתי כדאי לעשות פרסום בפייסבוק?

השאלה הטובה ביותר ששואלים אותי. מכיוון שבסוכנות שלי יש פעילות במגוון ערוצים, החל מאסטרטגיה דיגיטלית, דרך בניית אתרים, קידום אתרים ופרסום בכל הרשתות החברתיות, קשה לדעת בלי להיות עם ניסיון של אלפי מיזמים. ובכן, זה מה שיש אצלי. מעבר לניסיון הפרטני שיש לי, כל הצוות שלי עם ניסיון יזמי כזה או אחר. אני נותן תשובות של 1000% מראש, עוד לפני שהוצאת שקל על פרסום בפייסבוק. כמו שציינו מקודם, בעולם בעלי המקצוע, אין טעם להחזיק חטיבה גדולה של פרסום בפייסבוק.

מתי כן הולכים על פרסום בפייסבוק:

  1. כאשר יש מוצר חדש, עדכני, בועט, ובגוגל אין סיכוי שיחפשו אותו, כי לא יודעים להגדיר אותו. לדוגמה, "הזה של הביצים", או "מפלח ביצים". כמובן שאותו כבר מחפשים, אבל אם המצאתם משהו חדש שעוד לא הצליחו להגדיר אותו בפשטות והוא מהפכני, לכו על פרסום בפייסבוק!
  2. מוצר ויזואלי במיוחד, שפרסום ברדיו יהיה חטא עבורו. משתילים שיער? קוסמטיקאיות? מטבחים? כל מוצר שיכול להראות הוכחה בשטח, משהו יפה, חד וחלק, כדאי להשתמש בפייסבוק עבורו. ישנם מיליוני דוגמאות, נתתי משהו בקטנה, שתדעו.
  3. שירות עם חיבור רגשי לאדם. הרבה קריירות נבנו על פוסטים מוצלחים בפייסבוק, וכמה שאנשים הצליחו להאדיר את ההצלחה מהם, כך הוטב להם. פוסטים מרגשים, סוחפים, אישיים, עובדים!

מתי לא לעשות פרסום בפייסבוק:

  1. כשההתנהגות הצרכנית לא הולמת את פייסבוק. לצורך העניין, מוצר שדורש את המעורבות שלך עכשיו ולא אחר כך. לא להשאיר ליד ונתראה בחלום השביעי.
  2. כשהמוצר טכני בלבד ולא לבעלי מקצוע ייעודיים. או, שקשה להדגיש את הבידול שלו. לצורך העניין, מכונת כביסה סופר-אולטרא משוכללת.
  3. מוצרים עם כמות רווח נמוכה, לא משתלמת, ולא מעודדת מעורבות.
  4. כל מה שיכול להפר על מדיניות הפרסום בפייסבוק.
בכל זאת לא יודעים מתי ללכת על פרסום בפייסבוק?
מוזמנים להשאיר פרטים כאן ואחזור בהקדם

איך אפשר לדעת שהחברה שלקחתי לפרסום בפייסבוק עושה עבודה טובה?

איזו שאלה מעולה. כתבתי מוקדם יותר לגבי מתי עושים פרסום בפייסבוק, ואיך אתם נשארים עם כמה שיותר פיקוח. אם עשיתם קצת שיעורי בית ובדקתם לגבי הסיור המודרך במנהל המודעות, העדכני ביותר (שמצורף אחרי הפסקה הזו), בכלל תדעו כמה עולה לכם כל פעולה אקטיבית של הלקוחות שלכם. זה עשוי להציל את העסק! כי תדעו מה עובד, מה פחות, ותוכלו לנצח על התזמורת בעצמכם. נכון, זה אולי לא העבודה שלכם ולעבוד כמנהל קמפיינים יכולה לעשות לכל אחד כאב ראש, אבל בכניסה אחת בחודש תוכלו לדעת מה קורה, פחות או יותר. הנ"ל אינו המלצה לגעת בקמפיינים של הסוכנות שמנהלת לכם את הקידום, אל תעשו את זה! זה ידפוק את הפעילות.

מחיר פרסום בפייסבוק

אחרי שדיברנו על כל המסביב, מה המחיר? למה לא הגעתי לתכל'ס כבר עכשיו? אז לגבי זה, הרשו לי לחסוך מכם. בדרך כלל, עלות פרסום בפייסבוק מורכבת מ-2: עלות השירות ועלות הקידום הממומן.

עלות השירות של בעל המקצוע – פונקציה של המעטפת השירותית שבעל המקצוע ייתן לכם + כמה הוא יודע לתמחר + כמה הוא מעריך את ההשקעה שלו בפרויקט שלכם + מה הערך שאתם יכולים לקבל מהעבודה איתו. מסובך? בוודאי. קשה להבנה? יכול להיות. אני מכיר שפרסום יכול לעלות אפילו עשרות בודדות של שקלים, דרך אלפי ומיליוני דולרים.

סדרי גודל של מה שתקבלו בהשוואה למחירים:

  • 500 ש"ח בחודש – קמפיין אחד, סדרת מודעות אחת, מודעה אחת. בדרך כלל בלי מיטוב, או איזשהו מעלות רציניות. מסכמים, אותו קמפיינר מעלה, ושוכח ממך עד שאתה מתלונן על זה שאין כלום.
  • 1000 ש"ח בחודש – צפה למעט עבודה מהקמפיינר שלך, שעה בחודש. אולי הוא ייתן לך קצת יותר מודעות, אבל בעולם הקהלים בטח ילקה בחסר. או להפך.
  • 1500+ ש"ח בחודש – צפה לסוכנות או קמפיינר שמתחיל להגיע לרמה טובה. אצלנו, המחירים מתחילים משם ועולים עם מעטפת השירות.
  • % מסוים מהתקציב – בדרך כלל מדובר על סוכנות רצינית, בין אם האחוז קטן או גדול.
רוצים לקבל הצעת מחיר שתביא לכם תוצאות? שלחו פרטים כאן

עלות הקידום הממומן (ישירות לפייסבוק) - בגדול (מאוד) פונקציה של 3 דברים:

  1. גודל הקהל אליו תפנו. ככל שהקהל גדול יותר, כך עלות החשיפה לאותו קהל תקטן.
  2. מטרת הקמפיין. מה תבקשו ממנו לעשות? ככל שהפעולה תהיה מורכבת יותר, כך הקמפיין יהיה יקר יותר.
  3. רמת המעורבות עם התוכן: ככל שיש יותר מעורבות, פייסבוק 'מצ'פר' על היותכם 'יוצרי תוכן איכותי' ולכן העלות יורדת.

אצלנו בסוכנות בדרך כלל לא לוקחים פרויקטים מתחת לתקציב של 3,000 ש"ח, כשהכוונה היא שהסיפור יהיה משתלם ללקוח כלכלית ולא רק להגיד "פרסמתי בפייסבוק".

רגע, זה לא מספיק? מה עוד כדאי לדעת לפני שנצא לפרסום בפייסבוק?

אם הגעתם עד כאן, שאפו. אכלתי את הראש כהוגן. עוד כמה דברים שכדאי להכין לקראת יציאה לכל קמפיין שהוא, בוודאי קמפיין פייסבוק:

  • ייצרו חומרים, סרטונים, ותמונות מתאימות שירוצו אתכם לאורך זמן. אין תוצאות תוך דקה.
  • מי שמעריך כמה ליד עולה בשיחת טלפון קצרה לוקח בחשבון עשרות או מאות מרכיבים כמו: מוניטין, יכולת עמידה בזמן הקמפיין, סוג המדיה, כמות הקהל, הקמפיינים, ההצלחה המיידית, וותק חשבון המודעות, יכולות הפרסום של ביזנס מנג'ר, ועוד מלא. קחו בחשבון את כל הדברים האלה בעצמכם.
  • דעו שמדובר כאן בסיכון. אין קמפיין שיצליח 100% מהזמן. הרבה פעמים, הסוכנות או הקמפיינר יבקש מכם שיתוף פעולה. תנו לו את מה שהוא צריך בשביל שהוא ייתן תוצאות. זה שמגיעות תוצאות טובות – זה לא מובן מאליו!
  • שמרו על העלאת תכנים רציפים בעמודים הרלוונטיים. בנאדם ראה קמפיין, התרשם, ואז הוא רואה דף שעלה משהו בפעם האחרונה ב-2016. האדם שואל את עצמו, "האם העסק הזה עדיין פעיל, או שמדובר בפישינג?".
פעילות עם חברת הדיגיטל שלי

צריכים עזרה בקריאייטיב מנצח? רוצים בוסט רציני בשיווק? לא יודעים האם פרסום בפייסבוק היא הדרך הנכונה עבורכם? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להגדיל את המחזור? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

המלצות

מעבר לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי!
שלחו לי הודעה זריזה, אני זמין תמיד!
Call Now Button דילוג לתוכן