עלות פרסום בפייסבוק

כעסק, אנחנו צריכים לדעת מהם ההכנסות וההוצאות שאנחנו יכולים להוציא על פרסום. עלות פרסום בפייסבוק מורכבת מכמה דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, ואני החלטתי לפרט לכם בדיוק מהם.
עלות הפרסום בפייסבוק מורכבת בעיקר משני גורמים – המחיר שהמפרסם לוקח, הידוע בשם "עלות השירות", והכסף שפייסבוק לוקח על הפצת המודעות, לו אקרא "עלות המדיה".

עלות השירות

לאנשים במקצוע הזה יש כמה דרכים לקבוע את המחירים שלהם בצורה שמתאימה לעסק איתו הם עובדים:

  • ריטיינר חודשי – לא משנה מי הוא הלקוח ומהי כמות העבודה, מדובר במחיר קבוע בכל חודש על שירות הפרסום.
  • אחוז מהתקציב – אם יש לכם תקציב גבוה לפרסום, ואתם לא עסק קטן, אלא מדובר בעסק גדול בבעלותכם, עלות הפרסום בפייסבוק תהיה בהתאם לתקציב שלכם.
  • שילוב של שניהם – מפרסמי פייסבוק עובדים עם מגוון לקוחות. יש לקוחות שלא יכולים לשלם הרבה כסף על פרסום בפייסבוק, אז אם המפרסם יקבל אחוז מהתקציב זה לא ישלם לו. מצד שני, הוא לא יכול לקחת ריטיינר חודשי שווה מעסק קטן ומעסק שמרוויח מיליונים כי נפח העבודה יהיה שונה. לכן, מפרסמים בוחרים לקבוע מחיר בסיסי עם תוספת בהתאם לגודל התקציב.
  • פר ליד – יש מקרים בהם אנשים סומכים על הכישורי המכירות שלהם ברמה שהם מחייבים פר לקוח פוטנציאלי. השיטה הזאת יכולה לעבוד לא רע, אבל כבעל עסק צריך לקחת סיכון גדול – שמפרסם הפייסבוק שלך ייתן לידים רלוונטיים.
  • תשלום פר הצלחה – השירות הזה הוא שיתוף פעולה בין איש מכירות לבין משווק פייסבוק. המטרה שלהם יחדיו היא להביא לידים ולסגור אותם לעסק ששכר את שירותיהם. יש כאן סכנות מאוד ברורות לשני הצדדים – בצד של המשווקים, אתם צריכים לדעת שיש אנשי מכירות טובים לכל הפחות בצד השני. אם אתם מחפשים משווק ואיש מכירות, אתם חייבים לראות רפרטואר ותוצאות עם עסקים שהם עבדו איתכם בעבר.
מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

עלות פרסום בפייסבוק בצד של פייסבוק

יש כמה קריטריונים המשפיעים על עלות המודעות שלכם. בואו נלמד אותם בקצרה.

עלות פרסום באינסטגרם – בדרך כלל זולה יותר מעלות פרסום בפייסבוק. תחשבו על התחרות שלכם – ייתן שבאינסטגרם תקבלו יותר פעילות, אך בגלל אופי הקהל השונה לחלוטין מפייסבוק, ייתכן ותסגרו פחות מכירות; זה תלוי במוצר שלכם. למרות זאת, ברוב המוצרים אנחנו מגלים שהקהל של פייסבוק הוא מחוייב יותר. אפשר לבדוק איך בוררים בדיוק בין קהל פייסבוק לאינסטגרם כאן.

כתובת פייסבוק

מטרת הקמפיין משנה את העלויות שלכם. אם אתם רוצים קמפיין המרות, הוא יהיה יותר יקר מתגובה פעילה למוצר שלכם. אם אתם רוצים קמפיין של תנועה או מודעות למוצר, הוא יהיה זול יותר מתגובה פעילה למוצר שלכם. אם אתם עובדים עם פייסבוק באנגלית, עלות הקמפיין משתנה בהתאם לטור בו הוא נמצא – הכי זול נמצא בטור השמאלי (מודעות), לפחות יקר בטור האמצעי (התחשבות), להכי יקר בטור הימיני (המרות).

מיקוד הקהל הוא גורם נוסף בעלויות פייסבוק. המשימה של המפרסם היא להביא קהל ספיציפי שסביר שיקנה מהעסק, אבל אם פילוח הקהל ספציפי מדי, הלידים יהיו יקרים יותר. צריך למצוא את האיזון העדין בין גישה לכמות מסוימת של לקוחות לבין לתת למנהל המודעות לעבור שוב ושוב על אנשים שלא מעוניינים בשירות.
כמות הקהל הוא גורם נוסף. ככל שמשווקים לקהל רחב יותר, ככה העלות פר חשיפה תרד. זה אומר שאם כבר אתם מפרסמים בפייסבוק, כדאי להשקיע יותר כסף ולקבל יותר לקוחות כבר על ההתחלה.

מעוניינים לשמוע עוד על עלות פרסום בפייסבוק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

איכות המודעה גם כן תשפיע על המחיר

אם הגירוי הויזואלי רלוונטי ומושך את העין (תמונה או סרטון שנעשו בצורה מקצועית), התוכן איכותי, איכות הדף הנחיתה גבוהה, יש בה פרצופים, מגיבים אליה וגם עוצרים לצפות בה, העלות של הקמפיין תהיה יותר יעילה. אם אתם בוחרים שמישהו אחר יעשה לכם את התוכן, צריך להתחשב שייתכן שזה יעלה את מחיר השירות, אבל סביר שתקבלו תוכן יותר איכותי לפרסומת.

ניסיון הוא גם מרכיב חשוב. זה עובד גם במיקרו וגם במאקרו – ככל שהקמפיין שלכם רץ יותר זמן, ככה פייסבוק יודע למקם אותה בצורה יותר יעילה, ככל שמנהל המודעות שלכם נמצא באוויר יותר זמן, כך הסבירות לחסימת המודעות יותר נמוכה ופייסבוק מייעל את המשאבים בהם אתם משתמשים בו לפרסום.

קראו גם את המדריכים הבאים