נכון להיום, לפייסבוק יש מעל 20 מיליארד משתמשים רשומים בעולם, מתוכם כ-6 מיליון בישראל.
רוב משתמשי פייסבוק מתחברים לרשת החברתית על בסיס יומי כדי להתעדכן בפעילויות חברתיות, לשתף תמונות, לקרוא מידע חדשותי שעובר בקבוצות ועוד. בנוסף, פייסבוק מאפשרת גם צ'אט בו ניתן לראות מי מהחברים מחובר ולשוחח איתו באופן מיידי.
אני לא צריך לספר לכם כמה שעות אנו גולשים בפייסבוק בכל יום, וזו אולי ההוכחה הטובה ביותר שמדובר בפלטפורמה פרסומית רבת עוצמה.
אם גם אתם מבולבלים מעומס האפשרויות של פרסום בפייסבוק בישראל להציע, הכנתי לכם מדריך מפורט שיעזור גם לכם לפרסם כמו המקצוענים משלב יצירת הפרופיל האישי ועד לפרסום אורגני בפייסבוק יעיל.
אז קדימה- לקרוא וליישם:
פרופיל אישי – לרושם ראשוני מנצח
כאשר אתם פותחים חשבון חדש בפייסבוק, האופציה הראשונה שנפתחת בפניכם היא יצירת פרופיל אישי. באמצעות הפרופיל החדש שלכם, תוכלו לבצע את כל הפעולות הבסיסיות בפייסבוק: להוסיף חברים, להעלות תמונות, לעשות Like לפוסטים ועוד. הפרופיל האישי שלכם הוא "הסיפתח" של הפעילות בפייסבוק, והוא הרמה הבסיסית ביותר שכל משתמש זוכה לה.
הטיפים שלי: שלבו בפרופיל שלכם מסרים אישיים הקשורים בעסק שלכם, ותמונת קאבר ברורה ואיכותית שתסמל מי אתם ומה אתם עושים בחיים. בנוסף, הגדירו את התפקיד שלכם, חברות בהן עבדתם עד כה כדי שאנשים יוכלו להכיר אתכם טוב יותר.
פרסום בפייסבוק בישראל- היו חברתיים, וכמה שיותר
לאחר שמילאתם את הפרטים הבסיסיים שלכם, ופייסבוק יכולה לסווג אתכם, זה הזמן להצטרף לקבוצות שונות ולהיות כמה שיותר "חברתיים".
לצורך העניין, אתן לכם דוגמא אישית ממני: אני מאוד אוהב כדורסל, ולכן החלטתי להצטרף למספר קבוצות רלוונטיות ומעניינות העוסקות בתחום. אם אהיה מספיק פעיל שם, ארוויח אנשים שיתחברו אליי ברמה האישית, ולאחר מכן יתכן שגם יתעניינו במה שאני מפרסם. היו לי מספר לידים מהפעילות הזו בעבר.
לאחר ההצטרפות לקבוצות, בדומה להתנהלות באינסטגרם, בצעו מספר לייקים לדפים עם תוכן רלוונטי עבורכם, וסמנו ב-See First אנשים שמתעתדים להיות הלקוחות שלכם.
תוכלו גם לעקוב אחרי המתחרים, ולבדוק כיצד הם מפרסמים ללקוחות שלהם (שהם למעשה גם קהל היעד שלכם) וכך בעצם לברר מה עובד להם בצורה הטובה ביותר. כך תקבלו בנקים שלמים של רעיונות לתכנים וצורות פרסום רלוונטיות.
טיפ ממני: מומלץ מאוד להיכנס לקבוצות מקצועיות בתחום שלכם, כדי להראות נוכחות.
לעולם אין לדעת מהיכן יגיע לקוח חדש – יתכן שהגולשים הנכנסים לקבוצות הללו הם אנשי שירות כמותכם, אך יתכן שהם לקוחות פוטנציאליים, השואפים להכיר אנשים מהתחום שלכם.
איך לדאוג שדף הפייסבוק שלכם תמיד יהיה רלוונטי?
השקיעו בפוסטים
בדף העסקי, בניגוד לדף האישי שלכם בפייסבוק הכל הרבה יותר מדיד. פייסבוק מציגה לכמה אנשים הגיע הפרסום שלכם, באילו שעות אותם אנשים ביקרו בדף שלכם, מי צפה בסרטונים שפרסמתם וכן הלאה.
גם אם אתם מפרסמים רק באופן אורגני, דאגו שהתוכן שלכם תמיד יעניק להם ערך מוסף ויניע לפעולה לאורך כל הדרך.
היזכרו בעצמכם ובכל הדפים אחריהם החלטתם לעקוב – רוב הסיכויים שבחרתם לעקוב אחרי דף מעניין, שמעניק ערך לחייכם האישיים והעסקיים.
טיפ חשוב בתחום הפוסטים: התחילו את הפוסט עם הפואנטה הסופית המעוררת דרמה וריגוש, לאחר מכן עברו לשיח ישיר עם הקורא ובסופו של דבר הניעו לפעולה.
בפוסט הזה יישמתי את זה מעולה:
השקיעו בנראות ובגרפיקה – כמה דוגמאות מדפים נבחרים
בפרסום בפייסבוק בישראל וגם בחו"ל, הכללים הם פחות או יותר אחידים: כדי שאנשים יזכרו אתכם עליכם להציג מסר אחיד לאורך זמן, הן מבחינת התכנים והן מבחינת הגרפיקה.
Waze יישמו זאת מעולה – הם עיצבו מודעה בעלת צבע סגול דומיננטי, הממגנטת את הגולש בסריקת הפיד היומית שלו.
העיצוב במודעה הוא כמה שיותר פשוט ולא מתחכם, בדיוק כמו שאר הפרסומים שלהם. לדעתי האישית מדובר במתכון מנצח (:
קראו הכל על פרסום בוויז.
דוגמא נוספת לפרסום אפקטיבי בפייסבוק בישראל ניתן לראות בדף של Shein שהוא אחד ממותגי האופנה המוכרים ביותר בארץ.
הפרסומים של החברה הם אחידים וברורים, ומאפשרים לזהות את המותג מכל מקום ובכל מקום.
כלל זהב: הקפידו ליצור את כל העיצובים בפייסבוק עם לוגו ברור, ועם אותה נראות גרפית פחות או יותר.
גם אני באופן אישי, יוצר לפרסומים שלי עיצוב זכיר וברור כשצבעי הסגול והצהוב מככבים בהם ומבטיחים שתזכרו אותי תמיד (:
סתם במאמר מוסגר – אם אתם מעוניינים להתחקות אחר מבנה של פוסטים מוצלחים בפייסבוק, אני ממליץ לכם להכנס למאמר: ניתוח פוסטים מצליחים בפייסבוק.
פרסום בפייסבוק בישראל – 3 הדברות לפרסום אורגני יעיל
שלושת הדברות שלי לפרסום יעיל בפייסבוק הן:
- ויראליות – תוכן ויראלי הוא תוכן שאנשים אוהבים לשתף. וודאי נתקלתם בתוכן כזה לא פעם ולא פעמיים, ולא יכולתם שלא לשתף…
ככל שתגעו לאנשים "בבטן הרכה" בפוסטים שלכם, בנושאים בועטים ורלוונטיים עבורם, כך יגדל הסיכוי שהם ירצו לשתף אותם בהתאם.
תוכלו גם לנצל את המומנטום, ולדבר עם הלקוחות שלכם על דברים שהם סופר רלוונטיים עבורם באותו רגע.
כך יגדלו הסיכויים שהם יתייחסו לדברים שתכתבו בפוסטים ובפרסומים. - קבוצות ממליצים – צרו לעצמכם קבוצות ממליצים שמשתפים את התוכן שלכם בקבוצות פייסבוק וואטסאפ, כדי לסייע לפוסטים שלכם להיחשף לכמה שיותר אנשים.
- בדקו מה הם הפוסטים הכי פופולריים שלכם – בהרבה מאמרים או מדריכים ברשת יציעו לכם לפרסם פוסטים בשעות מסוימות ובימים מסוימים מתוך מחשבה שבזמנים אלו אנשים גולשים בפייסבוק יותר. אני מציע משהו אחר – הדרך הכי טובה לבדוק ספציפית אילו פוסטים עובדים לכם ואילו לא היא לבדוק את הביצועים של הפוסטים שכבר פירסמתם.
פייסבוק מאפשרת לנו לבדוק כמה אנשים צפו בפוסטים בערוץ האורגני, כמה "פתחו" את הפוסט וכמה אנשים יצרו אינטרקציה כלשהי עם מפרסם הפוסט, למשל עשו לו לייק.
לאחר שמיציתם את הקידום האורגני בפייסבוק, והגעתם למצב בו הזמן שאתם משקיעים בפרסום האורגני יקר יותר מהכסף שהייתם משקיעים בקידום ממומן בפייסבוק, זה הזמן המתאים לעבור לשלב הבא של הפרסום – ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק.
יש לכם שאלות נוספות? רוצים להגדיל את ההכנסות שלכם באמצעות פרסום נכון בפייסבוק? דברו איתי עכשיו.