קידום ממומן בפייסבוק

בין אם אתה חדש בעולם השיווק והקידום ובין אם אתה כריש ותיק שאוכל דגים לארוחת בוקר במדריך קידום ממומן בפייסבוק תמצא טיפים שישפרו לך את המכירות במאות אחוזים! את המדריך הכנתי בצורה פשטנית, קריאה וקלילה. בכל שאלה, אני כאן בשבילך
מוכנים?
הכל כאן!

קידום ממומן בפייסבוק - איך עושים את זה נכון?

פייסבוק חרטה על דגלה להיות הפלטפורמה המובילה המאפשרת לשמור על קשר עם חברים ולשתף אותם בכל מה שאתם עושים במהלך היום דרך האינטרנט. לכל אחד יש את הסיבות האישיות שלו להיעזר בפלטפורמה, אבל בשורה התחתונה – מדובר בפלטפורמה מעולה להעברת מסרים שיווקיים.

שירות קידום ממומן בפייסבוק מאפשר לבעל עסק לפרסם את השירותים והמוצרים שלו במקומות בולטים על מנת שיהיה קל לקהל היעד הרלוונטי למצוא אותו. זו כל תורת הפרסום על רגל אחת.

איך זה עובד? אילו סוגי קמפיינים קיימים? ומה זה בדיוק הפיקסל של פייסבוק שכולם מדברים עליו? כל זאת ועוד הרבה מידע חשוב בכתבה שלפניכם.

נעים להכיר ה-Ads Manager

את הפרסומת החדשה שתקימו עם תחילת העבודה עם קידום ממומן בפייסבוק, תצרו דרך ממשק הפרסום של פייסבוק, הלא הוא ה-Ads Manager. כדי להיכנס אליו, נלחץ על כפתור "Create" ולאחר מכן נבחר באפשרות "Ad".
לאחר מכן, יפתח לנו ה-Ads Manager במלוא הדרו. פייסבוק תשאל אתכם מהי מטרת הקמפיין שלכם. בלחיצה על האפשרויות השונות תקבלו הסבר קצר על כל אפשרות.

הנה כמה מהאפשרויות:

קמפיין לייקים או חשיפה

הגדרת קמפיין כזו היא קלאסית עבור עסק הנעזר לראשונה בפלטפורמה. המטרה בקמפיין כזה היא לחשוף מוצר או שירות חדשים ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את כמות האוהדים בעמוד שלכם.

קמפיין טראפיק (תנועה)

מטרת קמפיין קידום ממומן בפייסבוק זה היא להביא כמה שיותר תנועה לדף הנחיתה שיצרתם על מנת "לצבוע" (לזהות) את הגולשים המתעניינים בעסק שלכם. (בהמשך נסביר על קוד הפייסבוק "הפיקסל" שיוטמע באתר וישרת אתכם בדיוק בנקודה זו).

קמפיין המרות

סוג השלישי של הקמפיין שפייסבוק מאפשרת הוא קמפיין המרות שמטרתו לגרום לגולש לבצע פעולה מסוימת בדף הנחיתה או באתר, למשל לבצע רכישה או להשאיר פרטים.

קמפיין לידים

אם אין לכם כוונה להעזר בדף נחיתה או אתר חיצוני, אתם יכולים ללכת על קמפיין לידים בפייסבוק שמטרתו לגרום לגולש להשאיר את פרטיו (שם, טלפון ומייל בדרך כלל). עם הקלקה על מודעה ייעודית של פייסבוק יפתח לגולש טופס פנימי של פייסבוק שיאפשר לו להשאיר פרטים.

צפייה בוידאו

קמפיין זה מתאים לחשיפה של מותג או שירות, ומאפשר "לצבוע" קהלים עבור טרגוט מדויק יותר. בפייסבוק ניתן לבודד את קהל היעד עד לרמה של כמה זמן הוא צפה בסרטון.

רימרקטינג

לעניין שוב את הלקוחות שלכם באמצעות קמפיין רימרקטינג חד וקולע

רוצים למקסם את התועלת קידום ממומן בפייסבוק אצלכם?
השאירו פרטים

השלב הבא הגדרות המודעה שלנו

קידום ממומן בפייסבוק - הקמת הקמפיין | סער ברעם

בין הפרמטרים שחשוב מאוד להגדיר לפייסבוק וגם לעצמכם, ניתן למנות למשל:

  • לכמה גולשים תרצו לחשוף את המודעה
  • מהו החתך הדמוגרפי שלהם
  • מה הם תחומי העניין של קהל היעד שלכם
  • מהו תקציב הפרסום הכולל שלכם ואיך תרצו לחלק אותו
  • מה המטרה של הקמפיין ותנועת הגולשים הנכנסים לאתר או לדף הנחיתה

תוכלו לבחור להגדיר את הקהל שלכם כקהל שכבר אהד את הדף שלכם או הביע התעניינות בתוכן שלכם באמצעות ביקור באתר או בדף הנחיתה, כלומר קהל ריטרגטינג.

קהל זה נחשב לקהל חם שכבר התעניין במוצרים או בשירותים שלכם ועל כן הסיכוי שימיר על ידי השארת פרטים יהיה גבוה יותר.
כדי לטרגט קהל שביקר באתר או בדף הנחיתה יש צורך בהטמעת קוד פיקסל שנמצא בכל חשבון מודעות בפייסבוק באתר או בדף הנחיתה.

קידום ממומן בפייסבוק - עוד קצת על הפיקסל של פייסבוק

הפיקסל של פייסבוק | סער ברעם

הפיקסל הוא קוד קטן (שכמעט לא ניתן להבחין בו באתר, כיוון שהוא מוסתר מעין כל), אך עוצמתו רבה.
באמצעותו תוכלו לדעת, למשל, כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מי מהם צפה בעגלת הקניות, כמה אנשים מתוכם המשיכו לדף התשלום, מעקב אחר המרות אחרות באתר ועוד.
בנוסף, באמצעות הכלים המתקדמים של פייסבוק תוכלו ליצור מודעות ייחודיות עבור קהלי היעד הללו, ולייעד עבורם את המודעה המתאימה ביותר (רימרקטינג בפייסבוק).

4 טיפים לשיפור תוצאות הקמפיין שלכם

יצרתם מודעה או סדרת מודעות פרסומת חדשה, שמרתם אותה והגשתם אותה לאישורה של פייסבוק. כיצד תוודאו שהקמפיין שלכם יניב עבורכם תוצאות טובות?
היעזרו בטיפים הללו:

אופטימיזציה נכונה לקמפיין – לאחר יצירת המודעה או סט המודעות והעלאת הקמפיין קידום ממומן בפייסבוק, הגיע שלב האופטימיזציה לקמפיין. אני קורא לשלב הזה גם בשם "הוזלת קליקים". כשאתם מעלים קמפיין למערכת הפרסום, מומלץ להעלות 2 או 3 מודעות שונות לחלוטין. כלומר, מודעות שונות בתמונה שלהן, בכותרת שלהן, בקריאה לפעולה ובתוכן.

לאחר מדגם מסוים מהקליקים (בדרך כלל 100-150) תוכלו לבדוק איזו מהמודעות עשתה את העבודה, ואיזו מודעה רק "שרפה" לכם תקציב. כמובן שרצוי להסתכל גם על יחס ההמרה אך כאן המטרה היא הוזלת קליקים.

לאחר מכן, אני ממליץ לבחור את המודעה שעבדה בצורה הטובה ביותר, וליצור ממנה וריאציה נוספת. ניתן להחליף תמונה, כותרת, קריאה לפעולה, או מסגרת לתמונה. כל הקטע בפרסום ממומן בפייסבוק הוא ניסוי וטעיה, לכן אל תהססו לשחק עם וריאציות ולהחליף אותן עד להשגת התוצאה הטובה ביותר.

היעזרו במספר פילוחים – חלק ממוקדים יותר וחלק ממוקדים פחות, וחלק מבוססים על קהל היעד. כך תוכלו "לצבוע" את כל קהל היעד הרלוונטי. סמכו על מערכת הפרסום של פייסבוק, שברוב המקרים מבצעת את עבודת האופטימיזציה לא רע בכלל.

תחומי עניין זה כל הסיפור – מערכת הקידום בפייסבוק היא חכמה במיוחד, ומאפשרת לכם לפלח את קהל היעד בשלל דרכים יעילות. אני ממליץ לכם להתמקד בעיקר בפילוח הקהל לפי תחומי עניין. למשל, אם אתם מפרסמים מודעת השקעת נדל"ן ברומניה, הגיוני יהיה לפלח את קהל היעד לפי אנשים המתעניינים בהשקעות נדל"ן, ואנשים שרגילים לנסוע לחו"ל. גילאים נמוכים מדי לא יהיו רלוונטיים בקמפיין כזה, המיועד לקהל בוגר ובשל.

שחקו לפי כללי המשחק של פייסבוק – ג'רי סיינפלד אמר פעם: "כולנו יודעים איך לשחק במשחק החיים, אבל רק עורך הדין קרא את ההוראות".

הדבר נכון במיוחד גם בנוגע לקידום ממומן בפייסבוק. פייסבוק אינה מאשרת באופן אוטומטי כל פרסום, אלא בוחנת האם הוא עומד בכללי הפרסום או לא.

מומלץ להכיר היטב את הכללים לפני שמעלים מודעה חדשה: כך למשל, בתקופה הנוכחית אסור להשתמש במילה "קורונה" בפרסומים, וכך למשל לא מומלץ לקדם עם תמונה המכילה יותר מ-20% של טקסט כדי לא לפגוע בחשיפה.

זה בכלל לא סוף הרשימה ויש עוד כללים רבים, ואפילו איש פרסום מנוסה וותיק לא תמיד זוכר את כולם, אז אל תתייאשו (: כל הכללים מפורטים בצורה ברורה במדיניות הפרסום של פייסבוק.

השתמשו בכללים: למערכת הניהול שלכם יש אפשרות להוציא מפעולה מודעות, סדרות מודעות ואפילו קמפיינים אם הם לא משיגים את התוצאה שאתם רוצים, באופן אוטומטי. הכפתור נקרא Rules. (בקרוב יעלה בהדרכה נפרדת)

לסיכום הדברים

רוכה הכתבה ככל שתהיה, היא לא תוכל לסקור את כל סוגי ההמרות והשיטות הקיימות של קידום ממומן בפייסבוק. לכן, אני מזמין אתכם לפנות אליי כאן למטה עם שאלות או הארות ואשמח לסייע.

רוצים שאבנה עבורכם קמפיין יעיל וממוקד שיביא לכם תוצאות במהירות?
תשאירו פרטים כאן למטה, ואצור קשר בהקדם.

בגיל 13 נכנסתי לתחום והתחלתי לכתוב מאמרים שיווקיים. הייתי ילד חננה, והתחלתי לבנות יוזמות כבר אז. זה למה יש לי כל כך הרבה ניסיון. 1000+ עסקים, 15+ שנות ניסיון, 5+ שנים כמרצה, 250+ סטודנטים שעברו אצלי בקורסים. בין אם זה אני ובין אם זה אחד מהצוות שלי, שעברו את הקורסים שלי גם כן, אתם הולכים לקבל שירות מאדם שמבין יזמות, מבין בנתונים ומבין בנראות.

צריכים עזרה בקריאייטיב מנצח? רוצים בוסט רציני בשיווק?
הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל - שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים.
השאירו פרטים

המלצות