פייסבוק נוטה להתייחס יפה יותר לאנשים שיש להם זמן ללמוד את המערכת ועם אורך רוח כספי. כשנבחר במטרת "העלאת מודעות למותג", הם יצמידו חונך וישאלו את הלקוחות הפוטנציאליים האם המוצר שראו הוא אכן נקלט בזיכרון. סוג הקמפיין הזה מיועד לחברות גדולות, ולא דווקא באנשים – אלא בתקציבי פרסום גדולים.
דוגמה ראשונה לקידום ממומן בפייסבוק באמצעות קמפיין העלאת מודעות למותג:
לדעתי האישית, קמפיין מסוג העלאת מודעות למותג הוא מעניין כשלעצמו – יש המון אופציות שלדעתי מניבות הרבה יותר מזה, אבל אם יש לכם תקציב להעלות פרסום בטלוויזיה, עדיף שתעבדו על קידום ממומן בפייסבוק דווקא. זה מדיד הרבה יותר, וכשיש לכם תקציב, פייסבוק גם ישאל עבורכם את השאלות לגולשים.
אחד היתרונות של פייסבוק הוא מתן אפשרות של חשיפה ותעדוף על הקמפיינים האחרים: הלקוח משלם והמותג לא נכנס עמוק לתוך הכיס של הצופה. בנוסף לכך, קמפיין מודעות למותג בדרך כלל לא נמדד בהשארת פרטים מחוץ לאתר או בפייסבוק – אלא בתוך פייסבוק עצמו. כמו שאמרתי בעבר במאמרים קודמים, אם תעבדו עם קישורים חיצוניים, פייסבוק פחות יאהבו אתכם.
דוגמה נוספת:
לכן, אם הלכתם על קידום ממומן בפייסבוק באמצעות קמפיין העלאת מודעות למותג, ההמלצות שלי היא כאלה:
- שימו לב שאתם הולכים על הפרסומת הכי מגניבה שאפשר, שהכי מתאימה לקהל היעד. קחו את הקריאייטיב הנכון, השקיעו בקופירייטר מומחה, בסרטון שיווקי מעולה, מנהל קמפיינים שידע לעשות את הפילוח היותר נכון עבור הקהל היחסית-רחב שלכם. הכל בקמפיין מהסוג הזה צריך להיות טיפ-טופ.
- וודאו שיש הנעה לפעולה בסוף המודעה. כאשר אנשים לא עושים שום פעולה, כמו בתרגול של כל דבר, הם לא זוכרים מה הם היו צריכים 'ללמוד'. כתבו הנעה לפעולה איכותית שתעזור לקוראים לזכור את המותג שלכם.
- להבין שהכסף שמשקיעים בקמפיין מהסוג הזה לרוב לא מניב רווחים בטווח המיידי.
סבלנות, וגם אם החלטתם להפסיק את הקמפיין – תזכרו שהוא היה וייתן לכם תוצאות נוספות בהמשך.
יש לכם עוד שאלות בנושא קידום ממומן בפייסבוק? מוזמנים להכנס לקטגוריה המתאימה באתר.
להתקשר אליי בטלפון 050-7823478, או שתגיבו כאן למטה בתגובות