קהלים מותאמים אישית ודומים בפייסבוק – לקוחות רווחיים יותר באותה עלות!

קהלים מותאמים אישית ודומים בפייסבוק - לקוחות רווחיים יותר באותה עלות!
פתחנו קמפיין חדש בפייסבוק אבל אנחנו לא יודעים מה זה אומר קהל או למי אנחנו רוצים לפרסם. הנה מדריך יסודי על קהלים מותאמים אישית ודומים שייתן לכם לקוחות בצורה יעילה יותר.

קהל מותאם אישית

אחרי שעשינו סיור במנהל המודעות, נלמד איך לסנן קהל לא רלוונטי. קודם כל נפתח קמפיין ראשון – וניכנס יש לקהל. מכאן ניכנס ליצירת קהל חדש (Create new Audience) והמשך לקהל מותאם אישית (Custom Audience). יש כמה מאגרים של קהלים מותאמים אישית שנוכל לשוב מהם את הפרטים של הלקוחות שלנו ישר לתוך מנהל המודעות:

1. אתר

המרות, פעולות או כניסות לאתר מוגדר מראש. בשביל לעשות את זה צריך להטמיע קוד מסוים (תכונת המעקב של פייסבוק, או פיקסל) באתר וכדאי מאוד לעשות את זה עם מומחה שיווק באינטרנט מראש ולא בעצמכם. אחרי שהטמענו את הפיקסל יש לנו כמה אופציות:

  • כמות הזמן בו גלשו באתר שלנו.
    • כל המבקרים באתר.
    • אנשים שהגיעו לעמוד ספציפי באתר.

2. קובץ לקוחות

יש אפשרות להעלות קובץ לקוחות באקסל מהמחשב הפרטי שלכם. אם הצלחתם לאסוף מידע על אנשים שמשאירים את הפרטים שלהם אצלכם, תקבלו את צורת הקהל הטובה ביותר. חשוב מאוד לציין שרצוי שיהיו לכם מעל 100 לקוחות שיש להם גם פייסבוק. אני באופן אישי ממליץ על לפחות 200 לקוחות בקובץ הזה. בנוסף לכך הוא צריך לעמוד בעוד כמה קריטריונים:

  • קובץ CSV או טקסט
    • צריך להיות שם מיילים וטלפונים
    • זה צריך להיות מופרד בצורה מסודרת לעמודות (ולא שורות)

3. פעילות באפליקציה

אם האפליקציה שלכם מחוברת לניתור של פייסבוק (כמובן שבקוד מסוים) והוטמעה על ידי מתכנת, מפתח או מומחה פייסבוק תוכלו להשתמש בקהל הזה בשביל שיווק.

4. פעילות לא מכוונת (Offline Activity)

אנשים שפיזית היו בחנות שלכם כתוצאה מקישור מפייסבוק. גם לפעילות הזאת נדרש קוד הפועל למעקב אחרי הלקוחות שלכם לאחר שנכנסו לאתר שלכם.

5. וידיאו

לנתר אנשים שפעלו או צפו במשך זמן מסוים בוידיאו שפרסמתם בזמן או אחוזים. זאת אומרת אם הוא צפה ב-15 שניות, 5 שניות או רק לרגע; 95% מהסרטון והלאה. תחשבו שכמה שאדם צופה יותר בסרטון ככה הוא קהל יותר רלוונטי אליכם.

6. אינסטגרם

אנשים שפועלים באינסטגרם העסקי שלכם. אינסטגרם הוא שלוחה של פייסבוק, לכן ניתן לקחת ממנו מידע בקלות. זה עונה לקטגוריות של:

  • מי שביקר בדף העסקי
    • מעורב עם פוסט או מודעה
    • מישהו ששלח הודעה לפרופיל העסקי באינסטגרם
    • מי ששמר פוסט או מודעה באינסטגרם

7. לידים

אנשים שמילאו או פתחו את טפסי לידים מקמפיינים שהעלאתם בעבר. אפשר גם לשים בקהל אחד את שניהם. יש כאן אחלה אופציות לשיווק מחדש.

8. אירועים (אבנטים)

לא משנה כמה הם מגוחכים (ישראל כץ מסיע אותנו ברכב שלו לעבודה, Storm Area 51) אפשר בקלות לקבל קהלים שפעלו באירועים שאתם הקמתם/הייתם שותפים בהם; סימנו שהם מגיעים או מתעניינים, עשו לייק לפרסום שלהם, קנו כרטיסים, צפו באירוע לרגע והלאה.

9. חוויה מיידית (Instant Experience)

לא משתמשים בזה בדרך כלל – מעורבות בדפים מסוימים באפליקציות שלכם באותו הרגע.

10. דף פייסבוק (Business Page)

אנשים שביקרו, שלחו הודעה, פעלו בפוסטים, לחצו בכוונה לפעולה או אפילו צפו בדף פייסבוק שלכם יכולים להיכנס לקטגוריה הזאת ביתר קלות. רצוי לציין שאפשר ללכת עד 360 יום אחורה.

קהל דומה (Lookalike Audience)

קהל של אנשים שמגיע מתוך קהל מותאם אישית (Custom Audience). במילים אחרות, יצירת קהל שהוא חבר של אדם שרצה להצטרף, שיש לו תחומי עניין דומים או שהוא דומה בהתנהגות שלו בפייסבוק לאנשים שיצרתם רק לפני רגע. אבל מה זה בדיוק אומר?

אחוזים במדינה מסוימת

פייסבוק נותן לנו נגזרת מתוך האוכלוסייה הכללית של מדינה מסוימת שמשתמש בפייסבוק ממנו נוכל לשאוב את הקהל הדומה שלנו. זאת אומרת אם אני רוצה שפייסבוק יוציא לי אחוז אחד של אנשים, הוא יוציא לי אחוז אחד מתוך המשתמשים בפייסבוק מהמדינה הספציפית שהכי דומה לאנשים מהקהל המותאם אישית.

בקמפיינים של מעורבות, כדאי שהקהל יהיה גדול, כי הקמפיין מגיע ליותר אנשים. בקמפיינים של לידים, כדאי שהקהל יהיה יותר ממוקד ומתאים למה שאתם צריכים. מכאן צריך לגזור את האחוזים המתאימים – יותר אחוזים לקמפיין מעורבות, פחות אחוזים לקמפיין לידים.

למה קהלים מותאמים אישית ודומים בפייסבוק טובים לפרסום בעסק שלי?

פילוח קהל בצורה נכונה בפייסבוק נותן לכם הרבה מאוד יתרונות:

  • הגעה ללקוחות איכותיים שבאמת רוצים את המוצר שלכם
  • לקוחות רווחיים יותר באותה עלות
  • גמישות בשינוי הקהלים אליהם אתם רוצים להגיע (אם אתם פותחים סניף חדש של העסק שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע ללקוחות חדשים מאשר עסק קיים שמתחיל לפרסם עכשיו).

אני מזמין אתכם להסתכל בסרטון ולראות איך בכל שלב אני מראה ומסביר איך לעשות את כל הקהלים הללו. אפשר להתייעץ איתי בקלות כדי שאוכל להסביר לכם על איזה סוג של קמפיין רלוונטי לעסק שלכם, ובכך למצב אסטרטגיה דיגיטלית נכונה לעסק שלכם.

תוכן עניינים

שתפו:
פוסטים נוספים באותו בנושא
פרסום משרה בפייסבוק

פרסום משרה בפייסבוק נהיה יותר פופולרי בקרב משתמשים ומעסיקים שמחפשים עובדים, ואפשר להשתמש בפלטפורמה הזאת בשביל למצוא את העובד הנכון עבורכם או את המשרה המתאימה לכם. הנה 5 כלים שפייסבוק מציע לנו בהם נוכל כדי להשיג את המטרה הזאת.

פרסום בפייסבוק לעורכי דין – איך לגרום ללקוחות להגיע למשרד שלכם

הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לפלטפורמה משמעותית לפרסום ושיווק של בעלי מקצוע. מדובר באתגר לא פשוט, ובעולם עורכי הדין נראה שמדובר באתגר כפול לאור ההצפה בשוק והסערות סביב המערכת המשפטית בכלל ולשכת עורכי הדין בפרט. אז איך עושים את זה נכון? כללים, רעיונות ודוגמאות – במאמר הבא.

בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button דילוג לתוכן