פעם העברתי שיעור בתיכון על שיווק דיגיטלי, והסברתי שהמומחיות שלי היא בעיקר בפייסבוק. התלמידים צחקו עליי, ואמרו לי שאני זקן. שאלתי אותם באיזה פלטפורמות הם משתמשים, והם אמרו לי בלי היסוס "אינסטגרם". אני ידעתי שמדובר בתת שלוחה של פייסבוק, לכן היה לי קל מאוד להסביר להם איך לעשות פרסום באינסטגרם בצורה יעילה. אנחנו צריכים לזכור שכללי המשחק מאוד דומים, אך אנחנו חייבים לדעת מה הייחודיות של הפלטפורמה היחסית חדשה הזאת.
הראשון הוא אופי הקהל הצעיר, השני היא המגבלות החדשות שנוצרו לנו והשלישי שיש מערכת יחסים חזקה מאוד בין פייסבוק לפלפטפורמה החדשה הזאת. ניתן להשיג לקוחות מהפלטפורמה הזאת בדיוק באותה מידה כמו שניתן להשיג מפייסבוק, וכעסק, כדאי לשנדע איך בדיוק לפרסם שם ולהשיג קהל יותר רענן של לקוחות.
תוכן אורגני ככלי פרסום באינסטגרם
פתיחת חשבון אינסטגרם
קודם כל, תמלאו את השם שלכם – זה יהיה מה שיהיה מוצג ראשון לכולם; בלי נקודה או מכף תחתון (כדי שיהיה שוטף). צלמו תמונה טובה המתאימה לעסק שלכם, ומלאו את כל הפרטים שרק ניתן. רצוי למלא את מספר הטלפון והפרטים של העסק שלכם ולא הפרטים האישיים שלכם. עירכו את הפרופיל שלכם; האתר, ה-bio וממשיכים קצת למטה. צריך להוסיף קצת פלפל בתיאור ואפשר להשתמש ב-Emoji.
םתחו את העמוד כעמוד עסקי, לאחר מכן יעלה מסך שישאל אותנו אם אנחנו יוצרים או עסק. בחרו באופצייה הנכונה עבורכם בהתאם לעסק שלכם. אם אתם יוצרי תוכן מסוג כזה או אחר, כדי מאוד דוקא להשתמש בתואר יוצר.
כשאתם פותחים את חשבון האינסטגרם שלכם, חברו אותו לחשבון הפייסבוק, ככה זה ייתן לכם יותר למשתמשים הקשורים לחשבון הפייסבוק שלכם הצעה לעקוב אחרי האינסטגרם. הוא ייתן לכם גם אופציה לעקוב אחרי אנשים הרלוונטיים אליכם. אם לא תחברו אותו, האלגוריתם של אינסטגרם יציע לכם לעקוב אחרי כל מיני משתמשים שהם רובוטים ולא קשורים בכלל אליכם.
תפעול חשבון האינסטגרם
עדיף להיות כמה שיותר פעיל – לייקים, תגובות, פוסטים וסטוריז. כמה שיותר תוכן איכותי ככה יותר טוב; סרטון, גלריה או תמונה (אני ממליץ בדרך כלל אחד ביום) אבל מה זה תוכן איכותי באמת? בואו נראה מה רלוונטי לכל אופציית פרסום באינסטגרם,
סרטונים קצרים
הסרטונים בפיד היא בדקה ובסטורי הוא ב-15 שניות, לכן אנחנו חייבים להגיע לנקודה העיקרית של העסק שלנו מהר מאוד בסרטון.
Highlights: נמצאים בשורה מעלה הפוסטים שלכם ומתחת לפרטים על העסק ותמונת הפרופיל שלכם. כדאי מאוד למלא אותו כי הוא הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם נכנסים לפרופיל שלכם.
הבדל בין סוגי התכנים – פוסטים רגילים וסטוריז
- שימו לב לתמונות בפיד – הן מאוד חדות ומאוד רציניות. אנשים משקיעים בתמונות לפיד אינסטגרם עצמו אבל לא משקיעים בתמונות לסטורי. התוכן לסטורי פחות מושקע כי הוא נמצא רק 24 שעות בלבד ויש לו מעט תחרות יחסית כרגע. בנוסף לכך, אנשים פחות ופחות מתמקדים בפיד, לכן התחרות לתוכן קבוע טוב היא יותר גבוהה.
הסטורי לעומת זאת ממשיך הלאה כמו ספרייה מתוזמנת. אם אני מפרסם סטורי, ולאחר מכן סטורי נוסף, שניהם יישארו באוויר אם מצמידים אותם אחד לשני. אם נעשה את זה, יהיה לנו רצף ארוך של סטוריז, ואיסנטגרם ופייסבוק מתייחסים לזה באהדה רבה. אפשר להעלות סטורי דרך האייקון שלכם שנמצא מצד ימין למעלה.
פרסום באינסטגרם: האשטאג
כשאנחנו רוצים להשתמש בהאשטאג, אנחנו נעבוד מההאשטאגים הקטנים עד לגדולים. צריך לעבוד איתם בהתחלה כי אנשים מחפשים אותם. נתחיל מ-50-100 ולאט לאט נגביר. אפשר להשתמש בתגיות גם בעברית וגם באנגלית. צריך להשתמש ב-3-5 תגיות ולא צריך מעבר לזה. אפשר להתייחס לזה כמו מחקר מילות מפתח – להתקדם מהקטנות לגדולות.
ההבדלים בין החשבון הפרטי והעסקי של אינסטגרם
ההבדל העיקרי בין חשבון עסקי ופרטי באינסטגרם הוא שדרך החשבון העסקי של אינסטגרם אפשר להוציא מודעות, בעוד שלא תוכלו להוציא מודעות דרך בחשבון הפרטי של אינסטגרם.
הקשר בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום באינסטגרם: אפשר לחבר את החשבון העסקי באינסטגרם לחשבון בפייסבוק דרך ההגדרות של הדף העסקי בפייסבוק (הגדרות – אינסטגרם). המטרה העיקרית של זה היא קידום ממומן בפייסבוק , וזה נותן גם אופציה לפרסם פוסטים מאינסטגרם בדף העסקי בפייסבוק.
פרסום באינסטגרם עם רובוטים
קחו בחשבון שבמהלך הפעלת החשבון תקבלו כל מיני לייקים מאנשים שלא באמת יעקבו אחריכם. אנשים שיש לכם הרבה עוקבים משתמשים ברובוטים בשביל לשמור את העמוד שלהם במעורבות גבוהה. רובוטים עובדים בצורה די פשוטה; הוא נותן לכם אופציות לשלוח הודעות והזמנות בזמנים שונים – קחו בחשבון, עבודה עם רובוט יכולה להוביל לחסימה, לכן צריך לשנות את ההגדרות שלו באופן שוטף.
בחר |
---|
פרסום ממומן באינסטגרם
קידום פוסט בסיסי: אפשר לעשות קידום פוסט באינסטגרם רק אחרי שאתם מתחברים לדף הפייסבוק. אופציית קידום הפוסט הפשוטה עובדת כמו בפייסבוק, אבל תתכוננו שאופציות פילוח הקהל שלכם יהיו מאוד מוגבלות, לכן כדאי מאוד לעשות את זה דרך מנהל המודעות. בכלל, כל פעם שאתם רוצים לעשות פרסום בפייסבוק תעשו את זה דרך מנהל המודעות.
חיבור האינסגרם למנהל המודעות ולביזנס מנג'ר
אנחנו רוצים גם לחבר את החשבון באינסטגרם לביזנס מנג'ר שלנו כדי שיהיה לנו יותר קל לנהל אותו. לאחר שנכנסנו לביזנס מנג'ר והוספנו את חשבון האינסטגרם, ניכנס למנהל המודעות. דרך אגב, ניתן דרך הביזנס מנג'ר להוסיף אנשים נוספים שיכולים לשלוט על החשבון.
כשתיכנסו למנהל המודעות ותיצרו קמפיין חדש ותקבעו את המטרה שלו, תיכנסו לעריכת סט המודעות. כשתגלגלו למטה בעריכת סט המודעות, ממש למטה בפילוח הקהלים, תראו שתהיה לכם אופציה שנקראת "מיקומים" (Placements). באופציה הזאת, תלחצו על מיקומים שנקבעו בצורה ידנית, וסמנו שאתם רוצים לעשות באינסטגרם. אתם תוכלו למקם את המודעות שלכם בפיד של אינסטגרם (הסיפורים הרגילים), באספלורר (במקום בו אנשים רואים פוסטים יותר נרחבים, של אנשים שהם לא בהכרח עוקבים אחריהם) וגם בסטוריז (אם המודעה שלכם מניעה לפעולה, לא ניתן להשתמש בסטוריז).
סיור במנהל המודעות של פייסבוק יעזור לכם להבין בצורה יותר טובה על מה אני מדבר כאן.
בקטגוריית פילוח הקהלים, אפשר להוציא קהלים מהאינסטגרם ישר למנהל המודעות. באזור יצירת הקהל, אפשר להוציא קהל מהאינסטגרם. אם נרצה להשתמש בו, נכניס לקטגוריית ה-Include, ואם לא, לקטגוריית ה-Exclude.
כתיבת מודעה באינסטגרם
לא לשכוח לדגשים המאוד חשובים של כתיבת מודעה בצורה שתהיה מאוד ברורה למשתמש. קחו בחשבון שלגירוי הויזואלי באינסטגרם יש חשיבות יותר גבוהה, לכן כדאי מאוד להמחיש את המוצר שלכם בתמונה הכי טובה שמתארת את היתרון של המוצר שלכם בצורה יעילה. שימו לב לגודל של התמונה ושצריך לשים מלל בתמונה עצמה. למרות שפייסבוק לא אוהבים מלל באף אחת מהפלטפורמות שלהן, המשתמשים רואים רק משפט אחד בלבד בו קשה מאוד להבהיר למה צריך לקנות את המוצר שלכם.
בעריכת מודעה עצמה, צריך לערוך את התמונה עצמה בהתאם לפורמט שאתם צריכים. יש אופציה גם להפוך את המודעה לסרטון, בעזרת עורך הסרטונים של מנהל המודעות. הוא יראה לנו את הפורמט גם לאורך, המתאים יותר לסטוריז בהתאם למידות של הויז'ואל בפייסבוק ובאינסטגרם.
יש לנו אופציה גם במודעה עצמו לבדוק איך זה נראה מראש בכל המקומות בהם אנחנו מפרסמים. ממש לידע עריכת המודעה, יש 5 אייקונים מהם ניתן לראות הכל.
מדידת קמפיינים
דרך האייקון אותו סימנתי באדום, ניתן לראות את הסטטיסטיקות של המודעות שלכם. ביניהם המקומות בהם הם צפו בתוכן שלכם, דמוגרפיה, סטטיסטיקות של עלות לתועלת (עלות לליד, עלות לצפייה והלאה). ניתן להסיק מזה הרבה מאוד לקחים: אם תראו שיש פעילות יותר צעירה במודעות שלכם, כנראה שהיא מופיעה יותר באינסטגרם וכדאי לצמצם את הפרסום לאינסטגרם בלבד. זה גם יכול ללמד אתכם אם כדאי שתפרסמו לנשים או גברים, וכך הלאה.