מאמרים מיידיים: ריאיון שעושה סדר עם מקסים קורצר

איזה כיף שיש קולגות רציניות בתחום. אז אירחתי אצלי את מקסים קורצר, מנהל מספר דפי תוכן גדולים שעושה סדר לבעלי חברות בבלאגן. הסכמנו שנדבר על מאמרים מיידיים, אחד התחום החמים ביותר בפייסבוק.

אז, את האמת, מקסים ואני כבר מכירים תקופה. מפברואר 2017. נפגשנו בקורס מקצועני שיווק דיגיטלי ברופין, מקסים היה אחד התלמידים הבולטים בכיתה מכל הבחינות.
איך התגלגלת לעבוד עם דפי תוכן גדולים?

"התחלתי בתור כותב פוסטים וסטטוסים מצחיקים. נכנסתי לקבוצה שבה נמצאים מנהלי הדפים הכי גדולים. מהודעה תמימה יחסית. היה שם מנהל תוכן שרצה אדם שידאג לו לתוכן ולסרטונים, הצטרפתי אליו. הוא ראה שאני מבין בקידום, באתרים ובדיגיטל. האתר שלו היה בחיתוליו, והוא לקח אותי שאעזור לו. מאז, התפתחתי ואנחנו שותפים היום לכמה דפים מאוד גדולים".

אתם בטוח מכירים לפני.

"לא, את האמת שמהפוסט הזה הכרנו. מאז, הפכנו להיות חברים ממש טובים".

ממש חברויות בעולם הפייסבוק.

"כן, אנחנו בקשר יומיומי, אחרי הכל- הדף הזה הוא הבייבי שלו, הוא עוקב אחרי מה שקורה שם".

הערה: אני מארח את מקסים כדי להבין מדוע המאמרים המיידים אצלו עובדים הכי טוב ברשת, או, לפחות, בישראל.
איך הכרתם את המאמרים המיידיים? איך יצא שהתחלתם לעבוד איתם?

"בדיוק הקמנו את האתר. הדפים הם בפייסבוק, ולא היה לנו איך לעבוד עם גוגל. פייסבוק היה הכלי החזק שלנו, אז עשרות אלפי עוקבים. יותר הגיוני מבחינתנו היה לפרסם את זה בפייסבוק. זה היה הכוח הראשוני שלנו. מאז, אנחנו עובדים בעיקר עם מאמרים מיידיים. עם גוגל רק באורגני ולא ממומן, ואנשים נכנסים לראות".

התקינו מאמרים מיידים באתר שלכם בלחיצה כאן

הכנסתם את הבאנרים של גוגל.

"כן, יש גם וגם. מי שנכנס מהפייסבוק מהנייד בדרך כלל רואה את המאמרים המיידיים, מי שמגיע מגוגל רואה את הפרסומות של גוגל. להבדיל, אם הוא נכנס מהמחשב הוא רואה את הפרסומות של גוגל".

המודל שלכם הוא קלאסי: "אקים אתר רציני, והפרסומות יעבדו".

"זה עובד אם התוכן מעניין. אם לא היה את הדף הראשוני והגדול, היה הרבה יותר קשה להרוויח מהמאמרים המיידים. הכוח שלנו הוא בפייסבוק. מדף של כמה מאות או כמה אלפים לא תרוויח הרבה. עדיף לך לא להשקיע את המאמץ. עדיף לך להשקיע בגוגל, באורגני. אין טעם לבזבז על זה זמן".

אתה אומר שזה לוקח זמן.

"כן, גם אנחנו. לקח לנו כמה חודשים לפחות עד שהבנו מי נגד מי, איך זה עובד. מה מעניין אנשים, מה לא מעניין אנשים".

אז מה היתרונות בעבודה עם מאמרים מיידיים?

"אם יש לך קהילה שהיא כבר חזקה, אז כבר הכוח שלך בפייסבוק. העמוד שלך לא הולך להתפתח בכתבות והן לא ממלאות את שורת העוקבים. הרוב זה הדף עצמו שמתנהל, הסרטונים שעולים בו, הסטטוסים שעולים בו. קהל שהוא שבוי.

מהם היתרונות של מאמרים מיידים על פני בלוג "רגיל"?

"דבר ראשון, זה עולה ממש במהירות. אתה לא מחכה שנייה והאתר כבר נראה. הקישור נפתח. הכתבה פתוחה. זה זמין ובפייסבוק. ההפנייה שלך היא בתוך פייסבוק, ולא לגוגל. האלגוריתם של פייסבוק יעדיף מאמרים מיידים על קישורים חיצוניים. מן הסתם, הם מתחרים. לא תצטרך לתחמן אותם עם דברים בסגנון 'הכתבה בתגובה הראשונה'".

הערת שוליים: אפשר גם להטמיע אנליטיקס של גוגל.
מאמרים מיידים לא הולך יד ביד עם הקידום האורגני.

"נכון, אתה נשאר בפייסבוק וזה למה פייסבוק מתגמלים אותך. אתה יכול להרוויח מזה כסף".

היתרונות של מאמרים מיידיים הוא במהירות, בכסף ואפשרות לקבל אינדיקציה מוקדמת, בעוד שגוגל טוב לקידום אורגני.

"בעיקר תלוי באיך שאתה מפרסם בפייסבוק. תלוי באיך הדף שלך ממוקד אורגנית".

מהו הסכום הכי גבוה שהרווחת ממאמר מיידי בודד?

"כמה מאות דולרים, אבל זה די נדיר. זה לא משהו שקורה באופן קבוע, ואני לא יכול להגיד שמאמרים שכתבתי מגיעים לסכומים כאלה. עברתי את המאה והמאתיים כמה פעמים, והסכום הזה נבע מכמעט מאה אלף כניסות. זה לא משהו שקורה בדרך כלל".

בדפי תוכן גדולים, של שני שותפים, זה יכול להיות יותר מרגיעון.

"יכול. יכול להיות יותר מהכנסה צדדית. אבל זה נדיר מאוד. אם מישהו בונה כאן על זה בתור הכנסה עיקרית, ייקח לו המון זמן להגיע לזה וגם לא בטוח שיצליח. זה ממש להבין את התחום".

זה לבנות דף רציני ואז להשתמש במאמרים מיידיים.

"כן, אם מדובר בדף קטן, לא הייתי בונה על להתפרנס ממנו".

האם אתה צופה שילוב בקידום אורגני למאמרים מיידיים?

"לא. זה לא יקרה. על זה הם משלמים לך. כיוון שאתה לא מצליח להרוויח מהקידום האורגני בגוגל. רק ככה זה משתלם להם להרוויח ממך כסף.

באילו סוג אתרים אתה ממליץ להקים מאמרים מיידיים?

"שוב, אם הבסיס שלך הוא דף די גדול ופעיל או קבוצות פעילות, ישתלם לך. אם הבסיס שלך בפייסבוק לא חזק, עדיף לך לקדם את זה אורגנית. עדיף לך, זה ישתלם לך בהמשך.

*תמונה*

רק כשאתה מגיע לנפח תנועה מסוים, לצורך המקרה 50K עוקבים.

"זה יכול להיות פחות אם הדף שלך פעיל. כאילו, אם אתה מעלה סרטונים ויש לו לפחות כמה מאות לייקים ויש לך תגובות ושיתופים, ואתה יכול לראות שהקהל ייכנס למאמרים מיידיים. אנשים לא מעדיפים קהלים מיידיים, מעדיפים תמונות וסרטונים בהרבה. עד שחינכנו את העוקבים שלנו להכנס למאמרים המיידיים, לקח זמן. האכלנו אותם בכפית.

מזהים מאמרים מיידים עם הברק ליד שם המחבר.

"אפשר לראות את זה רק דרך הסלולר. אם תיכנסו ממחשב, לא תראו את זה".

מהו המודל של פייסבוק מבחינת הכנסות ממאמרים מיידיים?

"זה לא משהו קבוע. זה לפי העבודה שתעשו. לפי 1,000 לחיצות והעבודה שתעשו. זה משנה בין אדם לאדם. יצא לי לראות בעמודים מסוימים מספרים שונים. זה לא אותו סכום. 1,000 לחיצות בטוטאל, ולא בהגבלת זמן. רק לדף \ אתר. אתה תראה את כל הפרסומות שקיבלת.

"אם אתה מפרסם באתר שלך, אתה תראה את כל הפרסומות שקיבלת. זה לא משנה מאיפה הגיעו אליך. אתה תדע את כמות הלחיצות ואת כמות הפרסומות שהוצגו במאמרים שלך. אתה לא תוכל לעקוב על זה אחד לאחד".

יש מידע שהולך ויורד עם הזמן. זה משהו סופר-רלוונטי, ולפי מה שאתה אומר, זה לחלוטין יכול להיות הכנסה לכל דבר ועניין למי שיודע ליצור תוכן.

"נכון. חייבים תוכן מעניין ורלוונטי. אם אתם דף קטן, עדיף לא לגעת בזה. עדיף להתקדם בגוגל אם מדובר בדף קטן, הרווח שלך יהיה הרבה יותר גדול".

מה המאמץ הנדרש כדי להתקין מאמרים מיידיים?

"לא מאמץ גדול מדי ולא נדרש רקע מיוחד. יש מדריכים על זה בגוגל. לא רק בוורדפרס, אלא גם ב-Wix. אין צורך ללמוד תכנות. במקרה הכי גרוע, אתם מבקשים ממנהל האתר לטפל בזה. רק יש הגבלות של לפחות 10 מאמרים באתר וכתבות שכתבתם, ואפשר לכתוב אותן גם באותו יום".

אין הרבה מאמץ אבל ההשקעה משתלמת בדפים גדולים.

"בדף קטן תצטרכו לעבוד טיפה. תבדקו את השעות המתאימות לקהל שלכם, אנחנו ניסינו את כל השעות במשך חודש. בדקנו מתי נכנסים. תנסו לקרוא אנשים. מתי הם מסיימים עבודה, מתי אנשים יושבים בדבר הכי טיפשי ברבע ל-9 לראות חדשות. בלילה, מתי שאנשים מפסיקים לראות את תוכניות הפריים טיים. 11, עשר וחצי, נגמר המירוץ למיליון ומאסטר שף. אתה יודע שאנשים נכנסים למיטה, כל אחד, לפני שהוא הולך לישון, נכנס לבדוק את פייסבוק".

עשיתם ממש עבודה על קהל היעד שלכם.

"במשך חודש עבדנו כל מיני שעות, ראינו ששעה התחילה לתפוס כמה פעמים, לא פעם אחת. הבנו שזו שעה שכן יכולה לעבוד. תלוי לאיזה קהל אתה מפרסם. אם אלה אימהות שנמצאות בבית, תפרסם בבוקר. כל קהל לגופו".

היה מחקר מאוד מעמיק על הקהל.

"כל דף לגופו. בדקנו את הקהל שלו".

זה משהו שחובה לעשות. אפשר לעשות את זה דרך Audience Insights במנהל המודעות של פייסבוק ולהבין מה קורה בדפים. כי לפרסם בלי לנתח את קהל היעד הרבה פחות יעיל.

"יכול להיות שתצליח ללמוד את זה. חשבת ש4 זו השעהה הגיונית עבורך, ולאחר מחקר הבנת שב-6 יכולת לעבוד הרבה יותר חזק. אם לא תנסה, לא תדע".

יש לך המלצה? איזה טיפ?

"אל תתביישו. תשתפו בקבוצות, אם זה משהו שרלוונטי, אם זה קבוצת גברים, תדברו בשפה שלהם. תקפידו על משהו שנותן לקוראים ערך. שלא ייראה כמו ספאם. לא כל כתבה מתאימה לכל קבוצה, שלא יחסמו אותם".

*תמונה*

לברור את הקבוצות היטב.

אם יש לכם כתבה שמותאמת לקהל מסוים, תעלו אותה בקבוצות שלהם. העלאתי כתבה שמתאימה לחיות, ואז פרסמתי את זה בקבוצות של חיות. אף אחד לא יגיד לי כלום, זה הקהל יעד והם באמת יהנו מהכתבה. לעומת זאת, אם אעלה '10 טיפים לציפורניים' זה לא הקהל. לא יראו את זה בעין יפה. זה לא קשור לכלבים, אנשים יתעצבנו והמנהלים יתעצבנו עליכם. אני משתף כל יום ב-5-6 קבוצות, אף פעם לא חסמו אותי. זה באמת רלוונטי, זה דברים קשורים, אני לא מעלה ספאם, אני מעלה חומר שיהיה איכותי. אם החומר לא מתאים, לא לפרסם".

מקסים אומר את זה טוב ממני, לפרסם בקבוצות ייעודיות.
לכל קבוצה יש את האוריינטציה שלה, ואם תפרסמו בקבוצות נכונות – זה תוכן איכותי. זה לא פרסום.

"הרבה פעמים פרסמו בקבוצות בררניות שבודקות כל פוסט. כשהם ראו שזה פוסט שקשור לקבוצה, הם פרסמו אותו. אפילו שהם מאשרים ידנית כל פוסט. בנוסף, אני יכול לתת לכם את הטיפ הכי גדול הקשור למאמרים מיידיים. כל מי שיהיה לו התנגדויות לקליקבייט, זו השיטה. אם תכתוב לו את כל התוכן בחוץ, אף אחד לא ייכנס ואתה מקבל כסף לפי לחיצות. אם אתה יכול לעניין במשפט אחד, משפט אחד מה הולך להיות בפנים, תמונה מעניינת. כותרת מושכת. במשפט אחד מה הולך להיות בפנים.

קליקבייט זה חלק מהעבודה. ופייסבוק אוהב קצר, אז בכלל.

"בכל זאת, תשמרו על אותנטיות. לא לכתוב 'מה קורה בפנים' ואז לגלות שמה שיש בפנים זה שונה לגמרי. על זה ילחצו 'הסתר את הפרסום' וסיימתם את הסיפור. לעשות את זה בהיגיון, כמו שצריך, משהו שבאמת מתאר את מה שיש בפנים. לא לחשוב שאם נכנסו וקיבלנו את הכסף, אז זה כבר בעיה שלו. אתם רוצים שיהיה לכם קהל שעוקב אחרי התוכן שלכם. יש לנו שעות קבועות, אנשים יודעים שיש לנו שעות קבועות והם יודעים שתהיה כתבה בזמן. הם אוהבים את מה שהם רואים כי הם יודעים שאנחנו לא עובדים עליהם.

*תמונה*

מקסים שומר על עקביות ואמניותבפרסום מאמרים מיידיים.

"בסופו של דבר, אתם בונים קהילה המבוססת על דף הקהילה. אנשים שיעקבו אחרי התוכן שלכם. אם הם רגילים עד היום לסרטונים שלכם, כאשר בסרטון אתם כותבים על הסרטון משהו הכי מדהים. אתה נותן את הכותרת הכי מעניינת שאתה יכול. אתה יכול להכניס אותו לכתבה ושבאמת יהיה לו מעניין.

כמה קווים: יצירת תוכן איכותי, שיתוף בקבוצות נכונות, לשמור על אמינות ועקביות לאורך זמן.

"תנסו לחנך את הקהל שלכם. לקבל את הכתבות שלהם בזמן. בהתחלה תראו התנגדות, היו רגילים לא' וכפיתם את המאמרים האלה עליהם. לעומתם, יגיעו אנשים אחרים שיאהבו את הכתבות ויישארו בקהל יעד".

יש לך עוד משהו להגיד לקהל?

"אני חושב שכבר העברתי את המסר. אין לכם מה להפסיד. תראו שאחרי חודש, אם לא הצלחתם אחרי שניסיתם את כל האפשרויות, אתם יכולים לבטל את המאמרים המיידים ולחזור לשתף קישורים מגוגל".

כיף שבאת. תודה.

יש לכם שאלה למקסים או אליי?

נשמח לענות לכם פה למטה 🙂

קטגוריות

קורס פרסום ממומן בפייסבוק

ללמוד לנהל את המודעות בפייסבוק ביד רמה לבד, ובצורה שתכניס כסף

המלצות

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

אולי יעניין אותך עוד:

מדריך פייסבוק
סער ברעם

פיצ'ר בפייסבוק: Reactions בתגובות

פיצ'ר בפייסבוק: REACTIONS בתגובות פיצ'ר בפייסבוק: כשעברנו מלייק לריאקשן פייסבוק התחיל לבלבל אותנו ולהיות מורכב גם בפן של הפרופיל האישי בפייסבוק. כשהעלאתי סרטון שלי עושה

קרא עוד »

אפשר לנווט גם מכאן:

אפשר ליצור קשר כאן:

אפשר למצוא אותי בפייסבוק כאן:

סער ברעם – מומחה פייסבוק | טלפון: 054-8187146 | מייל: Info@Saarbaram.com | הוד השרון, ישראל | Hod Hasharon, Israel

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן