את המאמר הזה בחרתי לפתוח בחידה: הגיע אליי לקוח מצליח, מעצב פנים ידוע עם תיק עבודות שהוא בגדר יצירת אומנות, וביקש ממני לסייע לו בפרסום ושיווק.
על איזו פלטפורמה המלצתי לו לדעתכם?
א. אינסטגרם
ב. וואטסאפ
ג. פייסבוק
אחרי שעניתם מה שעניתם, אחשוף את התשובה.
עניתי לבעל העסק שכיום יש לא מעט פלטפורמות המתאימות לקידום עסקים בדיגיטל, ולא כולן מתאימות לכל בעל עסק. לגופו של עניין, לעסקים העוסקים בתחומי העיצוב והאומנות יתאימו בעיקר פלטפורמות כמו אינסטגרם, פינטרסט או טיק טוק, אך הדבר משתנה ותלוי בקהל היעד ובמטרות הפרסום.
בכתבה הנוכחית אחשוף את 3 סוגי הרשתות החברתיות העיקריות המככבות ברשת, ואעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, באיזו פלטפורמה כדאי לכם לפרסם את העסק שלכם.
פרסום באינטרנט – אמרו לי מי הקהל שלכם, ואומר לכם איפה כדאי לפרסם
שיווק ברשתות החברתיות, כמו כל אפיק שיווקי אחר, יכול להביא לבעל העסק כמות נכבדת של לקוחות פוטנציאליים במידה וקהל היעד שלו נמצא באותה רשת חברתית.
זאת אומרת, שאם קהל היעד שלכם הוא גברים בני 30-40 לדוגמא, הסיכוי שלכם למצוא אותם בפינטרסט הוא קטן ושואף לאפס, ואם לדוגמא, הקהל שלכם הוא בני נוער צעירים, שיווק מאסיבי ביוטיוב עלול להתגלות כבזבוז כסף משווע.
בשורה התחתונה – לכל אחת מהרשתות החברתיות יש אופי מסוים וייחודי לה, וקהל גולשים מסוים שמקפיד לבקר בה באופן תדיר.
אז היכן נמצא את הקהל שלכם? הרשימה הבאה תעשה לכם סדר:
התוכן הוא המלך – פייסבוק, לינקדאין או טוויטר
רשתות מבוססות תוכן, כמו פייסבוק, לינקדאין או טוויטר, כבר מזמן חצו את קו מיליארד המשתמשים.
פרט ליכולת לשתף תכנים עם חברים, הן מאפשרות לאנשים להתאגד סביב תחומי עניין שונים, להביע דעות ולהגיב.
בעוד שבפייסבוק ניתן לשתף תכנים סביב כל נושא, התחומים הפופולריים ביותר בטוויטר הם: ספורט, תרבות, פוליטיקה, שיווק ובידור. אם קהל היעד שלכם הוא משכיל ואינטלגנטי, תוכלו למצוא אותו בקלות ברשתות מבוססות התוכן.
בנקודה זו חשוב להדגיש שבשונה מפייסבוק וטוויטר, רשת הלינקדאין היא רשת חברתית בעלת אופי עסקי. עיקר תכליתה של לינקדאין בשונה מפייסבוק וטויטר הוא מקצועי, ולכן כל הקשרים, התוכן והחיבורים הנעשים בה נועדו למטרה ברורה מאוד- יצירת חיבורים אסטרטגיים והעשרת הנישה המקצועית.
אנשים בדרך כלל נעזרים ברשתות מבוססות תוכן עבור פרסום באינטרנט בכל פעם שהם מעוניינים להעביר מסר באמצעות מילים, אז אם העסק שלכם הוא בתחום הטיפול, הייעוץ, האימון, השיווק, התרבות או הבידור, אלו הרשתות המתאימות ביותר עבורכם.
אין טוב ממראה עיניים – פרסום באינטרנט באמצעות יוטיוב, אינסטגרם או פינטרסט
מחקר מ-2014 שבדק את יעילות השיווק הויזואלי במדיות השונות, הצביע על עליה חדה ביעילות השיווק של התוכן החזותי.
בעלי עסקים רבים הנעזרים בתוכן ויזואלי מעידים על קשר טוב יותר עם הלקוחות ועליה ברווחים בעקבות רכישת מוצרים על ידי לקוחות חדשים.
מה שהופך את התוכן החזותי לכל כך עוצמתי הוא שלמוח שלנו קל יותר לזכור תמונה מאשר לזכור מסר מילולי כלשהו. תוכן חזותי הוא גורם חיוני עבור עסקים המעוניינים לספר על המוצר שלהם בצורה ייחודית, ולבנות את האמון מול הלקוחות.
אנשים שיכולים להתרם מהשימוש ברשתות הויזואליות הם אומנים, מעצבים, בעלי מסעדות, בלוגרים, עסקים מתחום הקולינריה, מאיירים, אנימטורים ועוד.
כאן חשוב להדגיש נקודה סופר חשובה – התאימו את הפרסום באינטרנט לקהל היעד שלכם.
אם אתם מקדמים עסק באינסטגרם, שימו לב לפנות לקהל היעד הצעיר יותר, בעוד שאם אתם מכוונים לפינטרסט, השתדלו לפנות לקהל יעד בוגר יותר ובעיקר לנשים (מטבע הדברים, לגברים אין אינטרסט בפינטרסט (: ).
טיפ אישי ממני: אם תהיו מעוניינים להגדיל את הטראפיק (התנועה) לבלוג שלכם, במיוחד אם יש לכם אתר או בלוג שקשור למכירות אונליין או אטסי או חנות E-commerce, תוכלו להעזר בתוכן הויזואלי הנמצא בדף הפינטרסט שלכם כחלק ממערך השיווק שלכם. במידה ובבלוג שלכם יש כפתור "Pin It", כל פוסט יכול להפוך ויראלי ברשת הפינטרסט אם מצורפת לו תמונה טובה. כל פוסט כזה, הנעוץ בחשבון הפינטרסט שלכם, יכול להביא מתוך הפינטרסט קוראים חדשים לבלוג.
פלטפורמות מסרים מידיים – וואטסאפ, סיגנל, מסנג'ר או טלגרם
רשתות אלו מאפשרות לשלוח מסרים מידיים ללקוחות, ברמה מאוד מדויקת בהתאם לאדם שאנו מעוניינים לפתח איתו מערכת יחסים.
ניתן להעביר באמצעותן הן מסרים מיידים הכוללים קבצי אודיו, תכנים, סרטונים, אנימציות ועוד, והן להקים קבוצות דיון שונות על כל נושא שבעולם. כדי לייעל את השיווק שלכם תוכלו להקים רשימות תפוצה ולשלוח אליהן מסרים שונים, וכן ליצור קשר באופן אישי עם אנשים מסוימים.
למי שטרם הספיק להכיר את טלגרם וסיגנל, השחקניות החדשות במגרש המסרים המיידים, אספר שטלגרם וסיגנל דומות מאוד לוואטסאפ בבסיסן, אולם הן בכל זאת שונות בכך שהן דוגלות באבטחה ופרטיות ומגבילות את שליחת ההודעות דרך הפלטפורמה בלבד, באמצעות סוגי מודעות מובנים ומוצפנים.
למה אני ממליץ לפרסם ברשתות מסרים מיידים לפרסום באינטרנט? פשוט.
משתמשי הטלגרם, הוואטסאפ או הסיגנל, לא חשופים לכמות מרובה של פרסומות כמו בפייסבוק או באינסטגרם, מה שיגרום להם להתייחס למודעה שלכם הרבה יותר.
מי הקהל הנמצא בוואטסאפ, סיגנל או טלגרם? על פי סקר שפורסם לאחרונה, ברשתות המסרים המידיים משתמשים בעיקר אנשים בטווחי הגילאים 18-32, אך גם לא מעט מגילאים נוספים.
לכן, להיעזר ברשתות המסרים המיידים לפרסום בכל התחומים, בפרט אם יש לכם מסר משכנע ומוכר במיוחד אותו אתם מעוניינים להפיץ לכמות נכבדת של אנשים.
בכל פרסום ברשת חברתית – בחנו עלות מול תועלת
בפרסום באינטרנט הכי טוב כמובן לפרסם בכל הרשתות החברתיות במקביל, זה לא יכול להזיק, אך הנקודה המכרעת היא באיזו רשת חברתית כדאי להשקיע את מירב מאמצי השיווק. פרסום ברשתות החברתיות השונות דורש הרבה מאוד משאבים: זמן, כסף ויצירתיות. יש להעלות תוכן חדש מספר פעמים בשבוע, ולהשקיע ביצירת תוכן מקורי המותאם לרשת החברתית הספציפית.
לכן, אם המשאבים שלכם מוגבלים, אני ממליץ להתמקד ברשת אחת או שתיים עיקריות, ולרכז בהן את מאמצי השיווק שלכם.
אם אתם מעוניינים להבין מה הוא סוג פרסום באינטרנט המומל. ביותר עבור העסק שלכם, ואיך להשקיע את מאמצי הפרסום שלכם בצורה נכונה שתניב לכם רווחים ותוצאות לאורך זמן, אתם מוזמנים ליצור עמי קשר כעת.