בואו נדבר רגע על פרסום באינטרנט לעסקים.
2021 הבהירה לכולנו מעל לכל ספק כי השיווק הדיגיטלי הוא חלק הכרחי מכל מערך פרסום חי ובועט שרוצה לקדם את עצמו ולהגדיל את מעגל לקוחותיו.
בתקופת הקורונה ראינו זאת ממש מול העיניים – עסקים שעברו לפעילות דיגיטלית הצליחו לשרוד ואף לשגשג, ועסקים שהעדיפו להישאר מאחור… נו, אתם יודעים מה קרה להם.
אם אתם רוצים לשדרג את מערך הפרסום שלכם ברשת, הכנתי לכם כמה טיפים הכרחיים וחשובים שיעיפו אותכם גבוה בשמי הדיגיטל. מוכנים להמראה?
#1 תכנון מדויק
אבן היסוד של כל פעילות מוצלחת של פרסום באינטרנט לעסקים היא תוכנית פרסום, בדיוק כמו מצפן שבלעדיו לא תדעו לאן אתם הולכים ולהיכן אתם שואפים להגיע.
האפשרויות כל כך מגוונות שהדבר הכי קל הוא להתפזר, לאבד כיוון ולכוון למקומות הלא נכונים.
המשמעות של כיוונון למקום הלא נכון היא עצומה: אובדן של זמן, כסף וכמובן לקוחות רבים שהיו יכולים להגיע אליכם.
חברת שיווק דיגיטלי שהוא מנוסה ומקצועי, ידע לבנות יחד איתכם את התוכנית האופטימילית לקידום הפעילות שלכם ברשת.
לדוגמא: האם לעסק שלכם כדאי לנהל פעילות באינסטגרם או שמא פרסום בפייסבוק? האם יש מקום לפתוח פרופיל מקצועי בלינקדאין או שאולי אפשר לוותר על כך?
האם כדאי לנהל קידום אורגני? שאלות אלו ואחרות יוכלו לקבל מענה אחרי מחקר מקיף.
אם תתכוננו כמו שצריך עם תוכנית מפורטת לניהול הפעילות, תוכלו לעלות עם מודעות יותר מדויקות, לעבוד בפלטפורמות נכונות יותר ולהגדיל את הסיכויים להביא תוצאות כבר בשלבים הראשונים של הקמפיין.
בדקו האם משרד פרסום באינטרנט לעסקים שלכם בקיא ושולט ברזי הפרסום באינטרנט ויודע לבנות תוכניות מוכוונות תוצאות.
#2 – חוקרים את המגרש
הדאטה שנאספת עלינו ועל שאר הגולשים בעולם, על ידי ענקיות הפרסום דוגמת גוגל או פייסבוק, מאפשרת לנו בתור מפרסמים מרחב תמרון רחב לקבלת החלטות שיווקיות.
כלי המחקר מאפשרים לנו לבצע אנליזות מתקדמות במגוון רחב של כלים ופלטפורמות עוד לפני שהפעילות עולה לאוויר. לדוגמא, ביצוע של מחקר מילות מפתח בגוגל, מחקר לגבי פעילות אורגנית שלכם ושל המתחרים, מחקר לגבי תנועה באתרים של המתחרים שלכם ועוד.
משרד פרסום דיגיטלי שמכיר את כלי המחקר המובילים, ידע לנצל אותם לטובת הפעילות שלכם ולמקסם את התוכנית השיווקית שלכם.
כמה מכלי המחקר המובילים"
- https://seositecheckup.com – האתר הנפלא הזה מאפשר לכם לקבל ניתוח מושלם של התנועה האורגנית לאתר שלכם לעומת אתרי המתחרים.
- https://keywordtool.io- מחפשים מילות מפתח מעניינות לקמפיינים שלכם? זה הכלי עבורכם.
- כלי מתכנן מילות המפתח Google Keyword Planner – אי אפשר בלי הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל. בכלי זה יכולים לעשות שימוש רק מנהלי חשבון פעיל בגוגל אדס.
הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל יציג נתונים לכל ביטוי חיפוש שאתם מתעניינים בו, ובנוסף יעניק לכם המלצות לשלל ביטויי חיפוש הקשורים לביטויים שחיפשתם.
3 #: בול קליעה – קרייאטיב
כל פעילות פרסום באינטרנט לעסקים מתחילה בקריאייטיב מדויק, שמעניק מענה מצד אחד למטרות המותג ולמוצרים אותו הוא רוצה לקדם, ומצד שני לגולשים, ללקוחות הפוטנציאליים, שיפנו רק אחרי הנעה חזקה לפעולה.
במסגרת פעילות הפרסום שלכם, אתם חייבים שיהיה לכם קריאייטיב ברור, מעניין וזכיר שייצר עניין ראשוני אצל קהל היעד, ויעלה את הסיכוי שיבחרו לבקר דווקא באתר שלכם על פני האתרים של המתחרים.
טיפ קטן ממני: אל תלחצו. קריאייטיב טוב לא בהכרח אומר השקעה של עשרות אלפי שקלים בגיוס מובילי דעה כאלו ואחרים עם צוות צילום מקצועי.
אתם מוזמנים לצפות בכמה דוגמאות שאספנו מתוך דף הפייסבוק של סניף לנדוור רוטשילד בתל אביב:
4# פרסום באינטרנט לעסקים – הכירו את הקהל
מחקר קהל היעד הוא אחד מהדברים החשובים ביותר בפעילות דיגיטל.
לפני פרסום באינטרנט לעסקים, יש לבנות פרסונות מדויקות ולהבין מי הם הקהלים הנכונים לפעילות ולאחר מכן לקבל עליהם תובנות רבות ככל האפשר: חיתוכים גיאוגרפים, הגדרות מגדריות, גיל, תחומי עניין, עמודים שהם עוקבים אחריהם, אתרים בהם הם גולשים ועוד.
הכרות מדויקת עם הקהל יכולה לשנות לחלוטין את הכיוון של הקמפיין, את הקריאייטיב, השפה הגרפית וגם הפלטפורמות בהן תפרסמו. הכל סובב סביב הקהל והצורך להניע אותו לפעולה. אל תסתפקו בהגדרות בסיסיות בלבד לקהלי היעד שלכם.
5 # קבעו מדדים להצלחה הקפידו על הגדרה של מדדי הצלחה לקמפיין שלכם!
ההגדרות משתנות מחברה לחברה ומתחום עיסוק אחד למשנהו ויקבעו במסגרת המחקר המקדים על החברה, ועל פי התקציב השיווקי והיעדים שהותוו על ידי החברה.
טיפ אישי ממני: שאלו את חברת הפרסום עמה אתם עובדים כיצד היא מודדת את הצלחת הקמפיין שלכם.
זה יכול להיות לפי אחד או כמה מהפרמטרים הבאים:
- מחיר לליד.
- מחיר לרכישה דרך האתר.
- מחיר לביקור באתר.
- מחיר להרשמה לקורס.
- מחיר לשיחה.
- ועוד.
6# פרסום באינטרנט לעסקים – השתמשו בגוגל מרצ'נט
אחד מכלי המכירות הטובים ביותר לאתרי איקומרס אונליין, הוא גוגל מרצ'נט.
מטרת הכלי הייחודי של גוגל היא להציג את המוצרים השונים בדרכים שונים, בשטחי פרסום שונים ברחבי גוגל. מודעות גוגל הללו הן הראשונות שיוצגו לגולש לאחר רכישה של מוצרים שונים.
למשל, אם תקלידו בשורת החיפוש של גוגל את המילים "ארון נעליים", המודעה הראשונה שתוצג בפניכם תהיה שייכת ל-Merchant Center.
אחוז ההקלקות בגוגל על מודעות המוצגות במסגרת קמפיין גוגל שופינג הוא גדול במיוחד, ולכן אם יש לכם הזדמנות להחדיר את המוצר שלכם כבר בראש הדף, אל תפספסו את ההזדמנות.
טיפ אישי ממני: אל תחששו מהעבודה הסיזיפית של חיבור כל המוצרים בחנות שלכם, אני אוכל לסייע לכם בכך.
יש תחומים שבהם התחרות בגוגל שופינג היא כה נמוכה, שזה ממש אוקיינוס כחול עבורכם.
אז אם אתם מחפשים את הסוכנות שתעשה עבורכם את כל העבודה הזאת במקצועיות, בעוצמה ובאופן מדויק עבור העסק שלכם, הגעתם למקום הנכון.
אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ויחד נעוף גבוה בשמי הדיגיטל.