המנוע להגדלת הרווחיות של בית העסק
אם יש לכם עסק ואתם רוצים לקחת אותו קדימה, אבל חשים איזה שהוא כאב החוזר על עצמו מדי ערב, כנראה שאתם חווים כאבי גדילה. וממש כפי שקורה עם כאבי גדילה בקרב ילדים ובני נוער, כך צריך להתנהל גם עם העסק שלכם – כדאי מאוד לגשת ולראות מומחה. אם הילד שלכם חווה כאבי גדילה בוודאי תפנו לרופא, אבל למי פונים כאשר כאבי הגדילה הם עסקיים ולא פיזיולוגיים?
התשובה היא פשוטה למדי: לאדם המעניק שירותי ייעוץ שיווקי.

לא, אין שום סיבה לדאגה. כאבי גדילה אינם מחלה, הם תופעה טבעית שפוקדת יותר מ-40% מהעסקים. זוהי רק בעיה זמנית ושפירה, ואם תופסים אותה בזמן ומעסיקים יועץ שיווקי מקצועי לא רק שכאבי הגדילה לא יעכבו את ההתפתחות העתידית של העסק, הם יהוו זרז לגדילתו של בית העסק וישמשו מנוע להגדלת הכנסותיו.
















מי צריך ייעוץ שיווקי?
התשובה לשאלה מה צריך ייעוץ שיווקי היא: "מי לא?"
בואו ניקח לדוגמה את חברת קוקה קולה. חברה שכל אחד ואחת מאיתנו מכירים כמעט מהיום שבו נולדנו. האם עצם העובדה שהמותג קוקה קולה מוכר ונישא בפי כול גרם לחברה להפסיק לפרסם את המשקה?
ממש לא! להפך…
ניתן לראות פרסומות של קוקה קולה על הרים נידחים בזמן הליכה בטראקים בדרום אמריקה, קוקה קולה מפרסמת על שלטי חוצות, בעיתונים, בטלוויזיה ובדיגיטל, והיא גם ממשיכה לארגן אירועים מיוחדים, למשל לבני נוער, ונותנת להם חסות. בעצם זה כבר למעלה מ-130 שנים שקוקה קולה כאן והיא עדיין משקיעה הון בשיווק המותגים שלה, עד כי היא מעולם לא הפסיקה לשווק ולפרסם. ועובדה זו צריכה להיות ברורה לכל בעל עסק באשר הוא, לא משנה מה מוכרים בבית העסק, ללא שיווק אין עסקים.

אז מהו ייעוץ שיווקי?
כאשר מדברים על ייעץ שיווקי למעשה מדברים על מומחה בתחום אשר מגיע לחברות ועסקים, בדרך כלל במתכונת של מיקור חוץ, ומסייע להם להגביר את מאמצי השיווק שלהם כך שהעסק שלהם ייחשף בפני יותר לקוחות. יועצי שיווק דיגיטלי למשל אלו הם אנשי מקצוע המיומנים בבניית אסטרטגיה שיווקית ברשת, יצירת תוכן משכנע, קידום בפייסבוק, קידום בגוגל, בניית קמפיינים ממומנים ועוד. אלו הם מומחים המגיעים אל בית העסק, בודקים את המצב הקיים, מנתחים אותו ומספקים כלים, ניסיון וידע לשיפור מאמצי השיווק של בית העסק. בשורה התחתונה, יועצים שיווקים חולקים את הידע שצברו בתחום השיווק הדיגיטלי על מנת להגדיל את הרווחים של בית העסק, והם עושים זאת באמצעות אסטרטגיית שיווקית.
ומה יועץ שיווקי עושה בפועל?
יועצים שיווקיים עושים, בין היתר, את הפעולות הבאות:
הם נפגשים עם ההנהלה על מנת לדון ביעדי השיווק, הם מנתחים את אסטרטגיית השיווק הנוכחית של בית העסק על מנת לאתר חולשות וחוזקות וכדי לאתר מקומות בהם דרוש שיפור. יועצים שיווקיים בונים קמפיינים ומפרסמים אותם בפלטפורמות המתאימות לבית העסק. הם משתמשים בכלי SEO כדי לעשות מחקר מילות מפתח ומחקר תחרות וכדי לקדם את הנכסים הדיגיטליים בגוגל.
הם עוקבים אחר ביצועים דרך תוכנות אנליטיות ומשפרים בהתאם לתוצאות, גם בזמן אמת. יועצים שיווקיים עוזרים להגדיל את המודעות למותגי בית העסק דרך ערוצי פרסום דיגיטלי מתאימים, הם עורכים מחקרי שוק כדי לזהות מראש טרנדים ומגמות, הם יוצרים שיתופי פעולה ובונים אסטרטגיה שיווקית מקיפה ומפורטת שניתן לפעול על פיה.

השלבים – כך זה עובד שלב אחרי שלב:
שלב ראשון בתהליך ייעוץ שיווקי הוא הכרות וניתוח של בית העסק: על מנת ליצור אסטרטגיה שיווקית יועץ שיווקי צריך לעשות זום-אין ולהכיר את אופיו של בית העסק. לכן הפעולות הראשונות של מומחי ייעוץ שיווקי הן לבחון את התעשייה שבה בית העסק פועל, את המודל העסקי, את היעדים והמטרות, וגם לבחון עם אילו אתגרים מתמודד בית העסק.
כאשר אני למשל נכנס לבית עסק חדש אני בודק את תוכניות השיווק הדיגיטליות הנוכחיות, בוחן האם יש אוטומציית שיווק או שהכול ידני ומסורבל, אני בודק את מערך שירות הלקוחות וגם את תהליך המכירה, אני שם לב לזרימת העבודה, בוחן את התוכן ואת פרסומי בית העסק ואף מדבר עם אנשי הצוות בבית העסק. אני מבצע מחקר ומקיים ראיונות וכל זאת על מנת ליצור אסטרטגיה שיווקית מנצחת המותאמת באופן אישי לבית העסק.
שלב שני בתהליך ייעוץ שיווקי הוא תכנון מפת הדרכים: עכשיו שיש ליועץ השיווקי תמונת מצב מלאה, הוא יכול לפנות לעבר פיתוח חזון אסטרטגי עבור בית העסק. חשוב לציין שאין חזון אחיד ואחד לכל בית עסק, ויש להתאים לכל בית עסק את מפת הדרכים המתאימה ביותר עבורו. כאשר מפת דרכים זו תכלול המלצות לביצוע, ביניהן: פיתוח אווטאר (או פרסונה) ויצירת מסרים תואמים לאותו אווטאר, בניית מסעות לקוחות, שיפור פילוח הלקוחות, שילוב מערכות אוטומציה שיווקית (למשל שילוב מערכת דיוור ישיר, מערכת לניהול לקוחות, אוטומציית גביה ותשלומים וכו') ויצירת תוכנית עבודה.
שלב שלישי בתהליך ייעוץ שיווקי הוא הטמעה: השלב השלישי הוא חשוב מאוד והוא נועד ליישום כל התובנות שגיבשנו מהסעיפים הקודמים. שלב זה הוא גם המרגש ביותר בעבודת הייעוץ השיווקי, כי כאן בעצם מתרגמים את הרעיונות הערטילאיים לפעולות ממשיות, בשטח. בשלב זה כבר מבצעים פילוח טוב יותר ללקוחות, כזה הנשען על פעולות שביצעו הלקוחות בעבר, זה השלב שבו מפיקים דפי נחיתה מעוצבים ובונים נכסים דיגטליים אחרים (למשל בניית אתר אינטרנט, אפליקציה, בלוג, עמוד עסקי ברשתות החברתיות), מחדדים מסרים המותאמים לכל קהל היעד שזיהינו, בונים קמפיינים דיגיטליים ומפרסמים אותם בפלטפורמות הדיגיטליות שבהן הלקוחות הפוטנציאליים של בית העסק נמצאים.

שלב רביעי בתהליך ייעוץ שיווקי הוא מעקב ואופטימיזציה: כאשר אומרים מעקב ואופטימיזציה למעשה מתכוון לשיפור מתמיד של מאמצי השיווק לאורך זמן. יישום והטמעה של תוכנית שיווקית זו עבודה מתמשכת, במיוחד לנוכח השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות המתרגשות עלינו מדי תקופה. על כן, חשוב להבין כי ייעוץ שיווקי זה לא סיפור של שגר ושכח. יועצים שיווקיים פועלים כדי לעקוב ולנטר את המאמצים השיווקיים ולשפר אותם, בהתאם לצורך. כך למשל כאשר אני מגיע לעסק חדש אני מקפיד לעקוב אחר הביצועים של הקמפיינים בעזרת גוגל אנליטיקס ומערכות האנליטיקה של פייסבוק, של לינקדאין, של טיק טוק ושל אינסטגרם, אני מבצע ניסויים, בדרך כלל בדיקות A.B, כדי להבין אילו אלמנטים עובדים ואילו אלמנטים בעיצוב, בטקסט או במבנה לא עובדים, ואני משפר כל העת את קמפיינים, מסרים ותוכן, כך שה-ROI (החזר השקעה) של בית העסק יהיה חיובי ומשתלם.
בנוסף, מאחר שאני עוקב אחר התחום באופן צמוד, אני מקפיד לעדכן את הלקוחות שלי בהתפתחויות טכנולוגיות, שיווקיות ופרסומיות ואף מכשיר את הצוות העובד בתוך בית העסק, כך שבית העסק יוכל לעבוד באופן עצמאי, מבלי להיות תלוי בי ובשירותיי.
כך עובד תהליך ייעוץ שיווקי שלב אחרי שלב. הוא מחושב, מותאם למטרות הייחודיות שלך והוא כאן כדי לעזור לעסק שלך להצליח ולשגשג.
אז אם אתם מרגישים בכאבי גדילה, אם יש לכם שאלות בנושא ייעוץ שיווקי או אם אתם זקוקים לשירותי ייעוץ שיווקי שייקחו את העסק שלכם קדימה, צרו קשר.