רשת האינסטגרם היא כבר מזמן לא פלטפורמה שאנו משתפים בה רק תמונות משפחתיות מהטיול האחרון.
מדובר במכונת מכירות משומנת, שיכולה להזניק את העסק שלכם במידה ניכרת ולהוביל אותו לחשיפה ומעורבות חסרת תקדים.
כדי לנהל את המותג העסקי שלכם בצורה יעילה באינסטגרם, ריכזתי 8 טיפים מרכזיים ושווים במיוחד עבור קידום עסק באינסטגרם. הטיפים הבאים יסייעו לכם בהגדלת כמות העוקבים באינסטגרם, בהפיכת העוקבים ללקוחות ויצירת מעורבות וחשיפה לעסק שלכם ברשת. מוכנים? כבר מתחילים.
טיפ מספר 1 לקידום עסק באינסטגרם: חברו את עמוד הפייסבוק לחשבון האינסטגרם
על הטיפ הזה אני ממליץ בכל הזדמנות. באמצעות תהליך קצר ופשוט ניתן לחבר בין עמוד הפייסבוק העסקי לחשבון האינסטגרם. הפעולה הזו תאפשר לנו לקדם פוסטים באינסטגרם באופן ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק, ולמשוך בקלות קהל מעמוד הפייסבוק לאינסטגרם כדי לעודד מעורבות.
טיפ מספר 2: גיוון בין סוגי התמונות
גיוון התמונות יגביר את התעניינותם של המבקרים בעמוד העסקי שלכם באינסטגרם. נסו לא להשתמש בפורמט אחיד בעל נראות זהה, כי זה ישעמם את המבקרים בשלב כזה או אחר. אזנו בין תמונות אוירה משעשעות, לפוסטים יותר "רציניים" המציעים מוצר או שירות.
הדף של קרין גורן, מגוון בין תמונות מאכלים ומאפים שעושות חשק, לבין תמונות אווירה משעשעות של קרין עצמה, שמכניסות עניין ופלפל לתוך העמוד:
טיפ מספר 3 לקידום עסק באינסטגרם: צרו פרופיל מושך ומדויק עבור העסק שלכם
כבר בשלבים ההתחלתיים של הקמת הפרופיל עבור העסק שלכם ותחילת תהליך קידום עסק באינסטגרם, עדכנו אותו בצורה מלאה לטובת הפעילות העתידית.
הוסיפו תיאור מדויק של השירות, הכולל אימוג'ים מדליקים, תיאור כזה יעשה את העבודה טוב יותר מטקסט יבשושי ללא צבע.
שלבו את המסרים השיווקיים הייחודיים שלכם כבר בתיאור, בצורה שתבלוט לעין באופן מיידי.
טיפ מספר 4: הוסיפו תמיד מיקום לפוסטים שלכם
אם צילמתם תמונה אטרקטיבית לאינסטגרם בבית, במפעל או במשרד – הוסיפו את המיקום המדויק לפוסט שלכם.
מסתבר שהרבה מאוד אנשים מחפשים תמונות לפי מיקום, והוספת מיקום לפוסט תחשוף את הפוסטים שלכם לקהל שחיפש לפי מיקום, ותגדיל את החשיפה שלכם לקהלים רחבים יותר.
טיפ מספר 5: השתמשו בתיוגי האשתג #
תיוג באמצעות האשטאג ברשתות החברתיות, ובפרט ברשת האינסטגרם היא פעולה שיווקית עוצמתית, שיכולה לסייע לכם להגדיל באופן ניכר את החשיפה לפוסטים בצורה אורגנית (כלומר, גם מצד משתמשים שאינם עוקבים אחרי חשבונכם).
התיוג מתבצע באמצעות תו סולמית, ולאחריה שילוב מילת מפתח הקשורה לתמונה בפוסט. כך תוכלו להגיע בקלות לאנשים שמעוניינים בתגיות מסוימות, וליצור עניין ממושך מצד העוקבים שלכם באינסטגרם.
טיפ מספר 6: שתפו פעולה עם חשבונות אינסטגרם אחרים
בדיוק כמו ברשת הפייסבוק, גם בפרסום באינסטגרם, שיתוף פעולה עם עמודים נוספים, יוביל בהכרח להגברת החשיפה לעמוד ולקידום עסק באינסטגרם.
בצעו שיתופי פעולה עם עמודים אחרים, תייגו והמליצו אחד את השני, כל הפעולות הללו יגבירו את החשיפה לפוסטים שלכם. באינסטגרם האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות, כך למשל תוכלו ליצור בקלות:
- שיתופי פעולה עם חשבונות אחרים המציעים שירותים משלימים לשירות שלכם.
- שיתופי פעולה עם כוכבי רשת ואושיות ידועה.
- או שיתופי פעולה עם חשבונות אינסטגרם שיש בהם תנועה רבה.
קידום עסק באינסטגרם – טיפ מספר 7: אל תשכחו לפרסם סטורי
אינסטגרם מאפשרת לנו לפרסם בכמה אזורים:
הפיד עצמו – בו נעלה בדרך כלל תמונות מקצועיות ואיכותיות שייצגו את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר
פרסום בסטורי באינסטגרם – בסטורי נעלה לרוב תמונות פחות מקצועיות, יותר בלהט הרגע.
כלי הסטורי הוא חזק ביותר עבור קידום עסק באינסטגרם, ולמרות שהוא נעלם כיום לאחר פרסומו, הוא מאפשר ליצור קריאייטיב דינמי באמצעות כלי פרסום נוחים ואטרקטיביים. ניתן לפרסם תמונות וסרטונים, להעלות שאלות, להציג את העסק מבפנים, את שגרת היום שלכם, מבצעים וחידושים ועוד ועוד.
טיפ אישי ממני: אני ממליץ להעלות סטורי פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב, והכי טוב כל 12 שעות, כדי לבסס נראות יציבה ועקבית של הסטוריז שלנו כל הזמן. ברגע שנעלה סטוריז כל 12 שעות, הסטורי התורן שלכם תמיד יופיע בין המקומות הראשונים בהיילייטס באינסטגרם.
טיפ מספר 8: הציעו הטבות ייחודיות לעוקבים אחרי העמוד העסקי שלכם
הציעו לעוקבים מבצעים והטבות, כמו הנחת 1+1, הנחת מחיר או הטבה לרוכשים מוצר מסוים (שי קטן, הטבה לרכישה הבאה, חודש נוסף חינם וכן הלאה).
פנקו את העוקבים שלכם, זו המלצה ממני, הם השגרירים של העסק שלכם, וכשהם יהיו מרוצים, הם לא יהססו להמליץ עליכם הלאה.
רוצים יותר ממאמר על טיפים לקידום עסק באינסטגרם? צריכים עזרה במינוף העמוד העסקי שלכם? אני כאן לשירותכם.