זוכרים את הרגע המכונן בו יוטיוב פרצה לחיינו? איך אפשר לשכוח.
יוטיוב היא ככל הנראה פלטפורמת הוידאו הגדולה והפופולרית ביותר בעולם, כאשר בישראל בלבד יש לה למעלה מ- 3.5 מיליון צופים פעילים! (מקור-גוגל ישראל).
יוטיוב מציעה אפשרויות פרסום נרחבות, שעשויות לקרוץ לכל אדם שעושה שימוש כלשהו בסרטונים.
אפשרויות פרסום ממומן ביוטיוב הן נוחות וזולות, ובדרך כלל מניבות תוצאות יפות כל עוד יודעים להגדיר מראש את יעדי הפרסום ולנתב את התקציב בהתאם.
קצת לפני שמתחילים, מומלץ לעבור על המדריך הקצר שהכנו עבורכם לפרסום ממומן ביוטיוב, ולפרסם באופן נכון ויעיל בפלטפורמה.
הערה חשובה – אל תעברו על המדריך הזה, לפני שסקרתם את המדריך לקידום ביוטיוב למתחילים. שם תוכלו לגלות כיצד לפתוח ערוץ יוטיוב ולהתחיל להעלות סרטונים רלוונטיים.
הקדמה
- לפני שנתחיל במדריך המעשי, חשוב מאוד שנבין מהי הסיבה בגללה אנו מעוניינים לקדם את הסרטונים שלנו. למה בכלל חשוב לקדם את הסרטונים שלנו ביוטיוב?
- העלאת חשיפה- נרצה לייצר חשיפה רלוונטית לקהל היעד שלנו, כלומר לחשוף אותו למוצרים ולשירותים הנבחרים שלנו. אם למשל, אני זמר מתחיל, ארצה להעלות סרטונים החושפים את יכולת השירה שלי.
- תנועה איכותית לאתר והבאת לידים- מטרה נוספת של פרסום ממומן ביוטיוב היא הבאת תנועת גולשים לאתר שלכם לאחר הצפיה בסרטון.
- הגדלת מספר הצפיות בסרטון- בחלק מהמקרים, המטרה שלנו תהיה הגדלת כמות הצפיות והלייקים בסרטון למטרות אישיות/פוליטיות/עסקיות.
מה הפלטפורמה שמשתמשים בה לפרסום ביוטיוב?
ניהול הפרסומות הממומנות ביוטיוב נעשה דרך ממשק גוגל אדס, שהרי גוגל ויוטיוב חברות טובות מימים ימימה (:
שימו לב שחשבון הגוגל אדס צריך להיות אותו חשבון גוגל של ערוץ היוטיוב שלכם.
שלב ראשון – הגדרת ציפיות מהקמפיין
כמו בכל קמפיין פרסומי, השלב הראשון שיגיע עוד לפני יצירת הקמפיין הממומן בפועל, יהיה שלב הגדרת ציפיות ומטרות מהקמפיין.
התכנון יסייע לכם לחלק את האסטרטגיה כולה לשלבים קטנים יותר וברי ביצוע, שתוכלו ליישם עם הזמן.
מספר שאלות שחשוב לשאול בתחילת הדרך, לפני שמתחילים בבניית הקמפיין –
· האם אנחנו רוצים לחשוף את קהל היעד שלנו לשירות או מוצר?
· האם אנחנו מעוניינים להפנות אותו לדף נחיתה, לאתר, או אולי לחנות אונליין?
· האם אנחנו חפצים להציג את התוכן שלנו בהשוואה לתכני המתחרים?
· האם אנחנו רוצים להעלות את כמות הצפיות בסרטונים שלנו?
כל הגדרה כזו תמוטב בקמפיין באופן שונה, אם זה בהגדרות הבסיסיות של הקמפיין, אם בחלוקת התקציב ואם בצורה בה נבחר להוליך את הקהל שלנו אל היעד.
נשמע מפחיד? אל דאגה – זה מבחן אמריקאי. גוגל כדרכה חוסכת מאיתנו את הצורך לחשוב, ואנחנו רק צריכים לבחור בין האפשרויות שהיא מציעה.
הקמת קמפיין חדש
בואו ניקח לדוגמא מטרה בקמפיין היוטיוב החדש שלנו: הגדלת כמות הפניות לעסק. נכנסנו למערכת הפרסום ובחרנו מטרה לקמפיין שלנו:
לצורך העניין בחרנו בקמפיין לידים, והגעה לקהל באמצעות וידאו.
באמצעות חיבור לממשק גוגל אדס, נוכל לבקש מגוגל שתסמן לנו את הפניות שקיבלנו כתוצאה מהפעלת הפרסום. פעולה זו תסייע לנו לגלות עד כמה הפרסום שלנו באמת עבד, ולרדת לרזולוציות מדויקות יותר כמו מיקום הפרסום או התוכן שבחרנו לשים במודעה על מנת לייעל ולמקסם את הקמפיין שלנו.
פרסום ממומן ביוטיוב – הגדרת תקציבים וקהל יעד
בשלב השני נגדיר את ההגדרות הסטנדרטיות שתלוונה את הקמפיין שלנו. בדיוק כמו קמפיין קידום ממומן בגוגל, גם כאן נגדיר תקציב, תזמון, קהל יעד, שפה, מגבלות גיאוגרפיים וכן הלאה.
בניית מודעות הפרסום
בשלב השלישי, ניצור את מודעות הפרסום שלנו. נבנה מספר מודעות, ונפצל אותן כך שכל קבוצה תתמקד בסוג אחר של מודעות או בקהל יעד אחר.
אבחנה זו תאפשר לנו לבחון ביתר דיוק איזה חלק בפרסום עובד בצורה הטובה ביותר, ועליו נשים את הדגש.
יוטיוב מאפשרת לנו לבחור בין 2 סוגים עיקריים של מודעות:
1- מודעות המופיעות לפני הסרטון עצמו- נקראות גם מודעות אין-סטרים. כולנו מכירים אותן מסרטונים שונים ביוטיוב, הן בדרך כלל נראות כך:
2- מודעות ממומנות- המודעות הממומנות הקלאסיות, שנראה אותן בדרך כלל ביוטיוב וברשת המדיה של גוגל. הן יראו בדרך כלל כך:
(נזהה את המודעות הללו לפי הסימון הצהוב "מודעה").
לא תמיד המודעה המפורסמת ביוטיוב תהיה סרטון, לעיתים היא תראה כמודעת גוגל רגילה, שתפנה את הגולשים לדף הנחיתה או לאתר.
אם אתם מפרסמים חדשים, נסו לפרסם מודעות מכל מיני סוגים, כדי להבין איזה סוג מודעה עובדת עבור הקהל שלכם בצורה טובה יותר.
כמה טיפים מנצחים לקמפיין ממומן ביוטיוב
- מעלים את הסרטון לערוץ היוטיוב שלכם כמו שצריך – חשוב להעלות את הסרטונים באופן מקצועי כדי לקבל חשיפה גבוהה יותר ביוטיוב ולמקסם את כמות הצפיות:
- ערכו כותרת מושכת לסרטון המציגה את המסר השיווקי שלכם.
- מלאו תיאור לסרטון המפרט את תוכן הסרטון עצמו ומכיל קישור לחיץ לאתר העסק.
- הגדירו תגיות לסרטון, למשל ביטויים הקשורים לסרטון וביטויים שגולשים מחפשים ביוטיוב
- הוסיפו קישור הרשמה לערוץ היוטיוב שלכם בסוף הסרטון.
- מפרסמים ביוטיוב לקהל רימרקטינג – רוצים לדעת איזה קהל גולשים ביוטיוב הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר להשלים המרה? אינכם צריכים ללכת רחוק. פרסום ביוטיוב לקהלי הרימרקטינג המוכרים לכם, מייצר בממוצע את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר בהשוואה לכל סוג קהל אחר.
קהלי רימרקטינג הם למעשה קהלים "חמים", כלומר כאלו שהתעניינו פעם במוצר או בשירות שלכם, נכנסו לאתר או צפו בסרטונים שלכם. לקהלים אלו יש סיכויים גדולים יותר להשלים המרה, מקהלים "קרים", כאלו שצופים במוצרים או בשירותים שלכם בפעם הראשונה.
למפרסמים מנוסים או כאלו שחוששים להוציא סכומים גדולים על פרסום ממומן ביוטיוב, אני ממליץ להתחיל עם פרסום לקהלי הרימרקטינג. לאחר מכן, תוכלו להרחיב את הפרסום לקהלים חדשים בהתאמה אישית.
- הוסיפו קריאה לפעולה – בדיוק כמו בכתיבת פוסט בפייסבוק, גם כשאתם מפרסמים באופן ממומן ביוטיוב תוכלו להוסיף כפתור קריאה לפעולה בסרטון עצמו. הקישור יופיע בתחתית הסרטון, כאשר לחיצה עליו תוביל לדף הנחיתה שיצרתם מבעוד מועד.
מחקרים מראים כי הכפתור הקטן הוא אחד התוספים היעילים ביותר לשיפור יחס ההמרה מהקמפיין, מבלי הצורך לגלול מטה או לחפש את בעל העסק בגוגל.
עשינו לכם חשק לפרסם ביוטיוב? אל תחכו למחר.
התחילו עוד היום איתי בתהליך פרסום ממומן ביוטיוב שימתג את העסק ויעניק לו חשיפה עצומה!