1:06 – קידום פייסבוק עם שיטת מ.כ.ת.ב – הכרות
אחרי שהכרתם אותי בדקה הראשונה – ואחרי כל מה שאני כותב גם בעמוד האודות שלי, נלך ונגיע ישר לפואנטה על קידום פייסבוק אישי.
מ – מסר: אני חייב להביא משהו לשולחן. נכון שעוד תמונה שלי זה חמוד לאללה, אבל עוד תמונה לא הופכת אנשים לעוקבים אדוקים שלך. להתחיל עם פואנטה.
כ – כתוב: כי בפייסבוק אין מסרים בע"פ. גם וידאו נחשב למסרים כתובים, כאשר אנחנו חייבים להפעיל אותם באמצעות מדיה אלקטרונית כלשהי (מחשב, טאבלט, טלפון וכו'…).
ת – תובנה: כמו שכתבתי ב'מסר', חייב להיות משהו מעניין בשביל שאנשים יישארו לקרוא עד הסוף. בשיעורי קופירייטינג עם רוני אפלבוים, הוא אומר ששורה טובה נשארת בראש של הקורא וקל לו להוציא אותה.
ב – בשורה: ההמשך של תובנה, איך מפיצים אותה? מה בדיוק עושים איתה? איך אנחנו מגיעים ליותר ויותר אנשים? ולמעשה- מאיש לאושייה. אתם יכולים להיות אנשים מרתקים ומעניינים; אבל לא תעניינו אף אחד אם לא תפיצו את הבשורה שלכם.
05:30 קידום פייסבוק באמצעות תובנות
כל 'תובנה' מתחלקת לארבעה חלקים.
הבטחה; הרי הבנאדם לידי חייב להבין מה הוא הולך לקבל.
תיאום ציפיות; כי מה שאני אומר בתחילת הסרטון חייב להתגשם בסופו, ושלא יחשבו שההבטחה היא לחלוטין שטות.
הצגה אישית; מי אתה בכלל? למה שאמשיך לצרוך ממך תוכן?
התובנה עצמה – לדוגמה, להגיע להיות סלב באמצעות 'קידום פייסבוק' יעיל ואיכותי. שיער מדהים וטבעי.
לדוגמה: הנה המוצר ששינה לי את כל המחשבה שהשיער שלי לא יסתדר בחיים. אם לא משקיעים בטיפוחו, כנראה שלא תדעו מה זה לקום עם שיער מדהים כל יום בלי מאמץ. המגע רך, כבר אין קשרים, מבריק ועושה חשק לצאת ולהסתובב בחוץ. מוזמנים להכיר גם אתם.
נכון, זה נשמע די לעוס, אבל זו רק ההתחלה של הפוסט.
בסוף אני נותן גם דוגמאות.
26:03 – פירמידת הצרכים של מאסלו כחלק מקידום בפייסבוק
בעולם הפוליטיקה ועולם האוכל כל הזמן מדברים על העולם הבסיסי ביותר. נשאף להגיע לעולם הבסיסי של ביטחון תמיד. ארז הוסיף בסרטון שמדובר בלפתור בעיה של הרבה אנשים – והוא צודק.
בעולם האסתטיקה נתייחס לשייכות בפירמידת הצרכים של מאסלו – השלב הכי רלוונטי. נתתי כדוגמה את 'כועסים בכעסך' – כשילוב בין שייכות לעולם הקבוצות בפייסבוק.
עוד דוגמה טובה היא 'עובדות לא חשובות' – קבוצה עם עובדות סופר-מעניינות, אבל לא חשובות ושורפות את הזמן ביום-יום. עסק נוסף שדיבר על זה הוא וורלד וונצ'רס, ששיחק על השייכות לארגון גדול ולנופש. העצמה אישית שכוללת שייכות. מתכון חזק ביותר בעולם המודרני של היום.
לאחר מכן, עברתי לפרסום בקבוצות בפייסבוק – כללי מפתח ראשוניים – כדי להבהיר מהן הקבוצות הטובות ביותר לפרסם בהן.
בגדול – להצטרף לקבוצות שיש בהן מספיק חברים, בעלות מעורבות גבוהה (למרות שבדרך כלל אסור לפרסם בקבוצות האלה) ושיש כמה וכמה מוקדי עניין וחוקים שמאפיינים. לא להתפשר על קבוצות שכתוב בהן 'חינם\עסקים\פרסום'.
מעמד המוסר ומעמד המסר כחלק מקידום הפייסבוק
לצורך המקרה, פתחתי פרופיל בפעם הראשונה בפייסבוק. יש לי 0 חברים. אף אחד ממי שמכיר אותי לא מכיר אותי. המעמד שלי כרגע הוא כלום.
בכל מקרה, בכל סלב שתמצאו – רוב המסרים יהיו חזקים. ומעניינים. נגיד ואני מספר כל הזמן דברים לא מעניינים, בסופו של דבר אמאס על העוקבים שלי.
איכות המסר, לאורך זמן, תורמת למעמד המוסר. נכון, זה לא לוקח יום או יומיים, אלא שבועות, חודשים ואפילו שנים בתחומים מסוימים. זה לוקח זמן עד שאתה נהיה אוטוריטה.
בכל מקום שתאמר מספיק דברי טעם – אנשים יעקבו אחריך לאורך זמן.
בדוגמה של ה'דוגמניות' – שאני מציג בוידאו בסביבות דקה 47 – השתמשתי בכלי הפיכת פרופיל לדף עסקי, מה שפייסבוק מאפשר. אני יכול להתחיל עם כ-4,000 לייקים כבר בהתחלה אם יש לי 5,000 גברים ידידותיים.
עוד דברים בסרטון 🙂