אם יש החלטה שכדאי לכל בעל עסק או מפרסם לקחת, זה קידום ערוץ יוטיוב משלו. מדוע?
כי כולנו, אנחנו, הילדים שלנו ואפילו ההורים שלנו – מבלים זמן רב בצפיה בסרטוני יוטיוב.
המגמה ברורה ואין צורך להרחיב – תכני וידאו הופכים לסוג התוכן שרובנו אוהבים לצורך, ויוטיוב הופכת למנוע חיפוש לא פחות משמעותי מאשר המלך הבלתי מעורער גוגל.
מבחינתנו, זה אומר שהלקוחות שלנו כבר שם, ואם אנחנו לא נהיה שם כדי לתפוס את תשומת הלב שלהם, ולהניע אותם לפעולה, מישהו אחר כבר ידאג לעשות זאת.
אז איך מקדמים סרטונים ביוטיוב, ואיך מוודאים שהגולשים יצפו בתכנים שלנו ולא בשל אחרים? הכל כאן בפנים.
שלב ראשון – הקמת ערוץ יוטיוב מושקע
לפני שנתחיל לקדם את הסרטונים שלנו בפועל, יהיה עלינו לפתוח ערוץ יוטיוב איכותי הבנוי בצורה נכונה.
יש כמה מטרות חשובות בפתיחת ערוץ יוטיוב:
- יצירת אפיק פרסומי שימשוך גולשים חדשים
- תדמית חיובית לאותם הגולשים שיגיעו לערוץ
- לגרום לאותם גולשים להגיע לפלטפורמות נוספות שאנו משווקים בהן: האתר שלנו או רשתות חברתיות נוספות דוגמת פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ועוד.
מאילו אלמנטים מורכב ערוץ יוטיוב איכותי?
באנר ערוץ – באנר הערוץ שלכם הוא התמונה המופיעה בחלק העליון.
אם אתם מעוניינים שהגולשים יתייחסו אליכם ברצינות, אל תתפשרו על באנר באיכות גרועה.
הבאנר צריך לעמוד בכמה פרמטרים עיקריים:
הוא צריך להיות בגודל מתאים של 1440X2560 פיקסלים ולהתאים למחשב/מובייל/טאבלט
הוא צריך להיות מעוצב בהתאם לשפת המותג בה אתם נעזרים בפרסומים (צבעים, פונטים וכן הלאה)
צריכים להופיע בו תחומי ההתמחות שלכם.
אלו מבחינתי הדברים החשובים ביותר. יש בעלי עסקים שנעזרים בבאנר כדי להניע לפעולה, בדרך כלל באמצעות CTA (קריאה לפעולה הקוראת להם להירשם לערוץ).
תיאור ערוץ – הרבה בעלי עסקים משאירים את תיאור הערוץ ריק או דל למדי, וזו טעות חברים!
אני לא אומר שחייבים להכניס בתיאור את כל הטקסט מעמוד האודות שלכם, אבל חשוב להסביר בקצרה ובתמציתיות מי אתם, מה אתם עושים ולמה כדאי לפנות אליכם.
טיפ חשוב: שלבו בתיאור הערוץ שלכם מילות מפתח רלוונטיות בדיוק כמו שעושים בקידום SEO.
פלייליסטים וסרטון טריילר – עוד שני אלמנטים שיכולים לסייע לכם להקים ערוץ יוטיוב איכותי הם שימוש בפלייליסטים וסרטון טריילר.
הפלייליסטים, כפי שניתן לראות בערוץ היוטיוב שלי, מאפשרים לסדר את הסרטונים שלכם לפי נושאים ולסייע לגולשים למצוא אותם במהירות ובקלות.
אם יש לכם כמות סרטונים מצומצמת, ככל הנראה סידור בפלייליסטים יהיה פחות רלוונטי עבורכם.
סרטון טריילר – הוא רכיב חשוב נוסף בערוץ היוטיוב וממש לא כדאי לפסוח עליו.
הטריילר הוא הסרטון שיפתח לגולשים אוטומטית כשהם יכנסו לערוץ, והוא מאפשר לכם לתפוס את תשומת ליבם במהירות.
קידום סרטונים ביוטיוב – אילו תכנים כדאי להעלות בערוץ?
לאחר שבנינו את הבסיס, כלומר את הפלטפורמה בה יושתלו הסרטונים, הגיע הזמן לדבר על הסרטונים עצמם.
על הסרטונים להיות רלוונטיים ככל הניתן לקהל היעד. אם כבר יש לכם נתונים על הקהל האוהד את התוכן שלכם וביצעתם מחקר מילים בגוגל – אתם בנקודת פתיחה לא רעה בכלל.
יחד עם זאת, חשוב להבין שיש סוגי תכנים שמתאימים יותר ליוטיוב והרבה פחות לגוגל.
למשל, מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה ביוטיוב ונמוך בגוגל, הן בישול, עיצוב, גננות, אומנות ועוד.
כדי ליצור תכנים שימשכו את הגולשים שלכם, אני ממליץ לכם לבצע מחקר מילים למנוע החיפוש של יוטיוב. יוטיוב לא מציעה כלי למחקר מילים, אך תוכלו להיעזר בכלי חיצוני דוגמת Ubersuggest.
בנוסף, אם אתם יכולים להפיק סרטונים בקלות יחסית, שווה לכם לעקוב אחר טרנדים ולהעלות תכנים רלוונטיים. יוטיוב היא ה-מקום לתפוס טרמפ על טרנדים חמים באמצעות יצירת סרטונים באותו הנושא.
אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב
אם אתם שואפים לקדם את הסרטונים שלכם ביוטיוב, אל תתפשרו על כותרות. בדיוק כמו במנוע החיפוש גוגל, גם ביוטיוב לכותרות התכנים שלכם יש משמעות.
כותרות התכנים צריכות למלא מספר תפקידים:
- לגרום לגולש להקליק על הסרטון שלכם
- לגרום ליוטיוב להציג את הסרטון שלכם עבור חיפושי גולשים רלוונטיים
- לגרום לגוגל להציג את הסרטון שלכם עבור חיפושי גולשים רלוונטיים במנוע החיפוש גוגל.
הנה כמה כותרות שעובדות מעולה:
- כותרת רשימה – טיפים לקידום סרטונים ביוטיוב, 3 טיפים לירידה במשקל, 5 דרכים לתקן פלאפון שנרטב.
- שאלה – מה הדבר הכי חשוב בתזונה? למה אני לא מצליחה לרדת במשקל? למה האורז שלכם יוצא דביק?
- סרטון How to – איך משיגים קוביות בבטן, איך לטפל בסתימה עם ציוד ביתי, איך לקדם סרטון יוטיוב, המדריך המלא לפתירת קוביה הונגרית.
בנוסף, הכותרת צריכה לתאר את תוכן הסרטון בצורה מיטבית, אחרת היא תחשב בעיני יוטיוב ככותרת Clickbait, כלומר "פיתיון קליקים". כותרות כאלו אומנם מושכות גולשים, אבל לא מצליחות לגרום להם לבצע פעולה, ולפתח אמון בכם או בעסק שלכם.
קידום סרטונים ביוטיוב – איך מביאים יותר מנויים לערוץ?
בדומה לקידום אורגני בגוגל, גם כשאתם מעוניינים לקדם את ערוץ היוטיוב שלכם, תנועת גולשים לערוץ שלכם תסייע לכם.
ככל שזמן הצפיה של הצופים בסרטונים ארוך יותר, ככל שיש לכם יותר מנויים, וככל שבאופן כללי הסרטונים שלכם מעוררים יותר מעורבות גולשים, כך יוטיוב תוכל להסיק שהערוץ שלכם איכותי יותר.
ככל שיוטיוב תחשיב את הערוץ שלכם כערוץ שאנשים מעוניינים לצפות בו, כך היא תגדיל את החשיפה של הסרטונים בדפי התוצאות.
יש כמה דרכים לגרום ליותר אנשים, לצפות ביותר סרטונים, למשך יותר זמן:
- צרו תוכן מעניין – הדרך הטובה ביותר היא לגרום לאנשים להתעניין בתוכן, ולעשות כמיטב יכולתכם להשאיר אותם עירניים לאורך כל הסרטון. כדי להצליח, וודאו שהסרטונים שלכם יצירתיים, ערוכים היטב, ובעיקר לא ארוכים מדי.
- גרמו לגולשים להירשם לערוץ שלכם – תוכלו לעשות זאת באופן פשוט על ידי הטמעת כפתור CTA הקורא לצופים להירשם לערוץ. בעגה היוטיובית המקצועית זה נקרא "לעשות Subscribe" . כפתור ה-CTA נמצא בתוך הסרטונים עצמם, והוא עשוי להיות פקטור משמעותי מאוד בהעלאת מספר המנויים בערוץ.
- טיפ קטן ממני: תוכלו ליצור כפתור משלכם, על ידי כניסה ללשונית:
מנהל הסרטונים >>ערוץ >>מיתוג >>הוסף סימן מים (Watermark).
בחלק זה תוכלו להכניס את הגרפיקה שתרצו בתוך כפתור אדום של יוטיוב כמו Subscribe (בסרטונים המופיעים בערוץ שלי הכפתור נראה כלוגו שלא מפריע לצפיה רציפה בסרטון).
כיצד מגדילים את מעורבות הצופים שלכם?
כל עוד הוכחתם את עצמכם עם כמה סרטונים איכותיים, אתם יכולים לחוש בנוח פשוט לבקש מהצופים להירשם כמנויים לערוץ ולעשות לייק.
לצופים ברור שמעורבות תסייע לכם להגדיל את הערוץ שלכם, ואם הם מתחברים לתוכן, הם ישמחו לעשות זאת.
כדאי לסיים כל סרטון עם משפט "אם אהבתם את הסרטון, אשמח שתירשמו כמנויים לערוץ ותעשו לו לייק".
כמה פשוט וקל, והרווחתם עוד עוקב לערוץ.
כיצד מעודדים גולשים לצפות בסרטונים נוספים? ניתן להיעזר באסטרטגיה דומה לקידום אורגני כדי להאריך את זמן השהיה של הגולשים בערוץ ולגרום להם לצפות בסרטונים נוספים. (בדיוק כמו קישורים פנימיים שמאריכים את משך שהיית הגולשים באתר).
כיצד? הזכירו סרטונים נוספים שכבר פרסמתם שרלוונטיים לנושא עליו אתם מדברים, והכניסו אותם בתיאור הסרטון שלכם.
דרך טובה לעשות זאת, למשל, בערוץ יוטיוב שמתמקד בבישול, היא להשתמש באיזה רוטב במתכון, ואז למשל להוסיף קישור לסרטון שבו לימדתם להכין את אותו הרוטב.
בדרך זו, תוכלו לעודד את הגולשים לצפות בתכנים נוספים, כדי להעשיר את חווית הצפיה שלהם, וליצור מצב שהם צופים "בלופ" של סרטונים מבית היוצר שלכם.
אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף על ניהול ערוץ יוטיוב, וקידום ממומן ביוטיוב אני מזמין אתכם לקרוא את המדריכים הרלוונטיים באתר, או ליצור קשר.