אסטרטגיה שיווקית = עבודת החשיבה לפני שיוצאים לפרסם את המוצר. מי עתיד לקנות את המוצר? מהן התועלות המרכזיות? מה אנחנו משווקים בפועל? איך למנף כל תכונה הכי שולית לשיווק? מהו התמחור, גם מבחינת רווח וגם מבחינת אטרקטיביות, שאנחנו יכולים לייצר (גם מבחינת מודל תמחור)?
יש עוד כמה תתי-סעיפים בתוך השאלות שכתבתי, ואותן אשאיר לפגישה שלנו: https://meet.alai.co.il
קחו את התשובות לשאלות האלה, שימו אותן בבלנדר, ותבינו מהי האסטרטגיה השיווקית שמתאימה לעסק שלכם. לדוגמה: כששופרסל ייצרו מותג משני שמשווק לחרדים, עם מחירים ומוצרים מעט שונים, הם הצליחו להגיע לקהל לקוחות חדש – כמעט עם אותו הדבר.
על כל השאלות האלה אנחנו עונים כשאנחנו מייצרים אסטרטגיית שיווק, או כמו שלמדתי והסקתי מקורס עם רוני אפלבוים:
אם אנחנו רוצים להצליח מוקדם ולחסוך הרים של זמן כסף על כל שלב של למידה, אנחנו מייצרים את אותה אסטרטגיה שיווקית נחשקת (מה שיש לנו בסעיף הקודם). הנה המבוא: איך מייצרים אווטאר לקוח ובנק מסרים תואם?
אז אחרי שחסכנו הרבה כסף וזמן – והשקענו אותו בתכנון של בניית המהלך השיווקי, אני שואל אתכם: מתי הוא הזמן הנכון להתחיל את הפעילות השיווקית? הרי אפשר לתכנן עד אין סוף, ולתכנן ולתכנן, ובסופו של דבר… דברים לא זזים. אז איך יודעים?
הנה כמה דוגמאות קטנות – נסו אותן בעצמכם.
אז יש כמה אנשים שבונים עבורכם אסטרטגיה שיווקית. בגדול הם:
מודל התמחור בתחום יכול להיות בשני אופנים:
פרוייקטלי: רק עבור הפרויקט הספציפי של בניית אסטרטגיית השיווק, לוקחים מחיר, מעריכים את הזמן ויוצאים לדרך. יתרון – מוגדר לחלוטין. חסרון – ומה עם הזמן הזה לא יספיק? עוד זמן וכסף.
ריטיינר: עבודה חודשית, עד שמגיעים לפיצוח. יתרון – חלוקה של פרוייקט גדול לחודשים. חיסרון – אין אינסנטיב אמיתי ליועץ להוציא את האסטרטגיה לפועל.
אם אתם שואלים אותי, האולטימטיבי הוא שילוב של שניהם: אפשר לייצר ריטיינר שיש בו אינסנטיב לתוספות עבור היועץ. אם הוא יבין שיש פה צ'אנס לפרויקט רציני ומחויבות משמעותית, ככה הפעילות תגדל בהדרגה.
לצורך העניין, לקחתי את מכון היופי 'אקסניה', שמתעסק בכמה תחומים בעולם היופי. ארחיב במידה סבירה על האסטרטגיה, שמשליכה גם לכל פעילות עתידית בתוך העסק. בריף קצר: העסק מתבסס על טיפולי יופי, בדרך כלל זולים (לא אסתטיקה), ונותן שירותים לקהל בקרבת המקום. יש לו אתר מושקע, אינסטגרם מושקע, ופייסבוק פחות פעיל משמעותית. לקחתי, לדוגמה, את שירותי בניית הציפורניים של אקסניה. אני ממלא כאן את הכל:
לקחנו את כל האספקטים האלה בחשבון, ואז הפקנו את הסרטון הבא:
הסרטון הזה היה כל כך מוצלח שאנשים דיברו איתי אחריו. הוא לא השלכה של הפקה מטורפת, אפקטים או כל מה שקשור בזה, אבל הוא נותן תועלת ללקוחות – וזה מה שחשוב בעולם הפיכת גולש ללקוח.
צריכים לשדרג את האסטרטגיה ולהגדיל את ההכנסות? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.