fbpx

אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית - סער ברעם

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה מקום לשחק בו. במאמר הבא, אבנה, יחד איתכם, אסטרטגיה שיווקית עבור עסק – כמובן אחרי שנגדיר מה זה ומה כדאי לבצע.

מה זה אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית = עבודת החשיבה לפני שיוצאים לפרסם את המוצר. מי עתיד לקנות את המוצר? מהן התועלות המרכזיות? מה אנחנו משווקים בפועל? איך למנף כל תכונה הכי שולית לשיווק? מהו התמחור, גם מבחינת רווח וגם מבחינת אטרקטיביות, שאנחנו יכולים לייצר (גם מבחינת מודל תמחור)? 

על כל השאלות האלה אנחנו עונים כשאנחנו מייצרים אסטרטגיית שיווק, או כמו שלמדתי והסקתי מקורס עם רוני אפלבוים:

  • למה כדאי לקנות את המוצר.
  • כמה הוא יעלה, ומהי הדרך הכי רווחית עבורי להציג אותו.
  • מי האדם שיקנה אותו, ועדיף כמה שיותר ספציפי.
  • מתי כדאי לשווק את המוצר והאם יש לו עונתיות.
  • לאן אנחנו מפנים את הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים.
  • איך המוצר משפר את החיים, או מונע את הרעתם.
  • מהן התכונות והתועלות המשמעותיות של המוצר\השירות.

יש עוד כמה תתי-סעיפים בתוך השאלות שכתבתי, ואותן אשאיר לפגישה שלנו: https://meet.alai.co.il

קחו את התשובות לשאלות האלה, שימו אותן בבלנדר, ותבינו מהי האסטרטגיה השיווקית שמתאימה לעסק שלכם. לדוגמה: כששופרסל ייצרו מותג משני שמשווק לחרדים, עם מחירים ומוצרים מעט שונים, הם הצליחו להגיע לקהל לקוחות חדש – כמעט עם אותו הדבר.

מה האסטרטגיה השיווקית שלך

למה מייצרים אסטרטגיה שיווקית

אם אנחנו רוצים להצליח מוקדם ולחסוך הרים של זמן כסף על כל שלב של למידה, אנחנו מייצרים את אותה אסטרטגיה שיווקית נחשקת (מה שיש לנו בסעיף הקודם). הנה המבוא: איך מייצרים אווטאר לקוח ובנק מסרים תואם?

אז אחרי שחסכנו הרבה כסף וזמן – והשקענו אותו בתכנון של בניית המהלך השיווקי, אני שואל אתכם: מתי הוא הזמן הנכון להתחיל את הפעילות השיווקית? הרי אפשר לתכנן עד אין סוף, ולתכנן ולתכנן, ובסופו של דבר… דברים לא זזים. אז איך יודעים?

  • כשהסיכון יחסית נמוך.
  • כשיש הזדמנות בשוק – ומעט מתחרים, מה שנקרא 'אוקיינוס כחול'.
  • כשהגעתם למצב בו יש לכם את הפלטפורמה הנכונה לתפעול.
  • כשעניתם על לפחות 5 מהשאלות למעלה, ואת השאר אתם צריכים לחקור.
  • כשהתחלתם למכור את המוצר, גם אם הוא לא באוויר, ללקוחות, וזה עובד.

הנה כמה דוגמאות קטנות – נסו אותן בעצמכם.

מי עושה את זה ומהם מודלי התמחור בשוק

אז יש כמה אנשים שבונים עבורכם אסטרטגיה שיווקית. בגדול הם:

  1. אנשי שיווק בעלי ניסיון.
  2. קופרייטרים ואנשי מיתוג ותיקים.
  3. אנשי יחסי ציבור.
  4. מפרסמים בדיגיטל שראו כמה פלטפורמות, ניהלו לקוחות בתחום והיו חלק ממאות עסקים (אם לא אלפי).

מודל התמחור בתחום יכול להיות בשני אופנים:

פרוייקטלי: רק עבור הפרויקט הספציפי של בניית אסטרטגיית השיווק, לוקחים מחיר, מעריכים את הזמן ויוצאים לדרך. יתרון – מוגדר לחלוטין. חסרון – ומה עם הזמן הזה לא יספיק? עוד זמן וכסף.

ריטיינר: עבודה חודשית, עד שמגיעים לפיצוח. יתרון – חלוקה של פרוייקט גדול לחודשים. חיסרון – אין אינסנטיב אמיתי ליועץ להוציא את האסטרטגיה לפועל.

אם אתם שואלים אותי, האולטימטיבי הוא שילוב של שניהם: אפשר לייצר ריטיינר שיש בו אינסנטיב לתוספות עבור היועץ. אם הוא יבין שיש פה צ'אנס לפרויקט רציני ומחויבות משמעותית, ככה הפעילות תגדל בהדרגה.

בואו נבנה אסטרטגיה שיווקית ביחד

לצורך העניין, לקחתי את מכון היופי 'אקסניה', שמתעסק בכמה תחומים בעולם היופי. ארחיב במידה סבירה על האסטרטגיה, שמשליכה גם לכל פעילות עתידית בתוך העסק. בריף קצר: העסק מתבסס על טיפולי יופי, בדרך כלל זולים (לא אסתטיקה), ונותן שירותים לקהל בקרבת המקום. יש לו אתר מושקע, אינסטגרם מושקע, ופייסבוק פחות פעיל משמעותית. לקחתי, לדוגמה, את שירותי בניית הציפורניים של אקסניה. אני ממלא כאן את הכל:

  1. למה: בניית ציפורניים שמחזיקה 4+ שבועות, בלי סדקים, שברים או תלישות.
  2. כמה: 480 ש"ח (נכון ליולי 2022) לבנייה, 190 ש"ח למילוי.
  3. מי: מכיוון שמדובר על שירות יקר יותר, בדרך כלל נשות קריירה או בעלות הכנסה משפחתית גבוהה.
  4. מתי: אם היינו מדברים על עולם הפדיקורים, אז זה היה יותר בקיץ. בבנייה, העונה היא תמיד העונה, ולכן צריך להדגיש את התועלות. בתקופות של יותר לחץ, סטרס וחרדה, זה מתאים. אנשים (ונשים) כוססים יותר בתקופות האלה.
  5. לאן: מפנים את הגולשים לתיאום טלפוני, או להזמין תור דרך האתר.
  6. איך: המוצר יוצר ציפורניים יפות, סקסיות, שמאריכות והופכות את הידיים לנשיות יותר. מעבר לזה, יש אספקט פסיכולוגי בעשייה.
  7. מהן:
    תכונות: ריח טבעי\נייטרלי (לעומת ריח מסריח של אקריל).
    תועלות: ציפורניים דקות, גמישות ועמידות, מילוי לוקח עד שעה וחצי (זריז יחסית).

לקחנו את כל האספקטים האלה בחשבון, ואז הפקנו את הסרטון הבא:

הסרטון הזה היה כל כך מוצלח שאנשים דיברו איתי אחריו. הוא לא השלכה של הפקה מטורפת, אפקטים או כל מה שקשור בזה, אבל הוא נותן תועלת ללקוחות – וזה מה שחשוב בעולם הפיכת גולש ללקוח.

צריכים לשדרג את האסטרטגיה ולהגדיל את ההכנסות? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

מומחה קידום אתרים בגוגל

האם מישהו צריך להציל אותך מחסימה או תקרת תוצאות נמוכה, או שאתה מחפש מישהו ברמה הגבוהה ביותר, שישמור אותך על דרך המלך לאורך זמן? בכל

Call Now Button