כשמדברים איתי על פרסום בגוגל, אחת השאלות המרכזיות שתמיד עולות בשיחה היא "כמה עולה לפרסם בפלטפורמה"?
אז כמה באמת עולה לפרסם בגוגל? האם אתם רוצים את התשובה הקצרה או התשובה הארוכה?
התשובה הקצרה, היא כמה שיותר (:
התשובה הארוכה היא קצת יותר מורכבת, ודורשת מאמר שלם. הרי הוא לפניכם.
לפני הכל, איך נמדדים קמפיינים פרסומיים בגוגל?
מחירי פרסום בגוגל ובקמפיינים אחרים, נמדדים על פי מודל PPC לתשלום עבור הפרסום, כלומר Pay Per Click תשלום עבור לחיצה.
ברגע שהגולש יגיע למודעה שלנו, ויחליט ללחוץ עליה, רק אז נצטרך לשלם לגוגל עבור אותה לחיצה.
מחיר הקליק מושפע משלל גורמים, ולא רק מגובה הצעת המחיר של המפרסמים, כמו שרובנו נוטים לחשוב.
הצעת המחיר היא רק מרכיב אחד קטן בשקלול התמחור של גוגל, ומי שקובע כמה כל מפרסם ישלם ואת גובה מחירי הפרסום הוא בסך הכל… רובוט שנקרא AdsBot.
תפקידו של הרובוט המתוחכם של גוגל הוא לנתח קמפייני פרסום, ולדרג אותם לפי מספר פרמטרים שנקבעו מראש באלגוריתם הסריקה:
- דירוג המודעה (Ad Rank)
- ציון איכות (Quality Score)
- כמות המפרסמים
- שיעור ההמרה
- ועוד כמה פרמטרים חשובים נוספים.
בואו נרחיב על 2 הפרמטרים החשובים ביותר, לאט לאט, כדי שהכל יהיה מובן:
מדד דירוג המודעה
מדד הדירוג הוא זה שיקבע את מיקום המודעה ביחס למודעות אחרות באותו התחום (Ad position).
מודעות הנמצאת בדף הראשון של התוצאות, יזכו לכמות קליקים גדולה פי כמה ממודעות הנמצאות בדפי החיפוש הבאים.
מדד ציון האיכות
מנוע החיפוש גוגל קצת "פדנט" כשזה מגיע לפרסום ממומן ואורגני, ויש לו דרישות מאוד מדויקות.
כיווןן שגוגל מעוניין להעניק לגולשים את התוכן הרלוונטי בהתאם לביטוי החיפוש שהקלידו, מפתחי החברה פיתחו מספר מדדים לדירוג וקביעת מחירי הפרסום.
ציון האיכות הוא למעשה ניקוד שנע בין 1-10, כשעשר הוא הציון הגבוה ביותר. ציון זה משפיע באופן ישיר על פרסום בגוגל מחירים, ומשתקלל על ידי הגורמים הבאים:
יחס הקלקה (CTR) – חישוב היחס בין כמות החשיפות של המודעה, לבין מספר הלחיצות עליה.
למשל, אם המודעה שלנו קיבלה 20 חשיפות, שמתוכן קיבלנו 4 לחיצות, יחס ההקלקה שלנו יהיה 25%.
יחס הקלקה גבוה מעיד על פרסום רלוונטי, מדויק ומותאם לקהל היעד.
רלוונטיות עבור הגולש – מדד זה בודק עד כמה מודעות הטקסט שלנו רלוונטיות לחיפוש הגולשים.
למשל, אם גולש חיפש בגוגל ספה מעור בצבע שחור, ונחשף למודעה המפרסמת "ספת בד אפורה", כמובן שהוא לא ימהר ללחוץ על המודעה. דבר זה יפגע במדד הרלוונטיות של המודעה.
חווית המשתמש – אחד מהגורמים המשפיעים על מחירי הפרסום בגוגל ועל שקלול ציון האיכות הוא מדד חווית המשתמש.
מדד זה הוא למעשה אוסף של דרישות טכניות הנדרשות ליישום באתר שלנו, למשל: אתר שנטען במהירות, תצוגת אתר המותאמת לכל מכשיר, ארגון אלמנטים בצורה נכונה באתר ועוד.
פרסום בגוגל מחירים – גם לפי מידת התחרות באותו התחום
גורם נוסף שמשפיע באופן ישיר על פרסום בגוגל מחירים, הוא מידת התחרות באותו התחום. ככל שיותר מפרסמים נלחמים על אותו נתח של מילות מפתח, כך עלויות הקליקים יגדלו בהתאם.
ברוב התחומים, מחיר הקליק נע בין עשרות אגורות למספר שקלים.
במקצועות תחרותיים כמו עריכת דין, ביטוחים או הלוואות, המחיר לקליק עשוי להגיע לעשרות שקלים.
על פי מחקר שנערך בארגון WordStream אלו הם התחומים היקרים ביותר בפרסום בגוגל:
- הלוואות
- משכנתאות
- עורכי דין – כאשר עו"ד פלילי בשיקגו פעם עלה 1200$ לקליק!
- אשראי
- לימודי תואר
- ביטוחים
- אחסון אתרים
- פיצויים וזיכויים
כדי לאמוד את המחירים של מילות המפתח, יש להקים את הקמפיין ולהכנס למכירה הפומבית. שם נוכל לראות שחור על גבי לבן כמה כל מילת מפתח תעלה לנו בממוצע.
כיצד נוכל לחשב האם העלות שווה את ההשקעה?
אני תמיד אומר: שווה להוציא כסף על פרסום, אם הוא מכניס לנו יותר ממה שהוצאנו. אם זה לא המצב, צריך לעשות אחד מהשניים: או לשנות את הפרסום או לוותר עליו.
כאמור, כדי למדוד את הצלחת הקמפיין, נעזר בפרמטר ROI (Return On Investment) המייצג את החזר ההשקעה.
הנוסחה לחישוב ההחזר פשוטה מאוד:
ההכנסה – ההוצאה/ עלות המוצר הנמכר
לצורך הדוגמא, נצא מנקודת ההנחה שעלות ייצור המוצר שלנו עומדת על 200 ₪, ואנו מוכרים אותו לצרכן ב-400 ₪.
הפרסום בגוגל הצליח במידה מסוימת, והצלחנו למכור 3 מהמוצרים שלנו, כך שעלות הייצור הכוללת שלהם היא 600 ₪ והמכירות מסתכמות ב-1200 ₪.
אם הפרסום בגוגל יעלה לנו 300 ₪ לדוגמא, סך כל ההוצאות שלנו יסתכמו ב-900 ₪.
כך נוכל לחשב את ההחזר:
1200 ₪- 900 ₪ /900 ₪
300 ₪ / 900 ₪
החזר ההשקעה בדוגמא הנ"ל היא 33%.
עלויות נלוות לפרסום
כשאתם בונים את תקציב הפרסום שלכם, אל תשכחו לקחת בחשבון עלויות נלוות לפרסום.
מחיר הפרסום בגוגל כולל גם את הסכום אותו עליכם לשלם לאדם שינהל את הקמפיין, כדי להרים עמוד נחיתה במידת הצורך, לעצב את הקרייאטיב, לבצע מעקב ואופטימיזציה וכן הלאה.
לכן, כשאתם בונים את התקציב, חשוב לקחת בחשבון כמה כסף תשקיעו בפרסום עצמו, וכמה כסף תשלמו לאיש המקצוע.
מעבר לריטיינר חודשי של ניהול קמפיין בגוגל, העלות עשויה לגדול בהתאם במידה ויש צורך לעצב מודעות חדשות, לבנות דפי נחיתה חדשים ועוד.
אומנם לרוב תוספות אלו יכללו תשלום חד פעמי, אבל עדיין מדובר בהוצאה שיש לקחת בחשבון.
איך להציע את הצעת המחיר הטובה ביותר?
אחד מהדברים הכי מדליקים בקמפיינים של גוגל אדס הוא שיש לכם שליטה מלאה על הסכום שתרצו להוציא בסך הכל.
התקציב היומי שלכם הוא הסכום אותו תהיו מוכנים להוציא מדי יום על הקמפיינים.
אם למשל, יש לכם תקציב של כ-150 ₪ ליום, אז אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא תצטרכו להוציא יותר מ- 4500 ₪ בחודש.
בעזרת שימוש בכלי המתקדם של גוגל ה- Keyword Planner תוכלו לראות בצורה שקופה מהו התקציב שתצטרכו להציע עבור מילות המפתח המקושרות לעסק.
אז בת'כלס – כמה עולה לנו לפרסם בגוגל?
לאחר שעברנו על כל הפרמטרים החשובים של פרסום בגוגל מחירים, והבנתם שרצוי לחלק את התקציב לפי תקציב מדיה שהולך לגוגל ותקציב לניהול הקמפיין, יש להדגיש כי תקציב מדיה מומלץ מתחיל בדרך כלל מ-2500 ₪ לחודש ומטפס כלפי מעלה, וזה במצב בו אנו מדברים על תקציב ממוצע די נמוך של כ-150 ₪ ליום, ותשלום יחסית נמוך לניהול הקמפיינים, לא כולל דפי נחיתה, עיצובים מיוחדים ועוד.
האם הסכום שנקבע מראש יספיק עבור המטרות שלנו? זאת נוכל לדעת רק לאחר שהקמפיין יתחיל לרוץ. במקרים בהם הגדרנו תקציב יומי קטן מדי, גוגל יגבילו את השירות שלהם, כדי לסייע להם למקסם את התוצאות.
כלומר, אם הגדרנו תקציב נמוך מדי, האלגוריתם של גוגל ינתח את הקמפיין, את המתחרים ואת העלות הממוצעת לקליק, ובגלל שהתקציב שלנו היה קטן מדי, יהיו חלקים שלמים ביום בהם המודעות שלנו כלל לא ירוצו.
אם נרצה שהמודעות יוצגו במשך כל היום, נאלץ להעלות תקציב.
כמובן שתמיד ניתן לפרסם במחירים נמוכים מ-150 ₪ ליום, במידה וזה רלוונטי לתחום.
בתחומים שכמעט אינם תחרותיים, ניתן לפרסם בתקציבים נמוכים של כ-75 ₪ ליום, ולגרד מזה כמות יפה של קליקים, שיכולה להביא בסופו של דבר גם לקוחות.
אם נמאס לכם לשלם על קידום בגוגל ולא לראות תוצאות, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולבחון את אפשרויות הפרסום הממומן בגוגל.
נעשה כל מאמץ לקחת את תקציב הפרסום שלכם ולהוציא ממנו את המירב, ולספק לכם תוצאות מהירות ומיידיות.
צרו עמנו קשר, נשמח לעמוד לשירותכם.