היום אני רוצה לתת מקום של כבוד ללינקדאין. להציג בפניכם את היתרונות הגדולים הטמונים בהשקת קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין וגם לחלוק איתכם כמה טיפים אפקטיביים לפרסום ממומן בלינקדאין, המבוססים על הניסיון הרב שצברתי כמשווק בפלטפורמה. אבל שניה לפני שנצלול לפרקטיקה, הנה כמה נתונים מעניינים על לינקדאין שלא רבים מכירים:
כ-706 מיליון משתמשים בה מדי יום, היא במקום ה-29 במדד מספר הצפיות באתרים, חברים בה יותר מ-60 מיליון מנהלים, בכירים ומקבלי החלטות, בכל שניה נפתחים בה לפחות 2 פרופילים חדשים, היא הונפקה בנאסד"ק כבר בשנת 2011 והיא הרשת החברתית הגדולה, המשמעותית, האמינה, המאובטחת והמשפיעה ביותר במגזר העסקי (B2B).

תמונה מספר 1: על פי סקר שנערך ב-2020 בארצות הברית – US Digital Trust Survey, ובחן איזו רשת חברתית נתפסת כבטוחה והאמינה ביותר, לינקדאין דורגה במקום הראשון. מעניין לראות שפייסבוק נתפסת כרשת לא אמינה והיא מדורגת במקום האחרון.
קרדיט תמונה: https://www.emarketer.com/content/facebook-ranks-last-in-digital-trust-among-users

תמונה מספר 2: לינקדאין מדורגת במקום הראשון בסקר ומקבלת את הציון הגבוה ביותר בשמירה על נתוני משתמשים ועל פרטיותם לפי ה-Business insider intelligence. קרדיט תמונה: https://www.emarketer.com/content/facebook-ranks-last-in-digital-trust-among-users

תמונה מספר 3: כאשר הנסקרים נשאלו מה יגרום להם להגיב למודעה, רגילה או ממומנת, הם ענו כי הקריטריון החשוב להם ביותר הוא שמירה על פרטיותם על הנתונים האישיים שלהם, על פי ה-Business insider intelligence. קרדיט תמונה: https://www.emarketer.com/content/facebook-ranks-last-in-digital-trust-among-users
עכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם, רגע, אלו הם רק נתונים סטטיסטיים יבשים, אבל מה זה אומר בפועל?
















שאלה טובה!
זה אומר שעם פרסום ממומן בלינקדאין אפשר להגיע לקהל המונה יותר מחצי מיליארד אנשים, בקלות. ומאחר שמשתמשי לינקדאין משתפים ברשת החברתית מידע חשוב כמו קורות חיים, מיקום גיאוגרפי, תארים אקדמיים, הכשרות והשכלה, כישורים, ניסיון מקצועי ועוד, אפשר בעזרת מערכת הפרסום המדויקת של לינקדאין להשקיע בקמפיינים ממוקדים לקהלים מפולחים היטב, מבלי לבזבז כספי פרסום על הקהלים הלא-נכונים. ויש עוד סיבות טובות להשיק קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין.
כך למשל: אפשר לקבוע בעצמנו את סכום ההשקעה בכל קמפיין, בהתאם ליכולות הכלכליות שלנו ואפשר גם לשנות את הסכומים המשוקעים בכל קמפיין בכל רגע נתון. בנוסף, יש מגוון רחב של סוגי מודעות פרסום שניתן לבנות במערכת הפרסום של לינקדאין: החל ממודעות טקסט דרך מודעות דינמיות, מודעות במייל ומודעות קרוסלה ועד מודעות וידאו.
קידום ממומן בלינקדאין יכול להגדיל תנועה לאתר אינטרנט של החברה, להביא לקוחות להירשם לניוזלטרים של החברה, לתרום למיתוג ולתדמיתה של החברה, להביא יותר לידים מכל רשת חברתית אחרת ולהגדיל את שיעור ההמרות (ראו תמונה מספר 4) וליצור מעורבות. בעזרת הפרסום ניתן גם לאתר כישרונות ולגייס כוח אדם איכותי לחברה, אפשר לפתח קשרים עסקיים ולאתר הזדמנויות עסקיות חדשות.

תמונה מספר 4: לינקדאין עוקפת בסיבוב את טוויטר ואת פייסבוק בשיעור הלידים שמביאים להמרות, נכון לשנת 2020. קרדיט תמונה: https://blog.hubspot.com/marketing/linkedin-stats
אז איך נהנים מכל הטוב הזה?
המשיכו לקרוא…

טיפים של אלופים לפרסום ממומן בלינקדאין
צרו עמוד מושקע בלינקדאין ושכללו את הפרופיל כל הזמן. הבסיס לכל אינטראקציה בלינקדאין הוא עמוד חברה או מותג אטרקטיבי. עמוד זה הוא הרושם הראשוני ויש כאן הזדמנות נפלאה להרשים. בנוסף, שפרו כל העת את הפרופיל העסקי של החברה. הדגישו את היתרונות של החברה, את התועלת של החברה, את ערכי החברה, ספרו על העובדים, על חווית העבודה בחברה, אפשר גם להעביר מסרים שיווקיים, להציג הזדמנויות עסקיות לעובדים, ללקוחות פוטנציאליים, לשותפים ועוד.
הגדירו מראש את קהל היעד שלכם. פרסום, מתוחכם ומתקדם ככל שיהיה, לא יניב את התוצאות המיוחלות אם לא תכירו היטב את קהל היעד שלכם, כי בפרסום – המיקוד הוא המפתח. שבו עם עצמכם, שאלו את עצמכם מה אתם מנסים להשיג, למי המוצר/השירות שלכם מתאים, מה הם מאפייני קהל היעד שלכם, מה הם אוהבים, ממה הם מפחדים, באילו גילים הם, באילו ענפים הם עובדים, במה הם מתמחים, מה תחום העיסוק שלהם, באילו דרגים הם עובדים והיכן הם גרים. ככל שהקהל מוגדר יותר, כך הפרסום יהיה אפקטיבי יותר וההחזר על ההשקעה (ROI) יהיה גבוה יותר.

השקיעו בתוכן העמוד שלכם בלינקדאין
חשוב מאוד לטרוח ולהשקיע בתוכן שיוצג בעמוד החברה בלינקדאין. לאחר השקת קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין יתחילו להגיע מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים לעמוד הזה וכדאי שיהיה בו תוכן איכותי, מעניין, מרתק ורלוונטי עבור קהל היעד שלכם. אפשר לשתף תובנות, מחקרים, סקרים, ידיעות חדשותיות, דעות מומחים, תמונות וסרטונים מיוחדים, מידע שימושי, חשוב לעודד אינטראקציות עם התוכן ולשלב הנעות לפעולה (CTA).
השתמשו ביכולות הפילוח המופלאות במערכת הפרסום הממומן בלינקדאין
אין אח ורע ליכולות הפילוח המדויקות של קמפיינים ממומנים בלינקדאין. בעת פרסום ממומן בלינקדאין אפשר להגדיר קהלים על בסיס נתונים מאוד ספציפיים. אם אתם עתידים למשל להשיק קמפיין לשיווק תוכנת הנהלת חשבונות באנגלית לעסקים קטנים, תוכלו למקד את מודעות הפרסום שלכם בעסקים בארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה שיש להם פחות מ-100 עובדים. כמו כן, תוכלו לחשוף את המודעות אך ורק למנהלי הכספים בארגונים, למנהלי חשבונות, חשבי שכר, מנהלי כוח אדם ולשדרת הניהול, כך שהמודעות לא יחשפו לעובדים זוטרים ויבזבזו לכם כסף מיותר.
שלבו מודעות וידאו בקמפיין שלכם
טקסט זה מגניב, אבל סרטונים זה עוד יותר Cool. פרסום ממוקד בלינקדאין מאפשר למפרסמים לשלב מודעות וידאו ומאחר שסרטונים מושכים יותר את העין, מעניינים יותר, דינמיים יותר, דורשים פחות מאמץ אינטלקטואלי ואנרגיות מצד הצופים בהשוואה לקריאת טקסט סטטי, הם גם ממירים יותר וכדאי מאוד להשתמש במודעות וידאו בקמפיינים שלכם בלינקדאין. כמו כן, שילוב סרטוני וידאו יכול לתרום מאוד לבידול שלכם מהמתחרים, שכן לא כולם משתמשים בווידאו בקמפיינים שלהם. אפשר וכדאי גם ליצור קמפיינים עם מודעות טקסט כמובן, אבל הקפידו לשלב גם תמונה יפה, שתלכוד את תשומת הלב.

תמונה מספר 5: מאוד פשוט להעלות סרטון וידאו לעמוד הלינקדאין, ומומלץ לשלב וידאו כאשר משיקים קמפיין קידום ממומן בלינקדאין. קרדיט תמונה: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-news/2018/linkedin-goes-all-in-on-b2b-video
הגדירו את התקציב של כל קמפיין באופן מדויק
עם קידום ממומן בלינקדאין תוכלו לבחור את מודל התשלום הרצוי לכם מבין 3 אפשרויות: תשלום פר קליק, תשלום פר 1,000 חשיפות או תשלום פר שליחה (רלוונטי לשליחת מודעות ממומנות במייל). כדי שתוכלו לשלוט בצורה מיטבית בהוצאות מוטב להגדיר גם את הביד וגם את התקציב היומי.
הוסיפו מעקב אחר המרות
במערכת הפרסום של לינקדאין יש אפשרות לעקוב אחרי מבקרים אשר נחשפו למודעות הפרסום שלכם והיו עימן באיזו שהיא אינטראקציה. זה כלי פרסומי מאוד יעיל ש"צובע" עבורנו, המפרסמים, קהלים בעלי נכונות גדולה יותר לשמוע מה שיש לנו להגיד ולמכור ומאפשר לנו להשקיע את מאמצי הפרסום בקהלים אלו בעתיד באמצעות רימרקטינג.
בצעו ,A/B Testingמדדו ביצועים וערכו אופטימיזציה. כאשר "מרימים" קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין הכולל כמה סוגי מודעות חשוב לעקוב אחר המודעות ולבחון אילו מודעות מניבות תוצאות (לידים, המרות, הרשמה, הורדות וכו') ואילו מודעות פשוט לא עובדות עבורנו. לכן, כדי לבצע A/B Testing, קרי: להריץ מודעות שונות במעט ולבחון אילו מודעות אפקטיביות יותר. כדי שהניסוי יצליח וניתן יהיה ללמוד ממנו חשוב להשוות בין מודעות דומות, ורק לשנות בהן משהו אחד: צבע רקע, תמונה, כותרת וכדומה. אפשר גם לשנות הגדרות במערכת הפרסום בניסויים כאלו: לשנות הגדרות של קהל יעד למשל.
יש לכם שאלות נוספות הנוגעות לקידום בלינקדאין? צרו עמי קשר בטופס או דרך דף הלינקדאין.