לינקדאין (Linkedin) היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית החזקות ביותר לחברות ובעלי עסקים. היא מתמקדת ביצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשים (Networking) ולכן היא אידיאלית עבור עסקים, יועצים ומעניקי שירות מכל סוג, במיוחד כאלו שמחפשים ליצור שיתופי פעולה עם עסקים וחברות.
היום אראה לכם בדיוק איך פותחים דף עסקי בלינקדאין, איך מגדירים את פרטי העסק בעמוד, איך יוצרים את הפוסט הראשון שלכם ומה חשוב לדעת בניהול השוטף של הדף. מוכנים? כבר מתחילים.

הקמת הדף העסקי שלכם
כדי לפתוח עמוד/דף עסקי בלינקדאין, אתם צריכים שיהיה לכם פרופיל אישי בלינקדאין. אם אין לכם פרופיל אישי, הירשמו ופתחו אחד, כדי שתוכלו להמשיך בתהליך.
כאשר יש לכם פרופיל אישי, הקימו את הדף העסקי שלכם על ידי לחיצה בתפריט העליון בדף על WORK לאחר מכן בתפריט הצדדי שנפתח על CREATE A COMPANY PAGE.
בעמוד שנפתח אתם יכולים להגדיר את סוג העסק שלכם מתוך הרשימה המופיעה. אופציות נפוצות הן SMALL BUSINESS אם אתם עסק קטן של עד 200 עובדים, או MEDIUM TO LARGE BUSINESS אם אתם עסק של מעל 200 עובדים.
















פתיחת דף עסקי בלינקדאין: הגדירו את פרטי העסק
אחרי שפתחתם את הדף העסקי בלינקדאין ובחרתם את סוג העסק, בחרו בהגדרות הראשוניות של העסק כפי שיופיעו בדף החברה. הגדרות אלו כוללות את סוג התעשייה, גודל החברה, סוג החברה, לוגו/תמונת פרופיל ותיאור קצר של העסק.
שני דברים שחשוב לי להדגיש בנקודה זו:
- הוסיפו תמונת פרופיל הכוללת את לוגו העסק, כלומר תמונה מרובעת בגודל מותאם ללינקדאין
- בסעיף התיאור ספרו על העסק והשירותים שאתם מציעים בהרחבה ככל האפשר.

הוסיפו באנר / תמונת קאבר
כעת לאחר שסיימתם עם ההגדרות הראשוניות, הגיע הזמן להוסיף תמונת קאבר לעמוד שלכם.
תמונה זו תופיע בראש העמוד ויש לה חשיבות רבה לרושם הראשוני של צופים שמבקרים בדף העסקי. לפני העלאת התמונה, בדקו את גדלי התמונות המומלצות בלינקדאין והעלו תמונה בגודל מתאים.
לעדכון הבאנר לחצו על אייקון העט בראש התמונה ולחצו על הכפתור UPLOAD COVER IMAGE. לאחר שהעליתם את התמונה, אתם יכולים להזיז ולמקם אותה עד שאתם מרוצים מהתוצאה.

ערכו את פרטי העסק ומידע נוסף
כעת הגעתם לשלב בו עליכם להכניס את יתר הפרטים החשובים לגבי העסק שלא יכולתם לכלול בשלב ההגדרות הראשוניות.
כדי לעשות זאת, לחצו על האייקון מתחת לתמונת הקאבר. במסך שנפתח תוכלו לעדכן את תמונת הפרופיל, שם ותיאור העסק.
בתפריט השמאלי בחלון שנפתח אתם יכולים לעדכן נתונים כמו האשטאגים, מיקום, אודות, שפות ועוד. עברו על כל האפשרויות ומלאו כל שדה אפשרי ורלוונטי. ככל שתמלאו יותר פרטים, כך העמוד יהיה עשיר במידע ויופיע יותר בתוצאות חיפוש בלינקדאין.

פרסמו את הפוסט הראשון שלכם
סיימתם עם החלק הקשה בתהליך! כל הכבוד! עכשיו אתם מוכנים להתחיל לפרסם פוסטים בעמוד העסקי. עשו זאת על ידי לחיצה על START A POST בדף העסקי והכנסת תוכן ההודעה ומולטימדיה (תמונות או סרטונים) במידה ויש לכם.
אני ממליץ בחום על שילוב תמונות בפוסטים שאתם מפרסמים בלינקדאין. בתמונות הכוונה שלי היא לתמונות מקצועיות, לא לתמונות באיכות נמוכה שמוצאים בגוגל. אתם יכולים למצוא תמונות רלוונטיות באתרים המציעים תמונות בחינם לשימוש מסחרי. אם יש לכם תקציב לנושא, המלצה חמה שלי אליכם היא להשתמש באתרי תמונות בתשלום. שאלו יאפשרו לכם למצוא תמונות איכותיות יותר מבלי לדאוג לגבי זכויות יוצרים.
איך ממשיכים בניהול הדף העסקי?
לאחר שסיימתם עם פתיחת הדף העסקי בלינקדאין, מה שנותר לעשות זה לנהל ולעדכן בשוטף את הדף בחדשות הקשורות לחברה או לעסק. אם אתם רוצים לקחת את הפרסום עוד כמה צעדים קדימה, תוכלו גם להקים קמפיין בלינקדאין ולהיעזר באפשרויות המדהימות שמציעה לינקדאין למפרסמים.
כיום רוב העסקים שפותחים דף עסקי בלינקדאין עושים זאת כדי לפרסם את החברה לעסקים נוספים ולאפשר שיתופי פעולה עם עסקים אחרים.
מטרה נוספת היא גיוס עובדים בלינקדאין, במיוחד כשמדובר בעובדי היי טק או בוגרי תואר אקדמאי.
הפופולריות של לינקדאין בארץ גדלה, כאשר בעולם היא כבר ענקית וראשונית בתחומה. אם אתם מחפשים לבלוט בתחום העיסוק שלכם, ודאו שיש לכם דף עסקי איכותי בלינקדאין ודאגו לנהל אותו באופן מקצועי ושוטף.
אם המטרה העיקרית שלכם היא גיוס עובדים, אני ממליץ בחום לכלול בדף העסקי תמונות של עובדים מרוצים בחברה שלכם. אלו מהוות תמריץ למחפשי עבודה בתחום לשלוח לכם קורות חיים ותהפוך את התהליך של מציאת עובדים לקל יותר עבור הארגון.
הסתבכתם? צריכים עזרה עם הדף העסקי שלכם בלינקדאין?
יותר מאשמח לעמוד לרשותכם, צרו עמי קשר כעת.