פרופיל פרטי ככלי לצורך קידום אורגני בפייסבוק
הכלי הראשון בו ניגע הוא הפרופיל האישי שלכם, המהווה כלי מאוד שימושי לקידום אורגני בפייסבוק. אני מציין את זה בהנחה שאתם מפעילים אותו הרבה זמן (הכי חשוב שהיה פרופיל ותיק) ושאתם מעלים את תוכן איכותי ועושים את הפעולות הנכונות בעזרתו. חילקנו את האיך עושים את הפעולות הנכונות ל-3 תתי נושאים שיעזרו לכם:
- פרסום כמות גדולה של פוסטים רלוונטיים לחברים שמכירים אתם. רצוי מאוד שיהיו מצחיקים, מקוריים, מעניינים ומתאימים למי שאתם ובצורה החיובית (בדרך כלל) של איך החברים שלכם רואים אתכם. לא חובה להתייחס לדברים שקורים מסביב אלא לדברים שקורים לכם ספציפית בחיים שלכם. לדבר מנקודת המבט שלכם על דברים שקורים היום זאת אופציה מעולה. ככל שתהיו יותר עצמכם ותוכלו להביע את בצורה טכנית טובה יותר, כך תקבלו יותר מעורבות ותקדמו את הפרופיל האישי שלכם לאורך זמן.
- יצירת מעורבות בתגובות בכל מקום בפייסבוק. במיוחד כשאתם מתחילים; במיוחד במקומות שלא צריך יותר מידי מעורבות. יש שוק שנקרא גרילה מרקטינג שמסתנן לקבוצות גדולות. במילים אחרות, רכיבה על פוסטים אחרים. יצירת תודעה מסוימת על משהו בפייסבוק באמצעות תגובות מקוריות ומושכות.
- שליחת הודעות פרטיות או רשימת תפוצה בוואטספ. תרשמו את האנשים שמגיבים לכם ותפעילו אותם. זה מאוד עוזר להפעיל אנשים שאתם יודעים שכבר אוהבים אתכם ואוהבים את התוכן שלכם. תודיעו להם מה אתם מפרסמים ועוררו מעורבות איתכם. שאלות מיוחדות, תיוג חברים והרבה מאוד דברים בהמשך.
קבוצות קטנות וגדולות בשביל לקדם את דף הפייסבוק שלכם
שימו לב שיש כאן מדריך קודם שהעלאתי כאן כבר על קבוצות בפייסבוק. בקצרה – תמצאו את הקבוצות עם השם נכון ומילות מפתח נכונות ורלוונטיות לעסק שלכם. תגלו הרבה מעורבות – העלו פוסטים, השאירו תגובות, ענו על שאלות, עוררו מעורבות בעצמכם והניעו לפעולה. אם מדובר בקבוצה שלכם, ניתן לערוך את הגדרות הקבוצה ולכתוב תקנות ברור עם הנחיות ברורות לאנשים שנמצאים בקבוצה עצמה.
שימו לב שלא להיחסם מקבוצות. אם אני משתף דברים מקבוצה אחת או מדף לתוך קבוצה אחרת, הפייסבוק שואל את עצמו האם האדם שמשתף הוא בעצם רובוט. זה פשוט מאוד – הדרך היחידה להימנע מחסימה מקבוצות היא כל פעם לשנות את השיתוף. המטרה היא שינוי הפוסט ולא לפרסם את אותו אחד, פרסום מהפרופיל הפרטי שלכם, הוספת תוכן נוסף לשיתוף עצמו הרלוונטי לפוסט (שורה לפני הפוסט).
שימוש נכון בדף הפייסבוק שלנו בשביל לקדם פוסטים ומודעות אורגניות
פייסבוק הוסיף את האופציה של להוסיף סטורי לעמוד הרגיל שלכם. זה כלי מעולה בשביל שתוכלו לחזק את הנוכחות שלכם בדיגיטל. שימוש נכון בסטורי יכול להיות רלוונטי גם לקידום אורגני באינסטגרם וגם ככלי לקידום אורגני בפרופיל הפרטי שלכם. כדאי מאוד להשתמש בסטורי כי אנשים רואים את זה ברגע שנכנסים לפייסבוק (כמה מפתיע). אפשר להשתמש גם בכלים המגוונים שיש לפייסבוק להציע בשביל לשפר את נראות התוכן.
מטרה בפרסום אורגני בדיגיטל היא להראות למה כדאי באופן ברור להגיע לעסק שלכם. תמצאו את הייחוד הברור של העסק שלכם (לכתוב שאתם הכי טובים או תותחים זה פשוט לא מספיק) בצורה פרקטית – מרכז היופי "אקסניה" מציין באופן ברור שהציפורניים שהיא בונה לא יפגמו במשך יותר מחודש. אפליקציית לאירוח מטיילים ישראלים "יש" אותה אני עוזר לשווק מראה את הנינוחות הברורה שהיא נותנת למטיילים בשימוש באפליקציה הזאת – לא צריך להביא מחשב, אפשר לקבוע את כל הטיול מראש ואפשר לחסוך הרבה מאוד כסף מקום ללכת לבתי מלון. כדאי לכם לברר על היתרונות הברורים של העסק שלכם או לספק ללקוחות כאלה.
למרות שציינו את זה קודם, שיתוף בקבוצות מאוד מקדם דפים עסקיים והוא בחינם לגמרי. לא לשכוח – הוסיפו משפט המתאר את הפוסט ואת הייחוד בעסק שלכם כדי שהפייסבוק עצמו לא יחשוב שאתם רובוט (ראו ערך כאן למעלה).
Marketplace – כלי חדש שאפשר להשתמש בו גם לעסק שלכם
חנות יד שנייה ייחודית לפייסבוק. אם יש לכם מוצרים או אתם אנשים שמקדמים מוצרים תפרסמו אותם ב-Marketplace. זה ייתן לכם עוד לקוחות מכלום – היא יכולה לשמש גם כפלטפורמת קידום אורגני בפייסבוק. ניתן למצוא שם בקלות מוצרים ובהמשך ניתן למצוא בקלות את המוצרים שלכם בכל מקום שאתם נמצאים בו בעולם. שימו לב רק – המטבע שיוצג לכם הוא המטבע המקומי בו אתם מחפשים לעשות את הקנייה שלכם.
באופן גם קצת יותר אישי – היום ה-Marketplace משמש כפלטפורמה נוספת ליד 2 בצורה אישית שלכם. אולי תוכלו בטעות למצוא דברים רלוונטים אליכם ולהוסיף דברים לעסק ולבית שלכם במחירים זולים יחסית.
איוונטים הם כלי שימוש בשביל קידום אורגני בפייסבוק
נכון שלא נגענו בנושא הזה בסרטון, אבל כדאי מאוד להסביר על איוונטים קצת. אם אתם מתכננים משהו מיוחד לעסק שלכם – קורס שאתם מלמדים, אירוע במסעדה שלכם או אפילו יום מיוחד בחנות שלכם איוונטים זאת דרך טובה מאוד להגיע ליותר אנשים. לפעמים זה נותן גם אינדיקציה מסוימת של כמה אנשים הולכים לבוא אליכם ביום מסוים.
קודם כל, רצוי להזמין אנשים שיפרגנו לכם ויסמנו שהם מגיעים. אתם רוצים שזה יראה כאילו הרבה מאוד אנשים מתכננים להגיע. זה מקדם את האירוע שלכם משמעותית בעיני האנשים שרואים אותו כהמלצה. לזכור שלפעמים לא כדאי לעשות יותר מידי אירועים כאלה – פייסבוק מגביל את מספר ההזמנות אחרי שאתם מזמנים יותר מידי אנשים (בהתחלה זה 500 ולאחר מכן יורד ל-50).
קידום אורגני בפייסבוק נכון יכול להיות יותר יעיל מקידום ממומן
עקרון מאוד חשוב בעסק הוא עניין של עלות/תועלת. אם תוכלו לקדם את העניינים שלכם בצורה אורגנית יעילה, אתם תקבלו תוצאות בזמן ארוך יותר מממומן וגם לקוחות אמינים יותר. אם אתם רוצים יותר לקוחות ועכשיו כדאי להשתמש בקידום ממומן של פייסבוק (כמובן בהתאם לסוג העסק שלכם – יכול להיות שקידום ממומן או אורגני בגוגל יתאים יותר).
אני תמיד ממליץ להתייעץ איתי ולהבין מה באמת יותר טוב לעסק שלכם.