fbpx

קידום בפייסבוק בערים קטנות

קידום בפייסבוק בערים קטנות | סער ברעם

ערים קטנות סובלות ממחסור באנשים, לכן עסקים חושבים שהם לא צריכים לקדם בפייסבוק. חקרתי מדריכים שונים, בדקתי באינטרנט והגעתי לכמה מסקנות בעזרתן ניתן לקדם בפייסבוק בערים קטנות ולהפיק מזה רווח, ולהבין מהם היתרונות היחסיים שלנו כעסק קטן בעיירה קטנה.

מהי עיר קטנה?

לפני שאנחנו מתחילים לדבר על פתיחת עסק וקידום בפייסבוק בעיר קטנה, כדאי שנגדיר מהי עיר קטנה, או ליתר דיוק למה אני מתכוון כשאני אומר עיר קטנה. לצורך העניין, עיר קטנה היא אזור עירוני המכיל מתחת ל-30 אלף אנשים. קריית מלאכי היא עיר קטנה, כמו כן כפר יונה, קריית שמונה, ערד, אופקים, מגדל העמק והלאה הן ערים קטנות.

מהם היתרונות המרכזיים שלנו בעיר קטנה?

  • תחרות נמוכה יחסית – בערים קטנות יהיו פחות עסקים, כי יש פחות אנשים. ה"קרב" לא יהיה נגד עסקים אחרים, לכן כל מה שצריך לחשוב זה איך למשוך את הלקוח, ולא איך להביס את המתחרה. בנוסף לכך, אפשר להקים עסק גנרי מבלי לשבור את הראש ולחשוב על "מה אני יכול להעניק ללקוחות שלי שיהיה מיוחד". למרות זאת, אני ממליץ תמיד לחשוב על רעיון מקורי, גם בקנה מידה ארצי כדי למשוך לקוחות שלא נמצאים בסביבה הקרובה שלכם.
  • יתרון גיאוגרפי מובנה מראש – העובדה שכל עסק אחר נמצא מרחק נסיעה (לפעמים ארוכה) נותנת את היתרון הברור אותו כדאי לשים במרכז הפרסום לעסק מקומי.
  • ניתן להכיר את הקהילה המקומית במהירות – אם אי פעם תשאלו קיבוצניק אחרי כמה זמן כל הקיבוץ יודע על זוג חדש, הוא יגיד שתוך יום. ערים קטנות גדולות מקיבוצים, אבל העיקרון הוא אותו עיקרון. שמועות בעיר קטנה מתפשטות מהר.
  • עלויות שכירות זולה – השכרת חנות בתל אביב עולה פי כמה משכירות חנות בעיר קטנה. התחרות הנמוכה על חנויות ומשרדים חוסכת עלויות משמעותיות. הכרתי אנשים ספציפיים שהחליטו לעבור לאילת נטו בגלל ההוצאות הנמוכות על העסק שלהם ועדיין יכלו להתפרנס באותה מידה.
חיפוש בפייסבוק

הכדאיות של קידום בפייסבוק לערים קטנות

חלק מהסיבות כאן נובעות ממה שכתבתי למעלה, וחלק ממידע שאספתי מהעיר הקטנה בה אני גדלתי, כפר יונה.

  • אפשר להשקיע מעט כסף בשביל שכולם יכירו אותך – בגלל שכמות הקהל המקומי היא קטנה, אפשר להגיע לכולו במעט כסף מאשר קהל עירוני. זה נוסחה פשוטה – פחות קהל, פחות השקעה בפרסום ממומן. יותר מזה, קבוצות קהילתיות בערים קטנות בדרך כלל פעילות. ייתכן וכל מה שעסקים יצטרכו לעשות זה לפרסם פוסטים בכמה קבוצות מקומיות ולא להשקיע בקידום ממומן בפייסבוק בכלל.
  • תושבים של ערים קטנות מבלים יותר זמן מול המסך – זה בעיקר נובע מחוסר פעילויות במקום בו הם נמצאים. כמה פעמים פגשתם אדם שהגיע מעיר כמו ערד והוא אמר לכם שהיא תוססת ברמה לא נורמלית? אני לא מתכוון להעליב את ערד, אני בטוח שיש לה יתרונות רבים על פני ערים קטנות וגדולות אחרות אבל אין לה תרבות פנאי כמו שיש בגוש דן, או לצורך העניין, בבאר שבע. לכן, אנשים יבלו מול המסך (פלאפון, מחשב).

קידום בפייסבוק בערים קטנות עובד

עזרתי במו ידי לעסקים קטנים בכפר יונה להפוך להיות עסקים רווחיים בזמן קצר דרך פרסום בפייסבוק יעיל. כל מה שצריך לעשות זה מאמץ קטן בשביל לקבל תגמול גדול.
אסטרטגיה לקידום בפייסבוק בערים קטנות
לאחר התייעצות עם מומחה לשיווק דיגיטלי, נוכל לקיים אסטרטגיה פשוטה שבאמצעותה כל העיר תדע עלינו תוך חודש (כמובן בהתחשב בתקציב שיש לנו, בכמות המשתמשים בפייסבוק בעיר וברמת היעילות של הקמפיין שלנו). פתיחת עסק מוצלח בעיר קטנה יכול להוביל לפתיחת עסק אחר בעיר קטנה אחרת, ובהמשך, לבניית עסק גדול של ממש.

קראו גם את המדריכים הבאים

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button