הרבה פעמים שואלים אותי איך מקדמים בפועל בפייסבוק ובאינסטגרם. החלטתי לשבת ולהראות לכם בדיוק איך לעשות את זה, שלב אחרי שלב, ואפילו לתת לכם אופציה נוספת שתקל על פרסום התוכן שלכם. בואו נדבר על קידום בפייסבוק ובאינסטגרם ואיך משתמשים ב-Creator Studio.
מאז שפייסבוק קנתה את חברת אינסטגרם, היא סיגלה בהדרגה את הפלטפורמה לפייסבוק. זה מתבטא באלגוריתמים של הקידום בה אבל בעיקר בחוויית המשתמש ובשילוב של מנהל המודעות בשתי הפלטפורמות. יש הרבה מאוד הבדלים גם בהצגת המדיה למשתמשים ובאופי המשתמשים עצמם. אנחנו נלמד על המשותף להם ועל עבודה נוחה גם באינסטגרם וגם בפייסבוק.
למה מחברים בין קידום בפייסבוק ובאינסטגרם?
אינסטגרם היא פלטפורמה נפרדת, וכפלטפורמה נפרדת, תוכן המודעות מוצג בצורה שונה וגם אופי הקהל צעיר בהרבה. למרות זאת, זאת עדיין אותה חברת אם (פייסבוק) ומשתמשים באותה פלטפורמת פרסום של פייסבוק. בנוסף לכך, אם נכנסים לרוב הפרסומות שלנו, והדף שלנו מחובר לעמוד האינסטגרם, תשימו לב שהקמפיינים מפורסמים בשני המקומות.
למרות זאת, אנחנו נוטים לחשוב שהמערכת של פייסבוק תעשה את ההתאמות בעצמה, וזה לא תמיד המקרה. אינסטגרם הרבה יותר ויזואלי ופייסבוק הרבה יותר טקסטואלי באופי פרסום התוכן שלהם. אנשים לאחר גיל 25 בדרך כלל יעדיפו תוכן וטסקט, ולכן הם מעדיפים את הפייסבוק. במילים אחרות, עדיף בפייסבוק לפרסם פוסטים מרובי מלל ולא להשאיר תגובות קצרות, או מחמאות של מילה אחת.
האמת שמאוד פשוט לגשת לזה במנהל המודעות. אם אתם תגלגלו למטה, אתם תראו חלק שנקרא "Placements", או "מיקומים" בעברית. באזור הזה יש לכם רשימה של מקומות בהם אתם יכולים לפרסם את המודעות שלכם בדיוק רב; ניתן לפרסם בסטורי של אינסטגרם, או בסטורי של המסנג'ר של פייסבוק (עד כדי כך מדויק). יש גם Audience Network שהיא רשת המדיה של פייסבוק; ומערכת המודעות עובדת בספיציפיות ובפילוח קהל מרשים ביותר.
Creator Studio
הפלטפורמה החדשה של פייסבוק עוזרת לסדר את כל הפוסטים שלכם, בין אם זה בפייסבוק או באינסטגרם. כמובן שמומלץ לחבר את דף הפייסבוק ודף האינסטגרם אחד לשני או לביזנס מנג'ר מאוחד כדי שנוכל באמת לגשת לשני החשבונות בקלות. אם אתם תסתכלו למעלה אתם תראו שאתם יכולים לשנות בקלות בין שניהם.
יש גם אופציות ב-Creator Studio לשנות את הפרסום שלכם בהתאם למקום בו אתם רוצים לפרסם אותו – יש Instagram Feed, Instagram TV ויש עוד אופציות גם במסך הפייסבוק.
אנחנו יכולים להשתמש בכמה עמודים שונים ב-Creator Studio. יש לנו אופציה להעביר בין דפים ועמודי אינסטגרם שונים אותם אנחנו מנהלים.
שימו לב לפרט חשוב מאוד: קו מיתוגי עיצובי. שימו לב שאתם תמיד מגיעים לאותם אנשים עם עזרים ויזואליים תואמים. אם לצורך העניין, יש לי כמה פוסטים שמאוד מותאמים לאיסנגרם, והם צריכים להיות מותאמים לפייסבוק בצבע, נראות ועיצוב. ההיגיון מאחורי זה מוסבר בספר של סודות השיווק של ביבי. לא נכתב שם על ריבוי מסרים, אלא להיות מומחים במסרים הקיימים שאתם מעבירים. שימו לב שהמסרים שלכם נשארים קבועים בפלטפורמות בהן הם מופצים. ברגע שיראו אתכם שדפי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם חוזרים על אותו מסר, אתם תבססו את האמינות שלכם בעיני הגולש. קו עיצוב חשוב לא פחות, במיוחד במקומות כמו אינסטגרם – זה גורם לאנשים שרואים אתכם במקומות אחרים להיזכר בכם ולנסות ליצור קשר איתכם בשנית.
יש המון התאמות שצריך לעשות לפייסבוק ולאינסטגרם. בעולם האינסטגרם, במיוחד במודעות האינסטגרם, צריך לפרסם משהו שקל להתחבר אליו, משהו שמשדר המון מסרים סמויים. לעומת זאת, בפייסבוק, אפשר בקלות לדבר על ה"למה לי". למה אני צריך לקנות ממך? למה זה טוב לך? איך אתה סובל פחות? באינסטגרם צריך לצבור עוקבים לאורך זמן ולא רק למכור ואת כל ההיבטים של המוצרים או השירות שאנחנו נותנים בגירוי ויזואלי בלבד.