המטרה של פרסום עסק בוויז היא מאוד פשוטה; שהעסק שלכם יופיע אצל נהגים עם תחומי עניין רלוונטיים הקרובים למקום שלו. אנחנו צריכים לזכור שיותר ממאה ועשר מיליון נהגים משתמשים באפליקציה הזאת, במיוחד בישראל. זה יכול לתת לכם כוח פרסום חזק מאוד לעומת המתחרים שלכם. בנוסף לכך, וויז מיועדת לחסוך זמן לנהגים לכן היא רוצה שהעסק שלכם יהיה רלוונטי וקרוב לנהג.
למי זה מתאים?
עסקים סביבתיים שעלולים לעצור בהם ולהשתמש בהם: תחנות דלק, חנויות נוחות, פרחים, מסעדות, מבצעים בחנויות באזורים מאוד מסוימים, חנויות טבע ועוד הרבה מאוד. תקציב הפרסום חייב לעלות על 180 ₪ בחודש. היום נדבר על איך לעשות את זה, איך להירשם, איך להעלות מודעה ראשונית ואיך לגרום לנהגים לעבור בעסק שלנו.
איך אנחנו נרשמים לשירות?
קודם כל פשוט לחפש בגוגל "פרסום בוויז" וזה יגיע כתוצאה ראשונה.
נכנסנו לפרסום בוויז ואז הוא מבקש מאיתנו להתחבר. ניתן להתחבר דרך הגוגל ולחסוך את תהליך ההרשמה; רצוי להיכנס דרך חשבון האימייל של העסק שלכם ולא האישי שלכם. מלאו את שם העסק שלכם, תיאור העסק (ייחוד העסק כמובן אם אפשר), מיקום העסק, סוג העסק (אופציות שונות הרלוונטיות לעסק שלנו), תקבעו תקציב בסיסי (מינימום 180 בחודש, משמע 6 שקלים ביום). אתם תצטרכו למלא את כרטיס האשראי שלכם ובזה נגמר תהליך ההרשמה הראשוני. החשבון שלכם ייבדק על ידי וויז (עד יומיים) ועכשיו תוכלו להיכנס למודעות שלכם.
ניהול הקמפיינים
קמפיין מנג'ר בוויז הוא שלוחה של גוגל המאפשרת לעסקים ולמשווקים לפרסם אתכם בפלטפורמת הניווט הטובה ביותר בעולם (שעובדת כמעט בכל מקום בעולם בצורה מעולה). תוכלו לראות דרך הקמפיין מנג'ר סטטיסטיקות ופיצ'רים מאוד חשובים למודעות שלכם.
מה זה יראה לכם?
- תנועה (אנשים שראו את המודעה)
- נתוני פרסום
- אישור (צפייה ארוכה במודעה שלכם)
- שינויים שבוצעו או שניתן לבצע
- דיווח עליה
בנוסף לדברים הללו, אנחנו צריכים להבין שהמודעות של וויז עובדות על עסקים הקרובים למקום היעד של האנשים אליהם אתם מפרסמים, ולא על פי הדרך שלהם או המקום ממנו הם באו. זה אומר שהמיקום של העסק שלכם מאוד חשוב וצריך להיות באזור יחסית שעוברים בו הרבה אנשים כמו מרכזי אוכלוסייה גדולים או אזורי תעשייה עם הרבה עבודה מסביב.
הסינון עובד גם באמצעות תחומי עניין לפי הייעוד של המקומות שהמשתמשים הולכים אליהם. סביר מאוד שאם אדם נוסע הרבה לתחנות דלק, מודעות על תחנות דלק יעלו לו בוויז. בנוסף לכך, אם המשתמשים נוטים לנווט הרבה לבית עסק מסוים, הוויז יבין שזה תחום עניין (כי מקום עבודה הוא גם תחום עניין) ולכן ישתמש בזה באלגוריתם שלו.
ניהול מודעות
המודעות צריכות להיות קצרות מאוד. בו בזמן, הן צריכות לכלול –
- יתרון משמעותי על האחרים
- יכולות להישמע כחלק משיחה שגרתית עם חברים
- מה העסק שלכם מספק
לפעמים יידרש לוגו ועיצוב גרפי מתאים, לכן ורצוי מאוד לפנות למעצב גרפי שיעצב לכם את הדברים המתאימים (אם אין לכם עד עכשיו). המודעות בוויז קצרות מאוד לכן גירוי ויזואלי טוב נדרש.
ניהול המיקומים
כמו שכתבנו קודם, ניהול המיקומים צריך להיות קריטי. בהתאם לכמות הסניפים שבבעלותכם, ייתנן לכם עוד אופציות לפרסום בפלטפורמה. בנוסף לכך, הקפידו על הגדרת מיקום העסק שלכם כי הפרסום בוויז עובד על פי היעדים של הנהגים מסביכם. אתם יכולים פשוט לראות את חבילות הפרסום הממומן בוויז.