כבר לא מעט שנים שהרשתות החברתיות השונות הן חלק בלתי נפרד מחיינו. כולנו, בעלי עסקים ולקוחות כאחד, צורכים תכנים ועושים בהן שימוש כפלטפורמות שיווקיות לקידום העסק ולמכירת השירותים או המוצרים שלנו. מפייסבוק, דרך יוטיוב ועד לוואטסאפ, מהם עקרונות היסוד אשר יסייעו לכם לצבור עוקבים ולמנף את העסק?
מזה מספר עשורים שהרשתות החברתיות, כאשר בראשן המלכה האם, פייסבוק, אחותה הקטנה אינסטגרם, יוטיוב, ועוד רבות אחרות, הנן חלק מהותי בחיינו.
כבעלי עסקים, הרשתות החברתיות הן אלמנט מרכזי בשיווק שלכם ברשת, בנראות ובביסוס המותג. בהיותן פלטפורמות שיווקיות מבוססות וחזקות, פרסום ברשתות חברתיות אשר מתבצע באופן איכותי ומדויק, עשוי לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין הוצאת כספים מיותרת ובזבוז של משאבי זמן ואנרגיה . מהי רשת חברתית? אלו רשתות חברתיות קיימות וכיצד מתנהלים בהן באופן הכי מדויק שיש? במאמר הבא ריכזתי עבורכם כמה עצות זהב לפרסום ברשתות החברתיות, מוכנים?
צוקרברג לא המציא את הגלגל
יש לי חדשות בשבילכם, הרשתות החברתיות אתנו לא מאתמול ואפילו לא החלו מעידן פייסבוק. למעשה, עוד הרבה לפני כן, אם חלקכם זוכרים, היו קיימות רשתות חברתיות כדוגמת מקושרים וכד'. הן שימשו אותנו להעברת תכנים, לשיתוף מידע, לשאלות ולדיונים. יותר מהכל הן יצרו ועודן יוצרות, תחושה חזקה של קהילתיות ו"ביחד".
פרסום ברשתות חברתיות – קווים לדמותו
מהי רשת חברתית? רשת חברתית היא למעשה כתובת סבילה באינטרנט להעלאת תוכן. כלומר, אתר אינטרנט או אפליקציה אשר משמשים כפלטפורמה לשיתוף תוכן. חלקן מבוססות על שיתוף תמונות או וידאו, חלקן על טקסט ועוד ועוד. בשורה התחתונה לכולן משותף עיקרון מרכזי אחד – פלטפורמה אשר בה אנשים מתאגדים לצורך שיתוף תוכן, הכרת אנשים נוספים וכד'. כאמור, בשנים האחרונות לאור היותן מרכיב דומיננטי בחיינו, הן משמשות יותר ויותר בעלי עסקים לצרכי שיווק ופרסום.
על סוגי רשתות חברתיות
כיום קיימות מספר לא מועט של רשתות חברתיות, אשר ביניהן קווי דמיון ושוני. על מנת לייצר שיטות עבודה יעילות, אני מבחין בין 3 סוגים עיקריים של רשתות חברתיות:
רשת מבוססת מעורבות – קידום עסק באינסטגרם ובפייסבוק, היא שיטת קידום ברשת סבילה, המבוססת על יצירת ושיתוף תכנים. ברשת מבוססת מעורבות, מי שרלוונטי, טרנדי ומוביל דעת קהל, הוא המצליח.
רשת חיפוש – יוטיוב לדוגמא היא רשת מבוססת חיפוש. שימו לב כי כאשר אנחנו מחפשים מוצר או שירות, רשת יוטיוב מופיעה בתוצאות הראשונות. הסיבה פשוטה, לסרטונים יש הרבה כוח וחשיפה, ככל שיש יותר צפיות ויותר עניין של הגולשים, כך גדלים הסיכויים להופיע במקומות הראשונים. לצורך הדוגמא, סרטונים כמו סרטוני HOW TO הם סרטונים מעניינים ורלוונטיים אשר יתרמו למאמצי השיווק ביוטיוב, בכך שימשכו גולשים, יגדילו עוקבים ויהפכו את הערוץ שלכם לשוקק חיים.
רשת מסרים מיידיים – כדוגמת וואטסאפ, טלגרם, מסנג'ר וכדומה. מדובר למעשה באפליקציית מסרים מיידים, אשר משמשת גם לשיווק ישיר ובלתי אמצעי, בעל עסק מול לקוח הקצה. בשיווק ישיר ישנו פוטנציאל רב למענה מיידי של הלקוח וביסוס קשרים מולו.
טיפ אישי ממני: מחפשים מערכת מעולה לשיווק בוואטסאפ? מוזמנים לבדוק את המערכת של https://www.wbsender.co.
פרסום ברשתות חברתיות – כיצד עושים זאת נכון בכל פלטפורמה?
פרסום ברשתות חברתיות כמו בפרסום, לכל פלטפורמה יש חוקים משלה. עבודה נכונה לאורך זמן, תבטיח לכם תוצאות. ברשת מבוססת מעורבות כמו פייסבוק, כדאי להעלות תכנים רבים, מעניינים, רלוונטיים, עם טיזרים וכותרות מזמינות אשר יצרו סקרנות. ברשת מבוססת חיפוש, כמו יוטיוב, חשוב לייצר קישורים מאתרים אחרים אשר יובילו לערוץ שלכם.
גם כאן, תוכן איכותי, מקצועי ורלוונטי עם כותרות מדויקות הוא אבן היסוד לביסוס המותג שלכם. לא פחות חשוב, הוא אלמנט הגרפיקה והנראות – שמרו על ליין אחיד ועקבי אשר מזוהה אתכם ועם המותג. ברשת מבוססת מסרים מידיים, כמו וואטסאפ, לא מדובר ב"זבנג וגמרנו", אלא בניית מערכת אמון לאורך זמן. איך עושים את זה? מפרסמים תכנים רלוונטיים וקישור להצטרפות לקבוצה במקומות ייעודיים, מדייקים את התוכן לקהל היעד ומניעים לפעולה.
לסיכום:
מגוון הרשתות החברתיות הקיים כיום מאפשר לכם חשיפה עצומה, ביסוס תוכן מקצועי ומיתוג של העסק כאמין, מקצועי, יצירתי ומזמין. יותר מהכל הן משמשות אתכם, בעלי העסקים, כאחד האמצעים החשובים ליצירת ושמירת הקשר עם הלקוחות.
המלצה אישית ממני: קבעו פגישה בת שעה, עד שעתיים, אשר תאפשר לכם סדר ועבודה מובנית בפרסום ברשתות החברתיות, בחירה של זהות גרפית שתלווה אתכם ועוד כלים אשר יסייעו לכם בשיווק מוצלח וממוקד מטרות.
כרגיל, אני כאן לכל שאלה או התלבטות ושיהיה בהצלחה!