בעידן המודרני, כולם ללא יוצא מן הכלל, מבלים חלק ניכר משעות היום מול הרשתות החברתיות. העלאת פוסט בפייסבוק, ציוץ בטוויטר, סטורי באינסטגרם, הפכו לחלק לגיטימי משגרת חיינו, בין אם אנו בעלי עסקים ובין אם אנו אנשים רגילים מן השורה.
בעקבות הביקוש האדיר והמעורבות הגבוהה, אין זה מפתיע שפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, וואטסאפ ורשתות חברתיות נוספות הפכו לכלי שיווקי יעיל ביותר לפרסום שירותים או מוצרים עבור בעלי עסקים.
כמעט כל עסק שמכבד את עצמו בונה מהלך שיווקי כלשהו באחת מהרשתות החברתית, ומשקיע סכומי כסף גדולים בקמפיינים ממומנים. מדוע כדאי להשקיע בשיווק ברשתות חברתיות? מה ההבדלים בין הרשתות השונות? ומה הן ההמלצות שלי כמומחה לשיווק דיגיטלי לעבודה שיווקית נכונה? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.
מדוע כדאי להשקיע בשיווק ברשתות חברתיות?
התשובה לכך היא פסגת החלומות של כל מנהל שיווק: באמצעות שיווק ממוקד ברשתות החברתיות השונות, ניתן להגיע באופן ישיר לקהל היעד הרלוונטי ביותר ולשמור איתו על קשר. במילים אחרות, אתם יכולים לירות המון חיצי שיווק בכל מיני פלטפורמות ולקוות שאחד מהם אולי יפגע במטרה, או להשקיע בכיוון הנכון ולירות את החץ הנכון שיפגע בול במטרה.
כשאנשים פותחים פרופיל ברשתות חברתיות דוגמת אינסטגרם או פייסבוק, הם מספקים מידע מגוון על עצמם: מין, גיל, התחום בו הם עוסקים, תחביבים, אזור המגורים שלהם ועוד פרטים שונים המאפיינים אותם. לא נמצא ברשת האינטרנט מידע אישי באיכות גבוהה כמו המידע שפרוס על מגש של כסף בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין וכן הלאה. מדובר ביתרון עצום למפרסמים, היכולים להגיע בתקציב סביר לקהל היעד הרלוונטי ביותר עבורם.
















מה ההבדל בין: רשת מבוססת מעורבות, רשת מבוססת חיפוש ורשת מבוססת מסרים מיידיים?
רשתות מבוססות מעורבות – דוגמת פייסבוק, אינסטגרם ודומיהן, הן רשתות "סבילות", כלומר לא נעשית בהן שום פעולה אקטיבית חוץ מלהכנס לאתר או לאפליקציה כדי לצרוך את התוכן.
אותו אדם היוצר את התוכן בצורה המותאמת לפלטפורמה ולגולשים, הוא זה שיוביל למעורבות ותגובות רבה, ויסחוף את הקהל.
הטריק שלי: לוודא שהקופי והעיצוב שאנו מכניסים לעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלנו הם מעניינים ורלוונטיים.
ברשתות מבוססות מעורבות, הטריק הוא להעלות תוכן כל הזמן, ולדאוג שהתוכן יהיה נצרך מהר. בפוסטים שנעלה לפלטפורמות הללו, תמיד רצוי שהשורה הראשונה תכיל קופי מושך במיוחד.
רשתות מבוססת חיפוש – יוטיוב למשל, נחשבת לקצת יותר אקטיבית ומאפשרת למתעניינים להגיע לתוצאות חיפוש רלוונטיות בעקבות חיפוש ביטוי מפתח באינטרנט. כך למשל, הגולשים יתקלו בסרטוני יוטיוב בתוצאות החיפוש שלהם, שיופיעו בדרך כלל ראשונים.
הטריק שלי: ככלל, מה שצריך לעשות כדי להגיע למתעניינים חדשים ברשתות מבוססות החיפוש, הוא לגרום לסרטונים להיות רלוונטים ולצבור צפיות רבות. בקידום באמצעות יוטיוב, אני ממליץ ללכת על ליין של מוצרים שנראים טוב מבחינה גרפית, כמו שעושה פיטר שיף, הכלכלן הידוע.
יש לפרסם לעיתים קרובות תכנים רלוונטים לגולשים, ובגוף הסרטון לפרסם קישור הרשמה לעמוד היוטיוב.

רשתות מבוססות מסרים מיידים – אם ניקח לדוגמא את הוואטסאפ והטלגרם, מדובר ברשתות פעילות ביותר, שם הסיכוי שיצפו בכם ופרסומים שלכם הוא גבוה מאוד. ברשתות אלו ניתן לשווק באופן ישיר על ידי קישורים והפניות רלוונטיות, או לפנות למתעניינים אחד על אחד.
הטריק שלי: אם אתם רוצים לבצע ברצינות שיווק ברשתות חברתיות באמצעות וואצאפ או טלגרם, אני ממליץ על תוכנות ייעודיות המאפשרות לשלוח הודעות וואטסאפ בתפוצה רחבה או בניית צ'ט בוטים מבוססי בינה מלאכותית שיאפשרו לכם לשלוח הודעות אוטומטיות בלחיצת כפתור.

לסיום – מספר המלצות לבעלי עסקים וסוכנויות דיגיטל
לבעלי עסקים – שמרו על קו גרפי ומסרים אחידים בפרסומים שלכם הן בשיווק בפייסבוק והן בפרסום ברשתות אחרות. אני מציע לארגן מראש את כל הניירת השיווקית, ולאחר מכן לבסס מסרים אחידים וגרפיקות אחידות בכל המדיות (אם אתם זקוקים לעזרה או רוצים לקבוע פגישת ייעוץ, צרו איתי קשר כאן)
לסוכנויות דיגיטל – אם אתם מסייעים לעסקים שונים לשווק במספר רשתות חברתיות, דאגו שכל נכסי הלקוחות יהיו בבעלותם, כדי לשמור על מקסימום שקיפות ואמינות.
בנוסף, פרגנו להם הדרכה קצרה כדי שיוכלו להבין מה הם בדיוק מקבלים מכם, ולמה זה מומלץ עבורם.
מעוניינים להתייעץ עם מומחה לשיווק ברשתות חברתיות? אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר כעת.