כמה פעמים נכנסתם לרשתות חברתיות ביממה האחרונה? פעם אחת? פעמיים? או אולי 20? אין ספק שפייסבוק וחברותיה, שהגיחו לחיים שלנו בהפתעה, שינו לחלוטין את הרגלי הגלישה והאופן שבו אנו מתחברים עם אחרים. חוץ מההשפעה החברתית העצומה של מדיה חברתית, לרשתות החברתיות השונות יש גם השפעה גדולה על הרגלי הצריכה שלנו.
















כיום, עסק בלי נוכחות ברשת חברתית אחת לכל הפחות מפסיד גישה ישירה לקהל היעד – הפסד שעשוי לגרוע מפוטנציאל הרווחים. אז, מה כדאי לדעת עם שיווק במדיה חברתית? והאם יש דרך נכונה ולא נכונה לשווק ברשתות חברתיות? כאן אני אספק לכם את התשובות לשאלות החשובות האלה, יחד עם הצצה לאחורי הקלעים של שיווק ברשתות חברתיות.
מה זה שיווק במדיה חברתית?
לפני שאכניס אתכם לעומק העניינים, חשוב שתדעו תחילה מה זה בדיוק שיווק במדיה חברתית. שיווק מהסוג הזה (social media marketing – SMM) מתייחס לכל הפעולות שנעשות ברשתות החברתיות כדי לשווק מוצרים ושירותים של חברות שונות.
פייסבוק ואינסטגרם הן שתי המדיות שחולשות על חלק גדול מהתחום הזה, ואתם יכולים לפרסם ולקדם את העסק שלכם בשתי הרשתות האלו, לצד רשתות חברתיות אחרות. יש מגוון דרכים שבהן ניתן לשווק עסקים ברשתות חברתיות, החל ממודעות שצצות בפיד של גולשים ועד לפתיחת עמודים שמוקדשים כל כולם לעסק עצמו. כלומר, שיווק במדיה חברתית הוא בעצם הצגה ופרסום של העסק שלכם ברשתות החברתיות.
ככל שמתהדק הקשר בין גוגל ובין רשתות חברתיות, כך עולה החשיבות של שיווק במדיה חברתית; פירוש הדבר הוא שכדי שאתרים עסקיים יצליחו, הם זקוקים גם לנוכחות ברשתות חברתיות.

למה כדאי לשווק במדיה חברתית?
לשיווק ברשתות חברתיות יש כמה יתרונות גדולים שאתם צריכים. אם אתם שוקלים להקים עסק או להרחיב עסק שכבר יש לכם, אתרים חברתיים הם כלי עוצמתי שתוכלו להשתמש בו למטרות שונות. חלק מהיתרונות של שימוש במדיה חברתית ככלי פרסום הן:
- פנייה ישירה לקהל יעד – בעבר, שיטות שיווק ופרסום היו כמו ירייה באפילה; הייתם צריכים לפרסם את עצמכם בכל מקום ולקוות שמשהו ידבוק. מדובר בבזבוז אדיר של משאבים, אך עם רשתות חברתיות – המצב שונה. לפייסבוק ומדיות חברתיות אחרות יש כלי ניתוח מתקדמים שמציגים מידע על קהל היעד בצורה ברורה ונגישה. באמצעות הכלים האלו, אתם יכולים לעשות פילוח אוכלוסיה, לבחור איפה ומתי לפרסם את המודעות שלכם, באיזה שיטות שיווק להשתמש, ולעשות עוד שלל פעולות בקלות ובמהירות. הודות לכך, אתם יכולים להגיע ישירות לקהל היעד שלכם בלי לבזבז זמן ומשאבים על מטרות אחרות.
- נגישות נרחבת לקהל היעד – חנויות פיזיות מוגבלות מאוד מבחינת נגישות. אנשים לא ייסעו רחוק כדי להגיע לחנות אחת ויחידה, אבל עם רשתות חברתיות, אין מה לדאוג לזה. שיווק במדיה חברתית מאפשר לכם – בעלי העסק, להגיע לאנשים מכל קצוות הארץ, ובכך להרחיב את הנגישות למוצרים והשירותים שאתם מציעים.
- שמירה על מערכת היחסים עם הלקוחות – לעומת שיטות אחרות, שיווק במדיה חברתית מאפשר לכם להיות קלילים יותר ולנהל יחסים עם קהל היעד שלכם באופן ישיר. אתם יכולים לכתוב פוסטים קצרים וקלילים, להכניס הומור לעמודים שלכם, לבקש תגובות על דברים שונים, וליצור אינטראקציה קבועה עם קהל היעד שלכם. טיפוח של מערכת יחסים כזאת נותנת לקהל היעד שלכם ערך מוסף וגם תחושה של קרבה לעסק שלכם; העסק שלכם הופך להיות אחד החברים שלהם במדיה חברתית, והם יכולים ליהנות מהערך המוסף שתיתנו להם בכל מודעה או פוסט.

קידום ברשתות חברתיות – עשה ואל תעשה
כדי לשווק מוצרים ושירותים שונים ברשתות חברתיות בצורה מוצלחת, אתם צריכים להתמקד בשני דברים: איכות התוכן שאתם מעלים והאינטראקציה שלכם עם קהל היעד. להקים עמוד ברשתות חברתיות שנראה טוב ומתעדכן באופן קבוע הוא לא מספיק. מדובר בכלי שהמטרה שלו היא לשמור על קשר עם אחרים – וזה נכון גם לגביי עסקים וקהל היעד שלכם. לכן, חשוב שתספקו לגולשים תכנים איכותיים באופן קבוע ותדאגו להיות איתם באינטראקציה ברשתות החברתיות השונות.
ועכשיו נעבור לאל תעשה…
כמו שאתם בטח יודעים, מדיה חברתית מהווה מפלט עבור רבים מאיתנו. אנחנו נכנסים לפייסבוק ולאינסטגרם כדי לברוח קצת מהשגרה, לראות פוסטים משעשעים, לראות מה אחרים עושים, ובאופן כללי – ליהנות מהייחוד של הפלטפורמות האלו.
לכן, זה חשוב להיות מאוזנים ושקולים כאשר עוסקים בשיווק במדיה חברתית. כדי לשמור על קהל היעד שלכם, אתם צריכים להימנע מ"לדחוף" להם מוצרים ושירותים בצורה בוטה. יש מספיק מודעות שצצות מול העיניים שלנו מדי יום, ואתם לא רוצים שהמודעה שלכם תהיה זו שתשבור את גב הגמל. לכן, ה"אל תעשה" החשוב ביותר בכל הנוגע לשיווק ברשתות חברתיות הוא לפרסם באלגנטיות.
כדי לעשות את זה, אתם צריכים לתכנן אסטרטגיה שיווקית ולעשות את כל ה"מסביב" באופן מקצועי: לבנות את השפה של העמוד שלכם, להעלות תכנים שיווקיים ואינפורמטיביים בצורה נכונה, לשמור על תקשורת עם קהל היעד שלכם, להשתמש בכלי הניתוח של המדיות החברתיות, ולהיות עם אצבע על הדופק בכל עת.
נכון, מדובר בעבודת נמלים שלמרבית בעלי העסק אין זמן עבורה, אך בדיוק בשביל זה אני נמצא פה. שיווק במדיה חברתית מהווה תורה שלמה בפני עצמה, והוא אינו זהה לשיווק של אתרי מכירה. כדי לקדם אתכם לאן שאתם צריכים להגיע, אסור לכם לוותר על נוכחות במדיה חברתית. אם אתם מחפשים חברת שיווק דיגיטלי מקצועית עבור שיווק במדיה חברתית, צרו קשר כעת לכל שאלה.