מי לא מכיר את אינסטגרם? אם לפני כמה שנים הייתי שואל את השאלה הזו, אני די בטוח שהרבה ידיים היו מורמות באוויר. כיום, התמונה לגמרי שונה. מבני נוער, מבוגרים, בלוגרים, עסקים קטנים וחברות ענק, כולם מחזיקים בפרופיל אינסטגרם מתוקתק. למעשה, האינסטגרם הפך לאמצעי שיווקי חזק עד כדי כך שכיום תוכלו למצוא מעל 111 מיליון משתמשים בכל רחבי העולם שעושים בו שימוש להגברת החשיפה והגדלת המכירות באמצעות קידום ממומן. כל מה שרציתם לדעת על פרסום פוסטים באינסטגרם ולא העזתם לשאול, במדריך הבא.
אינסטגרם, הרשת החברתית הפופולארית ואחותה הקטנה של פייסבוק החזקה והוותיקה, הולכת ותופסת תאוצה בקרב משתמשים פרטיים, אך לא פחות מכך, בקרב עסקים וחברות. מעסקים קטנים ומקומיים ועד לרשתות בין ארציות רחבות ומבוססות – עם ההצלחה לא ניתן להתווכח. יד ביד עם הפיכתה לרשת חברתית מבוקשת, אינסטגרם הולכת והופכת לכלי שיווקי חשוב המשמש לקידום עסקים לוקאליים ובינלאומיים כאחד. כבעלי עסקים, חשוב לנו להגיע לקהלים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות ולקחת חלק בפרסום באינסטגרם. כך תעשו זאת נכון.
קצת רקע
הרי אי אפשר בלי קצת היסטוריה. האינסטגרם למעשה החלה כאפליקציה מבוססת ויז'ואל, אשר בבסיסה עיצוב ושיתוף של תמונות. עם הזמן, יותר ויותר אנשים פרטיים ועסקים הצטרפו לרשת החברתית המצליחה וכיום ניתן לומר בוודאות כי מדובר באחת מהרשתות החברתיות הדומיננטיות והמרכזיות בזירה הדיגיטלית. רוצים קצת מספרים לסבר את האוזן? באינסטגרם פועלים מעל 700 מיליון משתמשים הפעילים בה מספר פעמים בחודש, כמחצית מהם פועלים בה מדי יום. כמויות התנועה האדירות האלו הפכו אותה לאפיק פרסום איכותי ומבטיח עבור מאות אלפי מותגים ועסקים ברחבי העולם. זה לא מפתיע, פרסום פוסטים באינסטגרם מאפשר לכם לדייק לקהל היעד שלכם, אותו תוכלו לאפיין ולפלח בהתאם למשתנים שונים ולא פחות חשוב להגביר את החשיפה ולהניע את המכירות שלכם.
כיצד פועלת רשת האינסטגרם?
האינסטגרם מתפקדת כרשת חברתית ענפה באמצעות חיבור דיגיטלי בין אנשים ברחבי העולם. האפליקציה מתבססת על אלגוריתם אשר חושף אותנו, המשתמשים, לעסקים שונים בהתאם לתחומי עניין, צפיות ובחירות קודמות ובכך הוא מדייק את הפנייה הישירה לקהל היעד הרלוונטי למוצר והופך את החשיפה והשיווק לאפקטיביים במיוחד.
הצעד הראשון של פרסום פוסטים באינסטגרם – בניית פרופיל עסקי
היכן מתחילים? בכדי לעשות פרסום פוסטים באינסטגרם יש ליצור זהות למשתמש עסקי ורק אז יהיה ניתן להתחיל בפרסום. הפרופיל העסקי שלנו הוא חזות העסק ועל כן חשוב שיציג את התדמית הנכונה.
בביו יש לדאוג שיופיעו הפרטים הרלוונטיים:
- תמונת פרופיל עם לוגו המותג
- לינק לאתר
- משפט מייצג
זכרו כי הפרופיל מלווה את כל הפרסומים שלכם ולכן חשוב שישקף את המהות באופן הטוב ביותר.
דוגמא לפרופיל של MyBaby ירכא:
לא מצליחים לפתוח חשבון? הכנתי לכם את המדריך המלא לפתיחת חשבון באינסטגרם.
כיצד מתבצע הפרסום באינסטגרם?
בשנת 2012 נרכשה אינסטגרם על ידי פייסבוק ועל כן הפרסום באינסטגרם מתבצע באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק. בעת פרסום בפייסבוק, תוכלו לבחור האם הפרסום יופיע רק בפייסבוק, באינסטגרם, או בשתיהן וכן לנטר, לעקוב ולהשוות בין הביצועים בשתי הפלטפורמות הללו.
פרסום פוסטים באינסטגרם – שלב אחר שלב
אז איך זה עובד בתכל'ס? ממש כמו בקידום ממומן בפייסבוק
בשלב הראשון – בוחרים את יעד הקמפיין ביחס למטרות (לדוגמא קמפיין מעורבות, תנועה וכד')
בשלב השני – מגדירים את קהל היעד והמאפיינים שנרצה. באמצעות אופציית הלוקיישן נוכל לבחור את המדינה או האזור אשר רלוונטיים לנו.
באמצעות הגדרת קהל יעד, נוכל לסמן ולמקד את הקהלים המתאימים לנו למודעה. נגדיר גילאים, מגדר, תחומי עניין מדויקים לנו ואי הכללה במידת הצורך לתחומי עניין שאינם מתאימים .
כאן תוכלו לקרוא עוד על עלות פרסום בפייסבוק)
בשלב הבא – מגדירים תקציב יומי או תקופתי ומתזמנים את הפוסט למועד המתאים. בשלב הכמעט סופי קובעים את אופן האופטימיזציה לקמפיין: אוטומטי, מחיר לקליק, מוגדר ידנית וכד'.
לאחר שסיימנו עם שלב הטרגוט והתקציב מתקדמים לשלב הסופי.
סנכרון עמוד הפייסבוק והאינסטגרם
בדקו כי עמוד הפייסבוק והאינסטגרם מסונכרנים. לחיצה על הכפתור של אזור האינסטגרם תעזור לכם לחבר בין השניים. ברגע שהחיבור בוצע, לחצו על אזור בחירת הפוסט ותוכלו לראות את כל הפוסטים שהעליתם גם בפייסבוק וגם באינסטגרם – תזהו אותם בקלות לפי האייקון שיש ליד כל פוסט. בחרו את הפוסט מהאינסטגרם שאתם רוצים לקדם, וצאו לדרך, בהצלחה!
.
לסיכום, אינסטגרם מסתמנת כאחת הזירות הדיגיטליות המבטיחות ויותר ויותר בעלי עסקים מבינים את החשיבות שלה ככלי שיווקי ופרסומי עוצמתי. ומה אתכם? מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר כעת!