לפני שנתחיל, קצת רקע כללי למי שלא מכיר את האינסטגרם (אם יש מישהו כזה בינינו).
בשנת 2010 הושקה אפליקצית אינסטגרם כאפליקציה חברתית לשיתוף תמונות. תוך פחות משנתיים, היא זכתה להצלחה מסחררת, ותוך תקופה קצרה כבר היו מחוברים אליה 10 מיליון משתמשים. מכאן והלאה, הדרך לתהילה הייתה מהירה – פייסבוק רכשה את אינסטגרם במיליארד דולר, הוסיפה לה כמה וכמה פיצ'רים חדשים כמו סרטונים, סטורי ונוספים, והביאה אליה מאות מיליוני משתמשים חדשים.
מדובר ברשת עם פוטנציאל אדיר שכדאי לכם מאוד להשקיע בה חלק מסוים מתקציב הפרסום שלכם.
פרסום עסקים באינסטגרם – איך עושים זאת נכון? אילו סוגי קמפיינים קיימים? ומי אמר שזה בכלל מתאים עבור העסק שלכם?
פרסום עסקים באינסטגרם- למה זה כדאי?
לפני שנצלול לעומק ונביא לפניכם שלל טיפים ועצות הקשורים לפרסום עסקים באינסטגרם, נענה על שאלה שרבים שואלים אותי – האם כדאי להשקיע בפרסום באינסטגרם?
התשובה שלי היא שבהחלט כן, במיוחד אם מדובר בעסק בתחום הויזואלי, הכוונה היא לשיווק לקוסמטיקאיות, מסעדות, צלמים, מעצבות פנים, קונדיטורים וכן הלאה. הפרסום העקבי באינסטגרם עשוי להביא לעסק חשיפה לכל סוגי הגילאים, בפרט לדור הצעיר שמשתמשים באינסטגרם בתור הרשת החברתית שלהם.
הנה עוד כמה סיבות טובות לבחור באינסטגרם כפלטפורמת הפרסום העיקרית שלכם:
פרסומות, פרסומות בכל מקום – הפרסומות באינסטגרם מופיעות לגולש גם בפיד, גם בסטורי וגם בזמן הגלישה באפליקציה. משמע, אתם יכולים לפרסם את עצמכם בשלל וריאציות.
תמונה אחת שווה אלף מילים – לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. תמונה אחת באינסטגרם עשויה לחולל תנועה ומעורבות של אלפי גולשים. לא מעט דוגמניות כמו בר רפאלי וגל גדות, בנו וממשיכות לבנות את הקריירה שלהן הודות לתחזוק מתמיד של פרופיל האינסטגרם שלהן. השיתוף ברשת, התיוגים והבאזז סביב התמונות מכפילים את הכוח וההשפעה שלהן.
חשיפה חינמית איכותית – עסקים יכולים בקלות לנצל את הפלטפורמה ואת החשיפה החינמית שהיא מציעה. המערכת החברתית המוטמעת באינסטגרם מאפשרת חשיפה של כל פוסט לכל עוקבי הדף.
להגיע בקלות לגולשים מכל העולם – נכון להיום, יש יותר מ-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם המחוברים לאינסטגרם. השילוב של דיוק בקידום הממומן עם הקלות של העלאת התוכן, מאפשרים גם לעסקים ישראליים קטנים יחסית להגיע לקהל מבחוץ.
שימו לב: בנקודה זו חשוב להדגיש כמה קל ליצור תוכן כשלא חייבים לדעת היטב אנגלית, באינסטגרם בעיקר נעזר בתמונות או בסרטונים, כדי שנוכל לעקוף בקלות את מחסום השפה.
פרסום עסקים באינסטגרם באמצעות קידום אורגני
המרדף אחרי כמות העוקבים והלייקים באינסטגרם יכול לא פעם לעוור את בעל העסק. כל אחד רוצה להיות כוכב אינסטגרם, עם מאות אלפי עוקבים, שכל תמונה או פרסום שלהם זוכה ללייקים רבים, שיתופים ותגובות, אולם הדרך לשם דורשת הרבה מאוד עבודה.
התכנים שאתם יכולים להעלות באופן אורגני ברשת, כוללים סטטוסים, סרטונים וסטורי (סרטונים קצרים ל-24 שעות בלבד).
בהתאם לאסטרטגיית התוכן שלכם, אני ממליץ לשתף תכנים מסוגים שונים, שהם לאו דווקא תכנים מכירתיים. למשל:
- תכנים אותנטיים כמו צילומי מאחורי הקלעים של העסק.
- תכנים המעניקים ידע, למשל "איך להכין עוגיות קוואקר ב-10 דקות" או "5 סיבות להתחיל לפרסם באאוטבריין".
- טיפים מתוך תמונות.
- תכני מעורבות ופעילויות עם הלקוחות שלכם.
- טיזרים ותכני אווירה.
רצוי ליצור תמהיל נכון של סטטוסים טבעיים ואותנטיים, עם קצת סטטוסים מכירתיים (ביחס של 30-70 בערך).
בחרתי להביא דוגמא מתוך הדף של הבלוגרית חן מזרחי, כשהערוץ שלה "חן במטבח" זכה למעל 100,000 עוקבים פעילים. את ההצלחה הרבה, הייתי זוקף לאותנטיות תכני הוידאו, ולגיוון בתמהיל הפוסטים:
קראו עוד על קידום אורגני באינסטגרם.
פרסום עסקים באינסטגרם באמצעות קידום ממומן
קידום ממומן באינסטגרם פועל באמצעות ממשק הפרסום של פייסבוק. בשונה מקידום בגוגל, שם נפרסם לאנשים המחפשים ביטויים מסוימים, באינסטגרם המעורבות החברתית תהיה הקריטריון העיקרי. על ידי איסוף נתונים על גולשים, התחביבים שלהם, האזורים הגאוגרפיים בהם הם נמצאים ונתונים נוספים, ניתן לחשוף את התכנים שלנו לקהל המתאים ביותר.
סוגי מודעות של פרסום עסקים באינסטגרם
קמפיין סטורי באינסטגרם – פרסום ממומן בסטורי של האינסטגרם, באמצעות יצירת מודעה המותאמת לרזולוציות של הסטורי. קראו עוד.
קמפיין המרות לאתר – מאפשר לגולש להקליק על המודעה, ומעבירה אותו ישירות לאתר לרכישה/המרה.
קמפיין לידים – קמפיין המאפשר לגולש להשאיר פרטים בטופס ייחודי באינסטגרם (דומה מאוד לטופס לידים בפייסבוק) קראו עוד.
קמפין מעבר לדף העסקי – סוג הקמפיין הזה מאפשר לנו להעביר לקוח באלגנטיות מהמודעה אל הדף העסקי שלנו כדי לסמן לנו עוקב.
שלל סוגי הקמפיינים מאפשרים לכם לחשוף את המודעות שלכם בפני קהל יעד הפוטנציאלי והמדויק ביותר עבורכם. קמפיין פרסום עסקים באינסטגרם נעזר בנתונים של פייסבוק ומאפשר לכם לעקוב ביעילות אחר רמת ההצלחה של המודעות. כך ניתן לאתר בזמן נקודות חלשות בקמפיין, ולבצע את השינויים בזמן אמת.
איך לפרסם באינסטגרם באופן שוטף? שילוב בין אורגני לממומן
בשלבים שלאחר פתיחת החשבון, צקו לתוך העמוד שלכם כמה שיותר תוכן ויזואלי. העלו תמונות וסרטונים בגדלים המתאימים, שיסקרנו את קהל היעד שלכם ויעניקו להם טעם של עוד.
במקביל, עבדו על שיווק הפרופיל באופן שוטף:
- צרו תכנים חדשים ומדליקים.
- שתפו פעולה עם מובילי אינסטגרם שונים, מה שיחזק את הפרסומים שלכם.
- העלו סטוריז לפחות פעמיים ביום (כל 12 שעות, שלא ייעלם).
טיפ קטן ממני: שלבו בסטורי לינקים של דף הבית שלכם והדף העסקי כדי להגביר את הטראפיק אליהם.
תזמנו סטטוסים בזמנים המתאימים
בנוסף וכחלק מפרסום עסקים באינסטגרם צרו פוסטים מלווים בהאשטגים רלוונטיים (תגיות המשלבות את תחום העיסוק שלכם או תחומי העניין הקשורים לעסק שלכם). שימוש בהאשתגים מגביר את המעורבות בפוסטים, ומזניק את הטראפיק וכמות העוקבים.
טיפ קטן וחביב: לאחרונה אינסטגרם גם מציעה מדבקות מדליקות עם האשטגים מוכנים שמקלות על השימוש בפונקציה. השתמשו בהן!
בעזרת חברת פרסום עסקים באינסטגרם, תוכלו לבנות אסטרטגיית תוכן מתאימה למטרות וליעדים שלכם, ולייצר יותר חשיפה למוצרים ולשירותים שלכם.
אם קראתם עד לכאן, ומתחשק לכם לקבל הצעה סופר אטרקטיבית לקידום אינסטגרם, צרו קשר כעת.