בכתבה הנוכחית בחרתי להציג לפניכם קמפיין קידום ממומן באינסטגרם שבניתי מאפס לצורך ההדגמה עבור עמוד אלמה לטינה – ריקודי ערב בעמק חפר. מטרת הקמפיין היתה להביא רוקדות חדשות למקום.
המודעה הממומנת באינסטגרם שיצרתי, תאפשר לי כמפרסם לבחור את פלחי השוק אליהן אני מעונין לחשוף את המודעה, כך שהיא תחשף לקהל היעד היותר רלוונטי.
לפני שניגש לבניית המודעה הממומנת בפועל, חשוב לי להדגיש שקידום בפייסבוק ואינסטגרם עובד יחד, ועל מנת לפרסם באופן ממומן באינסטגרם, תציע לכם המערכת להתחבר עם פרופיל הפייסבוק שלכם.
מהי מטרת קמפיין קידום ממומן באינסטגרם?
אם זוהי המודעה הממומנת הראשונה שאתם מפרסמים באינסטגרם, תדרשו לבנות את המודעה מאפס. בעת בניית המודעה, יהיה עליכם לבנות את המודעה, להוסיף מיקום, לתייג אנשי קשר ואף לבחור האם להציג את המודעה ברשתות נוספות.
לאחר יצירת המודעה בפועל, תועברו אל מסך אחר, שישאל אתכם – מהי מטרת הקמפיין?
האם ברצונכם לקבל תנועה בפרופיל העסקי, להעביר תנועה לאתר אחר או לחילופין לקבל יותר חשיפה? אני בחרנו בקמפיין במטרה של קבלת יותר חשיפה לערבי הריקוד, וקבלת הזמנות לאירוע.
טיפ אישי ממני: כאשר בונים קמפיין שמבוסס על הזמנות לאירוע, רצוי לשלוח הודעה פרטית למי שהתעניין כדי להבין האם מדובר בלקוח פוטנציאלי רלוונטי, או באדם שהקליק בטעות על הקמפיין.
אילו פעולות נרצה שהגולשים יבצעו לאחר שהם רואים את הפרסומת שלנו?
כאן יש מספר אפשרויות:
- הפניה לפרופיל האינסטגרם העסקי שלנו – צעד זה יעיל כשאנו רוצים לפתח מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות ולגרום להם להתעניין במותג שלנו. לאחר חשיפה על "אש קטנה" למשך זמן ארוך, סביר יותר שהלקוח יסמוך עלינו וירגיש בנוח לבצע רכישה.
- הפניה לאתר האינטרנט של העסק – אם אנו רוצים לפנות ללקוחות "קרים" שפחות מכירים אותנו ואת המותג שלנו ולנסות למכור להם (השיטה הזו רלוונטית יותר באתרי חנות או מכירות)
- הודעה פרטית או הודעה וואטסאפ – שיטה יעילה במיוחד להפנות את הלקוחות המעתניינים לשלוח לנו הודעה פרטית. כשאנו מציעים שירות או מוצר מסוים, ורוצים לפתח קשר ישיר עם הלקוחות ולגרום להם לבטוח בנו נשתמש בטקסטיקה הזו.
בניית קהל רלוונטי עבור קמפיין קידום ממומן באינסטגרם
בעת קידום ממומן באינסטגרם אנו נצטרך להבין לאיזה קהל נרצה לחשוף את הקמפיין שיצרנו?
אינסטגרם נותנת לנו שתי אפשרויות עיקריות:
- בחירת קהל אוטומטי – כביכול אינסטגרם אומרת לנו שתחשוף את המודעה שלנו למי שהכי סביר שיתעניין בה
- קהל מותאם אישית – האפשרות שאני תמיד ממליץ עליה מניסיוני האישי. כשאני משקיע כסף, חשוב לי לדעת על מה אני משלם ולכן בדרך כלל אבחר באפשרות השניה.
בקמפיין הנוכחי החלטתי ליצור קמפיין עבור נשים בגילאי 21-50.
מיקום גאוגרפי
בשלב הבא של קידום ממומן באינסטגרם, המערכת תבקש מאיתנו לבחור את קהל היעד. נבחר בנשים שגרות בסביבת גבעת חיים, עמק חפר ונתניה, נשים שמכירות את העסק (אלמה לטינה) וקהל הדומה לקהל העוקבים שלנו.
לאחר מכן הגדרנו את תחומי העניין:
בחרנו בנשים שרוצות ללמוד לרקוד מהאזור, ונשים שהתעניינו פעם בערבי ריקוד דומים.
לאחר שצמצמנו את קהל היעד, הגענו ל-43,000 נשים. מדובר בקהל גדול ואיכותי, שגם אותו נסנן: נוציא אנשים לא רלוונטיים, שפות לא רלוונטיות, ערבים וכן הלאה.
כתיבת הפוסט הממומן עבור הקמפיין
בפוסט עצמו נדבר על ההבטחה שאנו מציעים ללקוחה הפוטנציאלית ונזין טקסט מעניין ומניע לפעולה:
ביצירת קידום ממומן באינסטגרם חשוב להיצמד להנחיות הבאות:
- מי אנחנו ומה העסק שלנו עושה?
- מה התועלת הישירה שאותה אישה יכולה לקבל כשהיא נרשמת לערבי הריקוד?
- קריאה לפעולה בצורה לא אגרסיבית – בפוסט הנוכחי השתמשנו בהפניה ישירה לוואטסאפ של בעל העסק.
השלב האחרון – מעקב אחר נתוני הקמפיין
מה שווה הקמת קמפיין ממומן באינסטגרם, אם אין לאחריה מעקב מסודר?
אפשרויות המעקב באינסטגרם מאפשרות לכם להתמצא בקלות אחר נתוני הקמפיין השונים.
בדומה לשיווק בפייסבוק, גם באינסטגרם תוכלו לפרסם בכל תחילת קמפיין סוגי מודעות שונים בתקציב לא גבוה, ורק לאחר מכן להחליט באיזו מודעה אתם בוחרים להשקיע.
לסיכום הדברים
בנינו עבור חברת אלמה לטינה קמפיין ממומן לדוגמא, שרץ גם באינסטגרם וגם בפייסבוק.
מטרת הקמפיין היתה חשיפה והשגת רוקדות חדשות לערבי הריקוד.
לאחר מכן סימנו מי קהל היעד הרלוונטי ביותר עבורנו, מאיזה אזור גאוגרפי, מאילו גילאים, ומהם בדיוק תחומי העניין של הקהל הנבחר.
לבסוף, יצרנו מודעה ממומנת אטרקטבית ומניעה לפעולה.
אם אתם מרגישים שאתם זקוקים להכוונה נוספת בקמפיין קידום ממומן באינסטגרם, עכשיו זה הזמן המתאים ביותר ליצור קשר.