היכולת להשיג מטרה עסקית כלשהי בתוך פייסבוק, כחלק מפעילות שתעשה. זה יכול להיות העלאת מודעות, פניות, צפיות בסרטון כלשהו (שזה סוג של העלאה למודעות), לידים ומכירות. הכל אפשרי ובא לידי ביטוי כשמדברים על שיווק בפייסבוק. השיווק יכול להתבצע דרך העמוד הפרטי, העסקי, הקבוצה, פרסום ממומן או הרבה אפשרויות שונות, ואשתדל לסקר את האפשרויות הכי מוכרות במאמר הזה.
בשביל להשיג את אותן מטרות שכתבתי עליהן לפני פחות מדקת קריאה. כל חברה שנמצאת על המדף בסופר, או שתצטרכו את השירות שלה בחיים, מבצעת שיווק מסוים. יש חברות, כמו נטפליקס לדוגמה, שפשוט הפכו להיות חלק מתרבות הצריכה. כששואלים "יש לך נטפליקס בממיר?", אפילו לא מכניסים את ספקי הטלוויזיה למשוואה. השיווק שתעשו בפייסבוק יכול להיות חלק מהפאזל הזה, כל עוד תשכילו להשתמש בכלים שעומדים לרשותכם בחוכמה.
דמות שאני לוקח ממנה הרבה דוגמאות היא 'טוליק' מה'חשדניסטים'. הוא מפעיל כמה קבוצות במקביל, אנשים מכירים את דעותיו ואת המשפחה שלו, ולא תטעו בהמלצה ממנו. הוא מייצר תוכן בגובה העיניים (והרבה), ואפילו ענה לי פעם תוך כדי שהוא רץ. השיווק שלו נע בעיקר על תקשורת אורגנית, שזה נפלא, ועל זה ארחיב. תהפכו לאוטוריטה רק בזכות זה שאתם נמצאים בכל מקום. נהדר!
בין אם זו חברה גדולה או איש כמעט פרטי, אתם יכולים להגדיל את ההכנסות כתוצאה משיווק נכון, גם בפייסבוק. אז אתן פה את הדגש המקדים. צייתו להוראות הפלטפורמה. מה זה אומר?
מדיניות הפרסום בפייסבוק, המדריך שלי שנמצא רק אחרי פייסבוק עצמם, מדבר בדיוק על זה. הכללים הם: אין תמונות של לפני אחרי, אין פרסום של חומרים או משחקים אסורים, דאגו לפרסם בעיקר בלשון חיובית, אל תקבעו עובדות בשביל הלקוח ("אתה שמן?"), ותדאגו לסדר את הביזנס מנג'ר שלכם כמו שצריך. אלה הכללים לפרסום ממומן בפייסבוק, בקטנה.
במדריך פרסום בקבוצות בפייסבוק, אני מספר כמה חשוב לדקדק בחוקי הקבוצה. כשנכנסים לקבוצות ששווה להכנס אליהן, האדמין מעביר אותך קריאה מעמיקה וחפירות. אם אתם רוצים להכנס חזק לקבוצה, דאגו לקרוא את החוקים ולציין אותם עבורכם. אני מחזיק טבלת אקסל שבה רשום: שם קבוצה, יום פרסום, אופי הקבוצה והפרסום. שימו לכם גם ביומן מתי אתם צריכים לפרסם בקבוצה, וככה סגרתם את הפינה.
אלה שתי דוגמאות לנורמות מסוימות להן אנחנו מסכימים מראש. תתעדכנו גם במדיניות השימוש בפייסבוק, ואל תתחילו לגדף, לקלל, גזענות ודברים מהסגנון הזה.
שיווק בקבוצות בפייסבוק – כמו שכתבתי מלכתחילה, לא חסרות דוגמאות למי שיודע לעבוד בקבוצות ולתת מעצמו את הזמן וה-Extra Effort. בקבוצות הקוד הוא: כמות גוברת על איכות, אבל צריך סטנדרט מסוים של איכות. אתם יכולים להעלות פוסט על מה שאתם רוצים, כשעדיף שזה לא יהיה שיתוף מעמוד אחר. מעבר לקריאת הכללים של כל קבוצה ולעקוב אחריהם, תראו איפה אתם יכולים להכנס 'בין החוקים' ולקבל לקוחות. זה דורש עבודה שיכולה להיחשב לחלק מהאנשים כסזיפית. מצד שני, אתם בונים אוטוריטה אישית, לפי הפרופיל שלכם בפייסבוק.
שיווק ממומן בפייסבוק – יש לי מיליון מדריכים בתחום בערוץ היוטיוב שלי ובאתר, ואם תרצו ללמוד או שאעשה את זה עבורכם, יש את כל הכלים לעשות זאת. התהליך מתחיל בבניית תשתית נכונה ולאחר מכן ניהול קמפיינים כשיש מדידה. מה זה אומר? כשאנחנו נעשה עבורכם את הקמפיינים, תדעו את ההכנסות \ פניות \ חשיפה \ צפיות \ כמות כניסות לאתר מכל מודעה בנפרד. זה יוצר אמינות והבנה: האם הפרסום שלי רווחי? ככה יודעים האם כדאי להמשיך איתו, איזה תחום יותר רווחי, מגמות בשוק, ועוד ועוד…
שיווק דפים עסקיים בפייסבוק – ניהול קריאייטיבי טוב של דף עסקי יגרום לו לפרוח, ולעסק להגשים את המטרות הייעודיות שלו. פרסמו פוסטים בדף העסקי, ודאגו: האם יש שם חיבור אישי? האם הפוסטים האלה נותנים ערך? בנוסף, טפלו בכמה דברים בעמוד. אני אוהב שאין "עדכונים" כשאתם משנים את המיקום שלכם במפה. סיווג מתאים. כל אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם. תנו לאנשים להגיע אליכם!
שיווק במרקטפלייס – יכול להתאים לעסקים שונים. הרבה מתווכי נדל"ן עושים במרקטפלייס שימוש. כל מוצר שאפשר למכור אותו – להכניס למרקטפלייס. יש אפילו אינטגרציה מיוחדת שכל מוצר שאתם מעלים לאתר, יעלה לדף העסקי, ויעלה גם למרקטפלייס. מטורף נכון? אפשר לעשות את זה איתנו במקום לעבוד כמו תוכי במשך שנים, עד שפייסבוק ישכילו לתת את האינטגרציה הזו ביותר פשטות.
השגת מטרות עסקיות נוספות – באמצעות שיווק בפייסבוק מכניסים מסרים לתודעה. חשבו, אתם סוג של זומבים כשאתם מסתכלים על המסך, ורצים סרטונים \ תמונות \ טקסטים כאלה ואחרים שלפעמים גוזלים מכם תשומת לב, ולפעמים לא. גם מה שלא גוזל תשומת לב נכנס לנו לתא אפור במוח, ובפעם הבאה שנראה אותו, הוא ירגיש כבר מוכר. כשרצו לשווק את השיר Hey Ya של OutKast, כשהם עוד לא היו כל כך מוכרים, הם עשו לו סיבוב יח"צני ענק עד שהם יישמעו "מוכרים". לאחר מכן, הסגנון, המוזיקה והשירה היו כבר יותר מוכרים לכל אחד באוזן. זו אחת מהמטרות שאפשר להשיג. מעמד המוסר שלהם התחזק באמצעות פמפום המסרים.
בנינו מערכים שיווקיים לאלפי עסקים בפייסבוק, שכן פייסבוק היא הפורטה האישית שלי כבר שנים. עם הזמן, ניגשנו לעוד תחומים בשיווק הדיגיטלי, כדי לאפשר להרבה אנשים להנות משירות הסוכנות שלי. כמה סיפור ניצחון אישיים:
תפעול קליניקת ענק בתחום האסתטיקה, כשמה שעשינו הוא הכנסת לידים בכמויות לאותה קליניקה. זה קרה באמצעות שיווק בדפים עסקיים בפייסבוק ובשיווק ממומן בפייסבוק. בסנכרון מושלם של תוכן והפצתו לאנשים הנכונים, הרבה יכול לקרות. במהלך הישיבות הראשונות, שאלנו את עצמנו: למה אנשים הולכים לטיפולים אסתטיים מסוימים? וכאשר יכולנו לענות על זה, קבענו טקטיקה שתתאים לפעילות. זה עבד פרפקט.
בניית מועדון כדורסל, משהו שעשיתי יחסית בתחילת דרכי בתחום השיווק הדיגיטלי. בניתי קהל מעריצים לקבוצה שהייתה אז בחיתוליה. זה עבד כמו אש, ואנשים היו מגיעים למשחקים, דרך הווי מסוים. שיווק בקבוצות בפייסבוק אפשר את זה, וזה היה מעולה.
הכנסת רקדנים חדשים לסצנת הריקוד בישראל דרך שיווק ממומן בפייסבוק, הרבה אנשים נכנסו בעזרת פעילות שלי (ישירה ועקיפה) לסצנת הריקוד, אני מניח שמאות, אם לא אלפים. מה עשיתי? בניתי מערך של שיעור ניסיון בעלות מוזלת > קניית כרטיסייה והכנסה לקורס > בניית קשרים חברתיים בקורס עצמו > השארות בסצנה ובערבים הספציפיים שאני מקדם. אני מניח שכמה אנשים מצאו זוגיות בעזרתי, והרבה אנשים התגברו על חרדות חברתיות באמצעותי. ניצחון קטן כספית, גדול מנטלית.
אתן תמהיל של כמה דברים:
יש עוד שיקולים, אבל הם מותאמים אליכם. רוצים שאעזור לכם לבחור? מוזמנים לקבוע פגישה בלינק כאן https://meet.alai.co.il