חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יועץ שיווק

יועץ שיווק הוא מי שקובע מהם המסרים, המחלקות שכדאי לקדם, ועל מה נשים את הפוקוס בתקופה הקרובה. אפשר גם להגדיר אותו אחרת: האדם שנמצא על ברז ההכנסות של העסק. אז אחרי שייעצתי לאלפי עסקים, מיהו יועץ שיווקי ולמה צריך להיעזר בו?

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

מיהו יועץ שיווק ומהו תפקידו בכוח

אז אחרי שהבנתם את התמונה הגדולה כששאלתם "מהו יועץ שיווק" – בואו נגיע לרזולוציות דקות יותר. יועץ שיווק תלוי בכמה גורמים: חופש פעולה, סמכויות, ניסיון ויצירתיות. ניקח את מצוקת כוח האדם הרלוונטית לעולם שלנו. ההייטק מחפשים, הלואו-טק מחפשים, וכוח האדם הרלוונטי מוצא את עצמו על חוף באוסטרליה. אז AppsFlyer הוציאו את הסרטון הזה:

אני משוכנע שמחלקת כוח האדם בחברה תיאמה עם מחלקת השיווק את המהלך הנ"ל. הם רצו להכניס "מגניבות", "חדשנות" וכמובן יצירתיות לעבודה אצלם. אותו יועץ צריך להבין שמטרתו היא אחת: לייצר למנכ"ל יותר הכנסה ועבודה. את זה הוא עושה באמצעות כמה כלים פרקטיים, שנגיע אליהם בהמשך. מבחינת ההיררכיה, אותו איש שיווק צריך להיות גבוה, ולדווח ישירות למי שקובע על הפיננסים של החברה. אותם שניים צריכים לעבוד בסינרגיה ובדיווח שוטף, כדי שיצליחו לשמור על האינטרסים אחד של השני.

למה לקחת יועץ שיווק

יש כמה סיבות עיקריות לקחת יועץ שיווק לחברה שלכם. אתן כמה דוגמאות:

  1. גם אם יש לכם CMO בחברה (Chief Marketing Officer – מנכ"ל לענייני שיווק), יכול להיות שהוא צריך ראש חדש להתייעץ איתו, כי צריך לחדד מחדש את המסרים השיווקיים מדי פעם.
  2. להתמודד עם מוצר שאף אחד בחברה לא מכיר בצורה מושלמת.
  3. הגדרת קהלי יעד חדשים, שעד כה לא היו החלק הארי בעבודה השוטפת.
  4. זמן עבודה – יכול מאד להיות שהחברה עמוסה ועובדת מצוין, ועדיין רוצה להגדיל את ההכנסות, מבלי להתחייב להקמת מחלקה נוספת. יועץ שיווקי יכול להיות הפתרון לפיתוח נישות ותחומי עיסוק חדשים.

דוגמה כללית: Waze ו-Google Maps הם שני מוצרים שונים, שניהם בבעלות גוגל. הם פונים לקהלי יעד אחרים לגמרי באמצעות העיצוב שלהם, הנגישות, אופי הנסיעה ואפילו הסאונד. בעוד שבישראל מעדיפים משמעותית את Waze, בחלק גדול מהמקומות בעולם מעדיפים את Google Maps, כי הם פונים לקהלי יעד שונים לגמרי.

וויז VS גוגל מפות | סער ברעם

מהן הפלטפורמות שאיש שיווק צריך להכיר

אם עד עכשיו הייתה חוקיות כלשהי, בסעיף הזה אין חוקיות. בכמה חברות שאני מכיר באופן פרסונלי, מבצעים קידום בלינקדאין ומשתמשים בה כפלטפורמה העיקרית לביצוע פעילות שיווקית. הרבה חברות משתמשות במנועי חיפוש כדי לנצל את הנהירה ההמונית של אנשים לתוצאה מס' 1 בגוגל. יש חברות שעושות בעיקר שילוטי חוצות ו-Offline. יש פה הרבה דברים שצריך לקחת במשוואה. אותו יועץ שיווק חייב להכיר, ואפילו טיפה, את הפלטפורמות הבאות:

  • טלוויזיה
  • רדיו (ופודקאסטים)
  • שילוט חוצות
  • פייסבוק
  • גוגל
  • יוטיוב
  • לינקדאין
  • אתרי מסחר (אמאזון, איביי, אלי אקספרס)
  • שיווק ב-SMS ובמייל

יש עוד פלטפורמות נוספות כמו אינסטגרם, טיקטוק, סנפצ'אט, פליירים, טלפונים קרים וחמים, קניית לידים ועוד. ברגע שמבינים את העיקרון של אותן פלטפורמות, מבינים את הסיפור הגדול, ויכולים לתת מענה מקיף יותר בהכוונה וייעוץ.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

בניתי יחד קמפיין עם סוכנות לייעוץ פיננסי. מוזמנים לראות:

כמה כלים פרקטיים שחובה להכיר

אז בניגוד לאנשי דיגיטל, אכיר לכם כמה כלים שאנחנו מעבירים לסטודנטים ברופין. אני מרצה מ-2017 שם, ודואג (לפחות) שהם יכירו את הכלים הבאים לתכנון וניהול:

  1. מעקב המרות ואנליטיקה של Google Analytics. בלי הכלי הזה, אי אפשר לדעת מה עבד טוב יותר.
  2. פירמידת מאסלו. כשתדעו למי אתם משווקים, יהיה לכם קל להתאים את המסרים השיווקיים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להצליב בין ערכי החברה לבין מה שאותם לקוחות פוטנציאליים רוצים.
פירמידת הצרכים של מאסלו | סער ברעם
  1. קיצור קישורים של bit.ly – היום הם יודעים למפות מאיפה הגיע כל אדם באמצעות הלינק שתשלחו לאתר שלהם. ככה תוכלו למפות טוב יותר את ההמרות.
  2. איך יוצרים סרטון מנצח. https://www.youtube.com/watch?v=mvTWDPs9JUQ
  3. גוגל טרנדס – https://www.youtube.com/watch?v=8y9Db7BifmA

יש לי עוד המון כלים, אבל זה הסדר:

הטמעת כלי מעקב וניתוח > פרימידת מאסלו > גוגל טרנדס > איך ליצור סרטון (ומדיה) מנצחת. בגדול ביותר, אלה הם השלבים בפעילות שלנו.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

למה לוקחים אותי בתור היועץ השיווקי

באוגוסט 2022 אחגוג 30. אני נמצא בעידן שבין האינסטגרם לפייסבוק. אני חי ביוטיוב, ובועט את עולמות החיפוש בגוגל. אני מכיר את הפלטורמות האלה מצד הדיגיטל, ורואה פרסום אמריקאי על בסיס קבוע (הם משוגעים אלה). מגיל 12 או 13 אני כותב מאמרים באינטרנט. כשלוקחים את כל הדברים האלה ומכניסים לבלנדר, מבינים שיועצים יש מיליון. אבל מי שבאמת מסביב זה במשך כל החיים והיום, זה אני והסוכנות שלי.

רוצים חשיבה רעננה? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – ייעוץ שיווקי, פרסום ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:

מעוניינים לשמוע עוד על יועץ שיווק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם