מה זה בניית נכסים דיגיטליים
מדובר על שימוש בפלטפורמות קיימות כמו אתרים, ממשקים שונים, שהמטרה היא להשקיע בהם ולייצר מהם הכנסה. אפשר לעשות את זה בהרבה אפיקים:
- אתרים וממשקים אינטרנטיים
- קידום אתרים אורגני
- קבוצות פייסבוק
- ערוצי יוטיוב
- ערוצי טלגרם
ועוד הרבה אופציות אחרות, כמו הקמת חנויות אינטרנטיות באמזון או אטסי, ויש [היום] אינסוף אפשרויות.
דוגמה לבניית נכס דיגיטלי המבוסס על ידע
בעבר, הייתה לי סטודנטית שבבעלותה קבוצת פייסבוק. הקבוצה מנתה מעבר ל-100,000 חברים והיא שיווקה שם מוצרים מעלי אקספרס. בכל פעם, היא הייתה עולה על מבצעים חריגים, רואה מוצרים שמסווים בצורה אחרת, ומוכרת אותם בקצב מסחרר ומצליחה לייצר כ-150,000 ש"ח הכנסה בחודש. היא הייתה עובדת מסביב לשעון, העסיקה עובדים שכירים במשכורות יפות, והייתה צריכה לדאוג לילדים לבד [האב לא בתמונה].
אותה סטודנטית קיבלה הצעה למכור את אותה קבוצת פייסבוק ב-2.6 מיליון ש"ח. כשהעלתה את ההצעה מול צוות המרצים, התשובה הייתה פה אחד: "תמכרי". כמובן, בתנאי שתעשה מו"מ נוסף. מדוע? אנחנו לא יודעים מה יהיו הכללים בפייסבוק, יוטיוב, טיקטוק או טלגרם מחר בבוקר. אם יש אפשרות למכור נכס שהוא לא בבעלותך הישירה, כדאי.
איך יודעים באיזו פלטפורמה להתמקד?
לא משנה מה אכתוב כאן, זה יהיה לא מספיק מקצועי להגיש את הידע כאן. בקווים כלליים, אתם צריכים להבין שיש כאן התכנות כלכלית, ביקוש למוצר, ואמצעים שיווקיים שונים. אני אוהב לראות את הסרטונים של המוצרים של עלי אקספרס בפייסבוק, המשווק משתמש בפלטפורמה "להגניב" את קהל היעד, שלא ידע שיש פיתרון כזה, ומרבע את המחיר שלו בממשק המקורי. לכאורה, כולם מרוויחים: המתווך מרוויח כסף, הצרכן מוצר שלא הכיר והיצרן מודעות ומכירות. יש כאן מורכבות גדולה, ואין טעם להרחיב.
איך עבודה נכונה עם נכסים דיגיטליים יכולה לעזור לנו?
בואו נשתמש ב-3 דוגמאות של נכסים דיגיטליים שעוזרים לחברות מסוימות, ואחרי שמבינים את העיקרון המנחה בכולם, מבינים שאין מניעה לעשות את זה בכמה פלטפורמות.
- שימוש בכמה יישויות
תחשבו שיש לכם עמוד של 100,000 עוקבים ואתם מפרסמים שם את התוכן הרגיל שלכם. אנשים מבסוטים, נותנים לכם לייקים ומעורבים. עכשיו תארו לעצמכם שאתם משתמשים במידע שנוצר לעוקבים שלכם ומייצרים דף נוסף, בעל 20-30K עוקבים. נכון, לא תהיה לו את התפוצה של הדף המקורי, אבל תוכלו לפרסם איתו לאורך זמן ולהגיע לעוד 20-30% חשיפה על אותם תכנים בדיוק, ב-0 עלות!
- תמחור טוב יותר
נתתי דוגמה לכך מקודם, אבל הרבה מהמוצרים שנמצאים באמזון, עלי אקספרס, איביי ואטסי לא מוכרים בשוק הישראלי. אז קחו את הפיתרון הלועזי ותשתמשו בו. נניח כולם משווקים מזרקות לחתולים ב-300 ו-400 ו-500 ש"ח? ובכן, אתם יכולים להגיע לתוצאות הראשונות, אחרי שבדקתם את המוצר בצורה יותר איכותית ב-50 ו-60 ו-70 ש"ח! כמובן, זה מחיר המקור. תוכלו להרוויח גם פי 2 ו-3 מהמחיר המקורי, שכן המחירים בישראל גבוהים יותר.
- הצגת פיתרון לבעיה שלא ידעתם שקיימת
אני מתעורר הרבה בלילות, וגם את אשתי זה מטריד. אז היא התחילה לדבר איתי על פיתרון לבעיה, ו"פתאום" ראיתי את הפיתרון בפיד שלי. ביצעתי שני ניתוחים שהיו אמורים לעזור לי בנושא, אני בריא וגם ביצעתי תרגילים, ולא תמיד זה עוזר. עכשיו ראיתי פיתרון חדש שמסביר את עצמו היטב, וגורם לי באופן כמעט מיידי לקנות אותו.
אם תצליחו לייצר סינרגיה בין כמה נכסים דיגיטליים, תוכלו לייצר הכנסה, להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית של המוצר והשירות שלכם, ולתת מענה כולל יותר ללקוחות שלכם.
צריכים סיוע בבניית נכסים דיגיטליים לחברה? ייעוץ והכוונה? מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ בטלפון 077-8040280.