יש כמה כללים לעיצוב לוגו לעסקים שחשוב להתייחס אליהם כדי שהלוגו ישקף את העסק שלכם באופן האותנטי והמדויק. על הכללים לבחירת לוגו והטעויות הנפוצות של עיצוב לוגו לעסקים שאסור לכם לעשות, בכתבה הבאה.
לוגו טוב צריך להיות מושך, נצחי, בלתי נשכח ו'מדבר' בשפת המותג שלכם. איך גורמים לו להיות כזה? מאפיינים אותו ומתעכבים על התכונות שלו. לוגו פשוט שמייצג את הערכים של המותג שלכם יעשה את העבודה בצורה הכי טובה. למשל, אם העסק שלכם הוא בתחום הנופש הלוגו צריך להזכיר את תחושת החופש, ההנאה, הבילויים והפאן שיש בנופש. אצלי בסוכנות אנחנו מקפידים להתאים את הלוגו לשפת מותג/העסק כאשר מבקשים מאיתנו לעצב לוגו לעסקים. יש כמה טעויות נפוצות שנוטים לעשות וחשוב להכיר אותן כדי להימנע מהן.
עיצוב לוגו לעסקים – במחשבה תחילה
הראשונה ביניהן הוא בחירת לוגו 'על עיוור', סתם כי העיצוב מוצא חן בעיניכם וללא קשר לתחום העיסוק שלכם. בדקו מה המתחרים שלכם עשו, דרגו את הבחירות שלהן ותחשבו איך אתם יכולים לעצב את הלוגו שלכם טוב יותר.
הטעות השנייה שרבים עושים, היא לבחור עיצובים טרנדיים עם אפקטים 'חדשניים' שלא מתאימים לעסק שלכם ויכולים להיראות מיושנים או קלישאתיים בעוד תקופה יחסית קצרה. אל תשכחו שהלוגו אמור ללוות את המוצר/עסק שלכם לאורך כל חייו.
עומס אלמנטים היא החולה הרעה של עיצוב לוגו. מגוון אלמנטים מוצאים חן בעיניכם, כמה גופנים נראים לכם מושלמים ולפחות ארבעה צבעים נראים לכם הכרחיים. זכרו שעודף אלמנטים/צבעים יוצרים עומס ובלבול ובסופו של דבר יגרמו ללוגו שלכם להפוך ללא רלוונטי ומעייף עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לוגו צריך לכלול גופן אחד או שניים של השם, אייקון ושלושה צבעים מקסימום.
מה המסר של הלוגו שלכם?
אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים בטקסט שלהם היא לבחור את הגופן הראשון שהם רואים, מבלי להתייחס לכוונה האמיתית שלו. לגופנים יש משמעות, והמשמעות הזו צריכה להיות מתורגמת נכון אצל הלקוחות שלכם, בין אם אתם מעבירים להם מסר שהעסק שלכם אלגנטי ומתוחכם או צעיר ושמח.
איך הייתם מגיבים אם הייתם מחפשים חברה להפעלת ילדים בימי הולדת והייתם פוגשים בלוגו שחור עם ראשי תיבות שנרשמו בגופן מרובע? אנחנו מניחים שלא הייתם מתחברים ו/או אוהבים את זה כי מצופה שלוגו של חברה כזו יהיה לוגו עם צבעים שמחים. אז תזכרו שגם לצבעים יש פסיכולוגיה משלהם שחשוב להתייחס אליה.
הטעות האחרונה שחשוב לנו להזכיר, נעשית לאחר שהלוגו כבר מוכן ומעוצב. הטעות מתבטאת במיקום הלוגו באתר, בכרטיס ביקור, ברושור או כל אמצעי שיווקי אחר. לפני שממתגים לוגו, צריך לדמיין את השתלבותו בכל מקום, לנסות מיקומים שונים וכך גם גדלים ופריסות ורק אז לקבל החלטה לגבי מיקומו. דבר נוסף שאנו מקפידים עליו בחברת שיווק דיגיטלי – סער ברעם בסיום תהליך עיצוב לוגו לעסקים הוא לספק לוגו כקובץ באיכות גבוהה וחדה בלבד בגדלים שונים אך בשום אופן ללא עיוות.
עיצוב לוגו לעסקים – היום שאחרי
אצלנו בסוכנות אנחנו אומרים ללקוחות שלנו לאחר עיצוב לוגו לעסק שלא יתפתו 'לשחק' עם המראה שלו ולשנות במקרים מסוימים. לוגו צריך להיות אחיד ועקבי בכל מקום ואם תמקמו אותו נכון הוא גם תמיד יראה טוב, כך קהל הלקוחות שלכם יכיר את הלוגו תמיד והוא יסמל את אמינות ועקביות המותג.
שורה תחתונה: כולם עושים טעויות… החוכמה היא ללמוד מטעויות ולכן כדי להצליח בתהליך עיצוב לוגו לעסקים צריך להיות יעילים ולדעת מה לא לעשות וכך לצמצם את הטעויות למינימום. אל תשכחו הלוגו שלכם אמור לייצג את המותג ולהיות קל לזיהוי ורחוק מלוגו גרוע המעורר בלבול, מורכבות יתר, זיהוי שגוי או שעמום. זכרו כי כל עסק זקוק ללוגו ולוגו הוא לא סימן אקראי אלא מייצג את ערכי הליבה של העסק שלכם. עיצוב נכון שלו יגרום למותג שלכם להיות מזוהה בקלות וייצג אתכם אל מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
עיצוב לוגו לעסקים זה לגמרי המגרש שלנו, אז אם אתם רוצים שנלווה אתכם בתהליך ונעזור לכם להימנע מכל הטעויות עליהן פירטנו, צרו קשר.