fbpx

בניית אתרים

איך מייצרים אתר מצוין, כזה שעונה על המטרות השיווקיות? בין אם מדובר באתר שהוא כרטיס ביקור, לאתר שצריך להתקדם במנועי חיפוש, לאתר שצריך לייצר מכירות? במאמר הבא ארחיב על תהליך בניית האתר הבא שלך.
מוכנים?
הכל כאן!

תוכן עניינים

איתור צרכים + חובה שיהיה לכם לפני בניית אתר

זה הדבר הכי חשוב, עוד לפני שמחליטים על חלוקת תפקידים ופלטפורמה שבה תבנה האתר. איתור הצרכים כולל צרכים של שני אנשים:

הלקוח שלי: הממשק צריך להתאים לרמה הטכנולוגית בה הלקוח נמצא, ולאפשר לו לבצע פעולות פשוטות שיכולות לעזור לו לנהל את האתר בצורה שירצה.

דוגמה: בנינו אתר למשרד תיווך נדל"ן. ללקוח צריכה להיות גישה מספקת כדי להכניס נכסים שהוא רוצה, לתייג כל נכס תחת סוכן מסוים, ושהדברים יסתנכרנו באופן דינאמי. זה מה שעשינו עבור הלקוח שלנו.

הלקוחות שלו (צרכנים): צריך להתאים את חווית המשתמש לצרכן הפוטנציאלי ועם זאת, לאתר את נקודות הכאב שלו מראש, ולבנות את האתר כדי שיתאים עבורו.

דוגמה: אם אנחנו חוזרים לאותה דוגמה של אתר למשרד תיווך נדל"ן, סביר להניח שהצרכן יחפש משרד שהוא יכול לסמוך עליו ולתת לו את הנכס שלו למכירה, או שהוא מחפש לקנות נכס. שני הדברים צריכים להיות מספיק נגישים וברורים.

הדבר הכי חשוב הוא איתור צרכים, וההבנה הזו יכולה להפוך את האתר שלכם למעצמה דיגיטלית (לא פחות מזה), כשאתם יודעים לתת את הערך המוסף. בנוסף, ההבנה הזו היא חלק משמעותי בתמחור של אתר כזה. איזה סוג של ערכים דינמיים צריך לבנות? אילו מוצרים צריכים להימכר באונליין? האם האתר בכלל הוא סתם 'כרטיס ביקור'? זה השלב בו מחליטים כמה אתם רוצים שדברים יעלו.

הדברים שאתם חייבים שיהיה לכם, עוד לפני שאתם מקימים אתר: לוגו, תוכן סביר לקריאה (או לקנות תוכן כזה, ולא שמוחזר ב-1000 אתרים אחרים, כבר קרו מקרים ללקוחות שלי), נכונות לביצוע הפרויקט ולהשלים חוסרים וכמובן, חומרים שיווקיים מכל הבא ליד.

תהליך הקמת אתר: איפיון, תוכן, עיצוב ובנייה

איפיון – הרבה ממה שכתבתי בחלק הראשון נכנס תחת 'איפיון האתר'. קודם כל, הבנה של מה הצרכים של הצרכן ושלכם, ולהתחיל מזה. לאחר מכן, מהו הפאנל שאתם רוצים להעביר את הלקוח. בעולם "העיצוב המחשבתי" (Design Thinking למי שמכיר) מתייחסים להעברת מסר, או מסע לקוח, כשבעל העסק בוחר אותו. מדובר באחד מהדברים הכבדי משקל שאנחנו מכניסים אצלנו בכל אתר, וזה למה הסוכנות שלי נותנת פתרונות יקרים ביחס לשוק. אפשר לקבל שני דברים: איפיון בכתב (מאין טבלה של כל העמודים העיקריים) ואיפיון ויזואלי (קוביות, קצת טקסטים והבנה מה הולך לקרות). שניהם בתשלום. מוזמנים לקבוע פגישת איפיון כאן https://meet.alai.co.il

תוכן – התגברתם על עולם האיפיון? יפה, כבר עשיתם צעד משמעותי כדי להגיע למצב בו אתם יודעים מה הצרכן צריך לעבור בשביל שיגיע למטרות העסקיות שלכם. אחרי שקיבלתם את האיפיון הויזואלי, אתם שולחים את כל הטקסטים החסרים (אם לא לקחתם קופירייטר לעניין הזה) למי שמאפיין \ למעצבת. המטרה היא, שבשלב הבא, היא תכניס חיים ונראות למשהו שעדיין לא נראה כמו אתר ב-100%. התוכן מהווה חלק עיקרי במסע הלקוח שאתם רוצים להעביר, שקבעתם באיפיון.

עיצוב – כאן האתר כבר מקבל חיים בהתאם ל-3 דברים עיקריים: הלוגו (והצבעוניות שלו), המסרים (מהתוכן) ומסע הלקוח שאנחנו רוצים שיעבור. ברגע שאנחנו מתאימים את האתר לשלושת הדברים הללו, אנחנו נקבל תוצר מוגמר שלא בהכרח נאהב, אלא תוצר כזה שהלקוחות יאהבו. תוצר שהלקוחות אוהבים = תוצר שמכניס כסף = תוצר שבעל העסק אוהב. כמובן, יש להתחשב בבקשות של בעל העסק מבחינת מודל עסקי \ התמצאות \ העדפות אישיות, אבל להתמקד באופי הצרכני, יביא להשגת מטרות בזמן קצר יותר.

בנייה – השלב 'הטכני' של בניית האתר וכביכול "הפשוט מביניהם". סליחה, אבל אם עושים את החלק הזה במיומנות, מדובר על דבר מורכב. החל מבחירת דומיין מקודם, איחסון מהיר ונגיש, פלטפורמה מתאימה לבעל העסק ועד להגשמת הנראות והתוכן שיש לנו בעיצוב. בוני אתרים מתחילים בדרך כלל נדפקים בשלב הזה, כשהם מבינים שהאיפיון לא תואם את זמן הבנייה. חובה להתעקש על החלקים הראשונים, בשביל לחסוך זמן יקר וכאב ראש בשלב הזה. כאן משלבים את היכולות שמכניסים לכל אתר, ולאתר שבניתם באופן ספציפי.

רוצים למקסם את התועלת שיווק דיגיטלי אצלכם?
השאירו פרטים

מי בונה את האתר: פיתוח, חברות, לבד, יתרונות וחסרונות

אפשר לבנות אתרים לבד.

הכל תלוי המטרה שאתם רוצים להשיג. אם לא תעשו את כל השלבים בדרך, סביר להניח שהאתר יעמוד ויסתכל עליכם בחזרה, כשאתם מסתכלים עליו. אני לא ממליץ לבנות אתר לבד, אלא אם מדובר על אתר שאני קורא לו "כרטיס ביקור". אם מדובר באתר כזה, בנו אחד בפלטפורמות כמו וויקס, תבניות וורדפרס, 123 או כל אתר סביר ומעלה. זה ייתן לכם נראות ראשונית, ואם תשקיעו כמה שקלים אפילו ייתנו לכם כלי קידום. גילוי נאות, ככה אני התחלתי, עד שהבנתי שאם אני רוצה לבנות מעצמה, אני צריך לעשות את כל התהליך שדיברתי עליו מקודם.

מעוניינים לשמוע עוד?

לבנות אתרים באמצעות חברת בניית אתרים \ חברת פרסום \ חברת שיווק

יש מאות, (אם לא אלפי) חברות היום שעוסקות בבניית אתרים. לכל חברה יש את היכולות שלה, ולכן חשוב לבדוק האם יש לכם גישה לניהול האתר, יכולות העברה \ עריכת תוכן בהתאם וכד'. אם החברה רצינית ולא נותנת את ההרגשה שצריך להכווין אותה (ולא מבחינת התוכן המקצועי, אלא בתהליך הבנייה שלו), אפשר לסמוך על החבר'ה שעושים את זה.

בניית אתר \ מערכת באמצעות חברת פיתוח

בדרך כלל, חברות הפיתוח בונות אתרים מעולים, שעומדים בכל הדרישות והסטנדרטים + נראים פנטסטי. הבעיה היא שזה יקר, כי הם עושים את התהליכים נכון. כשלקוח הגיע אלי וביקש ממני אתר שהוא אתר 'ביניים' והתחיל להעמיס עליו מודול של אוניברסיטה שרצה, אמרתי לו שיפנה לחברת פיתוח. די מהר הוא חזר אלי וביקש איפיון רציני של מה שהם צריכים, וסדרי גודל של עלויות.

מהן היכולות שאנחנו מכניסים לכל אתר

אפרט כאן את כל היכולות שאנחנו מכניסים לכל אתר באשר הוא. נשמע מטורף לא? אז ככה:

  1. ניהול דומיין וממשקים, כולל מיילים. אנחנו יכולים לחבר מיילים לאן שצריך (ג'ימייל פרטי, מייקוסופט, G Suite ובערך כל פיתרון אפשרי).
  2. איחסון מהיר וגדול יותר משל המתחרים שלנו. בדרך כלל, אתרים פשוטים נתקעים באזור ה-500MB, אבל בשביל לאפשר קידום והעלאת עוד ועוד תכנים, אנחנו נותנים בין פי 2 לפי 4 מזה.
  3. תוספים לבנייה וקידום אתרים בסך של מאות דולרים בשנה. מכיוון שיש לנו כוח קנייה, עדיין משתלם עבורינו לקחת לך 800 ש"ח + מע"מ בשנה לאיחסון אתר של 5 עמודים.
  4. ממשק ניהול ידידותי למשתמש, שמעבר להדרכה שלנו, יש מיליון הדרכות באונליין עבורו.
  5. טיפים בהעלאת תכנים וסרטונים – כדי שתדעו איך מכניסים מידע, וגורמים ללקוחות לראות את אותו מידע, אצלכם.
  6. מכניסים מעקב מכל הרשתות הרלוונטיות: גוגל, פייסבוק, לינקדאין, אאוטבריין, טאבולה ועוד. אם זה לא מדיד, לא יודעים אם זה רווחי. אם זה לא רווחי, צריך להפסיק את הפעילות.

אז למה בונים איתנו אתרים?

בניית אתרים יכולה להוביל לפרויקטים עצומים, ולא מעט פעמים מפרכים. זה למה אנחנו מקפידים לבנות את כל העמודים והיכולות בצורה כזו שתתאים לקידום ולמה שהגולשים מחפשים. מה שקורה הוא שברגע שהגולש מגיע לעמוד הנכון, וזה התוכן שמתאים עבורו, מיד הוא יחשוב עליכם באופן חיובי. "חסכתם לי עוד שעות של חיפושים", במקרה הטוב. במקרה הרע, "אתם היחידים שמדברים על הנושא הזה".

בנוסף, בסוכנות שלי, אני דואג לזה שאנחנו עושים בקרת תוכן על כל דבר שעולה. נניח שהעלאתם מאמר שצריך להביא לכם לקוחות לאתר, והוא לא מביא, גם לא אחרי 6 חודשים. כחלק משירות הקידום האורגני שלנו, נבדוק מה הבעיה בעמוד, מתי הגולשים יוצאים ואיך כדאי לשפר את זה, כולל הצעות ייעול. תמיד יש לאן להשתפר בעולם הזה, ולתת עוד ערך ללקוחות ולצרכנים.

לבנות אתר זה לא פרויקט פשוט, בוודאי כשמדובר באתר מורכב. צריכים ייעוץ והכוונה? נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים.

רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים?
מעבר לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי!
שלחו לי הודעה זריזה, אני זמין תמיד!
Call Now Button דילוג לתוכן