בכל הנוגע לשיווק אינטרנטי, קידום אורגני הוא אחד הכלים העוצמתיים והחינמיים שעומדים לרשותנו כבעלי עסקים. בערוצים החברתיים, הכלי הזה אפקטיבי במיוחד כאשר משתמשים בו נכון. בשנים האחרונות, יותר ויותר מפרסמים נאבקים על הגדלת החשיפה האורגנית בעמוד העסקי שלהם ועל פרסום אורגני פייסבוק איכותי וארוך טווח. כיצד תעשו זאת נכון? הכל בכתבה המפורטת שלפניכם.
בשנים האחרונות, אחת הטענות הרווחות כלפי פייסבוק נוגעת לירידה הולכת וגדלה בחשיפה האורגנית של עמודים עסקיים. עסקים רבים חשים, כי בעבר הפרסום האורגני היה אפקטיבי ופשוט יותר. כל בית עסק היה יכול לפרסם פוסטים חדשים ותכנים ומרבית מקהל היעד נחשף לתוכן. בעוד שכיום, נראה כי קשה הרבה יותר להגיע לחשיפה טבעית ואורגנית ולשמר אותה לאורך זמן. מה בכל זאת ניתן לעשות על מנת למקסם את החשיפה באמצעיים האורגניים וכיצד נבנה מערך פרסום אורגני יציב בפייסבוק?
רגע לפני שמתחילים – מילה מפייסבוק
רגע לפני שנצלול, אני רוצה להתייחס לאחת הטענות ששמעתי מעסקים רבים.
משיחות ומפגשים עם בעלי עסקים רבים, עולה כי רובנו חווים "הצפה" של הפיד במודעות ופרסום ממומן וזה, מה לעשות, דוחק את האורגני לשוליים.
פייסבוק, מצידה, טוענת שמדובר בשינויי אלגוריתם ושהירידה בתנועה היא תוצר של דיוק של התוכן בפיד שלנו והרצון להציג לנו וללקוחות תכנים רלוונטיים. דעתי בנושא היא שכמו תמיד, האמת יושבת באמצע.
אין ספק כי פייסבוק היא גוף מסחרי ויש לה אינטרס ברור לקדם את הממומן. אבל, וזה אבל גדול ומשמעותי, עדיין מדובר בפלטפורמה נהדרת לפרסום אורגני ובאמצעות כמה כלים פשוטים ועבודה עקבית, ניתן לייצר בה חשיפה אורגנית ומעורבות של קהל היעד.
מהו פרסום אורגני בפייסבוק? מידע למפרסמים מתחילים
ממש כמו בגוגל, פייסבוק מאפשרת שני ערוצי פרסום: פרסום אורגני וקידום ממומן בפייסבוק. פרסום אורגני בפייסבוק הוא למעשה פרסום "טבעי" הנשען על האלגוריתם של פייסבוק ומניע את עצמו באמצעות עניין ומעורבות של הגולשים. מדובר בעצם באוסף של פעולות חינמיות הנעשות בכדי להגדיל את החשיפה מבלי להשקיע תקציב בקידום ממומן.
שוב, למרות הטענות הנשמעות על ההעדפה ברורה לממומן, אני מאמין כי בהחלט אפשרי לעשות פרסום אורגני בפייסבוק אפקטיבי באמצעות תוכן מעניין ועבודה עקבית לאורך זמן.
בפייסבוק – אין שני עמודים שווים
או במילים אחרות, אילו מסרים יעבדו עבור העמוד שלכם?
רבות דובר על תוכן אפקטיבי ומעניין כמייצר מעורבות וחשיפה גבוהה, וכן על פרסומים בימים או זמנים מסוימים שהם אפקטיביים יותר מאחרים. אז מה היא נוסחת הזהב? רק אתם יודעים ואין חכם כבעל ניסיון. בודקים ומנטרים את הביצועים של הפוסטים ומסיקים מסקנות לאורך זמן. המידע שנמצא בדוחות הללו, שהרבה פעמים מוזנחים ולא בצדק,
הוא מידע ששווה זהב: באלו זמנים הקהל שלכם פעיל? מהן שעות הפרסום האידיאליות?
האם מדובר במשכימי קום או בציפורי לילה? מה סוג התוכן שמניע לפעולה ומייצר מעורבות, באלו אזורים גיאוגרפים הקהל שלכם נמצא ועוד ועוד. נתחו כל פוסט, השוו ביצועים לאורך זמן ותוכלו לבנות אסטרטגיית דיגיטל נהדרת שתלווה אתכם נאמנה.
דוגמא לדו"ח רלוונטי מתוך דף הפייסבוק של עמותת קשר השותפות:
תוכן איכותי וירוק עד
כאמור, תוכן איכותי הוא הבסיס להצלחה אורגנית עבור כל עסק, ללא קשר לתחום העיסוק שלו. על אחת כמה וכמה בכל הנוגע לתוכן מקצועי ורלוונטי שהערך שלו הוא על זמני. פוסטים עם כללי מפתח, ידע מקצועי ועוד, כדוגמת: "3 טיפים נהדרים להגדיל תנועה לאתר שלכם" יאריכו חיים ויישארו ויראליים בזכות הערך הגבוה שלהם ושיתופי גולשים. כמובן שאין מניעה להוסיף פוסטים עכשוויים על נושאי היום ולגוון את התוכן בעמוד, לצד פוסטים על-זמניים.
סרטונים ונהנים
אין ספק כי לכל פלטפורמה יש את החוקים שלה, אך אחד מכללי האצבע שקיימת עליהם הסכמה כמעט גורפת, הוא האפקטיביות של העלאת סרטונים בעמוד העסקי. לרוב, אצל כולנו, סרטונים מושכים את העין ומייצרים עניין, סקרנות ותגובתיות גבוהה. לכן, הפקת סרטון איכותי ומקצועי הוא השקעה כדאית אשר תסייע משמעותית לפרסום האורגני שלכם בפייסבוק. הנה דוגמא מהממת לסרטון שהביא למעורבות גולשים רבה בדף שלי:
קראו גם את המדריך המלא בנושא פרסום בפייסבוק.
מה הסטורי שלכם?
"הסטורי" הוא אחד הכלים הנהדרים של האינסטגרם ידידנו, וכלי שלא נעשה בו מספיק שימוש בעמודים העסקיים וחבל שכך. הסטורי משמש אותנו ליממה ומאפשר לנו להציע לגולשים "הצצה" למה שקורה כרגע בעמוד ובעסק.
מדובר באמצעי אורגני לחלוטין, צבעוני ומדליק, אשר ניתן לשלב בו גם סטיקרים, קישורים והנעה לפעולה. נסו ותהנו!
מעבר למדריך פרסום בסטורי באינסטגרם.
שיתופים כמגדילים חשיפה
כידוע, פייסבוק מאפשרת לנו שיתופים של התוכן העסקי בעמוד הפרטי או בקבוצות שונות. שימו לב כי השיתוף הוא אמצעי נהדר לחשיפה כאשר הוא מבוצע באופן הנכון. תוכן שמשותף עם קבוצות רבות ללא רלוונטיות ובצורה גורפת, עלול לגרום לחסימה זמנית או אפילו ארוכה יותר של המשתמש שלכם. השתמשו בשיתופים בהתאם לעניין של קהלי היעד ובאופן הדרגתי ומושכל שלא ייחשב כספאם. כאן תוכלו לקרוא עוד על פרסום בקבוצות בפייסבוק.
לסיכום, פרסום אורגני בפייסבוק הוא ערוץ פרסום חינמי ואפקטיבי, כאשר הוא מנוהל באופן הנכון ומשלב תוכן מעניין ואסטרטגיות מדויקות, הוא נושא פרי.
כרגיל, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ויחד נוכל לבחון מה מתאים עבור העסק שלכם.