חוקי פרסום בפייסבוק

מי לא מכיר את המצב הבא? עמלתם שעות על פרסום קמפיין, יש לכם קריאייטיב מדהים, דף נחיתה מעורר קנאה, הכל מוכן ומזומן לקמפיין מעולה. העליתם אותו לאוויר ו…הקמפיין נפסל או נחסם.
אכן, כולנו מכירים היטב את תחושת האכזבה והתסכול. מה עושים על מנת להימנע מכך? פשוט, לומדים היטב את חוקי פרסום בפייסבוק.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

תנו לי להרגיע אתכם, זה קורה לטובים ביותר ואין כמעט מפרסם שזה לא קרה לו. נכון, צרת רבים היא לא כזו נחמה, אבל בשורה התחתונה, בשנה האחרונה פנו אליי בעלי עסקים רבים וקולגות שהפרו את חוקי פרסום בפייסבוק, או שפייסבוק החליטה לחסום אותה אפילו מבלי לדעת את הסיבה, והתוצאה, עוגמת נפש. לכן החלטתי לסכם את הנקודות העיקריות של פרסום ממומן, בקצרה ובתמציתיות. קבלו אותם, חוקי פרסום בפייסבוק – מה מותר, מה אסור ואיך נמנעים מחסימות.

שימו לב – מדיניות הפרסום בפייסבוק

החוק הראשון בחוקי פרסום בפייסבוק, הוא כמובן להכיר את מדיניות הפרסום בפייסבוק ולא לעבור עליה. מכיוון שמדיניות הפרסום, נוטה להתעדכן ולהשתנות, אני ממליץ בחום להיכנס לכאן ולבדוק אותה.
שימו לב לכמה אלמנטים חשובים: שלא כמו בעבר, פייסבוק בודקים לא רק את המודעה עצמה, אלא גם את הערוצים והתכנים הנלווים. כלומר, פייסבוק יבדקו את הצהרות הפרסום, את העסק ותחום העיסוק שלו כפי שהם מוצגים באתר או בדף הנחיתה שלכם, אם יש כזה. בנוסף, כמו בפרסום בגוגל, אם בניתם דף נחיתה, התוכן שלו חייב להיות תואם לתוכן המודעה, בנוסף לעמידה בחוקי פרסום בפייסבוק. הרעיון פשוט, התוכן שלכם צריך להיות עקבי, בהיר ועם מינימום הטעיות.

תהליך בדיקת המודעה בפייסבוק

חוקי פרסום בפייסבוק – מה אסור בתכלית האיסור?

תמונות או סרטונים של נושאים מעוררי מחלוקת או שאינם חוקיים
רשימה ברורה של אלמנטים, אשר לתפיסת פייסבוק, עלולים לפגום בחוויית המשתמשים. נכון שרובנו לא עוסקים בחדי קרן, או קשת בענן, אך הרעיון הוא להימנע מתכנים אסורים ומעוררי מחלוקת, או לא ראויים ולהיצמד, במידת האפשר, לתוכן נעים וכיפי. מה כלול ברשימה? אלכוהול, טבק, הימורים, סמים, עירום וכד'.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

הצפה מיתוגית

זה אולי ישמע קצת אירוני, אבל במהות, העיקרון הבסיסי של הרשתות החברתיות הוא מיקוד באנשים, חוויות, רגעים וסיפורים אמיתיים.
לכן, כל מה שנתפס כמסחור יתר, עובר על חוקי פרסום בפייסבוק.
הימנעו מהעלאה של הלוגו של העסק שלכם בפרסום של תמונות או סרטונים בפייסבוק או באינסטגרם. למעשה, הלוגו שלכם כבר מצורף באופן אוטומטי לדף, ולכן בפייסבוק רואים זאת כסוג של הצפה ממוסחרת ואובר מיתוג. מניסיון העבר, הוספה של הלוגו, עלולה לעכב את הקמפיין, או ייתכן אפילו להביא לפסילה שלו, חבל על הזמן ועל התסכול, סמכו עליי כאן.

Before & After

בעבר היה נהוג להשתמש ביד רחבה בתמונות של לפני ואחרי, אשר המחישו שינויים בצורה ברורה, מכוני כושר, יופי, תזונה ואחרים נוטים לפרסם לא מעט תמונות כאלו. אבל למעשה, אין באמת דרך לאמת את האותנטיות שלהן והן מעלות לדיון כמה וכמה נושאים שאינם בדיוק פוליטיקלי קורקט. אם לא ידעתם, פייסבוק מגנה שימוש בתמונות או סרטונים כאלה והם נתפסים כמאוד שנויים במחלוקת ובעייתים מסיבות שונות (זוכרים את הסעיף הראשון?). מה אני מציע? תמיד ניתן להעלות תמונה בתגובות ואם אפשרי, מומלץ להימנע משימוש בתמונות כאלו.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

פרסום לקהל לא רלוונטי

כמשתמשים, אתם ודאי מכירים את האפשרות של דיווח על פוסט, או את האופציה הקיימת בקידום ממומן בפייסבוק "מדוע אני רואה את המודעה הזו?" שתכליתה לדייק עבורכם את המודעות להן אתם נחשפים בפיד. כמפרסמים, אם אתם מפרסמים לקהל לא נכון, קיימת סבירות גבוהה כי ידווחו עליכם והמודעה שלכם עלולה להיפסל. מנגנון הפרסום בפייסבוק פשוט והמהות היא: אם יש ספק, אין ספק. אם העליתם מודעה וכמות גדולה של אנשים ידווחו עליה מכל מני סיבות, הרי שפייסבוק יורידו אותה ומכאן, בהצלחה לכם.
שימו לב לדייק את הקהל שלכם בטרגוט, גם מבחינת מיקום גיאוגרפי, שפה ותחומי עניין.

מדוע אני רואה מודעה זו (פייסבוק)

אפלייה מכל סוג שהוא

פייסבוק תומכת במדיניות של שוויון ולכן כל אפלייה, או חשד לאפלייה מכל סוג שהוא, אסורה בתכלית האיסור. מה נתפס כאפלייה? אפלייה המתייחסת למצב אישי: כגון גזע, דת, מין, צבע עור, גיל, נטייה מינית או זהות מינית, מגבלה פיזית או נכות, מצב כלכלי, מצב רפואי, מצב משפחתי, או כמובן מצב פיזי. רוצה לומר, אל תעליבו את הגולשים שלכם. אם זה עלול להשתמע כפוגעני, כנראה שזה לא מתאים.

הפנייה לתוכן לא איכותי או מטעה

כאמור, ציון האיכות של פייסבוק בדומה לגוגל, לוקח בחשבון גם אלמנטים מסביב למודעות, כמו דף הנחיתה שלכם, קבצי סאונד וכד'. לכן, אם מבחינת פייסבוק, יש בקמפיין תוכן שאינו איכותי, או שאינו תואם את התוכן במודעה, היא עלולה להיפסל כחלק מחוקי פרסום בפייסבוק. ואני אפרט: הפנייה לדף נחיתה שאינו איכותי, דפי שגיאה, פופאפים, פרסומות מוגזמות, תוכן מטעה או שקרי וכד'. במשפט : כל גורם שאינו עוסק באופן ישיר ועקבי בנושא המודעה.

מעוניינים לשמוע עוד על חוקי פרסום בפייסבוק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

אל תהיו שליליים

בפייסבוק נימה חיובית היא המפתח להצלחה ולכן, כדאי תמיד להדגיש יתרונות ולחדד צדדים חיוביים, באופן ריאלי, כמובן ומנגד להימנע מניסוח שלילי. מה כלול תחת הקבוצה הזו? קללות, ניסוח אגרסיבי ופוגעני, שיימינג על כל צורותיו ואפילו, תתפלאו שימוש מאסיבי בהדגשת טקסט, סימני פיסוק וסימני קריאה.

חוקי פרסום בפייסבוק: הצילו! פסלו לי את המודעה, מה עושים?

נרגעים, לוקחים נשימה עמוקה ומבינים שהכל בר תיקון. חזרו לקרוא את מדיניות הפרסום של פייסבוק, בדקו שוב את חוקי פרסום בפייסבוק שהצגנו כאן ומצאו את המודעה הבעייתית. עברו על הודעת הפסילה בעיון והבינו היכן טעיתם. אם אתם חושבים כי המודעה נפסלה שלא בצדק, הגישו ערעור. אם לא, תקנו את הבעיה והגישו אותה שנית לבדיקה.

לסיום, כמה המלצות חמות, מה כן מומלץ לעשות?

בתכלס, זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.
עמדו בחוקים ולא תחסמו, אל תנסו להתחכם, סביר להניח שזה יתנקם בכם.
התייחסו בפרסום למוצר ולשירות ולא אל קהל היעד שלכם.
תנו לגולשים שלכם כבוד, אל תטעו ואל תבטיחו הבטחות ללא כיסוי. היו יצירתיים וייחודיים במסגרת הכללים. בהצלחה!
נחסמתם? נפסלה לכם מודעה? אני כאן לכל שאלה ואשמח לייעץ לכם ביצירת פרסום מדויק בפייסבוק.

מדריכים נוספים לקמפיין מוצלח בפייסבוק