שיטות פרסום בפייסבוק

אם תבקשו ממני לתאר שיווק בפייסבוק נכון ומדויק במשפט אחד קצר, אומר לכם משפט כזה: "שיווק בפייסבוק הוא בדיוק כמו שיחה רגילה עם לקוחות". כן, זה עד כדי כך בסיסי.
אם אני מעוניין לשווק שירות או מוצר בשיחה רגילה, אני אמצא דרכים לדבר עם לקוחותיי על המוצר/שירות בצורה מעניינת ונוגעת כמה שיותר.
כל מה שלא קביל בשיח רגיל, לא מקובל גם בפייסבוק לפי מדיניות הפרסום: הצקות, פרסום טורדני, חוסר רלוונטיות וכו'.
ולהפך, מה שכן עובד בשיחה רגילה, עובד היטב גם בפייסבוק: אותנטיות, אנושיות, הומור, אמינות, יכולת לעניין ולרגש וכן הלאה.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

במדריך שלפניכם תגלו מה הן 3 שיטות פרסום בפייסבוק העיקריות, ותוכלו לבדוק בעצמכם איזו מהן מתאימה עבור העסק שלכם.

שיטה 1 – שיווק גרילה בקבוצות

כאשר יש לכם שירות או מוצר מנצח, לפעמים בא לכם לעצור הכל ולצרוח כדי שכולם ידעו שאתם קיימים.
שיווק גרילה הוא למעשה שימוש בשיטת שיווק לא קונבנציונלית, כדי להגיע לכמה שיותר חשיפות.
האימפקט של שיטת שיווק זו יהיה בדרך כלל חזק יותר, בעיקר בשל העובדה שמדובר בשיווק יוצא דופן.
פוסטים כאלו יכולים לכלול ניסוי חברתי מעניין, מבצע שלא כדאי לפספס, פוסט הפורט על הרגש שהקהל ישתף ברשתות החברתיות ועוד.
מהלך שכזה צפוי להיות ויראלי מאוד, שכן אנו לוקחים בחשבון שקהל היעד ישתף לחבריו בפייסבוק ואולי גם בקבוצות וואטסאפ.

דוגמא קלאסית ונפלאה ביותר לשיווק גרילה ניתן לראות בפרסום בפייסבוק של חברת Subway, חברת המבורגרים אמריקאית, שיצרה פוסט שמכריז: "אם נגיע ל-40,000 לייקים, נפיק קוד קופון לזכייה בארוחות המבורגרים במשך שנה שלמה לכל אלו שעשו לייק לפוסט"
הפוסט השיג יותר מ-60,000 לייקים, וכ-1700 שיתופים במאמץ מינימלי.

שיטות פרסום בפייסבוק לדוגמא

3 טיפים לשיווק גרילה מוצלח בקבוצות:

  1. התאמה מירבית לצורך של קהל היעד – הסוד של השיווק הוא פשוט ביותר- חשוב שהמסר יהיה מותאם לעסק ולאופן הפרסום. למשל, בחנויות וירטואליות בהן אנשים רגילים לרכוש נעליים לילדיהם, מציעים להם לרכוש זוג נוסף במסגרת קמפיין מרגש עבור ילדים שאין להם נעליים.
  2. נגיעה בכאב – פוסטים שהופכים להיות ויראליים בקבוצות מצליחים לעשות זאת בדרך כלל בעקבות סיפור אישי שלכם או הצלחה של לקוח.
    הפוסט יציף את הדרך שעברתם ואת התוצאה הסופית: כיצד אתם חשים היום ומה הוא מוסר ההשכל.
  3. בלטו בנוף הפייסבוקי – הפוסט שאתם מעלים צריך להיות שונה מפוסטים אחרים שאנשים רגילים לראות.
    זו יכולה להיות תמונה מצחיקה שקשורה למה שאתם עושים, סיטואציה נוגעת במיוחד בחיים האישיים או אינטרס משותף של הרבה אנשים (כמו בדוגמא של סאבווי).
68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

שיטת פרסום בפייסבוק מספר 2 – מודעות ממומנות

שיטת פרסום בפייסבוק נוספת, שאפשר לומר שהיא שיטת הפרסום הנפוצה ביותר בפלטפורמה, היא פרסום באמצעות קמפיינים ממומנים.
מודעות פייסבוק הן כלי נהדר להעברת מסרים מול מיליארדי משתמשי הפלטפורמה.
כדי למקסם את החזר ההשקעה בקרב קהל כל כך גדול, עליכם להתחיל בהבנה מדוע אתם מעוניינים להשתמש במודעות פייסבוק? מה אתם מקווים להשיג בעזרתן?
בתוך מנהל המודעות ישנם 11 יעדים או מטרות לקמפיין, ועם כל כך הרבה אפשרויות, המחשבה על קביעת המטרה המתאימה היא יותר מהכרחית.

סוגי המודעות העיקריות בפייסבוק:

  • מודעות למותג – כן, ניחשתם נכון. מודעות מסוג זה מסייעות להגביר את המודעות של הגולשים לעסק שלכם. אם המותג שלכם חדש ואתם רוצים שיכירו אותו, או שיש לכם מוצר מעניין, זו יכולה להיות אופציה נהדרת.
  • מודעות Reach (הגעה לקהל היעד) – מודעות אלו מכוונות להגיע לכמה שיותר גולשים רלוונטים, תוך הצמדות למגבלות התקציב. תוכלו אף לציין במודעה את המיקום הספיציפי בו תרצו שהקהל שלכם יהיה, כדי שהמודעה תגיע לאנשים בקרבתו.
  • מודעות טראפיק (תנועה) – מודעת תנועה, כשמה כן היא, לשלוח קהל מהפייסבוק לכל כתובת אתר שתבחר, לדוגמא: דף הבית, האפליקציה, דף האירועים ועוד. קראו עוד
  • מעורבות – מודעות מעורבות הן בין המודעות הפופולריות ביותר, המתבססות על התנהגות הגולשים בעבר. המודעה מוצגת בפני קהל שפייסבוק צופה שיהיה מעורב במודעה בצורת לייקים, הערות ושיתופין. עוד על קמפיין מעורבות.
  • התקנת אפליקציה – סוג נוסף של מודעות פופולריות הן מודעות שמטרתן לסייע ולהניע להתקנת אפליקציות לנייד.
  • במודעת התקנת אפליקציה מובילים את הגולשים הישר לחנות האפליקציות או לחנות להורדת האפליקציה.
  • צפיות בסרטון – פייסבוק תנסה למשוך ככל האפשר לסרטון שלכם קהל יעד מתאים, במטרה להשיג כמה שיותר צפיות. מודעות אלו עשויות להיות עוצמתיות מאוד, שכן רוב הצרכנים נמשכים לתוכן וידאו ממותג. קראו עוד
    טיפ חשוב ממני: מה שחשוב באמת במודעות המיועדות לצפיה בוידאו הוא היכולת שלהן לטרגט מחדש את האנשים שצפו בסרטון שלכם.
    תוכלו לטרגט מחדש אנשים שצפו בתוכן הוידאו כדי להזכיר להם את המותג ואת השירות בתקווה שהם יהפכו ללקוחות נאמנים.
  • לידים – מודעות לידים הן דרך נפלאה לאסוף פניות רלוונטיות תוך מתן אפשרות לגולש להשאר בפלטפורמה. המשתמשים מגישים את המידע האישי שלהם בתמורה להצעה שיצרתם, כגון: קניית מוצר, הצטרפות לסדנה ועוד. עוד על קמפיין ליידים
  • הודעות – במודעות אלו, הגולשים יכולים ליצור עמכם קשר באופן ישיר דרך המסנג'ר. תוכלו למנף את השיחה כהזדמנות פז לענות על כל שאלה או להציג מוצרים ושירותים נוספים.

לסיכום החלק הזה:

פייסבוק מציעה מגוון רחב של סוגים למודעות שיענו על שלל צרכי העסק. ההצעה שלי אליכם היא לבדוק מספר סוגים של מודעות ולראות אילו עובדות בצורה הטובה ביותר עבורכם.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

פרסום בפייסבוק באמצעות הפרופיל האישי

השיטה השלישית מסדרת שיטות פרסום בפייסבוק והמעניינת מכולן לדעתי האישית, היא פרסום בפייסבוק באמצעות הפרופיל האישי.
למי שטרם התנסה בפלטפורמה לעומק, נבהיר:
הפרופיל האישי – הוקם במטרה לשמור על קשרים חברתיים
העמוד העסקי – בא לשרת את העסק, ועוזר למקסם את החשיפה והפרסום שלו.
פייסבוק לא מעודדת פרסומי עסקים באמצעות הפרופיל האישי, אלא באמצעות הפרופיל העסקי בלבד.
יתרה מכך, היא מנסה לבצע הפרדה ברורה בין פרופיל אישי, שהוא עמוד פייסבוק שמייצג אדם אותנטי שעומד מאחוריו לבין עמוד עסקי המתאים לעסק, ארגון, או אישיות מפורסמת.
אבל, וזה אבל גדול – פייסבוק טמנה לנו מוקש קטן.
למרות שדף עסקי הוא הפלטפורמה האידיאלית לפרסום, קיימת חשיפה מינימלית בדפים עסקיים, כל עוד הפוסטים אינם ממומנים.
אז מה עושים? פשוט משתפים את התכנים מהדף העסקי בפרופיל האישי.
כדי לזכות בחשיפה אורגנית גבוהה, נוכל לשתף את הפוסטים בשתי הפלטפורמות.
שימו לב: אין צורך להעלות כל פוסט מחדש בפרופיל האישי, אלא רק פוסטים מאוד ספציפיים שאנו צופים שיעבדו היטב ויגיעו לקהל רחב.

מעוניינים לשמוע עוד על שיטות פרסום בפייסבוק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

אילו פוסטים אני ממליץ להעלות בפרופיל האישי?

בפרופיל האישי, בו אתם משתמשים לעניינים האישיים שלכם, הייתי ממליץ להעלות פוסטים התומכים במטרות העסקיות, שאינם מכירתיים מדי.
תוכלו להיעזר בתוכן אישי ואותנטי עם נגיעה עסקית (אפשר לקרוא לזה: תוכן עסקי 'רך').
באופן כזה, תוכלו לשמור על חשיפה גבוהה, ולחשוף לכל החברים הנמצאים ברשימת אנשי הקשר שלכם את תוכן הפוסט, במקום שיחשף רק לאחוז קטן מאוהדי הדף העסקי.
למשל:

פרסום בפייסבוק באמצעות הפרופיל האישי

אהבתם את המאמר והייתם רוצים לקבל טיפים נוספים? אני ממליץ לכם לקרוא את המדריך המקיף לקידום בפייסבוק, או ליצור איתנו קשר כאן.