היום נדבר על תוכנית פרסום בפייסבוק למעניקי שירות של פרסום בפייסבוק. באמצעות תוכנית פרסום ארוכת טווח בפייסבוק, נוכל למצוא ולהביא לעסק אליו אנחנו נותנים את השירות לקוחות חדשים. המטרה היא ליצור תוכנית מסודרת לפוסטים ברשתות החברתיות באמצעותה נוכל לדעת מה אנחנו צריכים לפרסם ומתי, בתנאי שיהיה רלוונטי לשירות שאנחנו מספקים.
אחת המטרות הבסיסיות ביותר בשיווק היא לקשר בין הלקוח הפוטנציאלי לבין המוצר או השירות שהעסק (הלקוח שלנו כמשווקים) מוכר לו. בשביל שהקישור הזה יתבצע בצורה חלקה נצטרך פרסומות ופוסטים מסוגים מסוימים שמתאימים לקטגוריות מסוימות, אותן אתאר כאן. אחד מהם רלוונטיות למוצר שאנחנו משווקים, אחר הוא פוסטים המעניקים יותר מעורבות ולאחר מכן נדבר על מחקר על הקהל שיבצע פעילויות אקטיביות במדיה הדיגיטלית שלכם (לדוגמה, מחר באמצעות התבוננות במתחרים).
קודם כל – מי הוא הלקוח שלכם ומה הוא השירות או המוצר אותו אנחנו משווקים?
אתם צריכים קודם כל לחשוב מי הלקוח שלכם. הוא יכול להיות חברת הייטק, מסעדה, מלון, עסק קוסמטיקה וכל סוג של עסק הקיים בשוק. בכל מקרה, מה שאני תמיד עושה עם הלקוחות שלי זה לייעץ להם על כמה סוגים של פוסטים/פרסומים שצריכים שיתנו פעילות יותר גבוהה הרלוונטיים לשירות אותו הוא נותן.
לדוגמה, אם העסק מספק שירותי בריכה, אתכנן מודעות רלוונטיות לשחייה והנאה בקיץ. אם הלקוח מתעסק בעיקר בקוסמטיקה, סביר שארצה לשלב יתרונות של העסק שלו עם דוגמאות של טיפולי טיפוח. אולי אשלב כמה פוסטים המעניקים ידע על מראה חיצוני והחשיבות שלו לאנשים בכלל.
תוכנית פרסום בפייסבוק – סוגי פרסומים המעניקים יותר מעורבות
כמובן שרלוונטיות עוזרת מאוד לתוכנית פרסם בפייסבוק, אבל יש כמה קריטריונים המשלבים בין חיים אישיים לבין עסק שיכולים לקדם כל עסק באשר הוא. הנה כמה דוגמאות של תוכנית פרסום בפייסבוק שתעזור לכם לקבל פעילות נרחבת יותר בפוסטים:
- ימי הולדת – של בעל העסק, של לקוחות, של עובדים מרכזיים או של בן/בת זוג.
- משהו שניתן לערב בין חיים אישיים לבין העסק עצמו של הלקוח או של הפרזנטור של העסק.
- קהל היעד – חלק מהאירועים והחגים שהולכים ביחד עם אופי העסק שלכם. אם יש לכם מסעדה אסייתית, פרסמו פוסט ביום הסושי הבינלאומי. זה ימשוך קהל יעד שאוהב סושי למסעדה האסייתית שלכם. בקצרה, קישור בין העוקב למוצר באמצעות לוח שנה מסודר עם תאריכים הנוגעים לעסק שלכם.
- אם אין תאריכים מגניבים אותם אתם יכולים לציין הקשורים העסק שלכם, המציאו תאריכים חדשים וציינו אותם בצורה מחזורית בצורה קבועה. מי יודע? אולי בטעות תמציאו יום לאומי.
- חגים ומועדים הם גם בסיס מעולה לפוסטים, אך כדאי לא לשכוח לפרסם פוסטים מסוגים אחרים בזמן שאין חגים.
מחקר בתחום של העסק
בכל תחום כלשהו אנשים נמשכים לסוג תוכן מסוים. לדוגמה, אנשים המעוניינים ללמוד תוכן דתי ימשכו לפוסטים ארוכי מלל, ולגירוי הויזואלי תהיה פחות חשיבות (אבל כדאי עדיין להשתמש באחד). תחשבו על האנשים שמגיעים לעסק שלכם, ומה הם ירצו לראות – בין אם זה מדריכים וטיפים שימושיים עד לגירויים ויזואליים נטו ללא ערך מעבר להעלאת הדופמין (עיינו ערך דוגמניות אינסטגרם).
כל תוכנית פרסום בפייסבוק היא בסיס לשינוי
סביר שנצטרך לשנות את תוכנית הפרסום שלנו כמה פעמים במהלך השנה בהתאם לאירועים חדשים ולא צפויים. בנוסף לכך, כדאי ללמוד על סוג פרסום נוסף הנקרא Real Time Marketing בו אנחנו מפרסמים תוכן על בסיס אירועים עדכניים באופן מיידי. פוסטים כאלה יכולים להיות גם פוסטים מאוד טעונים (לדוגמא, וירוס עולמי) עקב חוסר ההכנה שלנו אליהם. למרות שצריך לשנות את התוכנית שלנו ולהוסיף תוכן בזמן אמת, תוכנית פרסום בפייסבוק היא אחד מהדברים בו אתם אמורים להשתמש בשביל לשווק את העסק שלכם בצורה מסודרת בפייסבוק. למרות שכל תוכנית היא בסיס לשינוי, אנחנו צריכים לדעת כמה אנחנו חורגים מהתוכנית המקורית.